Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember

Recommended Posts

Skrevet

Noen ganger vinner man noe fordi man fortjener det og har flaks. Andre ganger fortjener man det virkelig ikke og har bare flaks. 

Vi har hatt julekalender på jobben.  Hver dag i desember har det kommet opp en tegning av en kundesituasjon på skjermen med 3 svaralternativ.  

Typ : tegning av en stressa mor med en hylende unge. 

Alternativ B: kan du ta med deg den ungen ut,  den er faktisk veldig forstyrrende? ?

Alternativ G : drill ja, kom så skal jeg vise  deg de forskjellige modellene. 

Alternativ I : vi burde virkelig solgt smokker her, synes du ikke? 

Til sammen skulle det bli en setning.  

Jeg svarte selvfølgelig alternativ B o.l  konsekvent,  i så stor grad at personalsjefen mente jeg kom til å få en helt egen premie i en grå konvolutt.  

Premien er en stor nyttårskurv med godteri og en av kollegaene mine syntes det var for galt at poden ikke hadde mulighet til å fråtse i alt godteriet bare fordi mammaen er dritbarnslig,  så han fylte ut svarskjema for A i mitt navn med mitt lønnsnr og voila  ! 

IMG_4505.jpg

Jeg knakk sammen når jeg fikk meldingen.  Jeg tipper det er et par andre på jobb som lurer på hvordan i h**** jeg kunne vinne :lol::lol: 

• Like 8
  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Skrevet
3 minutter siden, Teserere skrev:

Tradisjon vel :P De argumentene jeg har hørt er at de er mye sterkere ift andre hunder på samme størrelse, og litt mer temperament, så det er lettere å ha kontroll på dem på bakken :)

1 minutt siden, Stine skrev:

Alt handler om tradisjoner i England :P Også er det vel at de er så tunge i forhold til høyden så det er ikke forsvarlig å løfte dem så høyt eller noe...

For noe sprøyt :lol::lol::lol: 

• Like 2
Skrevet
3 minutter siden, Line skrev:

For noe sprøyt :lol::lol::lol: 

Jupp.... Også må man for guds skyld gå hvis man stiller for spesialdommer, så det er ikke bare bare å stille staff skjønner du :Laugh: Jeg både løper og setter mine på bord jeg da, eller det var en sannhet med modifikasjoner, jeg går for spesiadommere, for å slippe å få kjeft når jeg løper og må gå på nytt igjen :P

Skrevet
3 minutter siden, Stine skrev:

Jupp.... Også må man for guds skyld gå hvis man stiller for spesialdommer, så det er ikke bare bare å stille staff skjønner du :Laugh: Jeg både løper og setter mine på bord jeg da, eller det var en sannhet med modifikasjoner, jeg går for spesiadommere, for å slippe å få kjeft når jeg løper og må gå på nytt igjen :P

Du er gæærn :lol:

Skrevet
2 timer siden, Turb skrev:

Alle vaksinene hans står i passet - kom ikke inn uten vaksinasjonskort

Vi måtte ikke vise vaksinasjonsbok? Verken jeg eller Heidi. Men det virka til at han i døra kjente til oppdretterne da, for når vi sa hvor de var i fra så "regna han med at det var i orden". 

Skrevet
Akkurat nå, Sprettballen skrev:

Vi måtte ikke vise vaksinasjonsbok? Verken jeg eller Heidi. Men det virka til at han i døra kjente til oppdretterne da, for når vi sa hvor de var i fra så "regna han med at det var i orden". 

Vi måtte vise i Leto idag! Førtse gang jeg viser på utstilling tror jeg!

Skrevet

Jeg viste også vaksinasjonsboka idag, men jeg hadde putta startnr inni boka og ga bare hele sulamitten til hu som stod i døra :P

Skrevet
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Noen Oslo-soniser som kanskje har lyst på playdate med hundene i morgen?

Typen fikk lyst på oslotur, så vi stikker kanskje over :) 

Tror vi bare skal være hjemme, Stella er klar for å løpe! :) 

• Like 1
Skrevet

Toddy forsynte seg av en Helene Harepus i skogen i dag. Sambo fikk ikke helt med seg hva som skjedde,  han kom plutselig løpende ut av krattet med den. 

Meneh... Burde det ikke egentlig være litt vanskeligere enn som så å få seg harestek til middag for en hund?  Noen som vet om harepest er et tema jeg bør tenke på? 

Skrevet

Jeg har to våte hunder i sofaen, som ligger så tett inntil meg at jeg er halvvåt også. Jeg vet ikke om jeg skal gidde å blåse dem tørr. Akkurat nå har jeg ikke lyst til å dra på utstillingen i morgen. Jeg tenker bare på at jeg skulle stilt X'en i veteran, og tårene trilla i dusjen fordi jeg aldri mer skal bade henne, og det er bare veldig tungt i kveld.

