Gå til innhold
Hundesonen.no

71°N - landseeren Tiara


Credence
 Share

Recommended Posts

Etter noe fravær fra hundesonen, så skal jeg prøve å bli mere aktiv.
Tiara er født 4.mai -13, og jeg hentet henne 7.juli samme året.
Hun er etter N Sv Dk Nord CHJWW-10 NW-10 Icikarma's Quli Quiz og Int NL Dk CH KbhW-11 Arthos of Gander Lake
Hun er en meget aktiv hund, med mye stå-på vilje! Bruker henne til alt mulig - spor, rallylydighet, kløv, trekking, agility og utstilling. Men foreløbig er det kun utstilling som er konkuranse, resten er for at hun får bruke hodet og kroppen sin! Det meste tar hun på stående pote, og svært lite som er skummelt!


Utstillingsåret 2014 har sett slik ut:
Kvalsund 10.05.14: VG.JK 1.JKK
Kvalsund 11.05.14: Exc.JK 1.JKK CK CERT 1.BTK BIR
Tromsø 14.06.14: Exc.JK 1.JKK
Tromsø 15.06.14: Exc.JK 1.JKK CK CERT 1.BTK BIR (NKK)
Tromsø 06.09.14: VG.JK 1.JKK
Tromsø 07.09.14: Exc.JK 1.JKK CK CERT 1.BTK BIR
Harstad 04.10.14: Exc. UK 1.UKK CK CERT 1.BTK CACIB BIR
(nå i mai starter jo ny sesong :D )

02.jpg
Her er fra første møte med Tiara, reiste ned til oppdretter når kullet var 6 uker.

05.jpg
Her hadde jeg hentet lillehjertet! helt nydelig og kjempeflink allerede da!

06.jpg
fra første hyttetur!

08.jpg
første tur med kløv! dette er da bare en tom klumpete sekk - tilvenning til å ha noe på seg.

09.jpg
Første utstilling! ble 2 x BIR valp på utstilling i Tromsø. September -13. Da man ble bitt av basillen!

10.jpg
Fra turområdet rett utenfor døra hjemme! ca 5 min spasertur, så er man der :)

12.jpg
Fra et valpetreff i Alta - mistanke om at hu terget på seg litt for mye!

16.jpg
NKK Tromsø! BIR/BIM runden :)

17.jpg
Hun viser seg flott fram, og virker som hun faktisk liker dette!

19.jpg
Og når man enda får sløyfe, så vet hun at den er hennes! "Miiin!"

21.jpg
Fra enda ei utstilling i Tromsø :)

22.jpg

23.jpg
Harstad, oktober -14. Cacib!

24.jpg

25.jpg

10153155_10154051759790463_7727172876602
Fra handlerkurs arrangert av Skøy hundeskole

ag2.jpg
Agility er også gøy, blir oppgira når vi nærmer oss treningsområdet :)

ag3.jpg

ag4.jpg
at hun er stor og må krype stopper ikke Tiara, nei!

r1.jpg
Fra rallylydighetskurs!

s1.jpg
Fineste rumpa og følge når man driver spor!

s3.jpg
Her er fra sporkurs arrangert av Skøy hundeskole!

s4.jpg

rypa.jpg
Fjellrypa som hun skulle få bære på, bestemte seg for at hu var litt sulten heller! *fillebikkje*

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott hund! :D Nydelig område du bor på. Savner virkelig Finnmark!

Takk! Haha, Finnmark er et nydelig sted for det meste.. Nå har jo vinterstormene kommet en etter en - med sludd og regn! Så nyt heller vår og solskinn ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott hun er! Innbiller meg alltid at landseere er litt mer "tønnete" i kroppen som berner og nuffe, men hun ser jo helt annerledes ut.

Takk! Noen er litt større, som du ser på bildet av BIR/BIM runden, så er den hannen framfor oss noe større/kraftigere. Hun har veldig feminine trekk også i utrykk/hode

Jeg husker dere fra utstillignene faktisk! Både tromsø og harstad. :)

Vi går også på kurs hos Skøy så jeg trodde nesten dere holdt til i Tromsø nå jeg. :)

Kjempeflott jente du har!

Haha, vi har reist litt for å komme oss på show. Må nesten det når vi bor i Finnmark. Skal jo både på EDS, og 2 INT show i finland, og ei i Sverige. Samt vi kommer tilbake til Tromsø i juni. Så blir noen mil.

Tusen takk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quli kan ikke lyge den valpen fra seg, nei Grunnen til at vi ikke konkurrerer i andre grener er nok pga nervene til undertegnede ;) Men vurderer å starte i rallylydighet.

Tiara elsker vann! Synd det ikke er SoR i Finnmark/Troms, hadde garantert prøvd ho på det.

Tiara er ca 70-71 i mkh, veier 45kg - prøver å fôre henne litt opp. Hun er også fri for HD/AD (men ikke adhd )

Kull blir det kanskje, men tidligst sommeren 2016.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkre Tiara! <3 Elsker Quli Quiz, og Tiara ligner mye på mor.

Men dere må prøve dere i andre konkurranser og! Det er så gøy å se andre også bruke landseeren sin aktiv til lydighet og bruks :)

Hvordan er Tiara i vann?

12 uker

Tiara 15 uker

badetur 21/9/13

Det var kun disse videoene jeg hadde på youtube, litt gamle, men fortsatt gøy å se valp med vannglede :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kun disse videoene jeg hadde på youtube, litt gamle, men fortsatt gøy å se valp med vannglede :)

Så herlige videoer! Skulle ønske eg hadde noen sånne av mine gutter og... Men eg har vært altfor dårlig til å filme de...:(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiin hund! Og du bor ikke så langt unna her jo. Har også vært på kurs med Skøy hundeskole, det er kjempe morsomt :) Jeg så sporkurs bildene i sommer jeg :D

 

Takk :) er jo bare 18 mil ja, så vi er støtt og stadig i Hammerfest. Vi blir også å stille i Kvalsund i mai, begge dagene! :lol:

Vi har vært på 2 kurs i regi av Skøy, handlerkurs og brukshundkurs. Kjempe lærerike kurs ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...