Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Helt enig med deg i det - men de som lufter valper løse kvart på tolv på nyttårsaften er minst like kneppe i huet.

Selvsagt. Men da er det strengt tatt idiotisk å lufte hund i det store og hele på nyttårsaften og dagen derpå (i vårt tilfelle), for her har det vært jevnt med rakettoppskytinger fra i går ettermiddag en gang. 

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, 2ne skrev:

Selvsagt. Men da er det strengt tatt idiotisk å lufte hund i det store og hele på nyttårsaften og dagen derpå (i vårt tilfelle), for her har det vært jevnt med rakettoppskytinger fra i går ettermiddag en gang. 

Og siden man vet at det kan bli problematisk så prøver man å sikre så godt man kan. Uhell kan fremdeles skje, det kan man aldri sikre seg 100% mot. Man får bare håpe at privat fyrverkeri en gang blir forbudt..

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Og siden man vet at det kan bli problematisk så prøver man å sikre så godt man kan. Uhell kan fremdeles skje, det kan man aldri sikre seg 100% mot. Man får bare håpe at privat fyrverkeri en gang blir forbudt..

Og da er vi inne på det at andres idioti innskrenker min og mine hunders frihet igjen. 

Skrevet
5 minutter siden, Line skrev:

Det gjør det, and it sucks..

Å ikke få sove om nettene fordi hele kroppen verker, suger. Å få innskrenka friheten sin av idioter som blåser bort flere tusen kroner og skader seg sjøl og andre derimot, er irriterende. 

Skrevet

Mine hunder er ikke berørt, bortsett fra at Stella stressa bittelitt hos foreldrene mine i går, men det kan være fordi hunden deres er ekstremt redd og stressa mye. Likevel luftet vi de i hagen kl 21, alle løse i inngjerda hage og med åpen ytterdør så de kunne velge hvor de ville være. 

På vei hjem derfra gikk vi med hundene i bånd. Det var vel rundt kl 2230. Først kom det en unge på rundt 10-12 år som løp rett inn i Akita, før faren til ungen skøyt opp en rakett idet vi gikk forbi med tre hunder. Det er så ***** unødvendig, selv om våre hunder ikke gadd å bry seg. Han så at vi kom gående, og kunne ha ventet i noen minutter :gaah: 

• Like 1
Skrevet
4 timer siden, Snoffe skrev:

Gratulerer med dagen:sorcerer:

4 timer siden, Siri skrev:

*Pakke ned en eske... men med den siste tidens morsomheter med diverse fraktselskaper er det kanskje risiko å sende slikt pr post :lol:*

Grattis med dagen!!!! 

Sant det, kunne blitt interessant innhold innen det kom fram :lol:

4 timer siden, *Kat84* skrev:

Klart det er lov! 

Gratulere med dagen! :banana:

4 timer siden, Mud skrev:

Gratulerer med dagen! 

2 timer siden, WelshenNemi skrev:

Og gratulerer med dagen til @Snøfrost!

2 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer med dagen, @Snøfrost

Tusen takk alle sammen!
Så langt vanvittig lat dag her.

Laget en nyttårspost på bloggen med noen glimt av noen av hundenes reaksjoner: http://snofrost.blogspot.no/2016/01/godt-nyttar-og-gratulerer-med-dagen.html

Så fornøyd med at lille frøken Beringia tar etter mamma Denali på lydberørtheten også når det kommer til raketter :D

• Like 2
Skrevet

Hadde ikke jeg vært av typen som alltid er oppmerksom på bikkjene og rask i reaksjonen  kunne Toddy lett ha blitt en av de hundene som er på rømmen. 

Han virket helt chill frem til sambo og poden skulle gå ut og åpnet verandadøra.  Da spant han plutselig etter og virket vettskremt.  Det var sikkert fordi lyden ble mye høyere plutselig pga den åpne døren. 

Jeg er kjapp i avtrekkeren og dytta ungen ut og smalt igjen døra i samme vending. Sambo og kidden fikk ikke med seg at bikkja fikk panikk , og jeg hørte og senset det mer enn jeg så at han var på full fart til å smette seg forbi oss . 

Jeg synes egentlig ikke vi hadde vært idioter om han fikk seg ut, han lå og slappet av i andre enden av huset sekundet før.

Skrevet
42 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

:lol::lol:

Hun var veldig god med andre hunder, i mine øyne - jeg har sett henne leke med to chihuahuavalper helt uten problem, tilpasset seg deres nivå bokstavelig talt; hun la seg ned og viftet litt med en hale og et par tær mens de løp rundt og over henne. Fine X'en...

35 minutter siden, *Kat84* skrev:

Må være en mopsegreie det der... 
Mopsen vi hadde som hadde furunkulose, eksem, og til slutt demodikose gikk til angrep på en veninnes Beauceron når hun tok hunden med inn. Først prøvde den lille jævelen å fly opp i strupa på den. Når han ikke rakk opp så gikk han etter testiklene :blink:

Ikke rart han var ustabil med alle de latente plagene som ikke hadde brutt ut på synlig vis der og da utenom litt eksem da. Stakkars mopser.... :( 

Her tenker jeg det var vel så mye et eierproblem - eier gjorde i hvert fall ingenting for å gripe inn, selv om jeg tre ganger ba henne hente hunden sin, og hun hadde den løs et sted det er båndtvang hele året. Jeg så mopsen gjøre rare ting andre ganger også, uten å bli korrigert eller veiledet en eneste gang. Noen ganger får du den hunden du fortjener... 

