Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med rørlegger som ikke vil ta ansvar etter skade. Hva gjør vi?


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

Svaret er til FTU altså. :) Det er de som videresendte svaret fra rørleggerne. De skrev tydelig at vi ikke skulle svare på dette med mindre det var kommet frem noe nytt, tidligere innsendt informasjon skulle ikke gjentas. Fristen for å svare har uansett gått ut nå. Men sendte en kort mail om at det ikke var noe nytt å svare på, at disse punktene allerede var adressert i tidligere innsendt dokumentasjon.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tiden gikk, og vi fikk ikke noe ny regning med beløpet fra forbrukertvistutvalget. Etter 1.5 mnd fikk vi derimot en regning i posten fra et inkassoselskap. Beløpet vi fikk var forbrukertvistutvalgets

Da har vi hatt skikkelig rørlegger på besøk. Endelig er alt på stell Gamle "rørlegger" har koblet varmtvann til kaldt og omvendt. Så det var derfor oppvaskmaskinen ikke funket. Den fikk helt varmt

Ikke løst seg enda, men har gått enda et ledd videre. Rørleggerne har enda ikke gitt lyd fra seg Forbrukerrådet anbefalte oss faktisk å kreve både erstatning og heve kjøpet, så da har vi gjort det. A

Posted Images

Fått svar på denne nå, og jeg er ikke fornøyd i det hele tatt...

Vi har fått delvis medhold, men får ikke dekket noe skader fordi det er ord mot ord (vi har bilder, men de nekter for at det er de som har gjort det). Så vi ender opp med å måtte betale for halve summen for første "jobben" + ny rørlegger som måtte gjøre hele jobben på nytt igjen... Det koster å ikke være nøye med valg av håndverker...

Er kanskje ikke noe vits å ta dette videre til tingretten? Hva slags kostnader vil vi kunne ende opp med om vi taper der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tiden gikk, og vi fikk ikke noe ny regning med beløpet fra forbrukertvistutvalget. Etter 1.5 mnd fikk vi derimot en regning i posten fra et inkassoselskap. Beløpet vi fikk var forbrukertvistutvalgets beløp + renter fra da jobben opprinnelig var gjort + purregebyr. Jeg motsatte meg kravet med en gang, og hadde god dialog med inkassoselskapet, som skulle snakke med firmaet og sende meg ny spesifisert regning med riktig beløp.

I mellomtiden la vi ut en rettferdig anmeldelse av selskapet på facebook og mitt anbud.... 

Veeeel, sjefen ringte meg i dag og beklaget så mye for alt som hadde skjedd og fortalte at de hadde bestemt seg for å trekke hele kravet. Dette var første gang sjefen hadde hørt om hva som hadde skjedd, hvis ikke hadde han ordnet det med en gang (det er 2 personer registrert i foretaket :P). Vi har mottatt bekreftelse både på mail og via inkassoselskapet på at kravet er trukket. Så det ble altså enden på visa. Det hjalp å gi dem anmeldelse på internett med andre ord :P 

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Skulle de fikse det da? 

Vi har hatt et annet rørleggerfirma inne for lengst som har fikset opp i alt, disse har vi betalt. :) 

Så det vi sitter igjen med er bare at vi slipper å betale det første firmaet for jobben de ikke gjorde godt nok. Vi har jo skadene på kjøkkenbenken fremdeles, heldigvis er de lite synlige før man bøyer seg ned.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...