Artemis Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 Neste uke, den 16. og 17. februar arrangeres det årlige Westminster Dog Show. Her er tråden for å diskutere resultater og for å dele bilder av vakre hunder. Legg gjerne ut BIR-bilde av dine raser. Fjorårets BIS: Ruhåret foxterrier. Fjorårets reserve-BIS: Storpuddel Kennelklubbens hjemmesider Program: MONDAY & TUESDAY, FEBRUARY 16-17, 2015 8AM-6PM Monday to include hound, toy, non-sporting and herding groups Tuesday to include sporting, working and terrier groups Live streaming of all breed judging will be available on westminsterkennelclub.org and on the official 2015 Westminster Show App Video fra USA today 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 Fjorårets BIR Golden Retriever (lekker jo!): GCH Kalm Sea's To Have And To Hold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutle Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 Fjorårets BIR whippet: GCH Sporting Fields Bahama Sands Not my cup of tea da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 Fjorårets rasevinner Siberian Husky: En hund som har vunnet ekstremt mye både i USA og Europa. Har dermed tilsvarende antall valper og det begynner å bli vanskelig å finne spennende hunder som ikke er nære slektninger, da broren til han her også vinner mye. Et annet kullsøsken er mindre profilert men har mange avkom. Dette er ikke så veldig gamle hunder de er vel straks 6 år gamle. Så hjelper det jo ikke at enkelte avkom også vinner en del, og produserer en del. Irriterende fenomen at ALLE skal ha de hundene som vinner akkurat nå... OK, nok om det. Hunden er fin han, har sett både han, broren og noen avkom og andre nære slektninger. Så har jeg et avkom av broren da, født før de fikk så enormt mange kull. Men han er nå krypt da så bli'kke non slektninger videre herfra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 Fjorårets BIR whippet: GCH Sporting Fields Bahama Sands Not my cup of tea da.. Jeg som har begynt å synes at pinnedyr er fine synes også at denne var rar. Klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er, men det ser feil ut. Schäferen som vant ser helt fæl ut... Amerikanske linjer = bleght! Edit: Men, men, den så i alle fall ikke så forferdelig ut som denne, som er litt lengre bak i stamtavla. Og denne: Nyyyyydelige bakbeinsvinkler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 @Artemis Håper du er ironisk? (Sammenligningsgrunnlag) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 @Artemis Håper du er ironisk? Den er jo BÆLFEIT... triste greier! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 13. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 @Artemis Håper du er ironisk? Altså, jeg vil jo ikke kalle alle hundene på utstillingen vakre og funksjonelle, men jeg håper jo da at det finnes en del av dem også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 Nå har jeg ikke en renraset mastiff, men denne ser ut til å ha vokst opp på steroider og vel så det; Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 Den er jo BÆLFEIT... triste greier! Det verste er at den i grunn ikke bare er bælfeit - du kan slanke den så mye du vil, men kroppsformen ligger i problematisk avl... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 Utrolig så grooma endel av hundene er! Tror de har brukt rettetanga ganske flittig på borzoien i fjor men podengoen så fortsatt litt scruffy ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutle Skrevet 13. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2015 Jeg som har begynt å synes at pinnedyr er fine synes også at denne var rar. Klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er, men det ser feil ut. Schäferen som vant ser helt fæl ut... Amerikanske linjer = bleght! Edit: Men, men, den så i alle fall ikke så forferdelig ut som denne, som er litt lengre bak i stamtavla. Og denne: Nyyyyydelige bakbeinsvinkler! Faktisk enig. Jeg har bestemt meg for at det er noe rart med overlinjen. Litt for karpet/buet rygg kanskje. Liker de litt mer "utstrekt" og ikke som den store hvite plasthunden i Friends... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mumle Mu Skrevet 14. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2015 Utrolig så grooma endel av hundene er! Tror de har brukt rettetanga ganske flittig på borzoien i fjor Det er jo en tispe, så rettetanga har nok ikke vært altfor mye brukt Jeg synes denne hunden har litt for kort rygg ifht. lend og skulle ønsket meg lavere haser, men ellers er moderat mot mye annet (om du vil ha mareritt i fht. innavelsgrad, er dette en grei kandidat, da). Ellers heier jeg alt jeg kan på den norske farao Bazinga A Storm Of Swords! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 14. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2015 Fjorårets BIR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 14. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2015 kan vi ikke diskutere årets hunder istedenfor fjorårets bir hunder? de har vi da virkelig pratet om en gang tidligere 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 14. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2015 @Artemis (Sammenligningsgrunnlag) Trist, bare trist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 14. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2015 kan vi ikke diskutere årets hunder istedenfor fjorårets bir hunder? de har vi da virkelig pratet om en gang tidligere Synes det er greit nok å presentere fjorårets mens man venter på årets. Men diskusjonene kan man kanskje ta når årets vinnere er klare synes jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 14. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2015 Trist, bare trist. Akkurat de Westminister vinnerene skapte faktisk reaksjoner hos den Amerikanske Labbis klubben. Du kan lese noe om det her, med link til reaksjonen som ble sendt ut til dommere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 14. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2015 Akkurat de Westminister vinnerene skapte faktisk reaksjoner hos den Amerikanske Labbis klubben. Du kan lese noe om det her, med link til reaksjonen som ble sendt ut til dommere. Spennende greier Blir interessant å se om innholdet i brevet har gitt resultater på årets dømming av labradorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Februar 2015 Sitter ser live sendingen nå, gikk desverre glipp av tre av rasene jeg gjerne ville se (ACD, Aussie og Sheltie). Men fikk akkurat se N.Buhund og helt klart den mest typiske buhunden der som vant (ett par der hadde nok fått good/vg av en norsk dommer) Nå går Collie kort og lang, og Schäferhund straks. To forsjellige ringer så jeg må sitte bytte litt http://www.wkclive.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 16. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Februar 2015 Mens jeg ser på storpudler i ring 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Februar 2015 Nesten litt imponert over meg selv Den Sch som kunne stå og gå best av de som var der, og så nesten normal ut for amerikaner ble BIR Edit: Denne var faktisk ikke overdreven sammenlignet med de andre amerikanerene. Faktisk litt tiltalende. På livesendingen ble hun ikke oppstilt overdreven slik som på bildene her. (Men lange mellomhender og veldig vinklet i forhold til normal standard, men fortsatt ikke overdrevet bak sammenlignet med de andre.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 16. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Februar 2015 Hadde jeg vært dommer i puddelringen, så tror jeg at jeg hadde bedt utstillerne om å slutte å plukke på bikkjene sine. Still de opp og bli ferdig med det, liksom.. Og jeg må tydeligvis kjøpe meg drakt om jeg skal stille puddel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Februar 2015 Hadde jeg vært dommer i puddelringen, så tror jeg at jeg hadde bedt utstillerne om å slutte å plukke på bikkjene sine. Still de opp og bli ferdig med det, liksom.. Og jeg må tydeligvis kjøpe meg drakt om jeg skal stille puddel Nå måtte jeg bytte til ring 3 også for å se litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 16. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Februar 2015 Nå måtte jeg bytte til ring 3 også for å se litt Nå venter vi på småpudlene nå Bare sorte og hvite storpudler på Westminister, lurer på om det er tilfeldig? Alle minus 1 var klipt i kontinentalklipp. Det er stilig altså.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts