Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September

Tricolor
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Stoor klem til @SoppenCamilla ! :console:

Forvirrende timeplaner for tiden. Starter to nye fag imorgen. Fra 8.15-11 imorgen står det at vi skal ha gruppearbeid, også er det satt opp en del grupperom. Men vi har ingen oppgave å jobbe med, og ingen vet om vi får noen heller.

Også har vi fått en innleveringsoppgave i fysikk. Den ble lagt ut for en time siden, og måvære ferdig før labøvelsen vi skal ha denne uka. Vi er gruppe 1, og skal ha øvelsen allerede tirsdag. Dvs vi MÅ bli ferdig med den i morgen. Hadde vi visst det litt før, så kanskje vi i det minste hadde rukket å booke grupperom! Håper vi i fremtiden får info om slikt litt før.

Travelt på skolen hvertfall, så er bare å henge i med lesing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive dette, men jeg legger det i spoiler, og prøver..

Ååååå, herreming Soppen... Dette var jo bare grusomt trist :console:

@Siri skal vel inn og sole seg i glansen ;)

Hun skulle jo det - og ble vel ikke direkte solbrent på den korte tida vi var inne :lol:

Jeg så @Siri i storeringen hvertfall!

Ellers var nettopp Perfect Image inne med en junior om jeg ikke tar feil! :)

:D

Søren Willy gikk ikke videre, men for en lekker fyr.

:D

Hjemme og dødssliten - men veldig fornøyd med helgen :).

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, jeg er plutselig sylte forkjøla, og nå ble jeg frossen også. Det passer suverent bra! Tror aldri jeg har hatt det så travelt før, og det er ikke bare noe jeg sier! :frantics:

Ugh God bedring!

Hmm jeg har et problem soniser helt sikkert kan hjelpe meg med: tyggeting for tannebisser!

Kjøpte bucadog tyggelapper hos vet. Brukte mye det på cavalieren min som slet med tenner og overvekt. Funka supert på henne. Har en hund som sliter med tannstein her, en som har litt og en som har colgateglis. Men 90 kr for en boks som varer tre fire dager, er ikke spesielt aktuelt. Noen som vet om noen gode, helst rimeligere alternativer, som ikke er rått kjøtt/bein? Som funker på tenner? *optimistisk* Ikke rått kjøtt fordi de eter i sofaer og sånt, og jeg vil slippe å måtte vaske over hver gang, da blir det ikke til at jeg gidder.

Alternativet er selvsagt å kjøpe og kun gi bucadog til den som sliter med tenner og dentastix eller noe til de to andre. Funker sikkert det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Soppen

--

Hjemme fra EDS, bilen tømt, ryddet delvis i butikken - shoppet alt for mye -til butikken :P inklusiv en kickbike :o jeg og Victoria gikk på en smell og bare...tok den med oss..... Nå er det natta for hele hurven og sove leeeeeeeeeeenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg nettopp skjenket en skikkelig dram til gubben - både en med 60% og en med c-vitaminer.. Han begynner nemlig å føle seg dårlig form!

Ikke f om jeg skal bli syk, så da får han værsegod ha i seg det jeg finner frem til han :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh lurer på om jeg faktisk føler meg ørlitegranne bedre, helt uten paracet/ibux/imigran innabords - er det mulig? Må være en glipp. :o Har avlyst både mandag og tirsdag, men om det går riktig vei så kommer jeg meg kanskje på jobb på onsdag? Det hadde ikke vært så dumt. Skal være standinbonde i morra da, men det kan jeg bruke hele dagen på om jeg vil. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til en mekanisk lyd ulikt noe annet jeg har hørt i leiligheten før. Jeg tror jeg har lokalisert lyden til mitt lille kjøkken, men klarer ikke å høre hvor der inne. .. og så kommer den med nøyaktig 1 minutts mellomrom. .. hmmm

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til en mekanisk lyd ulikt noe annet jeg har hørt i leiligheten før. Jeg tror jeg har lokalisert lyden til mitt lille kjøkken, men klarer ikke å høre hvor der inne. .. og så kommer den med nøyaktig 1 minutts mellomrom. .. hmmm

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Sikkert gnomen i ovnen :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har jeg kost meg med å se på MH'en til tante Älta (Malins tante, halvsøster til den som ble LP-champion forrige måned), det er morsomt med pudler som henne, og det er morsommere når det er slekta :ahappy: Skal jeg reklamere litt for oppdretteren, så planlegges det kull både på Älta og hennes mamma Studsa i løpet av høsten/vinteren, og det er hunder for folk som vil gjøre noe mer med pudlene sine enn å løpe venstresvinger.

Älta selv er viltsporchampion, det fikk hun på 3 prøver, har gått MH og BPH og er sjekket fri på hofter, knær og øyne. Kullbror Orsa trener RL og Uppflyttningspoäng i fortsättningsklass rallylydnad (hva nå enn det betyr :P ), og andre kullbror Acke konkurrerer i agility og har 2 pinner i hopp og 1 i agility (kl.1 tror jeg :P ), samt godkjent anleggsprøve på viltspor.

Studsa er også viltsporchampion, har 1 pinne i hopp og 1 i agility kl. 1, gjennomført BPH og MH, fri på hofter, øyne og knær. Dette blir hennes tredje kull, og i første kullet har hun som nevnt en datter som er LP-champion.

Ältas MH, for de som vil se :P

https://www.youtube.com/watch?v=n_UgDSIHWfU&feature=youtu.be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive dette, men jeg legger det i spoiler, og prøver..

Denne helga har vært den verste jeg noen sinne kunne tenke meg. Jeg dro avgårde på fredag fordi jeg skulle jobbe på EDS i helga. På kvelden ringte Fredrik meg. Det som ikke skulle skje, hadde skjedd. Alle forhåndsreglene vi tok, alt vi gjorde for å unngå det, var til ingen nytte. Alt var så mye bedre etter at Pippa ble sterilisert. Det var et uhell. Det var et fryktelig uhell, og Skinny måtte betale for det med livet. Huseieren og Fredrik dro rett til veterinæren, og han ringte meg derfra.

Veterinæren sa det ikke var noe de kunne gjøre, de måtte la henne slippe. Janka kjørte meg hjem umiddelbart. Jeg er, og var, i sjokk. Jeg kan fortsatt ikke tro det. Fredrik gjorde alt riktig, han gjorde alt han kan, alt skjedde foran øynene hans. Det var ingen ting mer å gjøre. Vi snakket hele natta. Vi gråt. Vi visste at vi ikke kunne ha en hund som, uansett situasjon, reagerer med å drepe en annen. I løpet av to dager gikk vi fra å ha to hunder, til å ikke ha noen.

Janka har vært helt fantastisk gjennom alt. Vi har fått så mye hjelp, og støtte, og nå låner vi Malle av henne, sånn at det ikke skal bli så stille her. Alle andre vi har pratet med, har også gitt enormt med støtte, og det er så godt. Jeg klarer ikke å tenke på en ny hund enda, men samtidig klarer jeg ihvertfall ikke å tenke på å komme hjem til helt tomt hus. Det er ikke noe som haster. Vi vil ikke ha en hvilken som helst hund. Vi vil eventuelt ha en voksen hund, som går overens med det meste av andre hunder, og katt. Som ikke har seperasjonsangst, som kan være løs i huset når den er aleine. En turkamerat, en som jeg kan bruke til litt spor og litt LP. Jeg klarer ikke tenke noe særlig på det nå, men jeg vil ikke la sjansen gå fra meg om den er der. Holder dere øynene litt oppe for meg?

Huff, så grusomt :(:hug:

________

Laang helg med visninger på fredag, EDS og deretter bursdagsselskap til tante på lørdag, og så kjøre hjem igjen i går. Skal pakke ned hele leiligheten og flytte iløpet av et par dager, og starter i nyjobben til torsdag. Bilen ble ødelagt forrige uke, så den må fikses før vi kommer oss noen vei. Hva passer vel bedre enn å bli potte tett i bihulene og få sandpapir i halsen også? :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi har hilst på oppdretteren sin, og mamma'n sin, og en annen hund hun bodde sammen med før hun kom hit, i et parkeringshus ved EDS. Hun fikk nemlig ikke lov av meg å bli med inn. :P

Jeg sa til oppdretteren at jeg har tenkt å stille henne i desember, så nå må jeg vel bare gjøre det, da...Det er jo ti minutter herfra, så jeg har ingen unnskyldninger for å la være...Ups.. :P

Og Thorvald til @Aslan er like lekker i virkeligheten som på bilde. :D

Oslo i dag. Jeg skal på konferanse to dager, så da er det fint at hundene kan få pass der vi skal overnatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Slet med lyd på kurset i går også. Oppunder taket ivrig på å få mat og lek for gøyale oppgaver.  Selv slet jeg med å være tydelig på hva han skulle gjøre. For tidlig på dagen og for lite koffein innabords. Kom meg litt mot slutten etter å ha forvirret vettet av den stakkars valpen med elendig lederskap i starten. Jeg blir så perpleks når han ikke gjør som jeg ber om, og da blir kommunikasjonen enda mindre tydelig. Blir ofte bare stående rådvill fordi jeg ikke hadde noen plan B for hvordan håndtere det om han ikke gjorde som jeg forventet. Jeg ber om sitt og han legger seg slapt ned på hoften og stirrer på meg for mer tydelig kommunikasjon om hvordan få seg en matbit eller kos eller lek eller begeistring, og jeg blir bare stående perpleks og vente på en god ide om hvordan jeg skal respondere på det.  Det er et nytt problem. Kan ikke huske å ha slitt med å ikke få hva jeg ba om før, derfor har jeg heller ikke noen ideer om hvordan håndtere det. Tror jeg har lagt forventningene til hva han skal mestre ifht alder altfor høyt. Han er såpass mye større enn tidligere hunder, så mine forventninger er ubevisst justert opp bare på det visuelle inntrykket av størrelsen hans. Trenger være mer bevisst på hvor liten han fortsatt er, for å skru forventninger ned og hjelpere og belønningsfrekvens opp.  Ballen er dessverre trukket litt opp igjen, og Jokke er tilbake. Den ligger rett innenfor, nesten nede. Forstår at det der er ubehagelig for ham. I dag har vi gått en litt lengre tur. Nonchalant over en mengde hester i luftegårder, for det har vi sett før. Hest på veien med sulky og kusk med hjelm og briller var noe nytt, så de ble kjeftet litt på for å forstyrre det stabile verdensbildet hans med nye elementer. Ikke noen big deal, ville bare gi dem beskjed om at det der var irreglementært. Han er 16 uker i dag.  Etter tur var vi innom miljøtrening. Der løp Ede ivrig opp trappen for å rutsje ned og løpe over det gøyale skumgummi-terrenget flere ganger før han husket at han var redd trapp og ville ha drama istedenfor gøy.  Gyngeunderlag kunne muttern bare drite i å prøve narre ham i den sikre døden på, men senket plattform var ok å ha en tålmodighetsprøve på, i håp om å få løpe favoritten igjen: Tunnellen 💕 På tur hjem ville muttern ha et fint bilde av en høyreist og råstolt Ede med det nye kampeskinnet sitt, mot en fin bakgrunn, men Ede hadde no such concerns for fotoalbumet sitt. Beste vi fikk til med sliten valp, lite tålmodighet, mobilkamera og Google Photos ble i beste fall laber nisjehumor.
    • Sladretrening er eneste jeg vet om som fungerer. Vært lenge nok på sonen til å postulere at ingen gamle travere her inne kjenner noen mer effektiv metode heller. Har stått i samme situasjon og slet med dårlig timing og dilemmaet mellom å ødelegge markør eller belønne utageringen. Fasitsvaret viste seg å være å ta crap timing på min egen kappe, beholde verdien av markøren ved å belønne konsekvent etter å ha gitt den, og så løser det seg over tid (fra noen timer til mange lange måneder) med en klar overvekt av god timing på markør over tid.  Jeg trodde personlig det aldri ville bli bra, men etter 6 lange måneder med konsekvent sladretrening, det då mørkt ut, ingen lysglimt i tunellen lenge, så var den alternative nevrologiske pathwayen gått fra å være et tråkk til å bli den nye nevrale hovedveien. 
    • Hei! Har en 4 mnd gammel bc valp som er begynt å knurre og bjeffe mot hunder på tur… møter sjeldent hunder på tur her hjemme, men flere hunder som står i hundegård og bjeffer når vi går forbi.. disse hun er begynt å utagere på! Hunder på trening går fint..   noen tips for å avbryte dette? Sladretrening? Dette er non usikkerthet
    • Det er en fin alder. Mine to yngste blir to år i slutten av april. Kjører med de alt fra 12 km til 3 mil. Har noen ruter der jeg må på asfalten litt så jeg kommer til en runde men da tar jeg hastigheten så lav som mulig og bruker potesokker. De med gummi er fint til asfalt. Jeg bruker hundepark (50 mål) 1-2 ganger i uka med flokken som variasjon.  Når jeg kun hadde én husky syklet jeg også rundt mila hver dag for at han skulle være fornøyd. Gåturer var/er han aldri ordentlig fornøyd med. Kunne gå i skogen flere timer for så å komme hjem og løpe rett bort til sykkelen.  
    • Har hatt en helt spinnvill dag på gratis valpekurs av instruktørstudenter på K9 Hundesenter, Midt-Norsk Kompetansesenter for Hund (som har busstopp rett utenfor, 25 min fra Trondheim sentrum innen samme billettsone). Kjempeflinke studenter og lærere og flott opplegg, men bevares for en villstyring han er i den settingen. Kurs/fellestrening er det gøyeste han vet. Han er så rolig og grei når vi er rundtomkring ellers, men akkurat i den settingen der er han bare i taket av forventninger og iver.  Lyd.  Så intens vokal.  All energien han har ombord. Sju sommere og sju vintre. Sommer er supert. Lett å be og verdens letteste å belønne med lek har blitt. Vinter kommer ut i form av lydbølger. Full storm. Verste jeg har opplevd. Har hatt to raser hvis første egenskap folk forbinder med dem er "gneldrebikkjer" og ingen av de to lagde lyd, så jeg trodde jeg var flink til å trene hund av med utidig lyd. Det var feil. Valgte de første ukene med Ede å avvente med å sette cue på hals, fordi det kom bare sutrete bjeffing, og den tonen og stemningen ville jeg ikke ha. Så glemte jeg å begynne jobbe med å få det på cue da det gikk over i mer riktig toneleie. Nå er jeg neck deep i alt annet enn shhhh-it fra Ede. Øverste prioritet den nærmeste tiden blir derfor lyd av og på.  Hilseiver er et annet problem jeg har påført meg ved å la ham ha en selvstendig relasjon med naboen. Det er jo kjempebra at de er glade i hverandre og har funnet sin omgangsrutine, men trenger lære Ede at det ikke er sånn vi hilser på fremmede. Arrangerte hilsesituasjoner er derfor prioritet nr to.  Å finne ro på kommando blir neste prioritet. Han er litt som Charlie Sheen på treningssenteret: "I've got one gear: GO!" ..eller, han har flere, men muttern knoter noe ****** med å finne ut av de. Oppleves som en automatkasse som innimellom henger seg opp på D. P-knappen lever sitt eget liv og slår plutselig inn midt på gulvet om en setter den i N for lenge. Ikke vanskelig å sette tilbake i D, men når en VIL ha den i P, så henger den seg ofte opp på D og gir gass av seg selv. Toyota har bedre self drive software. Vi har derfor meldt oss på "Selvbeherskelse og impulskontroll" kurs. Suksess er om det føles som wasted money når vi kommer dit, for det starter ikke før i april. Det er lenge til med den Duracell-krabaten her.  Dagens virkelige gladnyhet er at begge testiklene er nede i pungen nå. Tror den andre landet i morges, for Ede sluttet plutselig å jukke.  Han har jukket MYE, antakelig pga ubehag fra press ved den ene ballen stuck i lysken. I morges omfavnet han meg bare da jeg satt på huk foran vaskemaskinen. Labbene på skuldrene, kinn mot kinn. Ble stående sånn lenge og kose. Ikke ett jukk. Det var så koselig 💕🐾 Super happy av å vite at han ikke lenger har ubehag, slipper bekymringer for hyperaktiv testosteronproduksjon, kreft og østrogenoverskudd, slipper utgifter, risiko og ubehag ifbm kirurgi, og vi slipper søke og dokumentere for hvert stevne vi vil stille. Få vurdert bygning, tenner, bevegelser og pelskvalitet kan vi også gjøre, mest av pliktfølelse overfor oppdrettere, men også fordi muttern synes Ede fortjener bekreftelse på at han er søtnos og kjekkas, og hun liker ha en unnskyldning for å kle seg i blazer og høye hæler.  Ede er altså ikke lenger lille Jokke, og det er plutselig bare kos å få en omfavnelse. Kurs starter tidligere på formiddagen i morgen. Usikker på om vi skal forskyve frokost to timer, eller om vi skal satse på å bare spise ekstra godbiter på full mage i to timer. Heller mot å drøye leggetid i kveld, stå opp sent og ta frokosten på kurset, da jeg personlig tror det blir et mindre onde for fordøyelsen enn å trykke på med godis i to timer, to timer etter frokost. For det første liker jeg ikke gi ham godis. Han får alt fullforet sitt som godis fra hånden i intervaller som tilsvarer måltider. Ikke glad i å gi masse ekstra utenom. For det andre blir alt som gis i løpet av to timer, to timer etter frokost, det blir vel for dårlig oppløst før magesekken tømmer seg i tarmen. Blir bare vomfyll som hemmer næringsopptak fra måltidet.  Vi går altså for sen kveld og sen frokost, om ingen som vet bedre korrigerer meg på den i tide. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...