Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

8 timer siden, Ganzie skrev:

Sitter plutselig alene og aner ikke når gubben kommer hjem igjen.

Uff, håper det går bra med ham! :hug: 

Her kom hverdagen litt brått på liksom. Jeg og lillemor skal jo være hjemme noen måneder ennå, så jeg har jo ikke den "tilbake på jobb"-greia, men kjenner veldig på at ferien er slutt lell :P 

Og, jula er ferdig utrydda! Tok all pynt og treet på lørdag (en dag for seint egentlig, vi pleier å hive alt ut 1. nyttårsdag), og juleserviset forsvant fra kjøkkenskapet igår. Julepynt er som bunad egentlig. Veldig koselig å finne frem, alt blir så fint, men så kjennes det som en enorm lettelse å ta det vekk igjen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet den der Baconsvor-posen i gull man får kjøpt på butikken? Skal vist være potetgull eller noe..

Kan Iben få sånt? Ikke hele selvfølgelig men litt til å trene utstilling med? Oppdaget før jul at Iben står som en klokke når hun får svor..

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Tom for våtservietter til hund, tomt på konto. Kan jeg bruke Neutral babywipes (parfymefrie) til å tørke over inni øret til Uno til jeg får penger igjen?

Jeg tror det, men sjekk ingredienslistene mot hverandre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pixie skrev:

Tom for våtservietter til hund, tomt på konto. Kan jeg bruke Neutral babywipes (parfymefrie) til å tørke over inni øret til Uno til jeg får penger igjen?

Hvorfor må du bruke våtservietter? Går vel like bra å bruke tørkepapir/ klut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år sånn litt på etterkant. Første jobbdagen etter nyttår idag. Ikke entusiastisk kjenner jeg... masse ting som har blitt liggende fra før jul.

Super nyttårsfeiring med hundevenner i Sverige. Pigg brydde seg ikke noe om raketter og det er alltid godt å få bekreftet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Stine skrev:

Jeg har fått lov av C til å gifte meg med Hugh Grant hvis jeg sender han litt penger hver mnd :ahappy:

Sånt no' få'kke jeg lov til!
Noe som er helt greit for meg :)

 

12 timer siden, maysofie skrev:

Helt riktig :cry:

Så kjedelig! :(

 

10 timer siden, Ganzie skrev:

Sitter plutselig alene og aner ikke når gubben kommer hjem igjen.
Svigerfar har vært syk hele jula, influensa (som viste seg å være svineinfluensa) og lungebetennelse på toppen. Han ble akutt verre på mandag og ble lagt i kunstig koma og har ligget siden da. I natt ble det kraftig forverring og gubben har reist til St.Olav med mor og brødrene sine. Så her sitter jeg og junior og kan ikke annet enn å krysse fingre og tær for at det går bra. Men foreløbig ser det ikke lovende ut:no:

Fy fader for en kjip jul det har vært. Jeg var ganske dårlig uka før jul, men så ble det bedre, før jeg ble kjempedårlig fra 22. desember. Hele jula har gått i en febertåke, og både jeg og junior har vært veldig dårlige. Feber, hoste, pustevansker og hele pakka.
Jeg er fortsatt ikke tilbake i storform, men junior er nesten bra igjen.

Og så dette med svigerfar, det er bare helt forferdelig:icon_cry: Han er jo ikke engang 70, vi er overhodet ikke klar for å miste han:no:

 

:hug: håper det går bra!

 

 

4. januar og jeg har fri etter å ha jobbet i helgen. Kanksje pakke ned jula i dag? Men.... jeg liker jula!
og så vil jeg ha mer julekaker! Ligger i kakeboken, men jeg skal liksom ikke spise noe sånt før helga igjen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var det enda en ( nr 4) kollega som plutselig vurderer å få seg Alaska Husky pga Toddy. Han er skummel sånn :o 

 

Jeg er så "slem" at jeg sier at de ofte ikke kan være alene hjemme,  sjeldent kan være løse og at de røyter ekstremt.  Og at det finnes mange andre raser som ikke krever like mye og er snille greie hunder. 

