Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med rørlegger som ikke vil ta ansvar etter skade. Hva gjør vi?


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tiden gikk, og vi fikk ikke noe ny regning med beløpet fra forbrukertvistutvalget. Etter 1.5 mnd fikk vi derimot en regning i posten fra et inkassoselskap. Beløpet vi fikk var forbrukertvistutvalgets

Da har vi hatt skikkelig rørlegger på besøk. Endelig er alt på stell Gamle "rørlegger" har koblet varmtvann til kaldt og omvendt. Så det var derfor oppvaskmaskinen ikke funket. Den fikk helt varmt

Ikke løst seg enda, men har gått enda et ledd videre. Rørleggerne har enda ikke gitt lyd fra seg Forbrukerrådet anbefalte oss faktisk å kreve både erstatning og heve kjøpet, så da har vi gjort det. A

Posted Images

Hvordan kan det dokumenteres utenom bilder? Skadene er jo f.eks bare ord mot ord. Men det andre kan kanskje nye rørleggeren dokumentere?

Jeg hadde i alle fall spurt nye om en uttalelse om arbeidet som var gjort der :)

tipper han er lite imponert...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det dokumenteres utenom bilder? Skadene er jo f.eks bare ord mot ord. Men det andre kan kanskje nye rørleggeren dokumentere?

Ja, få en ny rørlegger til å se over og dokumentere det. I tillegg til bilder.:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele saken virker merkelig :|

Det vanlige er jo at man legger seg flat uansett :|

Vi har rettet opp i utallige "feil" som kunden åpenbart selv har skyld i , rett og slett fordi det er good for buisness selv om det er irriterende.

At et firma som er så avhengig av god omtale som et rørleggerfirma er oppfører seg så ufattelig uprofesjonellt pga småpenger er jo ren idioti!

Her har dere jo en soleklar sak i tilegg.

Idioter.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Dette er jo helt utrolig. :| For noen kålhoder. Det er jo ikke til å begripe at de ikke er mer interessert i å rydde opp i dette på en seriøs måte.

Også så leit og slitsomt for dere med all denne motstanden fra firmaet. Lykke til med å få ordnet opp i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt noe mer? Det der er jo helt på trynet! Men sånn skjer dessverre. De som har fiksa på leiligheten jeg bor i burde fått litt sånt. Blant annet på badet vårt er kaldt varmt, og varmt kald i vasken! Første gangen jeg pussa tenna var stas.... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har vi hatt skikkelig rørlegger på besøk. Endelig er alt på stell :)

Gamle "rørlegger" har koblet varmtvann til kaldt og omvendt. Så det var derfor oppvaskmaskinen ikke funket. Den fikk helt varmt vann inn :lol: Ellers var det ingen fler grove feil, men arbeidet var jevnt over av lav kvalitet. Så da har vi fått attest på de tingene som det ikke har gått an å ta bilde av også, veldig greit å ha.


De svarer ikke på forbrukerrådets henvendelser heller. Forbrukerrådet mener at vi skal betale 0, altså egentlig heving av kjøpet. Da er noe fratrekk for dårlig jobb og noe erstatning for platen. Nå har vi også fått bekreftet at det faktisk er var noe galt med selve koblingene også, så det er mulig vi bør få igjen enda mer da. Jeg vet ikke.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ikke løst seg enda, men har gått enda et ledd videre. Rørleggerne har enda ikke gitt lyd fra seg :P

Forbrukerrådet anbefalte oss faktisk å kreve både erstatning og heve kjøpet, så da har vi gjort det. Aner ikke hvordan det løser seg videre. Men om de fortsetter å ikke gi lyd fra seg så antar jeg at det går vår vei?

Endret av Elisabeth00
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke løst seg enda, men har gått enda et ledd videre. Rørleggerne har enda ikke gitt lyd fra seg :P

Forbrukerrådet anbefalte oss faktisk å kreve både erstatning og heve kjøpet, så da har vi gjort det. Aner ikke hvordan det løser seg videre. Men om de fortsetter å ikke gi lyd fra seg så antar jeg at det går vår vei?

Sånn som jeg forsto det da jeg holdt på med min sak kan du vinne i forbrukerrådet, men rørleggerne kan bare ignorere deg videre. Da tar du saken videre til forliksrådet som gir en rettskraftig dom. :) Denne kan bli annerledes enn hva forbrukerrådet kommer frem til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Sånn som jeg forsto det da jeg holdt på med min sak kan du vinne i forbrukerrådet, men rørleggerne kan bare ignorere deg videre. Da tar du saken videre til forliksrådet som gir en rettskraftig dom. :) Denne kan bli annerledes enn hva forbrukerrådet kommer frem til. 

Du vinner ingenting i forbrukerrådet, de er jo bare en megler. De tar seg av papirmølla for deg men hvis det er aktuelt med FTU Forbrukertvistutvalger må saken ha vært der først. Går den dit kan det bli dom. Så i dette tilfelle kan jo det være en fordel om ikke nødvendighet hvis det skal stilles motkrav. Forliksrådet som du antyder kan bli annerledes, kjapp synsing tipper jeg de nok helst vil se en sak som denne forlikt med at alle krav bortfaller, Spørs jo litt hvor grundig dokumentasjon som blir fremlagt. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er hos FTU nå ja, jeg har egentlig ikke satt meg veldig inn i hva det er. Bare fylte ut slik jeg ble anbefalt av saksbehandler i forbrukerrådet, og sendte inn.

Jeg stiller meg sterkt tvilende til at vi noen gang kommer til å få noe penger fra rørleggerne uansett hva som skjer. Men de mente vi skulle kreve det siden vi både hadde skader på inventar + at vi faktisk ikke kunne burke kjøkkenet på lenge, og at vi måtte ha ny utgift til sertifisert rørlegger.

Det virker som at rørleggerne vi var hos kanskje har skjønt at de stiller svakt, og derfor bare har forduftet. De har heller ikke sendt oss noe inkassovarsel (eller purring på regning eller noe), som de var veldig voldsomme på å true med i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har de faktisk kommet med et svar, der de gjentar tidligere beskyldninger mot oss. Den frekkeste er jo den der de påstår at vi har sakt at vi ikke har penger til å betale... De har ikke kommentert dette med at koblingene var feil heller. De skriver også at de har sendt brev per post både til oss og de andre involverte  (forbrukerrådet, ftu) og at det er rart dette ikke er mottatt...som at det er sannsynlig at flere brev forsvinner i posten liksom...

FTU skrev at jeg ikke skulle svare på rørleggerns svar med mindre det kom opp noe nytt. Det gjorde det ikke, alle punktene de tok opp er allerede besvart tidligere. Så derfor svarte jeg ikke på brevet. Men nå har jeg begynt å lure på om det kanskje var dumt å ikke skrive et kort svar... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de faktisk kommet med et svar, der de gjentar tidligere beskyldninger mot oss. Den frekkeste er jo den der de påstår at vi har sakt at vi ikke har penger til å betale... De har ikke kommentert dette med at koblingene var feil heller. De skriver også at de har sendt brev per post både til oss og de andre involverte  (forbrukerrådet, ftu) og at det er rart dette ikke er mottatt...som at det er sannsynlig at flere brev forsvinner i posten liksom...

FTU skrev at jeg ikke skulle svare på rørleggerns svar med mindre det kom opp noe nytt. Det gjorde det ikke, alle punktene de tok opp er allerede besvart tidligere. Så derfor svarte jeg ikke på brevet. Men nå har jeg begynt å lure på om det kanskje var dumt å ikke skrive et kort svar... 

Du kan jo bare skrive at det er mottatt og du forholder deg forsatt til det som er framsatt hos ftu. eller noe sånt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...