Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

3 timer siden, Aya skrev:

Klynk. Jeg vil bare opplyse om at denne diskusjonen og morgenkvalme på sjette måneden går litt dårlig overens. Vi snakkes senere, sonen!

Jeg har ikke hatt morgenkvalme på flere tiår, men nå har jeg det. Eller ettermiddagskvalme må man vel kalle det.  Slutt da folkens!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turet og trent hund. Nå gjenstår bare jobb og første hjelp på leiligheten før jul :P

Iblant får man den litt magiske treningseuforien som gjør lydighet verdt det! Det fikk jeg på trening idag :D ikke noe stort som skjedde, bare at jeg testet noe nytt og han tok det så kjappt og fint :D:D 

Så skal leve på det til han gjør noe som er så drygt at det overskygger :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har ikke hatt morgenkvalme på flere tiår, men nå har jeg det. Eller ettermiddagskvalme må man vel kalle det.  Slutt da folkens!

:teehe:Sorry :aww: 

Har hundene og jeg vært ute på jordet og lekt, jeg har løpt litt intervaller sammen med hundene - det er dritskummelt, for den lille prinsessa synes det er hysterisk moro å bite meg i beina :aww:. Den bikkja kommer til å ødelegge meg - igjen - en dag.... Også fikk jeg snakket med bonden som slår jordet mitt, og han vil gjerne både grøfte og pløye opp jordet til våren, og så til med litt bedre gress. Det høres ut som en god idé, bortsett fra at det blir litt vanskelig å bruke jordet den sommeren da kanskje, men skitt au - jeg tåler det om han kan få enda bedre avling :)

Nå står ribba, som jeg egentlig skulle steike i går, i ovnen. Også må jeg kanskje lage en ladning til med karameller - og jeg må pakke til jeg skal kjøre til Trøndelag i morgen. Ikke mye jeg skal ha med da, men klær for begravelse, og toalettsaker, samt mat til hundene, er jo nødvendig. Jeg må også huske på å legge julegavene i bilen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjda, jeg visste av han som ble tatt av skredet på Svalbard. Så poengløst at fine folk tas fra jorda på den måten :( Skikkelig, skikkelig trasig.

On a whole 'nother note: det er 12 grader ute. Gikk med tskjorte en liten stund. El Nino, damn you...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

:teehe:Sorry :aww: 

Har hundene og jeg vært ute på jordet og lekt, jeg har løpt litt intervaller sammen med hundene - det er dritskummelt, for den lille prinsessa synes det er hysterisk moro å bite meg i beina :aww:. Den bikkja kommer til å ødelegge meg - igjen - en dag.... Også fikk jeg snakket med bonden som slår jordet mitt, og han vil gjerne både grøfte og pløye opp jordet til våren, og så til med litt bedre gress. Det høres ut som en god idé, bortsett fra at det blir litt vanskelig å bruke jordet den sommeren da kanskje, men skitt au - jeg tåler det om han kan få enda bedre avling :)

Nå står ribba, som jeg egentlig skulle steike i går, i ovnen. Også må jeg kanskje lage en ladning til med karameller - og jeg må pakke til jeg skal kjøre til Trøndelag i morgen. Ikke mye jeg skal ha med da, men klær for begravelse, og toalettsaker, samt mat til hundene, er jo nødvendig. Jeg må også huske på å legge julegavene i bilen. 

Tilgitt! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Broren til tantebarnet mitt og deres bestemor kom seg heldigvis helskinnet hjem fra Svalbard i natt. Det var nære på...:shocked:

Jeg liker ikke pustinga på Timmiansen, synes denne forbaskede kennelhosten kan forsvinne snart.:blink:

Synes den lille lappen min er veldig flink. Har jo tatt det veldig med ro i det siste, og hun takler det meget bra, må jeg si. Blir godt for henne når hun kan løpe løs og rase fra seg i skogen slik hun pleier. 

