Gå til innhold
Hundesonen.no

Støtte opp om de små nettbutikkene


Eloise
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde tenkt å gjøre noen innkjøp av leker, godbiter og sånt på nett, og lurte på om dere kan anbefale noen butikker. Jeg vil helst støtte opp om de litt mindre nettbutikkene i stedet for de store kjedene, men det er ikke alltid like lett å finne fram til. Har dere noen anbefalninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canider faller ikke innunder "liten nettbutikk" i mine øyne, de har jo både eget lagerhus, firmabil og flere stands på hundeutstillinger, reklamebanner på internett etc - ikke akkurat "smått"... :P Det er jo mer som hundeutstyr.no etc.

Jeg synes det er mange fine små nettbutikker som jeg gjerne finner på å støtte, f.eks @Arielle her inne har nettbutikk som tilbyr diverse håndlaget hundeutstyr: http://www.arivo.no/ (link videre til facebook)

I tillegg synes jeg @mnika sin nettbutikk her inne passer perfekt under temaet "små nettbutikker" med godt utvalg og gode tilbud :)

http://utstyrtilhund.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canider faller ikke innunder "liten nettbutikk" i mine øyne, de har jo både eget lagerhus, firmabil og flere stands på hundeutstillinger, reklamebanner på internett etc - ikke akkurat "smått"... :P Det er jo mer som hundeutstyr.no etc.

 

Jeg synes det er mange fine små nettbutikker som jeg gjerne finner på å støtte, f.eks @Arielle her inne har nettbutikk som tilbyr diverse håndlaget hundeutstyr: http://www.arivo.no/ (link videre til facebook)

I tillegg synes jeg @mnika sin nettbutikk her inne passer perfekt under temaet "små nettbutikker" med godt utvalg og gode tilbud :)

http://utstyrtilhund.no/

Arivo er lagt ned og hadde vel også stand på utstilling om jeg ikke husker feil.

Canider er absolutt å regne som en liten nettbutikk i mine øyne.

Firmabil kan man kjøpe bare ved å opprette et AS omtrent, reklamebanner lager man enkelt i Photoshop. Lageret er vel i egen kjeller :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canider faller ikke innunder "liten nettbutikk" i mine øyne, de har jo både eget lagerhus, firmabil og flere stands på hundeutstillinger, reklamebanner på internett etc - ikke akkurat "smått"... :P Det er jo mer som hundeutstyr.no etc.

 

? Det høres jo veldig fint ut det du skisserer, men som eier av Canider kjenner jeg meg ikke igjen.. :)

Og om flere stands kvalifiserer til at man ikke er små så er det mange som "sliter" :)

Vi kunne gjerne ønske at det er som du skisserer da :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fortsetter salg av håndlagede ting, så faller godt innunder definisjonen "små nettbutikker" :)
Nettbutikken er som sagt lagt ned så hun går ikke innunder nettbutikk kategori av noe slag. Hun går da heller innunder FB side salg og der lager hun uansett utstyr og ikke leker/godbiter som TS etterspørr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canider faller ikke innunder "liten nettbutikk" i mine øyne, de har jo både eget lagerhus, firmabil og flere stands på hundeutstillinger, reklamebanner på internett etc - ikke akkurat "smått"... :P Det er jo mer som hundeutstyr.no etc.

Jeg synes det er mange fine små nettbutikker som jeg gjerne finner på å støtte, f.eks @Arielle her inne har nettbutikk som tilbyr diverse håndlaget hundeutstyr: http://www.arivo.no/ (link videre til facebook)

I tillegg synes jeg @mnika sin nettbutikk her inne passer perfekt under temaet "små nettbutikker" med godt utvalg og gode tilbud :)

http://utstyrtilhund.no/

Vil bare si takk for at du tenkte på meg :) Nettbutikken er nedlagt desverre men jeg er på facebook og selger håndlaget utstyr + Dr. clauder´s sine godbiter :)

Hva som definerer små eller stor nettbutikken er nok vanskelig. Nettbutikk markede er hardt, veldig hardt faktisk. Det er mange der ute som konkurrerer om kundene og kundene vil ha billigst mulige varer og alt for mange er opphengt i fraktprisene. Gratis frakt er visst det beste men for da klare å holde det gående så må den fraktprisen legges på varene for frakt er svindyrt her i landet.

Jeg vil si jeg var en liten nettbutikk. Jeg hadde aldri mye inne av varer og alle mine varer var stablet så godt det lot jeg gjøre på et av "soverommene" hjemme hos meg siden jeg er så heldig å ha 4 soverom. Jeg drev alt alene men hjelp av samboeren min med nettbutikken. Jeg gjore alt fra regnskap til sending av varer. Ingen kostnadder med ansatte, ingen kostnadd med lager osv. osv. Fast fraktpris på 50kr. Alikevell var markedet HARDT. Det tror jeg canider.no kjenner på også selv om de har lager, firmabil osv. Jeg kjenner ikke til de noe særlig men det at de er på stand skal ikke si noe om de er store eller ikke. Vi var også på stand på flere store arrangemang også. Blandet annet nkk. kristiansand, nkk orre, nkk bergen + noen små over ca 6mnd i sist år og det er ikke dyr standleie, det selger GODT på stand og utgiftene er ikke stort annet enn overnatting, drivstoff og den summen nkk/annen klubb skal ha.

Jeg fikk det til å gå rundt men hadde måttet gjøre en del store endringer for å fortsette som å skaffe lager, legge inn en betydelig sum i å få større varelager, få meg regnskapsfører +++. I tilegg var det en del personlige ting som gjøre at jeg sluttet av som langt tids sykdom som jeg endelig var frisk av, begynne i jobb, ta utdanning ved siden av og det toppet seg når vi ventet vårt første barn og da ble avgjørelsen som den ble men jeg håper jeg er tilbake med nettbutikk en dag når andre ting som opptar mye tid borte fra tankene :) Men jeg er på facebook og jeg storkoser meg med å lage utstyr og jeg selger også dr. clauders produkter og sender disse. Blandt annet godbitene deres av 100% kjøtt. Har faktisk en konkurranse gående også...

http://www.facebook.com/arivo.no

Men ikke ta for gitt at noen er store på bakgrunn av småting. Markedet er hardt :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg var en liten nettbutikk. Jeg hadde aldri mye inne av varer og alle mine varer var stablet så godt det lot jeg gjøre på et av "soverommene" hjemme hos meg siden jeg er så heldig å ha 4 soverom. Jeg drev alt alene men hjelp av samboeren min med nettbutikken. Jeg gjore alt fra regnskap til sending av varer. Ingen kostnadder med ansatte, ingen kostnadd med lager osv. osv. Fast fraktpris på 50kr. Alikevell var markedet HARDT. Det tror jeg canider.no kjenner på også selv om de har lager, firmabil osv. Jeg kjenner ikke til de noe særlig men det at de er på stand skal ikke si noe om de er store eller ikke. Vi var også på stand på flere store arrangemang også. Blandet annet nkk. kristiansand, nkk orre, nkk bergen + noen små over ca 6mnd i sist år og det er ikke dyr standleie, det selger GODT på stand og utgiftene er ikke stort annet enn overnatting, drivstoff og den summen nkk/annen klubb skal ha.

Vi har IKKE firmabil! Hvor tar dere dette fra? @Kangerlussuaq ???

Og vi har ikke "lager" vi har en kjeller. Leide bod var midlertidlig under flytting fra leiligheten (hvor ting stod stablet oppover stua og bod og slikt). Forstår ikke hvor dere tar det fra?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har IKKE firmabil! Hvor tar dere dette fra? @Kangerlussuaq ???

Og vi har ikke "lager" vi har en kjeller. Leide bod var midlertidlig under flytting fra leiligheten (hvor ting stod stablet oppover stua og bod og slikt). Forstår ikke hvor dere tar det fra?

Beklager men det var ikke ment vondt i det hele tatt... Heller stikk motsatt... Jeg tok bare utgangpunkt i det @Kangerlussuaq skrev og som jeg sa så kjenner jeg ikke til dere eller hvor eller hvordan dere driver men at jeg trodde nok at markedet var like hardt for dere også :) Et klister på en bil vil ikke si at en har firmabil feks. Ei heller vil et lager si at en har utgifter med det osv osv. Det var mer ment som at ingen måtte ta nettbutikker for gitt og at markedet er hardt og at alle må støtte opp om de som de vil ha og ikke tro at en nettbutikk er stor og klarer seg bra på bakgrunn av små ting :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men det var ikke ment vondt i det hele tatt... Heller stikk motsatt... Jeg tok bare utgangpunkt i det @Kangerlussuaq skrev og som jeg sa så kjenner jeg ikke til dere eller hvor eller hvordan dere driver men at jeg trodde nok at markedet var like hardt for dere også :) Et klister på en bil vil ikke si at en har firmabil feks. Ei heller vil et lager si at en har utgifter med det osv osv. Det var mer ment som at ingen måtte ta nettbutikker for gitt og at markedet er hardt og at alle må støtte opp om de som de vil ha og ikke tro at en nettbutikk er stor og klarer seg bra på bakgrunn av små ting :)

