Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September

Tricolor
 Share

Recommended Posts

Ferdig med røntgenlab for idag, fikk tatt 6bilder hver idag :)

Nå er det 3timer til neste forelesning... prøve å få lest litt pensum imens da, mens jeg misunner de som kan gå hjem i mellomtida :P

Lag deg gode lesevaner fra starten av, så får du det mye enklere utover :-) Finn deg en passelig plass på en lesesal, ta med nok mat og drikke, ørepropper hvis du trenger det, og kickstart arbeidslysta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Trenger man å henge ut personer på en sånn måte på et offentlig forum?

Man trenger det. Ikke noe er som å frese litt over andres dumskap i all offentlighet vøtt :)

It's my birthday! :bananas:

Gratulerer med dagen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjortelusflue :| Flere som er plaget av den? Til nå i helgen har jeg kun lest om den og tenkt skrekk og gru!! Men nå i helgen har jeg funnet de kravlende i hår og hals etter tre av tre turer i skogen :wacko: I samme skog som i fjor..er det blitt fler av dem ?!! Kjenner jeg må konsentrere meg bittelitt for ikke få bittelitt panikk , de er driitekle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjortelusflue :| Flere som er plaget av den? Til nå i helgen har jeg kun lest om den og tenkt skrekk og gru! Men nå i helgen har jeg funnet de kravlende i hår og hals etter tre av tre turer i skogen :wacko: I samme skog som i fjor..er det blitt fler av dem ?! Kjenner jeg må konsentrere meg bittelitt for ikke få bittelitt panikk , de er driitekle!

Sånne har kommet til oss. :( Jeg hadde aldri sett dem før, syns liksom det var mer enn nok at vi lever med flått. Og så får vi dette i tillegg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjortelusflue :| Flere som er plaget av den? Til nå i helgen har jeg kun lest om den og tenkt skrekk og gru! Men nå i helgen har jeg funnet de kravlende i hår og hals etter tre av tre turer i skogen :wacko: I samme skog som i fjor..er det blitt fler av dem ?! Kjenner jeg må konsentrere meg bittelitt for ikke få bittelitt panikk , de er driitekle!

Søøøte små krypa, det :wub:

:lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg hadde planlagt å dra å kjøpe inn mat for å ha middagen klar til foreldrene mine kommer hjem fra jobb, men ser ut til at stipendet ikke kommer før i morgen. Da får det bare bli med tanken. Det er vel tanken som teller? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnis* kanskje karriere som reiseveileder i nsb jeg skulle satset på. :lol:

Ja, helt klart! Du som har appen og alt!

Jeg begynte å tenke på det at jeg vet jo ikke engang hvor togstasjonen jeg skal til er hen, men håper de som henter meg vet det :lol:

Bonde på bytur liksom :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg gode lesevaner fra starten av, så får du det mye enklere utover :-) Finn deg en passelig plass på en lesesal, ta med nok mat og drikke, ørepropper hvis du trenger det, og kickstart arbeidslysta.

Må få meg noen gode vaner, ja. Har ikke det enda, for jeg sporer alt for fort av.

Tenker å sette opp en leseplan. En oversiktelig, grei en som jeg kan følge. Tror jeg får gjort mer om jeg bestemmer meg for å lese noe bestemt hver dag. Så evt endre den om timeplanen endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart! Du som har appen og alt!

Jeg begynte å tenke på det at jeg vet jo ikke engang hvor togstasjonen jeg skal til er hen, men håper de som henter meg vet det :lol:

Bonde på bytur liksom :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: lykke til...
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne har kommet til oss. :( Jeg hadde aldri sett dem før, syns liksom det var mer enn nok at vi lever med flått. Og så får vi dette i tillegg! :(

Samboer har vært plaga av de i et par år alt han, de vil bare plage han, så når vi alle går tur sammen er det bsre han som får de på seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh. Synet har blitt MYE verre igjen. Lurer på hva som egentlig skjer... Det er ekkelt å gå i gangene på skolen, for jeg risikerer å kræsje med folk og stolper. Kunne se helt supert på morgenen i dag, så jeg har jo med meg bilen også. Den tør jeg ikke bruke nå hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh. Synet har blitt MYE verre igjen. Lurer på hva som egentlig skjer... Det er ekkelt å gå i gangene på skolen, for jeg risikerer å kræsje med folk og stolper. Kunne se helt supert på morgenen i dag, så jeg har jo med meg bilen også. Den tør jeg ikke bruke nå hvertfall.

Dra til legen! Få noen til å kjøre deg.

:hug:

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...