Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden Felix (8) ble kvestet på kennel


maysofie
 Share

Recommended Posts

I alle dager.. Og DET bruddet også. Hvordan kan noe slikt skje uten at det er påført kraft? Hvordan i all verden kan de IKKE se på hvilken rolle de selv/deres drift kan ha hatt i en slik stygg skade under deres varetekt? Jeg synes kennelen fremstår som toppen av ansvarsfraskrivelse ut fra hva som står i artikkelen. Ikke bra! :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da vet man hvor man ikke skal sette vekk hunden. En ting er at skader kan oppstå og uhell kan skje, men da tar man ansvar og gjør opp for seg! Uansett hva som skjedde, så er det skammelig at de frasier seg alt ansvar og opptrer pådet viset.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan er det egentlig med ansvar i slike saker? Pensjonatet setter hunden i en normal hundegård. Hva som skjer, vet vi ikke, muligens blir den helt hysterisk, trer beinet gjennom nettingen og napper til (elns.) Trolig kunne de ikke gjort noe anderledes (med mindre det er en annen hund som har påført skaden..) er de i såfall økonomisk ansvarlig for skader hunden evt har påført seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun lest saken, men det ekke noe rart at de ikke vil uttale seg nå etter han har truet med rettslig gang på det..

Men det er jo veldig unødvendig at det ble en slik sak i utgangspunktet..

Nei, men når du har bestemt deg for å ikke uttale deg, så er det passe tåpelig å møte media? De sa jo ja til å snakke med tv2 Hjelper deg, men de ville ikke uttale seg. Hva er poenget da, liksom?

---

Jeg tipper det ville vært billigere for dem å betalt for skaden til Felix enn å få dårlig omdømme pga denne saken. Det er vel flere enn meg som tenkte at pensjonat ikke er aktuelt etter å ha sett dette, og særlig ikke det pensjonatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men når du har bestemt deg for å ikke uttale deg, så er det passe tåpelig å møte media? De sa jo ja til å snakke med tv2 Hjelper deg, men de ville ikke uttale seg. Hva er poenget da, liksom? 

 

---

Jeg tipper det ville vært billigere for dem å betalt for skaden til Felix enn å få dårlig omdømme pga denne saken. Det er vel flere enn meg som tenkte at pensjonat ikke er aktuelt etter å ha sett dette, og særlig ikke det pensjonatet. 

Det er jeg helt enig i ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu är det väl som jag förstår det inte pensionatet som tagit beslutet att de inte skall stå för kostnaden utan deras försäkringsbolag?

Tar ingens parti i detta, men tycker kanske att man skall fundera en gång extra innan man dömer. Varje historia har ju en förmåga att ha minst 3 sidor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Liquorice

Utrolig at de ikke tar ansvar for en skade som er oppstått mens hunden var under deres omsorg...

...også at eier måtte betale 12000,- for å i det hele tatt få ta med seg hunden derfra??? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun lest saken, men det ekke noe rart at de ikke vil uttale seg nå etter han har truet med rettslig gang på det..

Men det er jo veldig unødvendig at det ble en slik sak i utgangspunktet..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Joda, men eieren står jo der, klar for å finne en løsning og gjøre opp. Sammen med TV2 hjelper deg. Det ville nok vært mye glupere å si at de uansett dekker kostnaden. Så slipper de dårlig reklame, de slipper å måtte gå rettens vei og de "slipper" å fremstå som så skrekkelig arrogante på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit ikke jeg hvilke vilkår denne plassen har. Men det som gå igjen og igjen på stort sett alle dyrepensjonat er at dyret bør være forsikret. Det er også opplyst at forhold som har skjedd før, under og etter opphold ikke kan belastes dyrepensjonatet på svært mange dyrepensjonat. Det står også som regel at syke / skadede dyr blir tatt med til dyrlege på dyreeiers regning, og dette betales ved henting før man får ut dyret. Ved bestilling godtar man disse vilkår som oftest.

Tragisk situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...