Det er jo forsåvidt sant,  men jeg merker jeg overdriver det litt. Det er sikkert noen av de som ville blitt fine huskyeiere forsåvidt,  men dette er folk som aldri har vurdert husky før de møtte Toddy. Det gjorde ikke jeg heller , men jeg gikk for Toddy , ikke en eller annen vilkårlig AH på finn.no. 

Han er en litt for god reklame for AH som familiehunder,  til tross for ugangen sin :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
30 minutter siden, Mud skrev:

Det er jo forsåvidt sant,  men jeg merker jeg overdriver det litt.

Kjenner igjen det. Jeg vil definitivt ikke at Beauceron skal bli ekstremt populære. Det er da dårlig avl starter, så jeg gjør mitt ytterste for å gjøre dem så lite forlokkende for hvem som helst som jeg kan :P 

.... er jeg veldig utålmodig! Betalte gebyr for omregistrering rett før de tok ferie i NKK, og nå er det jo nytt år og ferien er over. Så da synes jeg at de burde ha fått ham inn i systemet! 
Hvis tålmodighet er en dyd så er jeg definitivt ikke et dydsmønster :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Kjenner igjen det. Jeg vil definitivt ikke at Beauceron skal bli ekstremt populære. Det er da dårlig avl starter, så jeg gjør mitt ytterste for å gjøre dem så lite forlokkende for hvem som helst som jeg kan :P 

.... er jeg veldig utålmodig! Betalte gebyr for omregistrering rett før de tok ferie i NKK, og nå er det jo nytt år og ferien er over. Så da synes jeg at de burde ha fått ham inn i systemet! 
Hvis tålmodighet er en dyd så er jeg definitivt ikke et dydsmønster :P 

Det finnes mange flotte AH som sikkert hadde egnet seg godt som familiehunder,  finn.no florerer av de. Men ryggmargsrefleksen sier at jeg må advare så ingen skaffer seg mer hund enn de takler, og da svartmaler jeg automatisk merker jeg :P 

Jeg skjønner jo at mange har tenkt på husky som litt skumle og utilgjengelige før de møtte en i RL ,og kanskje derfor ikke har vurdert rasen før, men allikevel :P 

Han ene har hatt pointer før og jogger , han hadde helt sikkert taklet en AH liksom *host* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr time av ryggen imorgen. Så har jeg vel vært igjennom nok røntgen og mr på en måneds tid. Nå venter jeg på bilen min som lekker luft i et dekk også har jeg time på Riksen straks. Valpisen er fortsatt veldig søt (telefonen min auto completet til salgs... :blink:) jeg har lagt treningsplaner og er glad vi er ferdig med tre dager varetelling og rydding.

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Mud skrev:

Det finnes mange flotte AH som sikkert hadde egnet seg godt som familiehunder,  finn.no florerer av de. Men ryggmargsrefleksen sier at jeg må advare så ingen skaffer seg mer hund enn de takler, og da svartmaler jeg automatisk merker jeg :P 

Jeg skjønner jo at mange har tenkt på husky som litt skumle og utilgjengelige før de møtte en i RL ,og kanskje derfor ikke har vurdert rasen før, men allikevel :P 

Han ene har hatt pointer før og jogger , han hadde helt sikkert taklet en AH liksom *host* 

 

Ja, det er det også. Dårlig avl kommer av stor popularitet, men jeg vet om et par eksempler på feil eier på Beauceron der de ikke vet opp/ned på hunden og sier at de angrer fordi det ble for mye hund. 
Jeg ser ikke problemet, for stakkars Papillonen er blitt opplært til å tro at han er svææær brukshund, så jeg er kanskje ikke helt rett skrudd sammen sånn sett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det finnes mange flotte AH som sikkert hadde egnet seg godt som familiehunder,  finn.no florerer av de. Men ryggmargsrefleksen sier at jeg må advare så ingen skaffer seg mer hund enn de takler, og da svartmaler jeg automatisk merker jeg :P 