Skrevet
Akkurat nå, Mud skrev:

Toddy forsynte seg av en Helene Harepus i skogen i dag. Sambo fikk ikke helt med seg hva som skjedde,  han kom plutselig løpende ut av krattet med den. 

Meneh... Burde det ikke egentlig være litt vanskeligere enn som så å få seg harestek til middag for en hund?  Noen som vet om harepest er et tema jeg bør tenke på? 

Min mor sin fuglehund tok en hare en gang, så jeg vet at det er mulig :P 

Det er sååå kjedelig å vente på valper. Kan de ikke bare komme nå? :lol: Pim ligger og snorker og har tydeligvis ikke dårlig tid. 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har to våte hunder i sofaen, som ligger så tett inntil meg at jeg er halvvåt også. Jeg vet ikke om jeg skal gidde å blåse dem tørr. Akkurat nå har jeg ikke lyst til å dra på utstillingen i morgen. Jeg tenker bare på at jeg skulle stilt X'en i veteran, og tårene trilla i dusjen fordi jeg aldri mer skal bade henne, og det er bare veldig tungt i kveld.

Jo, du skal dra, for nå skal du bygge nye minner med Foenix og Glam :console: 

• Like 8
Skrevet

Spiste en litt for tørr smultring og fikk en smule så veldig feil i halsen. Så nå har jeg vandra rundt i leiligheten og gispa etter luft, prøvd å drikke vann, spydd, og hosta noe helt vanvittig. Hoster ennå da. Æsj.

Skrevet
3 minutter siden, SFX skrev:

:console:

Skrevet
7 minutter siden, Benedicte skrev:

Min mor sin fuglehund tok en hare en gang, så jeg vet at det er mulig :P 

Det er sååå kjedelig å vente på valper. Kan de ikke bare komme nå? :lol: Pim ligger og snorker og har tydeligvis ikke dårlig tid. 

Sambo ble skikkelig forskrekket stakkars :lol: 

Jeg sa at det tross alt er bedre dyrevelferd  at huskyen knerter en harepus selv enn at han får hundemat.  Sånn hvis man ser litt stort på det ..

Men det skjedde veldig fort og det virket ikke som om han jagde før han plutselig løp rundt med en død hare i kjeften. Det får meg til å lure på om den var sjøldaua eller syk.  

Skrevet
5 minutter siden, Mud skrev:

Sambo ble skikkelig forskrekket stakkars :lol: 

Jeg sa at det tross alt er bedre dyrevelferd  at huskyen knerter en harepus selv enn at han får hundemat.  Sånn hvis man ser litt stort på det ..

Men det skjedde veldig fort og det virket ikke som om han jagde før han plutselig løp rundt med en død hare i kjeften. Det får meg til å lure på om den var sjøldaua eller syk.  

Tuva har fått tak i det engang, men den tror jeg hadde vært utsatt for reven eller noe slikt noe før for den var skikkelig treig. Ned gikk den og hun ble ikke dårlig ihvertfall.

Skrevet
3 minutter siden, Stine skrev:

Tuva har fått tak i det engang, men den tror jeg hadde vært utsatt for reven eller noe slikt noe før for den var skikkelig treig. Ned gikk den og hun ble ikke dårlig ihvertfall.

Godt å høre. 

Greit at huskyen er kjapp,  men harepusen er lynrask.  Han kan ha overasket den også selvfølgelig.  

Skrevet
3 minutter siden, Mud skrev:

Godt å høre. 

Greit at huskyen er kjapp,  men harepusen er lynrask.  Han kan ha overasket den også selvfølgelig.  

De har skremt opp harepus flere ganger, men de har ikke hatt sjangs i havet til å ta dem igjen. Men en Husky er jo litt kjappere enn en minigris da :Laugh:

Skrevet
1 time siden, SFX skrev:

:hug:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som sagt, få en instruktør til å komme hjem til deg og se situasjonene og få hjelp til et opplegg. Dette er en hund som trenger konsekvent gjennomgående trening og rammer i hverdagen. Men få utelukket først at det ikke er noe smerter eller andre ting som påvirker adferden også.
    • Men når jeg skiller dem så biter hun meg. Hun blir helt vill i blikket og i kroppen og alt. De kan aldri være alene sammen. Jeg kan heller ikke la hun være på ett rom og jeg ber hun bli når den andre er på andre siden av døra. Da løper hun og biter meg i bånda. Eller i armen. 
    • Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...