Og...jeg var "bare" en snartur innom dyrebutikken i dag...skulle bare ha en ting jeg, kom ut igjen med flere ting, og dro kortet for 525.-:P

Vel, vi får komme oss ut på tur før det blir stummende mørkt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra en fin tur, og ble overrasket av rådyr 40 meter unna huset her. Lage middag tro? Begynner å bli sulten, så kan vel like gjerne skru på ovnen og skrelle poteter :) 

Ellers så gikk jeg og funderte litt på turen. Nei, det er ikke strålende vintervær, og det går jo litt opp og ned her i livet. Men det er lite givende å fokusere på det som er kjipt, så nå har jeg laget meg et nyttårsforsett. Hver kveld før jeg legger meg så skal jeg skrive noe positivt med dagen som har gått på speilet på badet. Da vil det mest positive med dagen i går være det første som møter meg om morran :ahappy: 

anigif_enhanced-buzz-1832-1369951156-8.g

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

Inne fra en fin tur, og ble overrasket av rådyr 40 meter unna huset her. Lage middag tro? Begynner å bli sulten, så kan vel like gjerne skru på ovnen og skrelle poteter :) 

Ellers så gikk jeg og funderte litt på turen. Nei, det er ikke strålende vintervær, og det går jo litt opp og ned her i livet. Men det er lite givende å fokusere på det som er kjipt, så nå har jeg laget meg et nyttårsforsett. Hver kveld før jeg legger meg så skal jeg skrive noe positivt med dagen som har gått på speilet på badet. Da vil det mest positive med dagen i går være det første som møter meg om morran :ahappy: 

anigif_enhanced-buzz-1832-1369951156-8.g

Jeg skriver ikke ned noe positivt, men sier det istede til meg selv :)  har gjort det i flere år, hovedsakli for å ikke gå i bakken mentalt. Man må liksom finne disse små fine tingene hver dag selvom alt ikke er så bra :) gjør mitt ( kjipe) liv mye bedre å være i, spesielt når et går veldig trått. 

 

Nå høres jeg kanskje litt klein ut, men vi finner alle en måte å overleve/takle tunge stunder på :) og dette er min

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Tilgitt! :lol:

*Puhhh* :D 

18 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg liker ikke pustinga på Timmiansen, synes denne forbaskede kennelhosten kan forsvinne snart.:blink:

Synes den lille lappen min er veldig flink. Har jo tatt det veldig med ro i det siste, og hun takler det meget bra, må jeg si. Blir godt for henne når hun kan løpe løs og rase fra seg i skogen slik hun pleier. 

Kanskje du skal vente med all denne turingen til hundene faktisk har blitt helt friske? 

10 minutter siden, Raksha skrev:

Veldig glad jeg insisterte på et testmåltid med ribbe før jul, tester langsteking av ribba, og den har nå stått i ovnen i drøyt 6 timer og er enda et stykke unna ferdig. 

Skru opp temperaturen litt kanskje? Og evt legge over aluminiumsfolie slik at den ikke blir brent? 
Jeg driver med hurtigsteking av ribbe nå :D. Den har stått i ovnen en time nå, har snudde den med svoren opp etter denne timen og skal la den få stekes et kvarter-tjue minutter til - så tror jeg den er ferdig :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

*Puhhh* :D 

Kanskje du skal vente med all denne turingen til hundene faktisk har blitt helt friske? 

Skru opp temperaturen litt kanskje? Og evt legge over aluminiumsfolie slik at den ikke blir brent? 
Jeg driver med hurtigsteking av ribbe nå :D. Den har stått i ovnen en time nå, har snudde den med svoren opp etter denne timen og skal la den få stekes et kvarter-tjue minutter til - så tror jeg den er ferdig :) 

Da forsvinner jo poenget med langtidssteking :aww:  Vi har ikke dårlig tid, men stod 7 timer i oppskrifta på samme størrelse ribbe, så veldig greit å vite at jeg skal beregne myyyye lenger tid på en større ribbe på torsdag. Putter den i ovnen på kvelden før jeg legger meg tenker jeg. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snoffe skrev:

Så koselig, gratulerer :) 

 

Takk! :D Veeeldig koselig, og har nedtelling til neste besøk :lol: 

1 time siden, Eplefe skrev:

Finsk eller svensk? Bilder?

Det blir finsk igjen :D Har ingen bilder jeg kan legge ut akkurat nå, desverre.
Neste besøk skal jeg prøve å ta med kamera, kanskje jeg får noen bilder som ikke blir en blurry ball :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raksha skrev:

Da forsvinner jo poenget med langtidssteking :aww:  Vi har ikke dårlig tid, men stod 7 timer i oppskrifta på samme størrelse ribbe, så veldig greit å vite at jeg skal beregne myyyye lenger tid på en større ribbe på torsdag. Putter den i ovnen på kvelden før jeg legger meg tenker jeg. 

Så lenge man har god tid, så gjør det jo ikke noe. Kjekt å teststeke litt ja - det er kjipt om man må vente lenge på middagen når dagen er der :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raksha skrev:

Da forsvinner jo poenget med langtidssteking :aww:  Vi har ikke dårlig tid, men stod 7 timer i oppskrifta på samme størrelse ribbe, så veldig greit å vite at jeg skal beregne myyyye lenger tid på en større ribbe på torsdag. Putter den i ovnen på kvelden før jeg legger meg tenker jeg. 

 

Langtidsstekt kjøtt er fantastisk godt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Siljus skrev:

Takk! :D Veeeldig koselig, og har nedtelling til neste besøk :lol: 

Det blir finsk igjen :D Har ingen bilder jeg kan legge ut akkurat nå, desverre.
Neste besøk skal jeg prøve å ta med kamera, kanskje jeg får noen bilder som ikke blir en blurry ball :lol: 

Jeg fiksa jeg :aww: Tjuvlånte en facebooklink :teehe: 

11224444_10205068435422889_5579575189594

 

@Eplefe:) 

 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonje skrev:

Hundene har fått en time i skogen i pissregn. Det har kommet så mye vann(igjen) at elva har gått over sine bredder. Jeg kommer ikke til å takle dette særlig mye lenger tror jeg...

Fikk vasket og støvsugd bilen etterpå. Veldig kjekt med garasje tilknytta leiligheten så jeg kan gå tørrskodd inn og ut med støvsuger og div. Støvsuger takka plutselig for seg da, så jeg håper det var fordi den ble veldig varm og ikke fordi den er helt død:ermm: Jeg rakk å bli ferdig, så nå tørr jeg ikke å prøve å starte den :P 

Samboern dro på jobb og blir borte til i morgen. Like greit, småmuggen stemning i går kveld og i dag tidlig og da kan jeg like greit være alene faktisk :sleep:

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets julskinka är i badet, skall bara bubbla i 3 timmar till... 8 år i Norge får visst inte den traditionen ur blodet. :P
Fast vi har adopterat lite norsk tradition också, pinnekött äts med god aptit i detta hushåll, svenskarna vet inte vad de missar!!
Däremot ribbe har jag get upp helt, jag får det verkligen inte till! Hur länge det än står i ugnen blir det aldrig krispigt, bara mjukt och fettigt och blää... :ermm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Årets julskinka är i badet, skall bara bubbla i 3 timmar till... 8 år i Norge får visst inte den traditionen ur blodet. :P
Fast vi har adopterat lite norsk tradition också, pinnekött äts med god aptit i detta hushåll, svenskarna vet inte vad de missar!!
Däremot ribbe har jag get upp helt, jag får det verkligen inte till! Hur länge det än står i ugnen blir det aldrig krispigt, bara mjukt och fettigt och blää... :ermm:

Min finske mor savner fortsatt juleskinka :P Hun får sildesalat, surbrød og skikkelig rotmos da, det hjelper!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...