Nei jeg vet ikke hvorfor Kanga har hengt seg opp i bilen vår jeg, den brukes til å kjøre til jobb i liksom :P men ja den kan fylles varer i, samt flyttelass, juletrær og mye annet :P

Ikke har bilene våre noe reklame på de engang :P

Markedet er hardt for alle ja :) Spesielt dette som du nevnte med frakt, at folk helst vil ha gratis frakt - da forsvinner all fortjeneste for de fleste butikker med mindre man sender 15 pakker om dagen for da synker prisen bittelitt fra bring, men igjen sender man 15 pakker om dagen så går det jo ganske greit.

(man må sende 15 hver dag, inklusiv lørdag og søndag for å få ned frakt kostnaden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte vanskelig å drive nettbutikk ja, det kan jeg skrive under på..... Selv driver jeg med klær til barn og dame. Det er små fortjenestemarginer, "alle" venter på at varene skal komme på salg. Da selges de med så og si 0 i fortjeneste, eller til og med tap. Hvordan skal man da få inntekter som skal dekke husleie, fraktugifter, nettbutikksystemer, strøm, telefon, internett, pc/printer utstyr, kontormateriel, regnskapsfører (dyrt!), osv osv..... og da har jeg ikke tatt med moms, skatt, og kanskje et par kroner i lønn...

Nå har vi ikke hund enda, men venter på valp. Har handlet litt på hundepoter.no, vært fornøyd der :) Canider.no har jeg ikke hørt om før nå, må inn og kikke! :D Må jo støtte opp om slike vi "kjenner" til fra forum og, må vi ikke? :))

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter å ha lest svarene her inne, så kjenner jeg at det blir enda viktigere for meg å støtte opp om de små.

Men for å gå litt off-topic i min egen tråd; gevir... Hvordan er de for tennene? Jeg har en ekstrem gnager som makulerer alt i fra gummileker til nylonbein. Samtidig så er hun så matglad at griseører og oksehaler og andre snacks prøver hun å sluke, så jeg er alltid litt redd for å gi henne nye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canider faller ikke innunder "liten nettbutikk" i mine øyne, de har jo både eget lagerhus, firmabil og flere stands på hundeutstillinger, reklamebanner på internett etc - ikke akkurat "smått"... :P Det er jo mer som hundeutstyr.no etc.

Jeg synes det er mange fine små nettbutikker som jeg gjerne finner på å støtte, f.eks @Arielle her inne har nettbutikk som tilbyr diverse håndlaget hundeutstyr: http://www.arivo.no/ (link videre til facebook)

I tillegg synes jeg @mnika sin nettbutikk her inne passer perfekt under temaet "små nettbutikker" med godt utvalg og gode tilbud :)

http://utstyrtilhund.no/

Tusen takk! Butikken er liten, men satser på kvalitetsvarer. Alle med nettbutikk har vel ei slags form for lager, om det er på eige soverom, ei kasse i bilen eller i et leigd lokale? Vi og har både lager og "firmabil" (egen bil som blir brukt til å frakte varer..) Canider er heller ikkje er stor nettbutikk sånn eg ser det. Det som er store nettbutikkar er dei som har mange varer av ymse kvalitet, både dyrt og billig. Dei små butikkane har gjerne meir handplukka og nøye utvalgte varer. Jevnt over syns eg at små nettbutikkar har meir kvalitetsvarer enn dei store!:) Kvalitet framfor kvantitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har IKKE firmabil! Hvor tar dere dette fra? @Kangerlussuaq ???

Og vi har ikke "lager" vi har en kjeller. Leide bod var midlertidlig under flytting fra leiligheten (hvor ting stod stablet oppover stua og bod og slikt). Forstår ikke hvor dere tar det fra?

