Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar

Snøfrost
 Share

Recommended Posts

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

3 timer siden, Siri skrev:

Det er derfor vi har piggsko skjønner du :P 

Piggsko er for kjerringer :aww::P 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg har mer enn en gang tenkt at jeg skulle ønske jeg kunne gå til veterinæren min, for de er så innmari flinke og hyggelige...

Ja, det tror jeg Cathrine og Jenny ville satt stor pris på, å behandle oss eierne i tillegg til bikkjene :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Krutsi skrev:

Haha nei, altså.. Problemet er vel egentlig størst å vite om det er "vanlig" rutine å gjøre det sånn eller om jeg setter de rutinerte tantene ut av systemet dems.. 

Har enda godt i minnet da jeg gjorde noe utenfor rutinene for ei i corgi-klubben :lol: det ble et par telefoner det :lol: 

Ååå, men man må jo ikke gjøre ting utenfor rutinene - det er ikke helt innafor vet du :lol: 

1 minutt siden, 2ne skrev:

Piggsko er for kjerringer :aww::P 

Nettopp :P 

Har jeg jobbet enda mer med mine egne hjemmesider... ttt når man skal overføre x antall års resultater (spesielt når man har en viss form for OCD og bare MÅ ha med absolutt alt ellers får jeg vondt i systematikeren min... :aww:). 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Ååå, men man må jo ikke gjøre ting utenfor rutinene - det er ikke helt innafor vet du :lol: 

Nettopp :P 

Har jeg jobbet enda mer med mine egne hjemmesider... ttt når man skal overføre x antall års resultater (spesielt når man har en viss form for OCD og bare MÅ ha med absolutt alt ellers får jeg vondt i systematikeren min... :aww:). 

Nei, det var vondt det for ei dame ja :lol: 

edit: dessuten er jo ikke hundefolk bestandig de mest tekniske begavede (det kan vi jo bare lese her på sonen ang hjemmesider :lol: ) så greit å høre hva som er innafor :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsko har begrensa verdi i bakkete landskap når isen er hard som stein. Lurer på om jeg skal satse på isbrevandrersko? 

Kan man håpe på at det skjer en reaksjon mellom blankis og puddersnø i løpet av natten? At de forbinder seg med hverandre sånn at resultatet blir myk is som piggene får tak på? Eller er dette bare en drøm i hodet på en halvgammel kjerring med dårlige knær og to livlige hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det gjort... Jeg har skrevet annonse angående leilighet, og fortalt offentlig at jeg vurderer å flytte hjem... Enda litt tid på å bestemme meg, men jeg har iallfall gjort noe mer enn å krangle med meg selv, i mitt eget hode :P 

Edit; Ikke før jeg rakk å skrive dette fikk jeg ei melding og en snap, "Skal du flytte hjem igjen?! :D"... Jeg tror jeg er velkommen hjem iallfall :lol:  

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsko er en fantastisk oppfinnelse :heart: 

Jeg var på besøk hos bror og samboeren hans og febersyk niese i dag. De bor i @Symra&Pippin-land, og der var det glatt ja. Bilen min kom ikke opp bakken opp til broren min, smal, bratt og svingete bakke er ikke det beste jeg eller bilen vet :lol: Også møtte jeg jo selvsagt en bil i ene svingen og mistet all fart, så da sto jeg der da, og bare spant.. Men heldigvis hadde jeg stoppet opp rett ovenfor veien nedenfor veien der broren min bor, så fikk rumpa til bilen inn der og fikk snudd, så da parkerte jeg på skolen istedetfor. I det jeg la bilnøkkelen i lomma og skulle begynne å gå tryna jeg. Og siden jeg ikke vil dette på rumpa eller rett fremover pga magen så da fikk kneet mitt unngjelde. Så nå har jeg vondt i kneet :getlost: 

Broren min gikk og henta bilen min etterpå da, så jeg fikk kjøre ned selv når jeg skulle dra. Men han innrømte det han og, den er ikke den letteste bilen å få opp den bakken :teehe: Er litt liten motor i opæln vår, så du har liksom ingenting å hjelpe til med om du først spinner eller sklir. Sådetså, jeg er ikke heelt udugelig sjåfør :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Piggsko er en fantastisk oppfinnelse :heart: 