Jeg skjønner jo at mange har tenkt på husky som litt skumle og utilgjengelige før de møtte en i RL ,og kanskje derfor ikke har vurdert rasen før, men allikevel :P 

Han ene har hatt pointer før og jogger , han hadde helt sikkert taklet en AH liksom *host* 

 

Hva krever egentlig en ah bortsett fra gode turer? MÅ de feks sykles/jogges med, eller går det greit om de får bli med på skogstur 1-2 timer om dagen? Er de vanskelige å ha i hus bortsett fra at de tydeligvis er utbryterkonger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy var i meget godt humør på tur i dag, tross åtte minus, uten potesokker. Han stappa hodet først i snøen, og ble bare stående slik, kravla rundt og synes visst ikke det var kaldt.

Bizi den luringen, stakk av i dag. Hun er aldri borte lenge, men jeg slapp henne på vei opp til huset, og dyret løp som et prosjektil rett opp skråningen, og borte i skogen ble hun. Fint, tenkte jeg. Flott. Not.

Jeg ropte litt, men hun kom ikke, så jeg tenkte at da tar jeg med Timmy inn, og da jeg hadde fått kledd av han, og han var inne igjen, gikk jeg ut på trappa, og hører Biz bjeffe høyt i skogen. Det er bra, da er hun ikke langt unna.

Så gikk jeg bort dit hun forsvant, håpa på at jeg slapp å kravle rundt i snøen i oppoverbakke og leite etter henne, og plystra, og ropte det magiske ordet snack (hun har lært av Timmy at når jeg roper det, eller plystrer,da er det lurt å komme, for da er det alltid noe godt å få), og der kom frøken fryd i en vill fart ned skråningen, med logrende hale, og jeg prisa meg lykkelig for at jeg hadde godis i lomma akkurat da. Dytta inn all snacks'en jeg hadde i kjeften på henne, og roste henne som bare det. Hun ble veldig glad for en slik entusiastisk velkomst, så hun ble gladelig med inn. Hehe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Hva krever egentlig en ah bortsett fra gode turer? MÅ de feks sykles/jogges med, eller går det greit om de får bli med på skogstur 1-2 timer om dagen? Er de vanskelige å ha i hus bortsett fra at de tydeligvis er utbryterkonger? :)

Min krever jo mindre enn pulien,  så jeg vet neimen ikke :lol: 

Han blir rastløs hvis han ikke får strekt skikkelig på beina en periode,  men da jogger enten svogeren min med han,  eller vi slipper han i skogen eller i hundeparken.  Etter det er han nærmest umerkelig i flere dager. Han får jo mest vanlige turer, ofte med kløv. Han virker såre fornøyd med det bare han får løpt litt jevnlig.  

Jeg synes ikke han krever mye egentlig.  Litt som belgerne bare at han ikke krever så mye mental stimuli. 

Men dette er Toddy. Det er sikkert forskjell på hvor mye de krever :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SFX skrev:

@Ganzie :console: Håper det går rette veien for dere snart.

 

Jeg sovna på sofaen, og våknet så tørst at en skulle tro hundene hadde lekt med saltbøssa over munnen min. De har fått tisse og spise, så jeg tenker vi forflytter oss til senga. 

Jeg prøver å tenke etter NÅR Glam ble husren, sånn "kan holde seg så lenge jeg trenger uansett hvor mange timer jeg sover"-tørr. Det har skjedd, men jeg vet ikke når. Jeg bare husker jeg ble advart om at hannhunder tok lenger tid enn tisper, men jeg synes nå det har gått greit med ham. Jaja, drikke litt til, så sover vi på ordentlig. Det er vel jeg som ikke er stueren i natt, og må opp :D

Første hannhunden min ble ikke husrein før han var 9 mnd, Han jeg har nå har tisset inne 2 ganger (og vi bor i 3 etasje).  Tispen jeg hadde ble aldri ordentlig husrein, hun flyttet da hun var 1,5 år (ikke pga. det :P ).  

