Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster Dog Show 2015


Artemis
 Share

Recommended Posts

Norske raser..

Elghund grå

Lundehund

Hva har skjedd her?

Buhund

Litt andre som jeg finner interessante...

Faraohund

Langhåret Collie

DN30936901.jpg

Jeg liker godt pelslengden på de amerikanske. Langhåret uten å være polvott.

Samojed

Toller

SR48576401.jpg

Kan de være så mørke i fargen?

Bare synd den collien har vokst opp med et vater mellom øynene og nesen, seriøst.... fugly med så flatpanna hunder :(

Og hva har skjedd med bakbeinsvinklene på den tolleren? Den ser seriøst ut som hunder jeg tegner, anatomien i låret er helt... wtf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

kan vi ikke diskutere årets hunder istedenfor fjorårets bir hunder? de har vi da virkelig pratet om en gang tidligere

Jeg synes det er utrolig kjedelig at sånne tråder alltid skal inneholde 90% drit om hvor grusomt fæle alle vinnerne er. Virker nesten som det går litt sport i å lete opp de aller værste og dømme de ku

Sikkert humor.. Jeg lo veldig godt av det i alle fall! :lol: Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted Images

Bare synd den collien har vokst opp med et vater mellom øynene og nesen, seriøst.... fugly med så flatpanna hunder :(

Og hva har skjedd med bakbeinsvinklene på den tolleren? Den ser seriøst ut som hunder jeg tegner, anatomien i låret er helt... wtf?

Enig, mange av de amerikanske har en veldig rett profil uten noen antydning til svak stop. Amerikanerene har en annen standard på dem enn oss.

Tolleren ser veldig rak ut bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo bare vare at den står rart, men jeg synes brystet ser litt fattig ut liksom,og den er liksom litt edel i kroppen. Når har ikke jeg peil på rasen, men synes mange av lundehundene her på en måte er mer kraftige/tyngre i kroppen. Men den kan jo være en unghund.

Ja jeg spurte utelukkende fordi jeg ikke fant noe ved den jeg synes var "negativt". En tispe rett opp min gate og vanvittig typelik Shensi, så selvfølgelig likte jeg henne :lol: Jeg foretrekker tispene litt edle. Men den har kanskje litt lite bryst ja, det samme har Shensi. Når det er sagt, lundehunden er ingen shower, men jeg synes hun står bra for å være lundehund. En tispe skal ut i fra rasestandard være ca 6 kg, men veldig mange er langt større enn det, så ikke umulig at du har sett mange tisper som er mye kraftigere enn den der ja :)

Hun er voksen, ca 3 år :) Supersøt og en god raserepresentant :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare synd den collien har vokst opp med et vater mellom øynene og nesen, seriøst.... fugly med så flatpanna hunder :(

Og hva har skjedd med bakbeinsvinklene på den tolleren? Den ser seriøst ut som hunder jeg tegner, anatomien i låret er helt... wtf?

Mye av det bak på låret er pels, så det kan være vanskelig å se de faktiske konturene av låret. Men jeg er enig i at det ikke ser ut som om han har voldsomt med bakbeinsvinkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg spurte utelukkende fordi jeg ikke fant noe ved den jeg synes var "negativt". En tispe rett opp min gate og vanvittig typelik Shensi, så selvfølgelig likte jeg henne :lol: Jeg foretrekker tispene litt edle. Men den har kanskje litt lite bryst ja, det samme har Shensi. Når det er sagt, lundehunden er ingen shower, men jeg synes hun står bra for å være lundehund. En tispe skal ut i fra rasestandard være ca 6 kg, men veldig mange er langt større enn det, så ikke umulig at du har sett mange tisper som er mye kraftigere enn den der ja :)

Hun er voksen, ca 3 år :) Supersøt og en god raserepresentant :ahappy:

Om jeg ikke tar feil så var det bare en lundehund med? (Jeg fant hvertfall bare video av en). Jeg syntes hun bevegde seg skikkelig rart og at alt så feil ut - men det er kanskje sånn rasen beveger ser? :-p For jeg syntes det så bare trist ut:-/ Har sett en liten del lundehunder på utstilling, og noen av de er superflotte - og kan ikke sammenlignes med denne synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare synd den collien har vokst opp med et vater mellom øynene og nesen, seriøst.... fugly med så flatpanna hunder :(

Og hva har skjedd med bakbeinsvinklene på den tolleren? Den ser seriøst ut som hunder jeg tegner, anatomien i låret er helt... wtf?

Mye av det bak på låret er pels, så det kan være vanskelig å se de faktiske konturene av låret. Men jeg er enig i at det ikke ser ut som om han har voldsomt med bakbeinsvinkler.

