Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

Finnes det noe hemmelig super triks for å få ungen til å sove lengre enn 05.30-06.00? :huh:

:D:P:PURL]URL]

Sonen lar meg ikke kvitte meg med gammel smiley  ..

Nei, jeg har ikke funnet et bra triks. Men hvis ungen tidligere har sovet lengre er det vel et håp? Jeg er VELDIG fornøyd med 06:00.  

I dag var klokka 05..

Men det passet veldig bra,  for poden er også 5!!! Juhu! 5 år!

Hvor ble tiden av :| 

Endret av Mud
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

De første årene var 03:30 normalt,  så jeg klager ikke. Vi har jobbet mye for å få oss til 05-06.

Men det har sine positive sider! Det blir null problem å få med seg supermåneformørkelsen!  :D 

Takk!  På denne tiden for 5 år siden ble jeg overført til barsel etter en natt med masse ledninger og overvåking.  Da var jeg utenfor fare og poden kunne ligge ved siden av meg :ahappy: 

Det gjør han enda...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første årene var 03:30 normalt,  så jeg klager ikke. Vi har jobbet mye for å få oss til 05-06.

Men det har sine positive sider! Det blir null problem å få med seg supermåneformørkelsen!  :D 

Takk!  På denne tiden for 5 år siden ble jeg overført til barsel etter en natt med masse ledninger og overvåking.  Da var jeg utenfor fare og poden kunne ligge ved siden av meg :ahappy: 

Det gjør han enda...

Gratulerer med dagen til A! :) 

Det er så deilig å våkne med ekstrem melkespreng! :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiringen vel overstått. Familien har overøst A med Lego og fiskeutstyr.  

Det er så deilig å komme hjem med BARE brukandes gaver! Ingenting jeg mistenker at bare vil ende som rot. 

De har begynt å bli kjent med gutten og forstått at jeg ikke tuller når jeg sier han ikke leker med leker. Untatt Lego.

Nå har han sortert de nye slukene i de nye slukboksene og funnet roen foran barne-tv. 

Han har blitt invitert på spannkjøring i vinter siden han har bestemt seg for å bli hundekjører når han blir stor. Han skal vinne Iditarod mener han. Monsen er en dårlig innflytelse...

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til A @Mud :) Ohoj, nå fikk jeg ikke lov å lage linjeskift. Oh well :) Begge ungene i seng, og jeg kjente plutselig at jeg selv måtte skikkelig tisse. Det skjer rett som det er, at når ungene sovner merker jeg at jeg sjøl har ett og annet behov som burde vært dekket :P

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Ask! Husker da han gikk i rosa kjole og stelte på kjøkkenet sitt. :wub:
(Med forbehold om at jeg husker feil.)

Hvis jeg måtte satt penger på enten Monsen eller Ask til å vinne Iditarod, ville jeg satt dem på Ask! :ahappy:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ingne tenner virker løse eller feilplasserte så er det ingen grunn til panikk når barnet feilberegner og ramler og ender opp med blod i munnen? Sluttet å blø fort, kjente ingen løse tenner og det var greit å pusse tenner. Ingen sår i lepper eller tunge som jeg kunne finne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ingne tenner virker løse eller feilplasserte så er det ingen grunn til panikk når barnet feilberegner og ramler og ender opp med blod i munnen? Sluttet å blø fort, kjente ingen løse tenner og det var greit å pusse tenner. Ingen sår i lepper eller tunge som jeg kunne finne. 

Jeg hadde ikke stressa :) Det samme har skjedd her flere ganger. Begynner å bli vant til blod og småskader vi nå. Slutta å løpe til legen for hver gang :aww: Hilsen guttetvillingmamma :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke stressa :) Det samme har skjedd her flere ganger. Begynner å bli vant til blod og småskader vi nå. Slutta å løpe til legen for hver gang :aww: Hilsen guttetvillingmamma :aww:

Bra! Har lagt henne og sånt, så ikke veldig stressa, måtte bare dobbelsjekke bittelitt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woho, nå har jeg blitt den utkårede du siterer i hver innlegg :aww: :lol: :P 

Tror kanskje det er ordnet nå. Kanskje :lol:

Poden har fått masse penger også til bursdagen sin, og det skal brukes til nytt playstation -spill. 

Problemet er å få den lille håpefulle til å forstå at hvis vi kjøper via nett så må han gi oss sine penger. 

Det gikk ikke. 

Så nå har sambo introdusert playstation -feen, det er en fe som henter pengene man putter inni playstation for å betale for spillet.

Jeg tror kanskje det var en dårlig løsning på sikt :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det er ordnet nå. Kanskje :lol:

Poden har fått masse penger også til bursdagen sin, og det skal brukes til nytt playstation -spill. 

Problemet er å få den lille håpefulle til å forstå at hvis vi kjøper via nett så må han gi oss sine penger. 

Det gikk ikke. 

Så nå har sambo introdusert playstation -feen, det er en fe som henter pengene man putter inni playstation for å betale for spillet.

Jeg tror kanskje det var en dårlig løsning på sikt :lol: 

Hvorfor ikke bare gi han den gleden med å gå i butikken og fysisk kjøpe det spillet han ønsker da og la han betale?

Hilsen frk veldig enkel :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare gi han den gleden med å gå i butikken og fysisk kjøpe det spillet han ønsker da og la han betale?

Hilsen frk veldig enkel :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fordi han ville laste det ned for da slipper han og vente på åpne butikker og tid til å shoppe,  pluss at han får testet spillet før eventuelt kjøp :) Mye enklere.  

Oppe og hoppe for å se månen i dag tidlig!  Mammaen ble litt skuffet over størrelsen, poden var fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalala, drita kvalm og våken på natten, O Joy :P

Med Tuva hadde vi aldri hentesett for jeg strikket ikke på den tiden. Nå skal jeg ha. Med juni-baby, er det innenfor med body/romper eller bør man gå for bukse tro? Vestlandet..

begge deler sånn i tilfelle? :P eller bare romper men ds ville keg hatt med strømpebukse på sykehuset sånn i tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge deler sånn i tilfelle? :P eller bare romper men ds ville keg hatt med strømpebukse på sykehuset sånn i tilfelle :)

Jeg ville gått for bukse, de er jo så små og fryser lett.
Vi reiset hjem med body, bukse og dress - i juli ......

Men ville hatt en romper til senere, for det er fint.

Ja, altså, selvsagt body og strømpebukse under. Kankje jeg bare skal lage begge dager ja.  Det blir jo sikkert brukt ganske fort uansett. 

Er kyse med blått i for jentete? Vet jo ikke kjønn før sikkert over jul og er så utålmodig for å begynne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, selvsagt body og strømpebukse under. Kankje jeg bare skal lage begge dager ja.  Det blir jo sikkert brukt ganske fort uansett. 

Er kyse med blått i for jentete? Vet jo ikke kjønn før sikkert over jul og er så utålmodig for å begynne :P 

Fest noen sjokkrosa bånd på den om det blir krise ;) Jeg syns turkis funker både som gutt og jentefarge forøvrig når de er helt små, og har ikke møtt så mange som er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider