Gå til innhold
Hundesonen.no

Vet du hvilket ukenummer det er nå?


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

En av mine kjepphester omtales i Dagbladet i dag. Nemlig systemet med ukenummer, som nesten ingen har kontroll på. For et fantastisk system!

- Skal vi treffes en gang i løpet av uke 28?

- Det kan vi sikkert, jeg skal bare google uke 28 for å finne ut når det er.

De fleste kalendere mangler nemlig ukenummer, så det må googles.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ukenummer i min kalender, så spesielt etter det når jeg kjøpte den, siden typen snakker om ukenummer hele tiden. Han jobber annenhver uke, og tror selvsagt at alle har styr på om det er oddetall eller partallsuke.

I år er det forøvrig 53 uker :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt har jeg ikke peiling på, i det hele tatt :lol:

Jeg følger med på datoen da. Men det blir ikke sjekket før første gang jeg må skrive under på noe, i løpet av dagen på jobb. Så det er liksom ikke noe jeg følger med på av andre grunner enn det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, følger faktisk med på ukenummer :) Så ser alltid spesifikt etter kalendre som har ukenumre, og før apple fikk rota seg til å ha ukenummer i kalenderappen sin (lykkedag når de endelig fikk det :heart: ) hadde jeg egen app for ukenummer :teehe:

Jeg syns ukenummer var irriterende før jeg "lærte meg til det", men nå syns jeg det er veldig oversiktlig og greit. Dog prøver jeg alltid å inkludere dato også, for dato er jo selvsagt kjempeviktig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

For oss som jobber turnus, så er ukenummer helt uunnværlig. Vår fagforening lager almanakk som er tilpasset det bruket. Vet alltid hvilke uke det er, men bruker dato for presisering til de "utenfor systemet ".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min skjer denne typen ordvekslingen omtrent daglig:

Noen: Skal vi legge aktivitetsdagen til uke 10?

Noen andre: Hvilken dato begynner den uken med?

Men da oppsummerer jeg at ukenummer er praktisk for mange yrkesgrupper. Vi andre får vel bare prøve å følge med. *Installere app*

Edit: Der oppdaget jeg at man ikke trenger egen app. Men hva står old for i digital-old? :mad:

http://www.aftenposten.no/digital_old/Slik-far-du-ukenummer-pa-mobilkalenderen-7867781.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...