Zitka Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Jeg må fortsatt bruke ammeinnlegg for å ikke ha lekkasje... Hilsen hun med ei datter på over året Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Ammehjelpen har gode råd ved overproduksjon: http://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon Ellers var jeg også klissvåt de første to mnd, selv om jeg lenge hadde for lav produksjon brukteo oppsamlingskopper fra avent, sånne ammeinnlegg hjalp ikkeno. Og jeg sov på tisselaken med håndklær oppå ganske lenge Haha, samboer sa i dag at vi må kjøpe tisselaken Takk for link, skal sjekke ut den, for det er nesten litt slitsomt med så mye melk egentlig Edit: @Pim den linken var skikkelig nyttig, tømte jo ene puppen helt i går sånn som de skriver og merker jo alt forskjell på den, det blir ikke sånn hard som den utømte fortsatt blir, og ikke lekker den på samme måte som før. Må få tømt den andre også å se om det bedrer seg på den også. For når jeg leste er det ikke i tvil om at de overproduserer, ser det både på meg og frøkna. Så håper det hjelper på (Litt annen morsom sak, bekken smerter er visst også hormonelt og mange sliter med det under ammingen.. Når jeg våknet i dag hadde jeg null smerter på den siden hvor jeg tømte puppen, men fortsatt vondt på den utømte.. Mulig sammenheng der montro? Håper det. ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Nøstebarn har salg så nå er de første små plaggene på vei hjem til oss! Ooo! Vet noen om det er salg i butikkene også? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Ooo! Vet noen om det er salg i butikkene også? Både på nett og i de fysiske butikkene ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Jeg shoppet også litt på Nøstebarn idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 da jeg hadde topp i produksjonen så fikk jeg pumpet ut 50ml maks Haha, samme her Prøv å fø opp tvillinger på det, liksom. Var jo ikke nok til èn engang Men Hipp er så fint så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Åh, kjenner når jeg leser her at jeg ikke savner baby og amming Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 da jeg hadde topp i produksjonen så fikk jeg pumpet ut 50ml maks (Men som regel får babyen ut mer ved amming, enn det en pumpe får ut). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Både på nett og i de fysiske butikkene ja. Ouch, det hadde ikke kontoen godt av, men jeg elsker spesielt ull/silke bodyene til nøstebarn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 12. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 (Men som regel får babyen ut mer ved amming, enn det en pumpe får ut). Veide henne før og etter amming på sykehuset da hun var ca 2 mnd. 37 g fikk hun ut av meg ikke så mye å bli feit av gitt. @Wednesday hipp er flott for ubrukelige melkekyr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Hehe, det kan du si Min ble aldri feit, holdt seg i den nedre delen av skalaen, men fikk kun morsmelk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Det er så deilig når leggingen går som en drøm! Etter noen nattasanger har vi sittet i stua og hørt på videre solosang og kosebabbel på babycallen "aaaaa -- uuuaaaiii - aaaiiiaa - aaaooo " og så ble det jammen stille. Noen gang er livet enkelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 12. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Hehe, det kan du si Min ble aldri feit, holdt seg i den nedre delen av skalaen, men fikk kun morsmelk. Lillemor gikk ganske kjapt for langt under maxgrensa for vekttap etter fødselen, så vi måtte støttemate med mme allerede fra dag 3. Jeg fikk rett og slett aldri nok melk, uansett hvor mye jeg pumpet og la henne til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Skjønner på dag 3 hadde jeg ikke fått melka en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Det er mye jeg har lyst på på nøstebarn, men jeg vet jo ikke kjønnet på den som er på vei, uansett kan jeg kjøpe salg neste år til den ungen Usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe til Isa. Hun bruker 92 nå, så 86/92 synes jeg er bortkastet å kjøpe og 98/104 må da bli vanvittig stort. Med andre ord, lite shopping derfra i år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Nøstebarn har jo endel som er i enkle størrelser også. Altså 98 eller 104. Alle plaggene jeg kjøpte var i enkle størrelser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Når Hyl nr 1 endelig har lagt seg til for å prøve å sovne etter, ja nettopp hyling , da er det på tide for Hyl nr 2 til å reise seg i senga og sette i gang. Jajamenn! Edit: Leste forresten denne i stad, og bestemte meg for å ta det til meg http://www.antisupermamma.no/har-jeg-blitt-slem/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 12. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Skjønner på dag 3 hadde jeg ikke fått melka en gang oi, hvordan løste dere det? Raste ikke vekta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Nøstebarn har jo endel som er i enkle størrelser også. Altså 98 eller 104. Alle plaggene jeg kjøpte var i enkle størrelser. Alt jeg ville ha var i teit størrelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 oi, hvordan løste dere det? Raste ikke vekta? Den raste ned ja. Men det er visst ikke uvanlig at det kan gå noen dager før melka kommer. Gjorde det jeg kunne for å få produksjonen i gang. La ungen til, pumpet osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 I stad dro gutta matstolene sine sammen for å kunne gi hverandre en klem. Veldig koselig å se! Litt tidligere på kvelden hadde de hatt en voldsom krangel over en Duplo-traktor 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Det er mye jeg har lyst på på nøstebarn, men jeg vet jo ikke kjønnet på den som er på vei, uansett kan jeg kjøpe salg neste år til den ungen Usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe til Isa. Hun bruker 92 nå, så 86/92 synes jeg er bortkastet å kjøpe og 98/104 må da bli vanvittig stort. Med andre ord, lite shopping derfra i år. Jeg syns også det er vanskelig med de store hoppene mellom størrelsene, men i praksis syns jeg plaggene er veldig elastiske og former seg etter kroppen, så vi har gått direkte fra 56/62 til 68/74. Faktisk brukes begge om hverandre enda og sitter godt (56/62 er bare litt kort i armene). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 12. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Den raste ned ja. Men det er visst ikke uvanlig at det kan gå noen dager før melka kommer. Gjorde det jeg kunne for å få produksjonen i gang. La ungen til, pumpet osv. nei vet det kan ta tid, det sa dem til meg og men plutselig så var ungen begynt å bli apatisk og gav opp, man formelig så hun gikk ned, hun gikk ned over 400g på tre dager, og med fødselsvekt på 3080 så ble det fort vel mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 12. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Her insisteter Ida på å sitte med pappaen og skravle mens han spiser, han har nettopp kommet hjem så hun har veeeeldig mye å fortelle og jeg har punktert. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2015 Jeg tror overproduksjonen min var roten til alt vondt i det første året vårt. Med den høytrykksspyleren var det ikke rart hun fikk både kolikk og reflux. Hvis det blir flere, og det skjer igjen så blir det mme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts