Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vært på jobb noen timer, lengre tid enn nødvendig pga to sulliker som tydeligvis ikke har montert flatpakker før. To lagerhyller fra IKEA som skulle monteres, og den ene begynte på fredag! Fredag!! Når vi kom til lunsj i dag og de fremdeles ikke var ferdig så gikk jeg og skrudde den ferdig på en halvtime selv.

Nå har jeg hentet Audi og skal plukke av henne litt fjoner, og så tur med jentene i finværet :)

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Er hjemme syk i dag etter å ha våknet i går morges av at jeg omtrent ikke fikk puste - sår og slimete hals, tett nese, dotter i ørene og feber. Greit at jeg var litt slapp og snufsete på lørdagen, men det kom brått på å bli så dårlig!

Har bare blitt oppringt tre ganger og fått to sms'er og to mms'er fra sjefen med beskjed om å ordne/finne ut av ting som han strengt tatt kan finne ut av selv. Fikk også pent beskjed om å selv finne noen til å dekke skiftet mitt da jeg ringte i går for å gi beskjed om at jeg nok ikke kom i dag. Nå sendte jeg en melding med beskjed om at jeg faktisk er syk, og ikke intr i å gjøre jobbrelaterte ting.. Angrer litt på skarp tone, men f**n heller...

Guest lijenta
Skrevet

Jeg skal straks på Nille for å kjøpe meg bokstøtte! Jeg har ingen bøker da, men det kan umulig være så vanskelig å finne noen bøker med litt pen perm, som kan stå til pynt? :icon_redface:

Er det ikke et loppis snart i nærheten av deg da. Bruker gjerne å være san rett rundt skolestart i august mange plasser

Skrevet

Er det ikke et loppis snart i nærheten av deg da. Bruker gjerne å være san rett rundt skolestart i august mange plasser

Det kan hende! Der er det vel mulighet for å finne noe :D

sjekke opp når jeg kommer hjem igjen, etterpå :D

Skrevet

Er hjemme syk i dag etter å ha våknet i går morges av at jeg omtrent ikke fikk puste - sår og slimete hals, tett nese, dotter i ørene og feber. Greit at jeg var litt slapp og snufsete på lørdagen, men det kom brått på å bli så dårlig!

Har bare blitt oppringt tre ganger og fått to sms'er og to mms'er fra sjefen med beskjed om å ordne/finne ut av ting som han strengt tatt kan finne ut av selv. Fikk også pent beskjed om å selv finne noen til å dekke skiftet mitt da jeg ringte i går for å gi beskjed om at jeg nok ikke kom i dag. Nå sendte jeg en melding med beskjed om at jeg faktisk er syk, og ikke intr i å gjøre jobbrelaterte ting.. Angrer litt på skarp tone, men f**n heller...

Utrolig respektløst av sjefen, sånt skal ikke forekomme. Hilsen verneombudet!

Og god bedring! :flowers:

• Like 2
Skrevet

Utrolig respektløst av sjefen, sånt skal ikke forekomme. Hilsen verneombudet!

Fikk til svar at siden jeg er en "nøkkelperson" (mellomledelse) hadde han ikke annet valg enn å ta kontakt med meg... Vel, deal with it, ikke min feil at du bare skyver ting over på meg i stedet for å finne ut av det selv, og dermed ikke klarer å finne ut av noe på egen hånd når jeg da plutselig er vekke.. (nå høres arbeidsplassen min ut som noe fra en Dilbert-stripe :P )

Guest Klematis
Skrevet

På tur over jordet til naboen før jobb var det en liten en som måtte bæres likevel. Jaja. Det er vel begrenset hva man kan forvente foreløpig.

Skrevet

@Pippin&Symra, hvordan er pelsstellet på en nedklipt beardis? Jeg har et familiemedlem som er vokst opp med rasen, og liker den godt, men som ikke ønsker seg jobben som følger med full pels. Jeg har tenkt at dette mennesket må få seg egen hund, jeg begynner nemlig å bli redd for at de skal prøve å "overta" min. :P

Lite pelsstell når de er nedklippet. Jeg drar bare gjennom med børste eller kam kanskje en gang i uka, da er det temmelig flokefritt. Faren er at det er så lite pelsstell at man "glemmer" å gjøre noe som helst, da dukker det plutselig opp floker, for eksempel på "albuene" og under magen. :P

Bedøvelse med krem først. Litt ubehagelig - ikke vondt :)

Du vet du er litt søtsugen når du lurer på hvordan den desserten smaker.
For en fin dag! Men hvorfor starter sommeren to dager før det er slutt på ferien? Jeg har klippet ferdig skråningen nederst i hagen og lest masse i boka mi på verandaen. Hive laks i ovnen, sette på en klesvask, spise middag, gå tur med hundene og så tilbake til verandaen og boka mi. :ahappy:
Skrevet

Fikk til svar at siden jeg er en "nøkkelperson" (mellomledelse) hadde han ikke annet valg enn å ta kontakt med meg... Vel, deal with it, ikke min feil at du bare skyver ting over på meg i stedet for å finne ut av det selv, og dermed ikke klarer å finne ut av noe på egen hånd når jeg da plutselig er vekke.. (nå høres arbeidsplassen min ut som noe fra en Dilbert-stripe :P )

Er litt spent på i hvilke regelverk han har funnet den informasjonen.... :P

Med mindre du har en klausul i kontrakten din som tilsier at du alltid skal være tilgjengelig.

Skrevet

Jamen da fortjener du jo egentlig å bare slække'n resten av dagen :D.

Jeg gjør det. Jeg har egentlig gjort mye i dag jeg altså :aww:

Det var overraskende lite tomatsaus i det skjegget, så hun kan få vente med skjeggvask inntil videre :ahappy:

Tomatsaus er en ting, men sardiner da? :lol:

Næhhhh... er jo ikke fjollete det vel... jeg blir også kjempestolt når noen av "slekta" gjør det bra på ett eller annet område :).

Litt fjollete er det jo, jeg har da ingen ære for at de gjør det bra :lol:

Jeg skal straks på Nille for å kjøpe meg bokstøtte! Jeg har ingen bøker da, men det kan umulig være så vanskelig å finne noen bøker med litt pen perm, som kan stå til pynt? :icon_redface:

Har ingen bøker? :shocked: Men sånn bokstøtte lurte jeg på om jeg skulle kjøpe meg og faktisk, bare fordi at det er en hund :ahappy:

--

En av valpekjøperne mine spurte på facebook når det var best å HD-røntge mellompudler, og da slo det meg plutselig at det er bare 15 dager til de er 1 år gamle. FEMTEN dager. Hvor ble det av det året da? :huh::icon_confused::huh:

Men da må man vel nesten bestille sånt til lille dokka mi og da :ahappy:

Skrevet

Ingen som vil være med? Vips, så var vi påmeldt :P

Jeg skulle gjerne vært med, men siden jeg ikke kan stille Freke for årets dommer pga finske regler så ble det ingen tur i år.

Skrevet

Skulle bare kjøpe et(!) halsbånd til Casper. Kom ut med 3 dekken og 3 halsbånd :P betalte bare 336kr, så er ganske fornøyd!

50% avslag på et stativ med masse hundeting, pluss at det var ta 3 betal for 2 på det som var 50% avslag på :D

Nå tror jeg at vi har nok dekken og halsbånd for en stund :P

Ene dekkent skal på hytten, og det samme skal halsbåndet med lys i.

Fikk tilogmed fatt i det halsbåndet jeg hadde sett meg ut (bare med "feil" farge da).

Skrevet

Jeg gjør det. Jeg har egentlig gjort mye i dag jeg altså :aww:

Har vært flink pike, du :ahappy:

Tomatsaus er en ting, men sardiner da? :lol:

Hva da sardiner? Æ'kke no' gæli med sardiner? Og de havnet jo i magen til Yasmine - ikke i skjegget :P

Litt fjollete er det jo, jeg har da ingen ære for at de gjør det bra :lol:

Pffft, er ikke fjottete i det heletatt det :aww:.

En av valpekjøperne mine spurte på facebook når det var best å HD-røntge mellompudler, og da slo det meg plutselig at det er bare 15 dager til de er 1 år gamle. FEMTEN dager. Hvor ble det av det året da? :huh::icon_confused::huh:

Men da må man vel nesten bestille sånt til lille dokka mi og da :ahappy:

:| Er de 1 år alt? Herremin...

Er plasterlappene i Afrika også lys beige tro?

:lol: :lol:

Skrevet

:lol: nå fikk du meg til å undres også!

Jeg klarte å tryne skikkelig idag så jeg har vært mest sengeliggende og etterhvert over i sofaen. Skulle gå ut spor også var det gjørmete også sa det svooosh også lå jeg på ryggen i gjørma. Fikk sånn passe sleng på nakken og ble kvalm og dårlig. T har tatt seg av meg og hundene og fôret meg på smertestillende. Hvem viste at spor også var risiko sport liksom :P

Tipper jeg kjenner dette enda mer imorgen enn jeg gjør idag, så jeg surfer etsy for ting å pynte veggene med :ahappy:

Valpen og begge hundene oppfører seg eksemplarisk, veldig flinke!

Skrevet

HAR du ikke sett Dinosaurplaster, Mikkemusplaster, Prinsesseplaster osv.?

Dobbeltposter på grunn av at pcen vil ikke quote i det hele tatt, mobilen greier ikke å multiquote.

Skrevet

Nettopp tilbake fra sykkeltur med Nemi. Prøver å sykle sjeldent og rolig for at Nemi ikke skal gå lei så fort. Idag stoppet vi flere steder hvor hun fikk leke litt, kose, vasse i vann og masse godbiter. :ahappy:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...