Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

@sfx : gratulerer så mye! Er det i Feiring?

Tusen takk! Det er på Stange, perfekt plassert midt mellom Gardermoen og Hamar. Jeg må jo kunne finne meg en jobb langs den aksen.

WOW!!! Grattis!

Tusen takk!

Gratulerer! Ser idyllisk ut, bare bittelitt misunt :P 

Tusen takk! Det er på landet, men likevel bare tre minutter til E6. Jeg tror dette blir veldig bra.

Kjempeherlig! Gratulerer så mye :). 

Laget noe litt sånn "man tager hva man haver" til middag. Stekte to kyllingbryst litt lett med div krydder, la dem så i en ildfast form m olje i bunnen. Smurte på litt pesto på begge filetene, la på et lass med halve småtomater, saltet dem litt, hadde på litt balsamicoeddig og la på ost på toppen og satte det i ovnen en halvtimes tid. NAMMMMM :D. 

Tusen takk! Nå blir vi samfylkinger ;)

Gleder meg til å besøke @SFX i det røde huset i skogkanten jeg :D

Nå regner det visst ikke, gå en tur med jentene da!

Det er oransje, men ellers er du hjertelig velkommen på besøk!

Kjempestor grattisklem! Gleder du deg bittelitt til å pynte til jul i vesleheimen eller? :flowers:

Tusen takk, du kjenner meg godt - jeg storgleder meg til å pynte til jul, og har allerede mange planer klare :D

Gratulerer så mye med hus @SFX Hurra! :)

Nå er mannen på vei til sine foreldre for å avlevere eldstebarnet. Hun skal få en helg alene med dem. Det tror jeg hun trenger. Hørte på radioen at det er kø og det tar 50 min fra oslo sentrum til Karihaugen :o Den rushtrafikken er nesten grunn nok alene for å flytte på landet!

Tusen takk!

Jeg lurer på om det er min maskin eller oppdateringene som gjør at det tok meg 20 minutter å svare på disse innleggene. Med tanke på at maskina frøs cirka 47 ganger, kan det jo være her - men den har ikke pleid å gjøre det før. Jeg får heller ikke bruke taste-kommandoer jeg er vant til å bruke, som at shift og piltast markerer tekst, og deretter kan slettes. Det får jeg ikke til. Jaja, løpe på korøvelse, så er sikkert ting bedre til uka med litt innkjøringstid.

• Like 4
Skrevet

Tusen takk! Det er på Stange, perfekt plassert midt mellom Gardermoen og Hamar. Jeg må jo kunne finne meg en jobb langs den aksen.

Jeg snoket meg fram til annonsen. ELSKER gulvet på stua (og et par andre rom). Jeg er så svak for originale tregulv som har levd! 

Får du med deg den hodeløse statuen som står i gangen eller? :lol: 

Skrevet (endret)

Jeg snoket meg fram til annonsen. ELSKER gulvet på stua (og et par andre rom). Jeg er så svak for originale tregulv som har levd! 

Får du med deg den hodeløse statuen som står i gangen eller? :lol: 

Vil å se annonsen!  Fant, etter snoking :P

Endret av Margrete
Skrevet

Endelig kommet meg inn på sonen! Sliter med å finne fram... og på nettleseren på telefonen får jeg bare opp at siden ikke eksisterer eller, noe.

Så idag har jeg hatt skikkelig hundesonen-abstinenser :P

Skrevet (endret)

Spennende håndballkamp på tv nå, Elverum er første norske håndballag som har kvalifisert seg til Champions League og de henger med!!! Første omgang er snart over nå, og dette er gøy! :D 

Edit: Og der gikk de til pause med 1 måls ledelse!!! :jump:

Endret av Malinka
  • Like 1
Skrevet

Det er varmt og bikkja ligger å peser ute på terassen. Snart oktober og alikevel har det vært 30+ her i dag :P

Bilen ble hentet i går kveld av to supersnille karer som ordner alt så jeg får tilbake bilen på lørdag uten å tømme lommeboka helt. Har værdens beste mekaniker her altså! 

Og AN sitter jeg og titter på nye halsbånd til valpen. Fant halsbånd som kan brukes både med og uten halvstrup. Også er det livstidsgaranti på dem! Så om de skulle ryke er det bare å få nye. 

Skrevet

I dag tok jeg Timmiansen på fersk gjerningen i det den lille frekkasen pent stiller seg ved siden av stueveggen, løfter beinet, klar til å tisse på den. Han fikk klar og tydelig beskjed om hvor skapet skal stå, og ble jagd ut i hundegården, og måtte tisse der.