Jeg var på besøk hos bror og samboeren hans og febersyk niese i dag. De bor i @Symra&Pippin-land, og der var det glatt ja. Bilen min kom ikke opp bakken opp til broren min, smal, bratt og svingete bakke er ikke det beste jeg eller bilen vet :lol: Også møtte jeg jo selvsagt en bil i ene svingen og mistet all fart, så da sto jeg der da, og bare spant.. Men heldigvis hadde jeg stoppet opp rett ovenfor veien nedenfor veien der broren min bor, så fikk rumpa til bilen inn der og fikk snudd, så da parkerte jeg på skolen istedetfor. I det jeg la bilnøkkelen i lomma og skulle begynne å gå tryna jeg. Og siden jeg ikke vil dette på rumpa eller rett fremover pga magen så da fikk kneet mitt unngjelde. Så nå har jeg vondt i kneet :getlost: 

Broren min gikk og henta bilen min etterpå da, så jeg fikk kjøre ned selv når jeg skulle dra. Men han innrømte det han og, den er ikke den letteste bilen å få opp den bakken :teehe: Er litt liten motor i opæln vår, så du har liksom ingenting å hjelpe til med om du først spinner eller sklir. Sådetså, jeg er ikke heelt udugelig sjåfør :getlost: 

Åh, takk! Der ser dere soniser, det er glatt og bakkete på Hundhammeren, det er ikke bare jeg som er sykelig redd for å dette! :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig besøk på gårdsplassen. Skulle bare ta en røyk mens maten sto i ovnen, og brått kom det løpende to hester inn på gårsplassen, med sønnen til eieren rett etter. Han var livredd hester, så det var godt de løp inn på akkurat vår gårdsplass, og enda bedre at vi faktisk har en tom stall stående :P Veldig flaks de løp inn her istedenfor å fortsette langs den mørke veien her, altså.
12662620_10156462686395641_7048910386745

12670062_10156462686420641_6572587183400

• Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Åh, takk! Der ser dere soniser, det er glatt og bakkete på Hundhammeren, det er ikke bare jeg som er sykelig redd for å dette! :aww:

Nei, jeg hater å besøke broren min når det er sånt føre :lol: Men har jo en sånn myk og varm liten niese også som lokker :P 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

De kom løpende til rett person også da @Caroline. Jeg hadde liksom blitt litt rådvill om to hester hadde kommet løpende inn på gårdsplassen min!

Ja, det hadde vært verre om gubben var her alene, han er hvertfall redd hest :P Har fått ham til å leie en shettis en gang, men tror aldri han hadde tatt tak i en fremmed løs hest uten grime. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Krutsi skrev:

Nei, det var vondt det for ei dame ja :lol: 

edit: dessuten er jo ikke hundefolk bestandig de mest tekniske begavede (det kan vi jo bare lese her på sonen ang hjemmesider :lol: ) så greit å høre hva som er innafor :lol: 

What? Antyder du at vi ikke har greie på sånne hjemmesider og sånt? :o 

18 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Piggsko har begrensa verdi i bakkete landskap når isen er hard som stein. Lurer på om jeg skal satse på isbrevandrersko? 

Kan man håpe på at det skjer en reaksjon mellom blankis og puddersnø i løpet av natten? At de forbinder seg med hverandre sånn at resultatet blir myk is som piggene får tak på? Eller er dette bare en drøm i hodet på en halvgammel kjerring med dårlige knær og to livlige hunder?

Om du er heldig, så kan det hende snøen fester seg litt til isen i løpet av natta - da blir det ikke fullt så glatt :). 

Nei, børste ut litt selefloker da kanskje... tror egentlig selen til Yasmine er akkurat litt for stor for henne - XXXL i ZeroDC-sele er litt romslig og bittelitt lang... den er helt passe til Willy da, men Yasmine er jo liksom ikke helt Willy... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

What? Antyder du at vi ikke har greie på sånne hjemmesider og sånt? :o 

Om du er heldig, så kan det hende snøen fester seg litt til isen i løpet av natta - da blir det ikke fullt så glatt :). 