Anette - jeg beklager at jeg har tolket det ut i fra akkurat nå tråden at dere har både lager og firmabil. Det er nok faren ved at noen drifter nettbutikk OG er aktiv på et offentlig forum, man kan lett få feil inntrykk. Du har flere ganger referert til at dere skal kjøre nybilen som passer godt til nettbutikken til lageret, men om dette har vært "morsomme uttrykk" for at det egentlig er deres private bil som dere har kjørt til bestemors kjellerrom (nå mener jeg ikke dette bokstavelig) så beklager jeg misforståelsen - men man har jo ikke mange andre strenger å spille på enn de du presenterer selv :) Det er jo egentlig et kompliment at jeg anser dere som såpass store, har jo sett canider.no reklame i bakgrunnen av finn.no-annonser på valpekull, har sett banner her og der, har lest mye som er skrevet her på forumet - satt igjen med en følelse av at dette er blitt større enn "en liten nettbutikk". Var ikke klar over at man ønsket å identifisere seg som en liten nettbutikk heller, med det inntrykket jeg har fått generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg heller ikke tenker på canider som en liten butikk lenger, men det er nok fordi dere er flinke på å markedsføre dere, dukker ofte opp i feeden min på facebook, og da gir det kanskje inntrykk av at dere er en større bedrift enn dere faktisk er :) Uten at det er noe negativt i det hele tatt, viser jo bare at dere blir sett. Kanskje middels-nettbutikk da, er jo mange som er mye større, og endel mindre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette - jeg beklager at jeg har tolket det ut i fra akkurat nå tråden at dere har både lager og firmabil. Det er nok faren ved at noen drifter nettbutikk OG er aktiv på et offentlig forum, man kan lett få feil inntrykk. Du har flere ganger referert til at dere skal kjøre nybilen som passer godt til nettbutikken til lageret, men om dette har vært "morsomme uttrykk" for at det egentlig er deres private bil som dere har kjørt til bestemors kjellerrom (nå mener jeg ikke dette bokstavelig) så beklager jeg misforståelsen - men man har jo ikke mange andre strenger å spille på enn de du presenterer selv :) Det er jo egentlig et kompliment at jeg anser dere som såpass store, har jo sett canider.no reklame i bakgrunnen av finn.no-annonser på valpekull, har sett banner her og der, har lest mye som er skrevet her på forumet - satt igjen med en følelse av at dette er blitt større enn "en liten nettbutikk". Var ikke klar over at man ønsket å identifisere seg som en liten nettbutikk heller, med det inntrykket jeg har fått generelt.

Reagerer jo når du sier at vi ikke er små (noe vi faktisk fortsatt er), og ergo ikke er verdt å støtte i denne sammenheng (noe denne tråden handler om) :P

Jeg prøver å være ganske påpasselig med hva jeg skriver om canider fordi jeg ikke vil at folk skal trekke så mye konklusjoner og misforstå, men det blir jo alltid slik. (+ vi faktisk har regler på reklame til egen vinning her på sonen).

Det er riktig som lill skrev, vi kjøpte en bil til (Fordi vi begge må ha bil til jobb), og kjøpte den da med tanke på at vi får stablet mer inn i den når vi skal på stand enn vi fikk i min touran. Og Lager, ja vi har et lager et i kjelleren med alt, også har vi leid bod på ekstralager hvor alt tungt står, hvem som helst kan leie seg bodplass ;)

Vi er fortsatt en liten nettbutikk som prøver å få et godt fotfeste, vi har et godt nettverk og begynner å bli kjent - men er lenge til vi er store :) men jeg liker også at vi er små, mer kvalitet og ikke bare kvantitet :)

Jeg må si at jeg heller ikke tenker på canider som en liten butikk lenger, men det er nok fordi dere er flinke på å markedsføre dere, dukker ofte opp i feeden min på facebook, og da gir det kanskje inntrykk av at dere er en større bedrift enn dere faktisk er :) Uten at det er noe negativt i det hele tatt, viser jo bare at dere blir sett. Kanskje middels-nettbutikk da, er jo mange som er mye større, og endel mindre.

Takk :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter å ha lest svarene her inne, så kjenner jeg at det blir enda viktigere for meg å støtte opp om de små.

Men for å gå litt off-topic i min egen tråd; gevir... Hvordan er de for tennene? Jeg har en ekstrem gnager som makulerer alt i fra gummileker til nylonbein. Samtidig så er hun så matglad at griseører og oksehaler og andre snacks prøver hun å sluke, så jeg er alltid litt redd for å gi henne nye ting.

Vi er veldig fornøyd med gevir. Nico har enda ikke spist opp sine og hun tar de jevnlig frem for å tygge litt.

Hun foretrekker egentlig å tygge på ved og barneleker, men gevir går an på dager med "tørke" ( dvs, når vi har ryddet ) :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...