Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016

Recommended Posts

• Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Skrevet
9 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Gratulerer med dagen til Ask!

-

Idag meldte tvillingene sin ankomst, 37+0 :) Alt vel med mor og barn. 

Gratulerer! 

Skrevet

Gratulerer @Lillekrapyl

På søndag var vi hos mommo og feiret bursdag med middag, kake og pakker. Stor stas for veslefrøkna. Litt skuffa over at mommo ikke fikk krone. Men det beste var det hun helte fargestifter utover hele gulvet og så gikk til noe annet, for å si mamma rydder .....jadaså :rofl: 

• Like 1
Skrevet
15 timer siden, Perfect Image skrev:

Oi så nærme! Masse lykke til og håper du får en fin fødselsopplevelse! Jeg har aldri gått til så nærme termin så jeg hadde vært utrolig utålmodig emoji38.png

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Takk :D Heldig du da :P Jeg holder meg stort sett opptatt så overaskende lite utålmodig enda altså, selv om jeg gleder meg stort til å få tilbake innsiden av kroppen min til ting som egentlig skal ha den plassen, bedre søvn (om det ikke blir noe mer av det, så ihvertfall å kunne ligge mer komfortabelt igjen), ingen kynnere og en mage som ikke er iveien over alt, og forhåpentligvis litt mindre vekt igjen etterhvert.

10 timer siden, Lillekrapyl skrev:

-

Gratulerer så mye :D 

Skrevet
15 timer siden, Perfect Image skrev: Oi så nærme! Masse lykke til og håper du får en fin fødselsopplevelse! Jeg har aldri gått til så nærme termin så jeg hadde vært utrolig utålmodig [emoji38]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Takk [emoji3] Heldig du da [emoji14] Jeg holder meg stort sett opptatt så overaskende lite utålmodig enda altså, selv om jeg gleder meg stort til å få tilbake innsiden av kroppen min til ting som egentlig skal ha den plassen, bedre søvn (om det ikke blir noe mer av det, så ihvertfall å kunne ligge mer komfortabelt igjen), ingen kynnere og en mage som ikke er iveien over alt, og forhåpentligvis litt mindre vekt igjen etterhvert.

Nja, ble tatt litt på senga når nr en kom dagen før uke 36 og hadde ikke bilstol klar engang [emoji38]

• Like 1
Skrevet
15 timer siden, Lillekrapyl skrev:

-

Gratulerer så mye :D 

• Like 1
Skrevet

Gratulerer så mye @Lillekrapyl :flowers: Håper alt står bra til med alle sammen :)

Nå er jeg lys våken fordi jeg sovnet da jeg skulle legge barn i sta. Det hjalp ikke så mye å legge seg i senga med henne, for hun listet seg bare ut i stua igjen da jeg sovnet :lol: 

• Like 7
Skrevet
11 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Da har vi ENDELIG kommet så langt at jeg har startet på sprøyter idag med planlagt uttak (og forhåpentligvis innsett) uke 41-42 :) Veldig godt å være igang etter en lang ventetid!

Krysser fingrene veldig for dere! :flowers:

Skrevet

Hadde min første pregnancy scare i dag, voldsomt glad for at jeg ikke er så nervøs av meg vanligvis så jeg ikke har hatt flere sånne runder ila graviditeten altså for det var ikke noe gøy. Mini har jo vært meget aktiv hver eneste dag siden jeg først begynte å kjenne bevegelser, ingen unntak, i dag har det plutselig vært bom stille, nr kl var 3 så hadde jeg ikke kjent noe aktivitet siden i natt en gang, og virket sikkert litt ekstra dødt siden jeg ikke har hatt noe særlig kynnere i dag heller, noe jeg har hatt mye av de siste ukene. Kun noen svake bevegelser om jeg dyttet litt på mini. Så da ble det tur på føden for å registrere aktivitet og puls og slikt. Har ikke tenkt over sånt heller siden han alltid har vært så aktiv, men fikk bare en sånn rar følelse tidligere i dag som det tok litt tid å plassere hvor kom fra. 

Mini var litt stresset når vi kom inn (høy puls), men det var antagelig fordi jeg var litt stresset, roet seg fint etterhvert og både kynnere og liv i mini tok seg opp igjen mens vi var på sykehuset så nå er det tilbake til normalen igjen heldigvis. Spørs om han bare var sliten etter alle kynnerne som har vært i det siste å prøvde å ta seg en hvil mens det var stille, helt til vi kom å forstyrret igjen :P JM trodde kanskje det var noe på gang snart når hun så kynnerne på den utskriften fra målingen, men vi får se, de har nå vært der en stund så jeg vet ikke jeg om det betyr noe nødvendigvis.

Skrevet
29 minutter siden, Malamuten skrev:

Hadde min første pregnancy scare i dag, voldsomt glad for at jeg ikke er så nervøs av meg vanligvis så jeg ikke har hatt flere sånne runder ila graviditeten altså for det var ikke noe gøy. Mini har jo vært meget aktiv hver eneste dag siden jeg først begynte å kjenne bevegelser, ingen unntak, i dag har det plutselig vært bom stille, nr kl var 3 så hadde jeg ikke kjent noe aktivitet siden i natt en gang, og virket sikkert litt ekstra dødt siden jeg ikke har hatt noe særlig kynnere i dag heller, noe jeg har hatt mye av de siste ukene. Kun noen svake bevegelser om jeg dyttet litt på mini. Så da ble det tur på føden for å registrere aktivitet og puls og slikt. Har ikke tenkt over sånt heller siden han alltid har vært så aktiv, men fikk bare en sånn rar følelse tidligere i dag som det tok litt tid å plassere hvor kom fra. 

Mini var litt stresset når vi kom inn (høy puls), men det var antagelig fordi jeg var litt stresset, roet seg fint etterhvert og både kynnere og liv i mini tok seg opp igjen mens vi var på sykehuset så nå er det tilbake til normalen igjen heldigvis. Spørs om han bare var sliten etter alle kynnerne som har vært i det siste å prøvde å ta seg en hvil mens det var stille, helt til vi kom å forstyrret igjen :P JM trodde kanskje det var noe på gang snart når hun så kynnerne på den utskriften fra målingen, men vi får se, de har nå vært der en stund så jeg vet ikke jeg om det betyr noe nødvendigvis.

Uff, så ekkelt! :hug:Lite liv er så skummelt, godt å høre at du fikk komme inn og at aktiviteten tok seg godt opp. Håper han er rett rundt hjørnet :) 

Skrevet
29 minutter siden, Malamuten skrev:

Jeg hadde også slike dager før fødselen.. Helt merkelig følelse når man plutselig innser at man ikke har kjent liv på lenge og ingen tipsene til @Aslan funket :P 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...