Nei, børste ut litt selefloker da kanskje... tror egentlig selen til Yasmine er akkurat litt for stor for henne - XXXL i ZeroDC-sele er litt romslig og bittelitt lang... den er helt passe til Willy da, men Yasmine er jo liksom ikke helt Willy... 

Jeg antyder ingenting.. Dere sier det selv :lol: 

og jeg burde kjøpe sele til liksom-dra-dyret mitt jeg også. Hun fikk for seg at hun skulle ha litt fart i dag :lol: men det er så ork.. Billigste er troll antar jeg, de har i alle fall noe som passer.. Men da må jeg liksom ta med meg bikkja og prøve i butikken.. *sukk* ikke har jeg helt troa på at hun er helt ferdig med å vokse heller.. 

Trekksele til et dråg er liksom ikke noe man har liggende heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg antyder ingenting.. Dere sier det selv :lol: 

Alle de andre så.... Jeg kan jo selvsagt alt.... :aww: 

9 minutter siden, Krutsi skrev:

og jeg burde kjøpe sele til liksom-dra-dyret mitt jeg også. Hun fikk for seg at hun skulle ha litt fart i dag :lol: men det er så ork.. Billigste er troll antar jeg, de har i alle fall noe som passer.. Men da må jeg liksom ta med meg bikkja og prøve i butikken.. *sukk* ikke har jeg helt troa på at hun er helt ferdig med å vokse heller.. 

Trekksele til et dråg er liksom ikke noe man har liggende heller :P 

Jeg har jo opptil flere nomeseler som passer til prinsessen, men de er litt ustabile foran, dvs at framstolpen fort blir liggende på skeive og gnager under det ene frambeinet liksom - men de er kanskje akkurat litt for store i halsen/fronten til henne, men de er samtidig for korte bak frambeina og er akkurat passe lange... ikke greit å ha en ikke-A4-hund liksom... men Zero-selene er mye mer stabile, så jeg må nok ha en ny sånn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin ettermiddag/kveld på middag hos søskenbarnet mitt og kjæresten. Dessverre brått avbrutt av at typen ble ringt inn til brøyting. Hadde håpt han skulle slippe... Så siden han hadde det travelt (de har 1time fra de ringer til de må være der ute), så må jeg ta bussen hjem fra Knarvik. Den går om ca 1time, også må jeg gå et stykke fra der bussen stopper. Heldigvis fått med meg refleksvest fra bilen, så håper jeg det ikke er forferdelig glatt. Syns det er skummelt å gå på sånne smale veier når det er glatt, pga bilene. Men skal vel alltids komme meg hjem, om enn det blir litt seint. Ikke helt sånn jeg hadde tenkt å avslutte kvelden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Siri skrev:

Alle de andre så.... Jeg kan jo selvsagt alt.... :aww: 

Jeg har jo opptil flere nomeseler som passer til prinsessen, men de er litt ustabile foran, dvs at framstolpen fort blir liggende på skeive og gnager under det ene frambeinet liksom - men de er kanskje akkurat litt for store i halsen/fronten til henne, men de er samtidig for korte bak frambeina og er akkurat passe lange... ikke greit å ha en ikke-A4-hund liksom... men Zero-selene er mye mer stabile, så jeg må nok ha en ny sånn... 