Tror det utsagnet er en sannhet med modifikasjoner :P 

 

@Ganzie :hug: 

 

 

Jeg har ryddet hele leiligheten. I går tok vi ut endel ting til min mor, så det ikke skal være så overfylt her til fotografering og visning. Tror jeg skal ta en tur til med litt ting.

Fikk byttet ene vaffeljernet jeg fikk til jul med 3 nydelige lysestaker :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig glad for at formen min ikke er så dårlig som jeg trodde! Jeg har jo gått tur hver bidige dag i jula (bortsett fra 1 dag tror jeg) og det har hendt at jeg har svetta litt og, så den burde jo egentlig ikke være så forandret, men det er alltid positivt når ting er bedre enn man så for seg :lol: Det som irriterer meg er at jeg blir så kald på rompa når jeg går tur, men jeg kan ikke kle på meg mer heller (har på stilongs og turbukse liksom) for da blir jeg altfor varm når jeg tar i oppoverbakkene.... Jaja, da er det ikke noe annet å gjøre enn å fyre i peisen, sette seg under pleddet og drikke varm kaffe :D

C mener jeg skal få SH i morgengave, jeg er helt med på den! Men svarte søren ta fornuften som sier at vi ikke kan ha de 3 vi har nå + en SH :( Også er jeg så livande redd for at jeg ikke klarer å gi den det den trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, rosinbolle skrev:

Hva krever egentlig en ah bortsett fra gode turer? MÅ de feks sykles/jogges med, eller går det greit om de får bli med på skogstur 1-2 timer om dagen? Er de vanskelige å ha i hus bortsett fra at de tydeligvis er utbryterkonger? :)

En AH er generelt en enkel "rase" å ha med å gjøre, men de trenger å få brukt seg fysisk. Hun jeg hadde trengte mer enn 1-2 timer gå tur i skogen. Hun trengte å få løpe noen mil å trekke. Eventuelt å gå med tung kløv. 

Selv utrent så løp (trakk) hun lett 2 min i tempo på 13 km/t i 15 varmegrader. Når vi var ferdig så var hun klar for mer. 

Min var veldig glad i å jobbe, men man får de som er midt på treet mellom det @Mud forteller om Toddy og sånn tispen min er (hun lever enda, bare ikke hos meg). 

Forskjellene på border collien, alaska huskyen og whippeten (de jeg har hatt og har erfaring med) er at AH'en trengte veldig mye fyskisk mosjon, Bc'en trengte endel fysisk mosjon og litt hodetrim (min likte ikke så godt mentaltrening) og whippeten trenger å få løpe fra seg noen ganger i uken. 

Ingen av dem har fått lov å løpe på veggene når vi er inne. så de har vært rolige der.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Bananen skrev:

I alle disse årene har jeg forsvart Bergen mot å være regnbyen, men etter at jeg flyttet dit igjen i høst, tar jeg det tilbake. Det regnet konstant, ok, en dag eller to med sol siden august til slutten av november, og det har ikke bedret seg etter det heller visstnok, tvert imot. :lol:

Det var de to dagene jeg var i byen for å sette ned urnen til mamma det, da var det strålende sol hele tiden, ikke en eneste regndråpe :) Sånn var det også det året jeg bodde der, lite regn, og mye snø på vinteren. Burde kanskje komme oftere jeg :yes:

14 timer siden, Rocket skrev:

Beaglen fant snakketøyet sitt idag. Satte seg plutselig opp og "ulte" på tradisjonelt beagle vis. Rooooooooo. :lol: Morsomste lyden! Et par år siden sist nå, så var vel på tide å sjekke at stemmen fortsatt fungerte. :P 

Åååå, jeg har så lyst på baggle, de er så søte :wub: Forvillet meg bort i ringen deres på Crufts i fjor og kom nesten ikke derifra igjen. Men rasen passer nok ikke helt i mitt hundehold så jeg får nok heller beundre dem på avstand.

