Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva feiler det folk? Stjålne pingvinunger


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men folkens, det er ikke russen som har gjort noe galt her, det er fire idioter. På samme måte som det ikke er muslimer som er terrorister eller mannfolk som voldtar. Just sayin'

De fleste voksne mennesker har vel vært russ uten å gjøre så dumme ting... Dette er en gjeng drittunger uten dømmekraft, med eller uten russedrakt. Det var 30 russ som lette hele natten etter pin

Jeg synes russen burde få en unnskyldning.. Ja, de har vært korttenkte, men de innrømte feilen sin og vært ærlige.. Dyreparken burde ha vært sikker i sin sak før de begynte å anklage noen for stjeling

Guest Kåre Lise

Jo, det er det tvil om.

Da må du gjerne komme med en plausibel forklaring på det.

Noe som for eksempel at de samme 7 er en gjeng dyremishandlere som like gjerne kunne gjort dette full bevisthet med overlegg i edru tilstand utenom russetiden.

Hva er sannsynligheten for det?

Tilnærmet lik 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

7 russ utgjør ikke ett helt arrangement ;) 7 russ er 7 små individer som ødelegger for alle de andre på arrangementet.

Det skjedde i forbindelse med ett russearrangement på samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå snakker vi om dette gjør vi ikke?

Nå må du bestemme deg da - er det eller er det ikke et resultat av russearrangement? Er det et resultat av russearrangement er det også representativt for flere enn de involverte - hvis ikke er det en isolert handling utført av noen få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nå må du bestemme deg da - er det eller er det ikke et resultat av russearrangement? Er det et resultat av russearrangement er det også representativt for flere enn de involverte - hvis ikke er det en isolert handling utført av noen få.

Mye mulig representativ for flere, er nok bare tilfeldigheter at de var nøyaktig 7. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Okei, så den gruppen er mer representativ for russen enn de 30 som lette etter kyllingene?

Det har jeg ikke sagt noe om. Jeg skrev over at det nok er tilfeldig at de var 7, de kunne like gjerne blitt 8 som 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig at mange russ tror de kan gjøre akkurat som de vil i løpet av russetiden. Det var stort fokus på dette problemet på vår skole i alle fall, og i alle taler ble det påpekt fra ledelse at russen ikke er fritatt fra lovverket.

Så ja, jeg tror det nok helt klart har en sammenheng med at disse var i russedrakt. Mange blir ekstra gira, tror de kan gjøre som man vil. De fleste gangene er det riktignok bare små forseelser (den gruppen av) russen driver med, spyle vann på folk, drikke på offentlig sted, forsøpling. Av og til gjøres det ting som skader og går utover andre på en mer alvorlig måte.

Da vi var russ var det noen som hadde kidnappet en annen russ, kledd vedkommende naken og bundet den fast i en lyktestolpe. Veldig morsomt ikke sant... Dette er grovt, og det er ingen tvil om at det ikke ville skjedd hadde det ikke vært for russetiden.

Denne gangen gikk det dessverre utover uskyldige liv. :(

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ja, jeg tror det nok helt klart har en sammenheng med at disse var i russedrakt. Mange blir ekstra gira, tror de kan gjøre som man vil. De fleste gangene er det riktignok bare små forseelser (den gruppen av) russen driver med, spyle vann på folk, drikke på offentlig sted, forsøpling. Av og til gjøres det ting som skader og går utover andre på en mer alvorlig måte.

Ja, men det er ikke representativ for russen som gruppe av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ja, men det er ikke representativ for russen som gruppe av den grunn :)

Hvorfor gnåle om hvorvidt det er representativt for russen som gruppe?

Det er ett faktum at det er ett resultat av russefeiring, og der bør fokuset være.

Det blir bare verre for hvert eneste år, når skal noen si nok er nok?

OT men aporopo, bra kronikk av rocco db om russ og sex.

http://www.dagbladet.no/2015/05/09/kultur/debatt/kronikk/meninger/russefeiring/39092303/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å gjøre noe innmari idiotisk. Noe helt annet blir det når de finner utav hvor idiotisk og skadelig dette var, og de skyldige ikke viser empati for de små skapningene. At de skyldige ikke bidrar til å finne de hjelpeløse dyrene, er faktisk litt skremmende. De burde jo bli dømt til empatikurs i tillegg til straffen som de så absolutt fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg driter i om de er russ eller ikke. De har utført grov faunakriminalitet, de bør straffes med fengsel for dette. Jeg håper de blir sittende i varetekt til eksamen er ferdig. Jeg håper de har anstendighet til å forstå hva de har gjort med fire små liv. Jeg håper de får bøter så det svir langt ned i gjeld før man i det hele tatt har begynt å jobbe. Hvis de hadde hatt et minimum av forståelse av hva de faktisk har gjort ville de vel ha fortalt hvor pingvinene og egget er. For en pingvinentusiast som meg så egner det seg ikke på trykk hva jeg mener om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om de er russ eller ikke. De har utført grov faunakriminalitet, de bør straffes med fengsel for dette. Jeg håper de blir sittende i varetekt til eksamen er ferdig. Jeg håper de har anstendighet til å forstå hva de har gjort med fire små liv. Jeg håper de får bøter så det svir langt ned i gjeld før man i det hele tatt har begynt å jobbe. Hvis de hadde hatt et minimum av forståelse av hva de faktisk har gjort ville de vel ha fortalt hvor pingvinene og egget er. For en pingvinentusiast som meg så egner det seg ikke på trykk hva jeg mener om saken.

Kunne ikke vært mer enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det representativt for noe, så er det vel for alkoholinntak, det er helt utrolig hvor mye idiotisk folk gjør i fylla som de ikke ville gjort i edru tilstand.

Og Joachims poeng er at russetiden i seg selv har promotert denne fylla. Det er russefeiringa som gjør at ungdommene fester så hardt, drikker så mye, YOLO'er og senker grensene sine på stort sett det meste.... Russetiden stimulerer til grøftefylla fyllt av dårlige valg, og derfor kan man indirekte si at det er russetiden som har ført til denne hendelsen. SELV OM det er enkeltmennesker. Enkelt og greit.

Helt sykt at det kan være innrømt at de var der, men at ingen vil si hvor de har gjort av de. Virker meget uempatisk og småpsykotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er å merkelig at de innrømmer å ha vært der og tatt seg inn på området, men nekter for å ha tatt pingvinene. Fins det en bitteliten sjanse for at de ikke har gjort det? At ungene var døde/borte allerede da de kom?

Ellers så må det jo være at de nekter fordi ungene døde etter at de hadde stjålet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk en ganske stor mulighet for at ikke alle var med på å ta pingvinene.

Det var mørkt, de forlot området spredt og parken har selv bekreftet at det er en årlig greie for russen å ta selfie der inne, men at de pleier å oppføre seg pent.

Såpass pent at det tydeligvis ikke har blitt satt opp noe vakthold selv om det var "ventet".

Det kan like gjerne være bare 1 eller 2 av 7.

Av overvåkningsvideoen ser man at noen går før de andre, noen kommer tilbake etc.

Men at noen av de vet noe eller har tatt de er det liten tvil om siden kassene var tuklet med og det mangler et egg i tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Bor i Ålesund selv og fikk hakeslepp når jeg hørte om det :no: At noen kan gjøre noe slikt mot forsvarsløse dyr. I tillegg er de jo en truet dyreart. Har ikke disse folka hjerte :icon_confused:

Uansett. Hvorfor skal man stjele pingvinunger? Hvis det skal være en spøk, så er det en svært dårlig en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...