Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, Bikipile skrev:

Litt usikker på om jeg skjønner helt hva du mener, men jeg prøver å svare :P Første året man har felles barn krysser man "JA" på post 1.3.1 i selvangivelsen at man har felles barn med (fødselsnr til samboer). Dette er ikke knyttet til fødselsattesten (to forskjellige systemer, gud forby hvis ting ble knyttet opp mot hverandre i de forskjellige registrene :P ). 

Det er jo ikke krise at man melder det inn litt for seint, så hvis dere ikke har gjort det ennå, går det jo an å endre dette på årets selvangivelse :) 

Ahh da forsto jeg.. Ja, jeg la inn vi hadde felles barn.. Rett skal være rett, for den lille regelrytteren her :lol: 

Jeg tror dog ikke det er mye å hente på å flytte mitt over til samboer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Ahh da forsto jeg.. Ja, jeg la inn vi hadde felles barn.. Rett skal være rett, for den lille regelrytteren her :lol: 

Jeg tror dog ikke det er mye å hente på å flytte mitt over til samboer.. 

Men altså, siden du snakker om regler. Det er fullt lovlig å flytte på det som du vil altså :) Legg inn tallene deres her og se om det blir noen forskjell :)http://www.smartepenger.no/kalkulatorer/105-kalkulator/2039-skatteberegning-2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, får vell slutte å bare snoke og melde seg inn her da.. Jeg og E skal bli foreldre i oktober. Ikke helt planlagt så er vell egentlig mer stresset og litt redd enn fornøyd akkurat nå, men det går seg vell til når man forhåpentligvis blir litt mer vant til tanken på det. Jeg regner jo med det blir bra til slutt siden vi begge har lyst på barn i utgangspunktet om enn ikke akkurat nå :) Det er ikke 100% offisielt enda, men det er ingen av de som ikke vet det enda som bør få vite som er her inne uansett.

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Nei, får vell slutte å bare snoke og melde seg inn her da.. Jeg og E skal bli foreldre i oktober. Ikke helt planlagt så er vell egentlig mer stresset og litt redd enn fornøyd akkurat nå, men det går seg vell til når man forhåpentligvis blir litt mer vant til tanken på det. Jeg regner jo med det blir bra til slutt siden vi begge har lyst på barn i utgangspunktet om enn ikke akkurat nå :) Det er ikke 100% offisielt enda, men det er ingen av de som ikke vet det enda som bør få vite som er her inne uansett.

Gratulerer så mye! :hug: Jeg er sikker på at det blir bra :) Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Nei, får vell slutte å bare snoke og melde seg inn her da.. Jeg og E skal bli foreldre i oktober. Ikke helt planlagt så er vell egentlig mer stresset og litt redd enn fornøyd akkurat nå, men det går seg vell til når man forhåpentligvis blir litt mer vant til tanken på det. Jeg regner jo med det blir bra til slutt siden vi begge har lyst på barn i utgangspunktet om enn ikke akkurat nå :) Det er ikke 100% offisielt enda, men det er ingen av de som ikke vet det enda som bør få vite som er her inne uansett.

:hug: Gratulerer! Lov å være både stresset og redd :hug: 

 

 

Snuppa mi mente det var morgen kl 02.10 i natt. Det var ikke mor enig i, så hun lå våken til litt over5 (!!) før hun sovna etter at bonden stod opp, så vi lå leeenge, hun klager over magevondt, men spiser og kaster ikke opp, er slappfisk som bare vil sitte på fanget og strykes på. Så da gjør vi det da. Helgevasken kan vente til hun har lagt seg. Glad det er helg, for jeg hadde ikke sendt henne i barnehagen i morgen når hun er så slapp i dag. Nå har hun to dager til på seg før jeg trenger å vurdere det. :ahappy: 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rosinbolle skrev:

Gratulerer så mye! :hug: Jeg er sikker på at det blir bra :) Hvor langt er du på vei?