• Like 1
Skrevet

Mett! Vi tok nyttårsmiddagen i dag vi, i går ble det så sent før ovnen var ledig(rundstykkebakedag). Så vi har spist oss slitne på ovnsstekt stangekylling, mandelpotetmos og grønnsaker. Glemte å kjøpe rømme å ha attåt, men det var godt likevel. Elsker kyllingprogrammet på stekeovnen min, perfekt crispy skinn hver gang :drool:

Og valpen oppførte seg helt eksemplarisk! Ikke det minste tigging ved bordet enda det må ha lukta helt himmelsk, han lå ved siden av bordet og sov! Fikk en kokt minigulrot etter vi hadde rydda bort alt da, det var stor stas:P

Skrevet

Godt nyttår, sonen :)

Valpis her er 4mnd gammel, og eldste min er snart 7år.. 

Eldste reagerer ikke i det hele tatt på fyrverkeri :) Men var spent på valpen,igår/natt.. Måtte tilslutt si navnet på valpis for å sjekke at hun faktisk hørte noe i det hele tatt,for hu brydde seg ikke døyten :P Men det er årets nyttårsaften som blir spennende for valpens del,tror jeg ..  men hun fikk en god opplevelse igår iallefall :) 

• Like 2
Guest Christine
Skrevet

Nå syns jeg folk i området kan slutte å sende opp fyrverkeri! Jeg har dårlig samvittighet fordi den ene hunden burde fått ut å tisse - men jeg tørr ikke ta sjansen. 

Jeg liker fyrverkeri - men ikke når det skytes opp av idioter som ikke overholder tidspunktene det faktisk er lovlig :aww: 

Skrevet

Kvelden i går gikk strålende for valpen som tittet på raketter i vinduet og deretter la seg til å sove på gulvet etter 10 min. Eldstemann lå halvveis oppå meg for å få trøst. Tror jeg aldri har opplevd at hun har kravlet seg opp i fanget på den måten. Men hun var relativt rolig og tok det greit så lenge jeg ikke flyttet meg for mye :)

I dag har jeg vært på raid på loftet. Pappa er gammel friluftsmann med kasser fulle av gode jakker og med mine 180 cm er jeg bare litt lavere så ofte kan jeg bruke samme str. Så når jeg nå følte for å utvide min skrantende turgarderobe gikk jeg opp på loftet og fant meg en Bergans jakke som sikkert er 15 år gammel og en norrøna anorakk som sannsynligvis er enda eldre. Så da har jeg to nye turjakker som har mange flere år igjen :)

Det vil si at jeg kan gå å kjøpe meg sko for de pengene jeg hadde satt av til ny jakke :D

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

• Like 3
Guest *Kat84*
Skrevet
29 minutter siden, SFX skrev:

Her tenker jeg det var vel så mye et eierproblem - eier gjorde i hvert fall ingenting for å gripe inn, selv om jeg tre ganger ba henne hente hunden sin, og hun hadde den løs et sted det er båndtvang hele året. Jeg så mopsen gjøre rare ting andre ganger også, uten å bli korrigert eller veiledet en eneste gang. Noen ganger får du den hunden du fortjener... 

Usj... Typisk miniatyrhundproblem dessverre. 
De er så små at de slipper unna med alt fordi de er så søte og morsomme. Som blant annet var holdningene som gjorde at jeg rømte fra Miniatyrhundefolket! 

Greit nok at mopser ikke er de skarpeste knivene i skuffen, men de kan faktisk lære seg å omgås andre hunder uten å være klin gal de også. 
Sånn sett synes jeg synd på miniatyrrasene generelt. Litt generaliserende, men det er, som jeg har sett, disse rasene som har fått minst oppdragelse fordi de er så enkle i følge eierne. 

Skrevet

Nå smeller det skikkelig igjen. Toddy er litt småurolig,  men ikke slik som i går.  

Vi kjørte i 1 1/2 time for å finne snø i dag. Vi fant masse snø! Kram tung snø. 

Huskyen var i himmelrike og løp som en galning. Han fikk trekke A store deler av veien og løp løs ellers. Praktisk med husky når kidden plutselig føler seg dårlig midt i skogen. 

Pulien ble en snøball. Hun sutret over snøballer i pelsen hele veien hjem.

Guest lijenta
Skrevet
16 minutter siden, Siri skrev:

Lurer jeg på om jeg må finne på noe lurt for å få gjort noe som helst annet enn å bare GÅ tur med hundene... mon tro om et par slike kan fungere til "snørekjøring" ute på et jorde med litt lite snø? :whistle: (føler meg kjempevoksen...)

https://www.xxl.no/onefoot-miniski-14-15-black/p/1104658_1_style

Å jaaa men du må ha med noen som filmer hehe

Guest lijenta
Skrevet
6 minutter siden, Siri skrev:

:P Kommer ikke på tale :P 

:shocked: joooooooooooda

Skrevet

Ok, nå snør vi snart inne tror jeg. Håper at det enten slutter å snø snart eller at brøytetraktoren snart tar seg en tur, hvis ikke spøker det for om vi kommer oss til Synnfjellet for å se mush synnfjell imorra tidlig :P Gikk kveldstur istad med hodelykt langs veien, fikk følelsen av at vi er helt aleine her oppe, ikke et eneste spor eller lyd, tilogmed skispora våres var snødd bort :) 

• Like 1
Skrevet
49 minutter siden, Siri skrev:

Lurer jeg på om jeg må finne på noe lurt for å få gjort noe som helst annet enn å bare GÅ tur med hundene... mon tro om et par slike kan fungere til "snørekjøring" ute på et jorde med litt lite snø? :whistle: (føler meg kjempevoksen...)

https://www.xxl.no/onefoot-miniski-14-15-black/p/1104658_1_style

Jeg prøvde slike med dachs og på hard skaresnø.. Det gikk overraskende fort :| 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...