 

Hjemme igjen etter nyttårsfeiring hos familien i Sverige. Lukrativ tur tror jeg, ble "kvitt" 2, kanskje 3, av de valpene Mocca ikke har, men som kanskje blir noe av om noen mnd. Her er de vakre foreldrene, fotet 1. nyttårsdag, derav en noe blurrete kvalitet, men kan da fint brukes i en "valper ventes" annonse, ikke sant *flir*

1918511_1087322254651854_917046886504043

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snoffe skrev:

En AH er generelt en enkel "rase" å ha med å gjøre, men de trenger å få brukt seg fysisk. Hun jeg hadde trengte mer enn 1-2 timer gå tur i skogen. Hun trengte å få løpe noen mil å trekke. Eventuelt å gå med tung kløv. 

Selv utrent så løp (trakk) hun lett 2 min i tempo på 13 km/t i 15 varmegrader. Når vi var ferdig så var hun klar for mer. 

Min var veldig glad i å jobbe, men man får de som er midt på treet mellom det @Mud forteller om Toddy og sånn tispen min er (hun lever enda, bare ikke hos meg). 

Forskjellene på border collien, alaska huskyen og whippeten (de jeg har hatt og har erfaring med) er at AH'en trengte veldig mye fyskisk mosjon, Bc'en trengte endel fysisk mosjon og litt hodetrim (min likte ikke så godt mentaltrening) og whippeten trenger å få løpe fra seg noen ganger i uken. 

Ingen av dem har fått lov å løpe på veggene når vi er inne. så de har vært rolige der.

 

Toddy ligger i koma etter 1 mil jogging med svoger :lol: 

De jogget 2, 5 mil en gang og da nektet han å gå ut døra før dagen etterpå.  

Nei, kan du skjønne hvorfor han ble tatt ut av spannet? :lol: 

I hundeparken raser han tulling i 30 min , så går han til porten og vil hjem å sove. Atleten sin det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Stine skrev:

Jeg er skikkelig glad for at formen min ikke er så dårlig som jeg trodde! Jeg har jo gått tur hver bidige dag i jula (bortsett fra 1 dag tror jeg) og det har hendt at jeg har svetta litt og, så den burde jo egentlig ikke være så forandret, men det er alltid positivt når ting er bedre enn man så for seg :lol: Det som irriterer meg er at jeg blir så kald på rompa når jeg går tur, men jeg kan ikke kle på meg mer heller (har på stilongs og turbukse liksom) for da blir jeg altfor varm når jeg tar i oppoverbakkene.... Jaja, da er det ikke noe annet å gjøre enn å fyre i peisen, sette seg under pleddet og drikke varm kaffe :D

C mener jeg skal få SH i morgengave, jeg er helt med på den! Men svarte søren ta fornuften som sier at vi ikke kan ha de 3 vi har nå + en SH :( Også er jeg så livande redd for at jeg ikke klarer å gi den det den trenger.

Kjøp en ullboxer å ha utenpå stilongsen (eller under) i tillegg til den trusen du har på fra før. Det hjelper for meg :)   

Dere kan jo sjekke ut om det er noen i området som har huskyer (AH eller SH) og høre om dere kan låne en :) De som har mange har stort sett en eller to å låne bort til i ny og ne :) 

Akkurat nå, Mud skrev:

Toddy ligger i koma etter 1 mil jogging med svoger :lol: 

De jogget 2, 5 mil en gang og da nektet han å gå ut døra før dagen etterpå.  

Nei, kan du skjønne hvorfor han ble tatt ut av spannet? :lol: 

I hundeparken raser han tulling i 30 min , så går han til porten og vil hjem å sove. Atleten sin det :P 

Haha :lol: Hun min er totalt motsatt :P Men to av tispevalpene (1 år) hennes er sånn som toddy. De som har dem er ikke helt fornøyd med akkurat det :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...