Makan til tull.

Litt senere fikk han disse snorkelydene han får innimellom, og som jeg aldri har fått til å stoppe før.

Denne gangen holdt jeg han foran nesa en god stund.

Lenger enn før, dvs så lenge at han brukte labbene for å få bort hånda mi når han trengte å puste, og når jeg da slapp, så var snorkelydene over, faktisk. Det var jo godt, endelig fant jeg en metode som fungerer.

Nå hadde jeg tenkt meg ut, etter en liten strekk på sofaen sammen med Timmy, men nå er Petra i gang igjen, men hun er visst i ferd med å gi seg.

Om det er typiske chihuaha-snorkelyder så er det vel fordi det er problemer med luftveiene, og da høres det litt slemt ut å holde han for nesen synes jeg? Vi klyper pasienter som ligger i narkose og puster dårlig, men da er det et kjapt klyp for å få se i gang, ikke over tid.

Skrevet

Hjemme etter tur til veterinær med valpen. Han har fått 12-ukers vaksine, og jeg kan endelig slappe av. Jeg har gått rundt og stressa over at jeg helt sikkert kom til å glemme det :lol:

Skrevet

Hjemme etter tur til veterinær med valpen. Han har fått 12-ukers vaksine, og jeg kan endelig slappe av. Jeg har gått rundt og stressa over at jeg helt sikkert kom til å glemme det :lol:

Litt apropos ingenting, men det er tolv uker, og ikke tre måneder dato-til-dato, sant?

Skrevet (endret)

Om det er typiske chihuaha-snorkelyder så er det vel fordi det er problemer med luftveiene, og da høres det litt slemt ut å holde han for nesen synes jeg? Vi klyper pasienter som ligger i narkose og puster dårlig, men da er det et kjapt klyp for å få se i gang, ikke over tid.

Jeg ser at "en god stund" kan misforstås, det var ikke lenge. Jeg prøver ikke å ta livet av han:).

Endret av Klematis
Skrevet

Idag har tenna sprutet ut av valpis :P men den knekte neeeida, den vil sitte fast :aww: 

og jeg DIGGER at smileys blir til riktig smileys mens man skriver, omg :D:D:D:D 

Skrevet

Elverum vant!!!! Ledet mesteparten av andre omgang, men Kadett Schaff....(husker ikke hele navnet) utlignet rett før slutt og så satte Elverum siste målet i siste sekundet!!!! Fantastisk spennende. 

• Like 2
Skrevet

I dag rakk vi en tur i skogen før Petra kom tilbake, det var så fint!

Bizi spratt og turna rundt i lyngen. Fascinerende å se hvor mye energi den lille frøkna har, også så utrolig glad hele tiden. Blir i godt humør av å se den livsgleden hun viser, det er ikke måte på hvor happy hun er når hun freser rundt. Ser bare et par svarte ører som suser forbi mellom trær og busker. Hun er luftig i svevet hun der, også så søt med de store, brune øynene sine!

Timmy fikk også lov til å gå løs. Midt i skogen er det aller beste terrenget for beina hans, og selv om han sjelden får gå løs fordi han ikke får med seg beinet når han løper, får han det med seg når farten blir høy nok. Han storkoste seg i dag, og jeg tror det er den aller beste opplevelsen jeg kan gi han, når han kan få løpe litt, tusle rundt, snuse og kose seg i skogen, så da gjør vi det av og til.

Skrevet

Vi ser på Adam og Eva :P Litt spent på hvor kleint det kommer til å bli :P 

Det gjør vi og. Jeg gruer meg til hun ene fra samme plass som meg i Haugesund kommer på tv :P Hun var nabo til min bestevenninne i mange år!

Skrevet

Det gjør vi og. Jeg gruer meg til hun ene fra samme plass som meg i Haugesund kommer på tv :P Hun var nabo til min bestevenninne i mange år!

:lol: Klarer ikke helt forstå at noen vil delta på noe sånt! heller paradise hotel enn det der :P 

• Like 1
Skrevet

@Klematis jeg har litt inntrykk av at Lapphunder er sånn, jeg! Basert på alle de tre jeg har møtt.

Ja, de er glade! Og veldig vennlige:-)

Om alle har like mye energi som hun her vet jeg ikke, instruktørene på kurset vi var på kommenterte at det er mye fres i henne, jeg har ikke så mye å sammenligne med på samme alder:)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...