Gå til innhold
Hundesonen.no

tips om kne skade, beste for hund??


Recommended Posts

Det  er korsbåndet ryket og samme m menisk. De tok røntgenbilder.  Egentlig ble dårlig forklart, utenom at det var en 29000 kroner for tplo operasjon.  Jeg har nettopp fått undersøkt og det er 20 forskjellige måter fikse kneet på. Kun 2 måter hadde min dyrlege. Den de anbefalte inkluderte jernskinne og 7 lange skruer og kutting i benet.. Synes det kanskje er litt drastisk.  Men trenger en second oppinium.  Takker meget for innspill. Hilsen Jens 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en telefon til Jeløya dyreklinikk i Moss. Det er et digert dyresykehus, med mye spesialkompetanse. Du kan lese her om deres behandlingsmetoder ved korsbåndskader. Vi har i hvert fall tidligere fått god hjelp og råd over telefon hos denne klinikken, vi har ikke opplevd dem som den typen som krever oppmøte for å svare på spørsmål. Verdt å forsøke for å få litt input fra et annet hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veterinærer som er mest kompetente til å svare på dette. En eier her inne har kanskje hatt en hund som er blitt operert, mens ortopoder har kanskje utført denne operasjonen hundre ganger, og fulgt opp sine pasienter i etterkant. I Norge er det hovedsaklig TPLO eller TTA som brukes ved avrevne korsbånd på hund. Med en så sterk og aktiv hund som en staff er må det garantert skruer og skinne til for at dette skal bli stabilt (om korsbåndet er røket). Ta kontakt med en av veterinærene du har fått tips om her eller av meg på chatten i går (som Maria sier er veterinærhøgskolen flinke på dette, og utfører mange slike operasjoner i året). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fysiske kjennetegn kan en identifisere en korsbånd skade på? Hva er evt. forskjell på en avreven og en skadet korsbånd? venstre  bak, Hunden beveger seg nemlig fint, er ikke en operasjon kanskje overflødig? På forhånd takk for alle innspill og råd. Beste hilsner Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror tplo operasjon benyttes, men skulle gjerne snakket med noen andre som har vært ute for samme problem.  Takker for innspill.  Jeg er forberedt på at hunden aldri blir helt bra. Vurderer hvilke muligheter operasjon som effektivt fungerer.  Hilsen Jens 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, English staff,bull terrier skrev:

Utrolig rart. Hunden halter ikke og går normalt.  Rart, fordi veterinær sa at det aldri gikk bra utenom operasjon.  Hunden stakk av igår fra hagen. Jeg opererer ikke sånn som ståa er. Hilsen Jens 

 

Fordi hunden ikke viser store tegn på smerte, så betyr det ikke at alt er bra.. 

Da rottisen min var full av kreft, så løp hun rundt og ville fortsatt trene like mye som da hun var frisk.. Kreften var der for det.. 

Så stol på dyrlegen din.. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige min hadde avrevet korsbånd og menisk.  Han hadde vondt, selv om han ikke haltet hele tiden. Min var litt mer pysete enn hva en staff er, men er ikke umulig at det er røket selv om alt virker greit.

Dra til en annen dyrlege. :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ønske jeg hadde kunne lastet opp video om hvor bra og glad og nesten løper rundt.  Hun dyrlegen ga 1 mnd knehevelse middel og sier selv at kanskje han er en av få som klarer seg bra til tross. Så hun sa vent og se. Men jeg tør kun gå små turer men han har lyst og gå mye mer tur. Jeg kjenner min Staffordshire godt,og ville følt meg som doktor.Albert Hitchcock tar jeg operasjon på en super gladhund. Han har ikke haltet på 7 dager. Håper fortsetter med utviklingen. Takker og forstår innspill /Innlegg. Ligger ut video Google +. Hilsen Jens  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mye at hunden er 9 år Så jeg tenker alternativ behandling før det er helt nødvendig.  Dyrlege sa det ikke var blålys på taket.  Jeg gir spesialforhandlede og Dobler omega 3 mengden.  Hørte det var høy sjanse 60 % at de utviklet samme problem med andre fot også. For et mareritt problem.kan tenke meg mange fortvilte skjebner der. Håper alle dere eiere der ute har frisk hund.:)

 

Hilsen Jens og Borman 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...