puddellover Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Jeg liker tanken på "nytt år og nye muligheter". Jeg har satt noen mål, men bare for det første halvåret så det blir lettere å gjennomføre (1 år er så lenge, 6 mnd er veldig overkommelig). for meg er det et mål å - fullføre 2x12 ukers treningsprogram før 1. juli (for å bli sterkere) - spise mer (for å bli sterkere) - ikke spise godteri før 1. juli - få A på bacheloroppgaven For å klare dette har jeg en plan på hvordan jeg skal nå disse målene. Hva er deres nyttårsforsetter og hvordan planlegger dere å nå de? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Mitt nyttårsforsett er å jobbe mer jevnt med skolen! Ingen skippertak! 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Jeg har ingen nyttårsforsett, men jeg har et nyttårsønske/håp Mine nyttårsønsker/håp er at jeg ikke kommer til å være så dårlig i 2016 som jeg har vært de siste 3 årene. Og at jeg har energi til å være med på agilitykurs. Og at jeg orker å gå masse turer. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Jeg sjekka fjorårets tråd, for å se hvordan det gikk med de forsettene Sitat -spise bedre -ha mer gøy -ta lappen -flytte Jeg tror jeg har klart alle utenom den siste (å flytte). Å spise bedre/mer kom fordi jeg var så matlei i fjor, nå lager jeg mye oftere skikkelig middag. Forsetter 2016 -Flytte (trenger ikke være nytt sted/landsdel, men ny leilighet/hus hvertfall). -Lese mer fysiske bøker -kutte ned på/ut kaffe -slutte å røyke (igjen). -Reise til minste 1 nytt land. Å ha røykeslutt som nyttårsforsett kjennes superteit ut, men jeg må slutte snart, og å prøve på det før jul er bare bortkasta. Så da blir det noen dager etter nyttår. Å kutte kaffen tar jeg nok først til påske, er redd for at kroppen vil gå i sjokk om jeg tar bort to ting nesten sammtidig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Nyttårsforsetter 2016! -Slappe av litt mer i forhold til skolearbeid, trenger ikke slite ut meg selv. -Bli flinkere til å se positivt på ting. -Få lappen og kjøpe bil: Trene hund oftere Kommer meg mer rundt Gå mye turer på litt mer spennende steder 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dicte Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Nyttårsforsett: Stresse mindre, fokusere på hva jeg har istedenfor det som mangler. Være fornøyd med at jeg gjør mitt beste på skolen, og drite i hva slags karakter jeg får på masteroppgaven så lenge jeg har gjort så godt jeg kan. Slutte å drikke så mye brus i ukedagene. Besøke treningsstudioet oftere enn annen hver uke. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Fra fjorårets tråd: Sitat Hovedforsettet er egentlig å komme i mål med hus og bryllup innen året er omme! Fortsette å trene minst en gang i uken, helst 3 slik at ryggen min holder seg bra Gjøre en god innsats når studiene starter Jobbe med meg selv så hverdagen blir enda enklere og bedre enn den allerede er ! Bli flinkere til å finne på ting i hverdagen med samboeren! Bryllup er i boks, hus er på god vei, trener to ganger i uken, snart ferdig med eksamner for i år. Litt usikker på den siste, finner på så mye vi har tid til 2016: Flytte inn i huset og lage ett fint hjem Slutte å stresse og sette mindre krav til meg selv Fortsette å trene Gå flere lengre fjellturer med hundene Bli enda flinkere og kose meg med å lage mat, kanskje ta noen kurs? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 I fjor hadde jeg ingen som jeg skrev opp hvertfall I år derimot - hjelpe meg.. Vi får nå se da. 1. Bli bedre husmor - drittlei rot og dritt over alt, alltid! 2. Finne ut hva jeg skal bli når jeg "blir stor" 3. Mer mosjon! Viktigste behandlingen for sykdomen min er nemlig trening. Jeg må ut og gå/ri/jogge gjevnlig, helt uten å overdrive og gå på veggen. 4. Få ned matbudskjettet enda mer, bli enda flinkere på storhandling og tilbudshandling, kutte enda mer ned på småhandling. 5. Generelt bedre kontroll på økonomien. 6. Fortsette å være verdens beste mamma for verdens beste lillemor 7. Ta litt mer vare på Bonden min 8. Slanke meg... 9. Bedre kostholdet. Mer kanin til folket 10. Gjøre mer ting som gjør meg glad - fotografere, lage ting, strikke, sy, drive med akvariet - fokusere på enkle gleder som gir meg mye. 11. Lese mer skjønnliteratur. Sånn, daaa tror jeg at jeg er ferdig. Kanskje. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 - Fortsette å jogge - Bli flinkere til å rydde jevnlig hjemme, unngå skippertak. Hilsen verdens dårligste husmor - Bli flinkere til å ha med sunnere matpakker på jobb. - Fortsette å skrive middagsmeny og handle fornuftig. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Har igrunn bare satt meg ett mål, og det er å begynne å jogge igjen, og få bedre kondisjon/utholdenhet. Jeg har begynt å forberede meg på det allerede, og har satt opp tempoet på de turene som ikke har foregått på glattisen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 - (lære/ klare ordentlige armhevinger - kan strykes da det funka på treninga i kveld ) - definert mage/ magemuskler - bli flinkere med økonomien, sparemer og ikke impulshandle 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Vel, kjenner jeg meg selv rett så er forsettene glemt om 3 mnd Men noen mål og tanker er jo fornuftig! - Legge meg tidligere så jeg får nok søvn. - Bestå BUA. - Spise mer vegansk kost. - Dra i svømmehallen oftere. - Bli mer økonomisk. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Trene mer - melde meg inn på nytt treningssenter i januar. Spise mindre godis og snacks. Gå mere turer. Skape minner med min familie. Ta vare på menneskene rundt meg. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 9. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2015 Få tatt den helsikes lappen.... Såååå sur på meg selv for at jeg ikke fullførte i 2011... kunne hatt lappen i 4år allerede jo! Det er rimelig surt. Må få spart opp så jeg har litt å gå på først, håper å være i gang med kjøretimer igjen iløpet av mars/april kanskje? Ikke være så uhyre selvkritisk. Jobber veldig med tankene mine der. Ri gjennomsnittlig minst 2 ganger i uka. Gjenninnføre 1 topptur i uka i ukesplanen min. Begynne på Yoga hos svigermor og gå dit jevnlig. Få en mer normal døgnrytme. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 10. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2015 22 timer siden, Wednesday skrev: Mitt nyttårsforsett er å jobbe mer jevnt med skolen! Ingen skippertak! Skriver under på den 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 10. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2015 Mine nyttårsforsett pleier å være å ikke ha noen nyttårsforsett, men jeg tror jeg skal ha noen denne gangen Jeg skal bli ferdig avklart i forhold til arbeidsførhet. Da er det 12 år siden jeg fikk diagnose, og etter 12 år med ymse NAV-ytelser (vel, teknisk sett så er det bare 9-10 år, siden NAV ble opprettet i 2006), 12 år med uvisshet om hvordan min økonomiske fremtid vil bli, holder egentlig. I løpet av 2016 vil jeg vite, på godt og vondt Jeg skal bli flinkere til å ta vare på meg selv. Mosjonere mer, spise sunnere, så enkelt og så vanskelig Jeg skal sette opp budsjett igjen, og holde meg til det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 10. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2015 Jeg skal bli ferdig med masteren min 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 10. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2015 23 timer siden, Wednesday skrev: Mitt nyttårsforsett er å jobbe mer jevnt med skolen! Ingen skippertak! Jeg prøver dette hvert semester, failer hver gang Likevel gir jeg ikke opp håpet. Jeg prøver igjen neste semester også La oss holde sammen! Jeg har som vanlig et "nyttårsforsett" per måned! Det er veldig spennende og gjør det så mye enklere å holde det for seg selv. Det er litt mer fokus på ting jeg ønsker å gjøre, og utfordringer til meg selv. Istedenfor å si: "Å, det har jeg alltid hatt lyst til å gjøre!" også ender man opp med å aldri gjøre det, så sier jeg til meg selv at i løpet av den måneden skal jeg jeg gjøre det! Neste år skal jeg i løpet av en eller annen måned gjøre blant annet: - Gå på diett (veldig nysgjerrig på hvordan kropp og sinn reagerer på dette, pluss det blir en skikkelig utfordring, hilsen en som elsker å spise akkurat det jeg har lyst på) - Kjøttfrie periode, kanskje prøver 2 uker eller mer neste år. - Gå på en juletretenning (dette har jeg hatt på listen hvert år, men enda ikke fått det til!) - Reise til New York - Fortsette å sende postkort Jeg legger alltid til mer etterhvert i løpet av året. Listen er aldri klar når året begynner. Jeg har faktisk ingenting denne måneden, og det burde jeg fikse :O 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 10. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2015 42 minutter siden, MegaMarie skrev: Jeg prøver dette hvert semester, failer hver gang Likevel gir jeg ikke opp håpet. Jeg prøver igjen neste semester også La oss holde sammen Haha ja. Jeg bestemte meg for dette i sommer også. Gikk skeis Prøver igjen! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 31. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2015 1) Jobbe med måltidsrutiner 2) Planlegge middager langsiktig (uke, ikke kvartal) 3) Jobbe med husarbeidsrutiner 4) Sette meg ukentlige småmål for å komme på plass i det nye huset og gjøre det til mitt hjem 5) Lese minst én bok i måneden 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet 31. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2015 Mål: Ikke dø av haiangrep. Plan: Ikke dra til land hvor hai er et utbredt problem. Tror det blir et fint år! Mye fint på kino au. 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 31. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2015 Akkurat nå er mine to hovedmål 1- overleve 2016 2- trene litt mer hund For jeg mistenker at 2016 blir et slitsomt år 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 31. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2015 Nyttårforsett vet jeg ikke helt, men en slags plan har jeg ihvertfall. -Trene mer hund, så vi får til det vi vil. -Ta en skikkelig skjerpings på kosthold osv, skal ikke fortsette som dette året. -Bli enda bedre til å bruke treningsabonnementet jeg bestilte i høst -Komme meg enda mer ut på tur, fortrinnsvis bli bedre på langturer på nye plasser/overnattingsturer ute. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 31. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2015 Bli flinkere til å snakke om følelser og tørre å være mer sårbar. Få bedre oversikt over hverdagsøkonomien og planlegge matinnkjøp bedre. Fullføre mastergraden min. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrasselTrollet Skrevet 31. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2015 Fortsätta motion/matvanorna som jag startade med nu i höst - det ger ju effekt! Börja använda min stackars blogg som snart blir 5 år och än så länge har 0 inlägg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts