Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest lijenta
Skrevet

Det er offentlig sektor, så regner med at de kanskje ikke er like runde i kantene der :lol:

Men de søker etter 2 nye stillinger, har gjort lenge, så kan jo hende jeg har flaks :) mtp at de står i fare å måtte stenge i helgene pga for lite folk, så er det jo håp..

Men jeg vet ikke om jeg funker med å være borte fra hele bønsjen her ei hel uke.. Og så må jeg jo sjekke om flypriser og slikt.. Kan jo ikke bruke opp hele lønna på flybilletter liksom :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Reise fra familen er nok det vanskligste, men det er jo mange skiftarbeidere som får det til da.

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Reise fra familen er nok det vanskligste, men det er jo mange skiftarbeidere som får det til da. 

Joda, det går nok på en måte.. Det er jo uansett ikke for så mange år uansett.. Men ja, får ringe vedkommende i morgen og høre om muligheten..

Så får jeg prøve å overleve barnehagestarten i morgen :lol::P

Skrevet

Sendt @Tinkie, Kuro og Musikeren hjem, sendt de to vennene våre som sov på sofaen til øving og hjem, og nå tråkker jeg, mr

mr. Eple og @Enits sin Lumi av gårde for pizza og film hos noen venner (Oda og Jørgen, @Enits!) Denne helgen har vært så bra at jeg er oppriktig knust for at den nærmer seg slutten.

• Like 1
Skrevet

Da er de vel ekstra fornøyde da :lol:

Det er jo selvsagt, vi er jo knallbra vi, liksom :aww::lol:

--

Hjemme igjen fra kurs, og lille dokka mi har fått bruke hodet sitt :D Hun er ikke så verst er hun ikke, og hun blir nok enda bedre når hun er bittelitt mindre bortskjemt ;)

Skrevet

Akkurat nå maler jeg bad, og jeg er lei allerede, etter 1,5 vegg :P

Hadde vært så mye enklere om det var noe annet enn liggende panel, da kunne jeg brukt rulle og blitt ferdig mye raskere :aww:

Skrevet

Hmm, spennende dommer på en utstilling like over grensa i november. Tror han kan like Ziva! Og det passer bra ifht planene om bevegeligprøver i blodspor i høst, kanskje vi får hjem championatet i år allikevel?

• Like 1
Skrevet

Akkurat nå maler jeg bad, og jeg er lei allerede, etter 1,5 vegg :P

Hadde vært så mye enklere om det var noe annet enn liggende panel, da kunne jeg brukt rulle og blitt ferdig mye raskere :aww:

Du kan jo rulle bortover også vettu :aww:

Guest Onkel&Nevø
Skrevet

Hei sonen.

Når jeg blir stor så vil jeg bli like stor og tøff som onkel Onkel og onkel Nevø. Men aller mest som onkel Nevø, for han er schjempesterk.

Her er bilde av meg som har fått lov til å prøve kløven til onkel Nevø:

238e4609-3098-4125-ae5c-c229b0cd532c_zps

Hilsen Fetter (onkel Nevø har hjulpet meg med å skrive)

• Like 16
Skrevet

Pff.. Nå er du negativ :P:lol:

:lol:

Jeg skal begynne på siste strøket nå, så er det klart til å sette inn vaskemaskina! Jeg savner faktisk å kunne vaskeklær, det er ille :lol:

Skrevet

:lol:

Jeg skal begynne på siste strøket nå, så er det klart til å sette inn vaskemaskina! Jeg savner faktisk å kunne vaskeklær, det er ille :lol:

Hvis man kjøper seg tørketrommel, så blir klesvasken artig den første uka også :lol:

Skrevet

@SFX du sa ikke noe om den potensielle "premien" fra Finland :aww:
Kjempesøt bamsevalp!

Spør igjen jeg! Noen her som har brukt Petal cleanse(mot dyreallergi) over tid?

Ønsker også å kjøpe flasker om noen soniser har det liggende :) Begynt å bruke de fast, og sparer gjerne litt på å kjøpe hos noen som ikke trenger de lengre el.

En valpekjøper av meg har gjort med god suksess. Vet ikke om hun fortsatt bruer det. Hunden er nå ca 1,5 år.

Får ikke sett bildet, men gratulerer så mye med den spesielle dagen!

nå skal jeg snart se igjennom noen bilder fra dagens tur. Prøvde å få noen brukbare av Sarek så får man se da om jeg lykktes :P

Guest Klematis
Skrevet

Av smertene så så jeg endringen med en gang. bivirkninger har vel vært fra ikke noe til etter tre måneder før dem kom. Den som jeg ikke merket bivirkninger de med smertestillende i ca tre år. HAr hørt at hunder har kunnet leve 7 -8 år uten bivirkninger på smertestillende også. Så ja du må bare se tiden ann og tenke at minien skal ha et fullverdig liv den tiden han har igjen. Fullverdig blir det jo ikke med smerter

Det blir å gå på smertestillende resten av livet hans, nå. Livskvalitetener det viktigste, ikke hvor lenge han lever, selv om jeg så klart håper han lever lengst mulig:)

Han har gått på Metacam i 5 dager nå, merker ingen bedring til det positive. Tror jeg. Han var forsåvidt mistenkelig sprek til å gå i dag selv om det var ganske kaldt. Slapp å bære han i dag. Vet ikke om det et tilfeldig, eller om medisinene begynner å virke.

Veterinæren skulle ha tilbakemelding etter en uke, og det begynner å nærme seg nå.

Guest Klematis
Skrevet

I dag gikk vi tur med en herremann, som ble imponert over Timmians ro, og evne til å gå på beina. Han hadde aldri møtt en chi før, og visste ikke at de kunne gå selv. :ahappy:

Skrevet

@SFX du sa ikke noe om den potensielle "premien" fra Finland :aww:

Kjempesøt bamsevalp!

Tsk, skal dere ha alle detaljer før avreise da?

Det var bare en håndfull mennesker som visste om ham, så sonen må ikke ta det personlig :P

I dag gikk vi tur med en herremann, som ble imponert over Timmians ro, og evne til å gå på beina. Han hadde aldri møtt en chi før, og visste ikke at de kunne gå selv. :ahappy:

Det er litt festlig og veldig trist.

Skrevet

Hvis man kjøper seg tørketrommel, så blir klesvasken artig den første uka også :lol:

Jeg har kombimaskin! :lol:
  • Like 1
Skrevet

Det var bare en håndfull mennesker som visste om ham, så sonen må ikke ta det personlig :P

Klart vi skal! :P

Skal den lille bamsemannen bo hos deg fremover?

Skrevet

eeJA! :lol:

Grattis med valp :wub: Kjempe søt!

Skrevet

@SFX Gratulerer med å endelig få Glam i hus (eller snart da, du er vel ikke helt hjemme enda), så krysser vi fingre for at du får mye artig med ham fremover :ahappy:

Men nå rusle en liten runde med jentene da kanskje, så jeg kommer i mål på fitbit'en i dag også :aww:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...