Nei, du sier ikke det :P Rottis er jo sååå enkle å finne passende trekkseler til liksom :lol: Første utfordring er å finne noe som går over hodet og likevel passe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Håper ihvertfall på en slik reaksjon i løpet av natten her! Her er det nå ca 2 cm nysnø oppå klinkis.. det er superglatt samtidig som snøen klogger piggene på icebugene.. ikke snakk om å ha bikkjer i bånd her altså, det ville jeg ikke overleve, men er så heldig at de kan gå løse her for jeg klarer helt fint å gå på trynet helt av meg selv. JEG VIL HA VÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag har forøvrig vært en møkkadag. Var syk i fredags så fikk ikke jobbet, var ikke form til å jobbe igår heller - så idag ble det mange timer jobbing. Gubben dro på tur med biskene uten meg, heldiggrisen, og jeg sitter her nå og føler meg innestengt og klaustrofobisk etter en dag tilbrakt for det meste inne med jobb.. jeg har gjort en del rent da (gubber gjør ikke slikt..) så da blir jeg deprimert over at tilværelsen liksom skal bestå av jobb og rengjøring.Nå er det bare ca 6 uker igjen med ekstremt mye jobbing tror jeg.. livet blir nok bedre da! (Og da er det nærmere våren også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Nei, du sier ikke det :P Rottis er jo sååå enkle å finne passende trekkseler til liksom :lol: Første utfordring er å finne noe som går over hodet og likevel passe :P 

Det var utfordringen med Willy også... tjukk i hu'e og oksenakke... finnes ikke mye som passer til sånt vøtt... :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
    • Støtdempende innleggssåler i potesko er et alternativ for å redusere belastningen på leddene. Om du finner sokker eller sko som sitter godt og får til å feste sålene så de ikke sklir inni. Ulike materialer har ulik komfort å løpe på. Noen typer materialer absorberer all energi uten å gi noen bounce back. Gir en bedre treningsøkt, men er sikkert vanskeligere å få hunden til å akseptere fordi det føles rart og er mye tyngre å løpe med. Jeg kan lage såler av det beste som er av shock absorption per måleenhet, men for egen business vil jeg ikke si hva materialet er. Yttersålene fra to par gode maraton racingsko kan også forvandles til gode løpesko for hund, med litt kreativitet og fingernemhet. Lunar Lite såler fra Nike var en personlig favoritt å løpe på. Tynne, passe harde, perfekt balanse mellom støtdemping og feedback energi. ..for meg med min kroppsvekt. En må sikkert ta hensyn til at hunden legger mindre vekt i hvert steg. Racingsko for barn er kanskje et bedre alternativ for et upcycling prosjekt. 
    • Vi har hatt noen fine dager. Av bra ting kan nevnes flere lykketreff i sosialisering og miljøtrening, bl.a. en slags flashmob av studenter med ski og snowboard og bager i former og farger, med ulike språklyder, som plutselig rundet hjørnet og befolket bussholdeplassen med et tett kaos. Det var helt kewlt, men å entre støyete rushtidsbuss med sterke lukter av parfymer fra kælvete unge voksne i en læringsfase, det var han mer skeptisk til, og måtte bæres ombord for logistic flow. Der inne, mellom føtter og ski og bager og skrålete skrål av både lyd og lukt og visuelle inntrykk - en intens stank - der tok det nesten et halvt minutt før han ville ha mat igjen, etter å ha forsøkt redde oss to ut derfra da døren åpnet seg på neste holdeplass. Et whiff av frisk luft var den forsikringen han trengte for å slappe av med viten om at denne situasjonen ikke var evig, og snack tray åpnet seg for påfyll. Mange røy ut på en holdeplass et par minutter senere og vi benyttet anledningen til å bevege oss gjennom midtgangen til en annen dør med mer kaos. Avslappet og ok med det da, etter å ha blitt desensitivert for den sterke multi sensory stanken av unge homo sapiens i den mest intenste delen av parringssesongen. Hva de homoene ruller seg i for å frastøte potensielle partnere så de får studere i fred, det er en effektiv repellant ikke bare mot unge sapiens hunkjønn, men også mot Canis lupus familiaris. Den initielle aversjonen mot stanken ble allikevel overdøvet av glupskhet. Minner meg om et gammelt amerikansk visdomsord: — If Hitler had coke, there'd be jews in the bathroom with him. (Dennis Leary) Vi fikk også jackpot mens vi varmet oss litt i gangen på kjøpesenteret etter å ha fryst ute sammen med valpepasser mens muttern handlet mat. Der i den deilige varmen kom det en speedfreak (=amfetamin, med lukten av høyt adrenalin og mye bevegelse) som ville prate (mye og fort) og hilse på fysisk, og som plutselig kom tilbake inn døren med en diger, vilter og enda mer energisk rottweiler i puberteten, som kom rett opp i ansiktet på Ede for å snuse og sniffe og synes han var såååå nuskesnusk. I wow you ører og det 😍 blikket mens han sniffet og sniffet og sniffet seg høy på valpelukten av den lille krabaten som liknet hans tidligere og forsvunnede riesen bestekompis. Rottisen hadde adoptert Ede på flekken om han kunne. Ede var mer skeptisk. Den merkelige og utenfor normalområdet høye energien fra både hund og eier, plutselig inn i intimsonene - en helt ny og sterk opplevelse, den var gull å få for første gang nå, og ikke senere.  Ellers er pelsstell en interessekonflikt. Her må bare trenes og trenes og trenes om han ikke vil se ut som en forvokst labradoodle med samme lengde maskinklipp over det hele. Har ennå ikke vært oppi ansiktet hans med saks. Maskin på kinnet var helt i grenseland for han ville tolerere mens han gomlet. Veien til å kunne bruke begge hender mens han tålmodig står helt stille for å få refill av snacktray, den veien er LANG. Kanskje klarer vi catwalk stylish frisyre for å supporte de terrorutsatte deltakerne i Pride i juni, men til ski-VM-arrangementene som kommer snart får han bare stille som labradoodle imposter.  Ellers tror jeg han har tjuvlyttet til diskusjoner om IGP og ringsport. Muttern mener nemlig at C-arbeidet i IGP er både for kjedelig, for lite omfattende og av feil karakter for sin egen smak. Ring kunne muttern derimot gjerne trent, fordi det er mer omfattende, mer variert og mindre kjedelig, og hunden lærer mer selvkontroll. Jeg har ytret at jeg ikke gidder trene IGP C-arbeid, men er ivrig med dersom ring blir lovlig i Norge. Helgekurs med biting i drakt i Sverige og Danmark er jeg derimot motstander av. Det er farlig om en ikke trener det grundig. Som å lade et våpen uten sikring. Å trene med bitepølse istedenfor drakt eller arm her i Norge er en mulighet. Oppe til vurdering dersom noen byr på en regelmessig treningsgruppe i dugnadsånd. Ede må ha overhørt DELER AV samtalene, for han har begynt trene biting i drakt med determination og stolthet. Ikke har han fått med seg at det er kriminelt. Ikke har han fått med seg at ringtrening i hovedsak handler om å IKKE bite. Han gikk rett på den delen av treningen han oppfattet som essensen i sporten, for å gjøre muttern stolt av ham. Fjällräven-buksene mine i rollen som ring figurant bitedrakt, med muttern inni.. Rumpa, leggene, lårene - og fordi ros uteble ved de dype, gode, fulle grepene som skulle medført anerkjennende nikk og refill av snacktray for pen utførelse  - den tynne huden på baksiden av knærne mellom fortennene. Stakkaren skjønner ikke hvorfor muttern brøler og blir sint på ham og avviser ham når han bare gjør sitt ytterste for å leve opp til forventninger og krav og i tillegg er kreativ og tilbyr nye og innovative adferder for klikkertrening. Oh well. Snart fulladet, så muttern må fylle tanken for å klare nye eventyr. 
    • Å løpe så mye på asfalt er ganske belastende på kroppen til hunden, så ville først av alt prøvd å ha større prosent av turene på mykere underlag.    For å ellers unngå skader og overtrening er det lurt med en hviledag innimellom hvor dere går kortere tur eller gjør noe annet. Også er det viktig med oppvarming, nedtrapping og å gå over kroppen i ny og ne og følge med på at han ikke blir stiv ol.  jeg har ikke så peil på opptrening av trekkhund, men ville kanskje tenkt hviledag hver 4. dag isch? 😊 er sikkert noen her inne som har mer peil på trekkhunder enn meg. 
    • Bunnpris på Lade,Sirkus shopping og Valentinlyst senteret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...