Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Eieren var ei jente som var litt kraftig? Mørkhåret?

Tipper de brummet for det meste ja.. :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tror det :lol: Jeg aner ikke hvem som eide hvilke hunder til slutt :aww:
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Jeg tror det :lol: Jeg aner ikke hvem som eide hvilke hunder til slutt :aww:

Kan nesten vedde på det er henne.. Er ikke mange som ofte drar til slike havninger med rottis.. :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Gikk forbi en bil som sto parkert idag og la merke til at dekket hadde utrolig lite luft. Jeg tenkte at kanskje vedkommende sikkert var klar over det og gikk videre. Men så kom jeg på den gangen jeg kjørte med 0.6 i dekket til bilen til pappa uten å legge merke til det før det lukta brent, og hvor galt det kunne gått. Så skreiv en lapp og la den i ruta. Håper eier av bilen ser lappen og at den ikke regner bort!

Det var veldig snilt av deg. Jeg ser aldri ned på dekkene på bilen min iallefall.

@SFX Det må da finnes noe brukbart i Stange eller på Espa? Ådalsbruk?

Guest Belgerpia
Skrevet

Orket en halvtime på hesten i dag... slitsomt å være forkjøla. .. og så har jeg kjøpt meg ny ridebukse i dag, med helskinn med silikontrykk. Mi løøøøv - hvilket feste man fikk.

Skrevet

Timmy slapp å trekke tanna si, tok litt tannstein bare.

Vi kom oss hjem nå, ingen vannskader i heimen, kjelleren er tørr, og mens jeg var borte har min kjære pappa vært innom og gravd en grøft for å lede alt vannet bort fra veien min, slik at den ikke skal bli mer ødelagt.

Veien som ble ødelagt et par km fra huset mitt ble reparert og åpnet igjen i natt, brua i byen som var stengt har åpnet igjen.

Men, nuh er Petra i gang her, så mulig de stenger brua igjen.

Blir vel omkjøring til jobb i morgen da.

Jobben har blitt evakuert til et sykehjem, og der er det riktig så trivelig, så det blir bare fint å komme dit i morgen.

Sykehjemmet satte visst pris på at hjemmesykepleien midlertidig låner en av avdelingene, de synes vi ler så mye, og høyt.

Det sa de på hjelpemiddelkontoret også.

Ok, så er vi i godt humør, det er vel bra. :P

Skrevet

Jeg tror lårene til Vigdis hadde vært skikkelig gode til middag, de ser sånn ut ihverfall!

Ha ha, ja! Det er noe med bulledyra. Jeg har kjent på den følelsen med alle mine. Det er sånn skikkelig Donald Duck kalkunlår-greie over dem. Bullehunder er skikkelig møre og saftige. Jeg vedder på det.

• Like 3
Skrevet

Ha ha, ja! Det er noe med bulledyra. Jeg har kjent på den følelsen med alle mine. Det er sånn skikkelig Donald Duck kalkunlår-greie over dem. Bullehunder er skikkelig møre og saftige. Jeg vedder på det.

Ja, det er noe med de dyra der altså! Får nesten vann i munn av å tenke på helgrilla Vigdis :drool:

• Like 1
Skrevet

Ja, det er noe med de dyra der altså! Får nesten vann i munn av å tenke på helgrilla Vigdis :drool:

Ååh, det er så feil... Men så riktig! :lol:

Skrevet

Ååååh, jeg vil bo der jeg! Lave forventninger eller ikke, jeg blir oppriktig lei meg dersom jeg ikke får den, og det har jeg ikke helt tro på, var mange som hadde tatt kontakt. Søt, liten leilighet - akkurat passe til meg og ziva. De hadde mellompuddel selv, søt tispe som het pippi. :)

• Like 4
Skrevet

Ååh, det er så feil... Men så riktig! :lol:

Det er godt at noen forstår :teehe:

Sulten? :P

Jeg har akkurat spist kvelds, så egentlig ikke. Men så begynte jeg å kose på låra hennes :lol:

• Like 1
Skrevet

Orket en halvtime på hesten i dag... slitsomt å være forkjøla. .. og så har jeg kjøpt meg ny ridebukse i dag, med helskinn med silikontrykk. Mi løøøøv - hvilket feste man fikk.

Ååh kan jeg spørre hvor du har kjøpt den? Ønsker meg det jeg og.

Guest Belgerpia
Skrevet

Ååh kan jeg spørre hvor du har kjøpt den? Ønsker meg det jeg og.

Horze og bonus var vannavstøtende stoff i tillegg.

Skrevet

Det er godt at noen forstår :teehe:

Jeg har akkurat spist kvelds, så egentlig ikke. Men så begynte jeg å kose på låra hennes :lol:

:lol: :lol:

Skrevet

Ååååh, jeg vil bo der jeg! Lave forventninger eller ikke, jeg blir oppriktig lei meg dersom jeg ikke får den, og det har jeg ikke helt tro på, var mange som hadde tatt kontakt. Søt, liten leilighet - akkurat passe til meg og ziva. De hadde mellompuddel selv, søt tispe som het pippi. :)

Vi heier på deg! :)

• Like 1
Skrevet

Se så tydelig sikksakk-bliss Blaze har fått! Det har ikke vært så lyn-forma før, han burde jo skifte navn til Harry!

DSC_0485_zpscinpeofi.jpg

Selv om jeg savner Trondheim, familie og venner så er jeg smått betatt av dette stedet altså.

DSC_0687_zpsvcqux4zk.jpg

• Like 20
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...