Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Posted

En av mine kjepphester omtales i Dagbladet i dag. Nemlig systemet med ukenummer, som nesten ingen har kontroll på. For et fantastisk system!

- Skal vi treffes en gang i løpet av uke 28?

- Det kan vi sikkert, jeg skal bare google uke 28 for å finne ut når det er.

De fleste kalendere mangler nemlig ukenummer, så det må googles.

• Like 3
Guest lijenta
Posted

Har ikke peiling på hvilken uke vi er i hehe. Hadde vært kjekt å vite da

Guest Snusmumrikk
Posted

Jeg har alltid kontroll på ukenummer. Unntatt i sommerferien :lol:

Posted

Jeg har ukenummer i min kalender, så spesielt etter det når jeg kjøpte den, siden typen snakker om ukenummer hele tiden. Han jobber annenhver uke, og tror selvsagt at alle har styr på om det er oddetall eller partallsuke.

I år er det forøvrig 53 uker :)

• Like 1
Posted

Jeg jobber annenhver helg, partallsuker. Så jeg har litt kontroll. Jeg har slått på "vis ukenummer" på kalenderen min på telefonen. Ellers bruker jeg norsk kalender på nett!

Posted

Slikt har jeg ikke peiling på, i det hele tatt :lol:

Jeg følger med på datoen da. Men det blir ikke sjekket før første gang jeg må skrive under på noe, i løpet av dagen på jobb. Så det er liksom ikke noe jeg følger med på av andre grunner enn det :P

Guest Christine
Posted

Jobber litt i partallsuker, og må sende inn rapport med ukenummer på etter endt jobbing, så ukene har jeg kontroll på :)

Posted

Jo, følger faktisk med på ukenummer :) Så ser alltid spesifikt etter kalendre som har ukenumre, og før apple fikk rota seg til å ha ukenummer i kalenderappen sin (lykkedag når de endelig fikk det :heart: ) hadde jeg egen app for ukenummer :teehe:

Jeg syns ukenummer var irriterende før jeg "lærte meg til det", men nå syns jeg det er veldig oversiktlig og greit. Dog prøver jeg alltid å inkludere dato også, for dato er jo selvsagt kjempeviktig også!

Posted

Jepp. Jeg har stort sett kontroll på ukene pga kampanjeplanlegging.

Datoer hadde blitt mye mer uoversiktlig tror jeg.

I hvertfall for meg.

Posted

Synes det er veldig greit med tanke på jobbliste med hvem som jobber når, det er jo gjerne satt opp noen uker fram i tid og kan egentlig ikke tenke meg noen bedre overskrift enn ukenummer :P

Posted

Ukenummer?

Da jeg våknet i dag måtte jeg sjekke på maskina hvilken dag det er.

Så nei, jeg har ikke kontroll på uka, på noe som helst vis :P

• Like 2
Posted

Jeg bruker ukenumre veldig aktivt i jobben. Og forsåvidt også privat. Så jeg digger systemet og vil ikke kvitte meg med ukenumre. Uke 30! :D

Guest Gråtass
Posted

For oss som jobber turnus, så er ukenummer helt uunnværlig. Vår fagforening lager almanakk som er tilpasset det bruket. Vet alltid hvilke uke det er, men bruker dato for presisering til de "utenfor systemet ".

Posted

Vet det er uke nr 30 nå, siden jeg har ferie. Men på jobb har vi i tillegg turnusuke 1,2,3 og det er litt mer forvirrende. Derfor følger jeg heller vanlig ukesnr.

Posted

På jobben min skjer denne typen ordvekslingen omtrent daglig:

Noen: Skal vi legge aktivitetsdagen til uke 10?

Noen andre: Hvilken dato begynner den uken med?

Men da oppsummerer jeg at ukenummer er praktisk for mange yrkesgrupper. Vi andre får vel bare prøve å følge med. *Installere app*

Edit: Der oppdaget jeg at man ikke trenger egen app. Men hva står old for i digital-old? :mad:

http://www.aftenposten.no/digital_old/Slik-far-du-ukenummer-pa-mobilkalenderen-7867781.html

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
    • En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...