Takk :)  Vet ikke helt eksakt, men en plass mellom 16 og 17 nå tror jeg. Får vell vite nøyaktig på ul i starten på mai en gang. Går ganske greit da heldigvis, bortsett fra sånn passe ille bekkenløsning fra uke 13-14 :P

Akkurat nå, Raksha skrev:

:hug: Gratulerer! Lov å være både stresset og redd :hug: 

 

 

 

Takk :)  God bedring til lille snupp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Malamuten skrev:

Nei, får vell slutte å bare snoke og melde seg inn her da.. Jeg og E skal bli foreldre i oktober. Ikke helt planlagt så er vell egentlig mer stresset og litt redd enn fornøyd akkurat nå, men det går seg vell til når man forhåpentligvis blir litt mer vant til tanken på det. Jeg regner jo med det blir bra til slutt siden vi begge har lyst på barn i utgangspunktet om enn ikke akkurat nå :) Det er ikke 100% offisielt enda, men det er ingen av de som ikke vet det enda som bør få vite som er her inne uansett.

Gratulerer! :) Forstår det er vanskelig å omstille seg på det når det ikke er planlagt - det kan være ganske skremmende selv om det er planlagt. :) Vil bare råde deg til å få en time hos jordmor etterhvert så du får luftet tankene, de er flinke til sånt :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Gratulerer! :) Forstår det er vanskelig å omstille seg på det når det ikke er planlagt - det kan være ganske skremmende selv om det er planlagt. :) Vil bare råde deg til å få en time hos jordmor etterhvert så du får luftet tankene, de er flinke til sånt :) 

Takk :) Ja, har bestilt time til jordmor for 2. gangskontroll og kommer nok til å gå der fremover tror jeg, legen min er ikke så flink så føler at det er bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Takk :) Ja, har bestilt time til jordmor for 2. gangskontroll og kommer nok til å gå der fremover tror jeg, legen min er ikke så flink så føler at det er bedre :) 

Mange leger har i alle fall lite peiling på babyer. Noen uker før fødsel sist var jeg stuck med en vikarlege (jordmødrene var sykemeldte) som startet kontrollen med "Ja, jeg kan ikke så mye om svangerskap og babyer egentlig...." :lol: Legen jeg har nå har tatt i mot ti barn før faktisk og han er helt topp. Men jordmor har jo en helt annen kompetanse :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Mange leger har i alle fall lite peiling på babyer. Noen uker før fødsel sist var jeg stuck med en vikarlege (jordmødrene var sykemeldte) som startet kontrollen med "Ja, jeg kan ikke så mye om svangerskap og babyer egentlig...." :lol: Legen jeg har nå har tatt i mot ti barn før faktisk og han er helt topp. Men jordmor har jo en helt annen kompetanse :)

:lol: Betryggende :P Ja, tror det blir bra, har jo ikke vært der enda, men hun virket hyggelig på tlf og som du sier så har hun helt sikkert en helt annen kompetanse enn legen min har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

:lol: Betryggende :P Ja, tror det blir bra, har jo ikke vært der enda, men hun virket hyggelig på tlf og som du sier så har hun helt sikkert en helt annen kompetanse enn legen min har. 

Jeg har møtt ei sur jordmor i mitt liv. Ellers har de vært rolige, behagelige og forståelsesfulle alle sammen. Tror de man må ha litt ekstra forståelse for sårbare gravide for å være jordmor ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Malamuten skrev:

Takk :)  Vet ikke helt eksakt, men en plass mellom 16 og 17 nå tror jeg. Får vell vite nøyaktig på ul i starten på mai en gang. Går ganske greit da heldigvis, bortsett fra sånn passe ille bekkenløsning 

Oi, da begynner du jo å nærme deg halvveis :) UL blir spennende - det er noe annet når man har sett babyen der inne, synes jeg! Jeg følte meg i hvertfall mye roligere etter ul... :) Håper bekkenløsninga går seg til, og at du slipper å bli noe særlig mer plaget.

Akkurat nå, Malamuten skrev:

:lol: Betryggende :P Ja, tror det blir bra, har jo ikke vært der enda, men hun virket hyggelig på tlf og som du sier så har hun helt sikkert en helt annen kompetanse enn legen min har. 

Jeg har gått delvis til lege og delvis til jordmor, og jordmora har mye bedre tid og mer spesialkunnskap enn legen :) Og det er veldig fint! Jeg bytta jordmor etter første kontroll, da, det ble en litt skeiv start der. Men hun andre er veldig trivelig! Går du i Malvik eller Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Oi, da begynner du jo å nærme deg halvveis :) UL blir spennende - det er noe annet når man har sett babyen der inne, synes jeg! Jeg følte meg i hvertfall mye roligere etter ul... :) Håper bekkenløsninga går seg til, og at du slipper å bli noe særlig mer plaget.

Jeg har gått delvis til lege og delvis til jordmor, og jordmora har mye bedre tid og mer spesialkunnskap enn legen :) Og det er veldig fint! Jeg bytta jordmor etter første kontroll, da, det ble en litt skeiv start der. Men hun andre er veldig trivelig! Går du i Malvik eller Trondheim?

Jeg tror nok også det blir litt annerledes etter å ha sett det på UL, om ikke annet så kanskje det føles litt mer virkelig :P Jeg vet jo at jeg er gravid, men det føles litt uvirkelig likevell :P Jeg håper også det, men med en mor som var ille plaget omtrent hele veien gjennom sine to svangerskap så er det vell kanskje ikke så veldig mye håp :P Ikke er jeg så flink til å ta det med ro heller, men det er levelig enda da, så om det ikke blir så mye verre så skal jeg nok klare meg helt fint, selv om det kjennes godt nok innimellom.

Har bestilt time på vikhammer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Malamuten! Skjønner godt at du er både stressa og redd, jeg var i samme situasjon selv og kjenner det godt igjen. Og veien fra to streker til i dag har inneholdt alle følelser som eksisterer tror jeg, på en så intenst måte som jeg ikke ante gikk an. Men herregud så bra det ble :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Malamuten skrev:

Nei, får vell slutte å bare snoke og melde seg inn her da.. Jeg og E skal bli foreldre i oktober. Ikke helt planlagt så er vell egentlig mer stresset og litt redd enn fornøyd akkurat nå, men det går seg vell til når man forhåpentligvis blir litt mer vant til tanken på det. Jeg regner jo med det blir bra til slutt siden vi begge har lyst på barn i utgangspunktet om enn ikke akkurat nå :) Det er ikke 100% offisielt enda, men det er ingen av de som ikke vet det enda som bør få vite som er her inne uansett.

Oi! Gratulerer så mye!  

Min lille var også uplanlagt,  men nå klarer jeg knapt å forestille meg hvordan livet var før han kom. Ville aldri vært han foruten :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MarieR skrev:

Gratulerer, @Malamuten :) Enig med Soelvd, ta kontakt med jordmor. Jeg fikk veldig godt inntrykk av hun som jobber på helsestasjonen på vikhammer, hun er kjempetrivelig og veldig forståelsesfull og enkel å prate med. :console: 

Takk :) Det er kjekt å høre for det er der jeg har bestilt time :) 

1 minutt siden, Mari skrev:

Gratulerer @Malamuten! Skjønner godt at du er både stressa og redd, jeg var i samme situasjon selv og kjenner det godt igjen. Og veien fra to streker til i dag har inneholdt alle følelser som eksisterer tror jeg, på en så intenst måte som jeg ikke ante gikk an. Men herregud så bra det ble :) 

Takk :) Ja, det er jo sånn jeg regner med det blir. Ting kunne vært bedre planlagt, bedre forberedt osv osv, men jeg er jo rimelig sikker på(sånn innerst inne) at vi skal greie oss bra uansett og at det blir veldig fint når det nå blir sånn. Men selv om jeg er sikker på det inni meg så må jeg nok gjennom en del forskjellige følelser uansett på veien dit tror jeg. Det er jo litt skummelt og en stor omveltning for oss begge, og for ikke å snakke om en veldig stor usikkerhet rundt hundene for min del, og da spesielt Varga som jeg liksom ikke føler har noe annet alternativ enn avliving om vi ikke finner en løsning som fungerer her hjemme.. Men jeg prøver å ikke tenke så mye på det nå, orker ikke egentlig, det får jeg ta litt når jeg står oppe i det og ikke har noe annet valg. Så får det bare bli litt skjerming og utestenging i starten mens man ser an om det er noe håp og hvordan man evt kan løse det i praksis. Også er jo ikke formen min på topp akkurat heller, jeg tror jo jeg skal greie det, men håper liksom at det blir litt kos også, ikke bare slit og "negativt". Men det er så vanskelig å vite hva man skal forvente seg når man ikke har vært med på noe som er i nærheten av å ligne på denne situasjonen tidligere. 

@Mud Takk :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Malamuten :hug: Det er en gigantisk omveltning uansett hvor planlagt det her, så skjønner godt at det tar tid å få hodet rundt det. Det gjorde det for oss og, selv om vi planla (bare ikke at det skulle skje så fort liksom, det hadde vi ikke trua på)! Det blir kjekt med ultralyd! Om vi er på sykehuset på likt får dere komme og si hei :teehe: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Gratulerer Malamuten!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk :) 

7 minutter siden, SiriEveline skrev:

Gratulerer @Malamuten! :)

Takk :) 

Akkurat nå, Aslan skrev:

Gratulerer @Malamuten :hug: Det er en gigantisk omveltning uansett hvor planlagt det her, så skjønner godt at det tar tid å få hodet rundt det. Det gjorde det for oss og, selv om vi planla (bare ikke at det skulle skje så fort liksom, det hadde vi ikke trua på)! Det blir kjekt med ultralyd! Om vi er på sykehuset på likt får dere komme og si hei :teehe: 

Takk :) Hehe, ja du kanskje ligger der med en liten en/ei? Eller er på vei til det. 

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Da er vi to i oktober :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Så gøy :) Når har du termin? Om vi har regnet rett så kom vell legen frem til først på oktober for vår del. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lillekrapyl skrev: Gratulerer Malamuten!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk [emoji4] 

7 minutter siden, SiriEveline skrev: Gratulerer @Malamuten! [emoji4]

Takk [emoji4] 

Akkurat nå, Aslan skrev: Gratulerer @Malamuten :hug: Det er en gigantisk omveltning uansett hvor planlagt det her, så skjønner godt at det tar tid å få hodet rundt det. Det gjorde det for oss og, selv om vi planla (bare ikke at det skulle skje så fort liksom, det hadde vi ikke trua på)! Det blir kjekt med ultralyd! Om vi er på sykehuset på likt får dere komme og si hei :teehe: 

Takk [emoji4] Hehe, ja du kanskje ligger der med en liten en/ei? Eller er på vei til det. 

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev: Da er vi to i oktober [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Så gøy [emoji4] Når har du termin? Om vi har regnet rett så kom vell legen frem til først på oktober for vår del. 

Har termin 19., men tvillinger kommer ofte før da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

 

Takk :) Hehe, ja du kanskje ligger der med en liten en/ei? Eller er på vei til det. 

Ja, 37 uker på mandag, så han kan komme når som helst mellom nå og de neste 5 ukene ca :) 

Er ihvertfall en spennende tid fremover! Er denne delen av svangerskapet som er gøy, men ultralyd og bevegelser og sånn, det syns ihvertfall jeg :) Blir så mye mer ekte! Håper bekkenløsningen blir bedre og at du får noe hjelp for det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Har termin 19., men tvillinger kommer ofte før da :)

Ja, blir spennende da :) 

 

Herregud, mannen begynte å snakke om tvillinger her for noen dager siden, han håpte ikke det var det, ble ikke mindre stresset av det da :P Han fikk beskjed om å slutte å snakke om det så han ikke jinxet det.. Det hadde tatt seg ut liksom :P Men trøster meg med at det ikke er tvillinger i slekta så vidt jeg vet hverken på min eller hans side :) Sikkert veldig fint med tvillinger, men sikkert ganske så slitsomt i starten også :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...