Et annet bilde av han:

Cooper_2.1844202_std.jpg

Ikke min favoritt, ble litt i tyngste laget syns jeg, og syns han ser litt tjukk ut - men det kan være føninga av pelsen sin feil. :P Har jo selv en hannhund som kan se tjukk ut når han er fullpelsa, og i alle fall om han blir føna. Favoritten min ble plukka ut blant de 4 beste i det minste. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dette bildet synes jeg ikke bakbensvinklene er altfor gæli, men jeg likte ikke dyret noe særlig uansett, jeg heller. Litt for stutt-tjukk for min del...

Men jeg er ikke så voldsomt inni dette, i tillegg til at jeg blir helt sikkert farga av min egen, som er ganske annerledes i type enn han her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar feil så var det bare en lundehund med? (Jeg fant hvertfall bare video av en). Jeg syntes hun bevegde seg skikkelig rart og at alt så feil ut - men det er kanskje sånn rasen beveger ser? :-p For jeg syntes det så bare trist ut:-/ Har sett en liten del lundehunder på utstilling, og noen av de er superflotte - og kan ikke sammenlignes med denne synes jeg..

Jepp bare denne. Jeg så videoen nå nettopp, og er enig i at det var noe rart der. Jeg tror kanskje den synes båndet er ubehagelig, siden den holder hodet så rart :icon_confused: Men jeg vet jo selvfølgelig ikke. Jeg synes fremdeles hun er en pen tispe helt uten dårlige bevegelser :)

Ja lundehunder kan å vise seg godt de også altså, var ikke det jeg mente, men at det er en typisk shower, nei absolutt ikke. De har for spesielle forbensbevegelser til det. Jeg synes bevegelsene til en lundehund er superstilig og herlig, men det er ikke for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde ikke ha ømme tær i det hele tatt når man har hund, for hundeeiere er merkelig frittalende om andres hunder. Jeg syns ikke det er morsomt allikevel jeg, jeg ser ikke helt hvorfor man hele tiden skal opplyse andre om sine personlige preferanser når det kommer til utseende. Særlig i tråder som denne, vi klistrer inn bilder og æsjer og uffer og stønner over hvor stygge og feite og dårlig konstruerte hundene er. Superhyggelige hundefolka.

Jeg synes det er utrolig kjedelig at sånne tråder alltid skal inneholde 90% drit om hvor grusomt fæle alle vinnerne er. Virker nesten som det går litt sport i å lete opp de aller værste og dømme de kun ut ifra det ene bildet.

Det hadde vært veldig mye hyggeligere å gått inn i tråden her om man i stedet hadde dratt fram det positivet i hundene :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig kjedelig at sånne tråder alltid skal inneholde 90% drit om hvor grusomt fæle alle vinnerne er. Virker nesten som det går litt sport i å lete opp de aller værste og dømme de kun ut ifra det ene bildet.

Det hadde vært veldig mye hyggeligere å gått inn i tråden her om man i stedet hadde dratt fram det positivet i hundene :)

Ikke sant. Om man på død og liv må være negativ, så prøv i det minste å være saklig, tenker jeg. Skriv "jeg skulle ønske den hunden hadde litt bedre tilbakelagt skulder", istedet for "hva fader er galt med den bikkja der da?"

Men ja, jeg skulle ønske at vi for en gangs skyld kunne ha en sånn tråd der vi var litt positive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde fra facebooksiden til HotDog photography:

Synes denne var lekker altså!

10985335_783818491695462_343916109558543

denne var og fin

11008502_783818555028789_700444980568450

Her er et annet bilde av BIR, likte ham bedre når han står litt mer "fritt", uten at hode og hale blir holdt. Liker ikke hodet hans, ser feminint ut, lite lite, og litt for kraftig nakke/hals. Men resten av ham var ok. Ikke helt min smak, men ingen dårlig hund :)

10974360_783506565059988_337615051486307

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg henger litt etter, men artig å se allikevel)

Har årets BIS og res BIS blitt postet?

BIS

2015_bis_winner_md.jpg

"Ch Tashtins Lookin For Trouble" a.k.a. "Miss P," a Beagle

res BIS

2015_rbis_winner_md.jpg

"GCH Cragsmoor Good Time Charlie," a Skye Terrier

Her er Tibetansk Spaniel BIR

NP29850102.jpg

Likte fargen :) Hunden ser også fin ut, litt kort snute kanskje, vanskelig å dømme etter slike bilder syns jeg.

Gordon Setter

SR58307609.jpg

Russel Terrier

RN24419801.jpg

Jeg har ikke så mye peiling, men hun her likte jeg :)

Ellers syns jeg det var mange fine hunder, og mange dårlige bilder.. Spesielt de der hunden var hvit eller sort.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border Collie

BIR: GCH Tang Dynasty Rocky (hannhund)

DN35937801.jpg

BIM: GCH Sportingfields Pieta (tispe)

DN16012303.jpg

De ser ut som kosedyr jo! :P Jeg har ikke peiling, men jeg tipper disse her er veldig søte i virkeligheten. Men ja ikke akkurat dette jeg tenker på når jeg tenker på BC. Sånne bilder som dette er sjelden veldig flatterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...