Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

det gjorde du nok, ja:ahappy: 

men du må jo si hei:baby:  skulle gjerne hilst på deg:flowers:

Jeg skulle gjerne hilst på deg også, og det hadde jeg gjort om jeg koblet at det var deg altså! :flowers: Men jeg var litt redd for å bli avslørt ved å ikke huske noen jeg absolutt burde ha husket hvem var. :D 

H fikk Geomag. Magnet frenzy her i heimen.  Artig for guttungen, og ren terapi for faren tror jeg. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Her har vi gått baklengs... de tre siste gangene har han vært skikkelig misfornøyd... starter ganske blid, så like etter dykket er verden teit. Men instruktørene sier at det ofte bare er en kneik de må over, så at vi bare skal fortsette å være tålmodige så går det seg til, håper det skjer snart :)

hvor gammel er han da? 

 

Forøvrig, til dere som går på babysvømming: be om å få se autorisasjonsbeviset til instruktørene. Det kreves faktisk egentlig ingenting for å holde organisert babysvømming, annet enn at de som leier ut bassenget som regel har krav om førstehjelpskurs og livredningsprøven årlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bhg bilder idag :D 

 

11999949_10153552019035256_2119691715_n.

Hun har på krona på fellesbildet også ja :P også har de på regntøy. Jaja, ble fine for det :) Men jeg ser hun ikke er helt fornøyd, det der er utrykket hennes når hun har kompromisert på noe men mener enda hun har rett men går med på det :P :lol:

 

12007109_10153552019140256_863205664_n.j

12033830_10153552019355256_373585538_n.j

Så fine! :heart: 

E har vært i fin form i hele dag. Løpt rundt, lekt og kost seg. Hun var hos moren min halvannen time, og hadde vært helt seg selv. Hjemme ville hun ikke ha middag, men maste om å få legge seg fra kl 1830 (får være oppe lenge i helgene). Var i fin form ellers. Nå for en times tid siden våknet hun pga vond hals, og var glovarm. Temp på nesten 40, men hun nekter foreløpig stikkpille. Har selvfølgelig ikke flytende febernedsettende i hus når det trengs.. Puster fort, og har rask puls. Sovnet igjen nå da, men kjenner jeg er litt bekymret altså. Stakkars liten, orker nesten ikke å drikke en gang :( Vurderer legevakt, men ser det an litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: slike ord har ikke kommet her enda... Er bare spørsmål om tid. Hun gjentar alt som blir sagt :lol: 

Jepp, alt blir gjentatt... :lol: Samme ungen har også begynt å si rumpe og tryne. Det norske f-ordet har ikke blitt sagt enda, men ungen til søstra mi sier det daglig :lol:

Banne-ungen har blitt syk. Broren hans har nettopp blitt nesten frisk, så da måtte vi selvsagt begynne på en ny runde :P Feber og slapp. Pappaen kommer på besøk denne uka, så da får han masse alenetid med han (hvis han er for syk for barnehagen), og det har de bare godt av begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, alt blir gjentatt... :lol: Samme ungen har også begynt å si rumpe og tryne. Det norske f-ordet har ikke blitt sagt enda, men ungen til søstra mi sier det daglig :lol:

Banne-ungen har blitt syk. Broren hans har nettopp blitt nesten frisk, så da måtte vi selvsagt begynne på en ny runde :P Feber og slapp. Pappaen kommer på besøk denne uka, så da får han masse alenetid med han (hvis han er for syk for barnehagen), og det har de bare godt av begge to :)

:lol: Har ikke kommet banneord her, men er veldig opptatt av bæsjing og tissing, og har en av oss vært på do så er det "mamma/pappa tissa/bæsja!" "ferdig å tisse/bæsje!" :lol: Og "vaske rumpe, mye bæsj" - vi prater visst om sånt når vi skifter bleie :lol: 

 

ÅÅ nesten godt om han er syk da så han får alenetid medpappaen - selv om det hadde vært bedre om han var frisk. Masse god bedring!  

 

Vi sitter nesten og venter på vannkopper, går det i barnehagen så veldig spent på om hun får det nå eller senere. Passer i grunnen greit om hun får det nå om hun kan vente til etter mandag. Eller vent nei... Eh - det passer egentlig ikke. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi gått baklengs... de tre siste gangene har han vært skikkelig misfornøyd... starter ganske blid, så like etter dykket er verden teit. Men instruktørene sier at det ofte bare er en kneik de må over, så at vi bare skal fortsette å være tålmodige så går det seg til, håper det skjer snart :)

Vi har ikke dykket, men vi hadde en periode midtveis i kurset hvor hun ikke synes det var noe morsomt. Så da ble det kort økt. Men det gikk over og nå storkoser hun seg. Mitt råd er å ta det rolig og i hans tempo. Vi valgte å avslutte når det ble sutring, så noen ganger svømte vi bare halvparten av tiden. Det går seg til og jeg vil ikke presse de. 

Jeg har for første gang vært borte fra frøkna, hele 3 netter. 
Gikk bra, både for meg og henne. Naturlig nok veldig klengete og hysterisk om jeg går ut av synet nå. Hadde kost seg hjemme med pappaen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hilst på deg også, og det hadde jeg gjort om jeg koblet at det var deg altså! :flowers: Men jeg var litt redd for å bli avslørt ved å ikke huske noen jeg absolutt burde ha husket hvem var. :D 

H fikk Geomag. Magnet frenzy her i heimen.  Artig for guttungen, og ren terapi for faren tror jeg. :P 

Haha, ja jeg ser den:P

Vi endte opp med å kikke rundt i hele butikken uten å finne noe som junior heeeelt sikkert hadde lyst på. 
Så vi endte opp på dyrebutikken rett ved siden av og kjøpte en pipeball til "hundene":innocent:
Særlig den tobeinte "hunden" syntes den var kjempekul:P

Miljøskadd? Næh:innocent:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det tatt bilder av lillemor! Det ene syns jeg faktisk ble veldig fint. Men jeg sliter skikkelig med prisen... 1200ognoe for 6 portrettark og et gruppebilde. Må se om jeg kan bestille bare ett eller to av de arkene og gruppebildet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fantastisk, strålende og lynende intelligente dattersønn på ca 15 måneder kom hjem fra barnehagen på fredag og gaula: Mucho, mucho baby! Noen som kan ane hvor han har det fra? En sang? Begynnende spanskferdigheter? Norskvokabularet hans er svært stort, hvis man ikke er så nøye med om det han sier er forståelig for andre enn ham selv. Han skravler absolutt non stop. Men heldigvis putter han innimellom inn et hjelpeord, som: Abilamagjamalagunanga, kjeks? Barnebarn. altså :heart:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fantastisk, strålende og lynende intelligente dattersønn på ca 15 måneder kom hjem fra barnehagen på fredag og gaula: Mucho, mucho baby! Noen som kan ane hvor han har det fra? En sang? Begynnende spanskferdigheter? Norskvokabularet hans er svært stort, hvis man ikke er så nøye med om det han sier er forståelig for andre enn ham selv. Han skravler absolutt non stop. Men heldigvis putter han innimellom inn et hjelpeord, som: Abilamagjamalagunanga, kjeks? Barnebarn. altså :heart:

Dora The explorer :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dora The explorer :aww: 

Det var da en grusom gnålestemme! Orker ikke lete i alle snuttene for å finne det. Haha, jeg syns i grunnen alle disse småbarnstvprogrammene er irriterende, jeg. Hvorfor må de ha så stygge og skarpe stemmer og si så teite ting?  Fantorangen er helt håpløs. Heldivgvis er Jesper stort sett ferdig med å se på tv når introen er over :D men noe fenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns lillegutt har blitt så stor, men SÅ stor er han tydeligvis ikke når klær i str 50 passer fortsatt (han blir snart 4 mnd) :lol: 

Ingen av mine barn har kunnet bruke 50. De vokser så fort disse barna våre, så jeg skulle ønske jeg kunne hatt en normal liten nyfødt i begynnelsen og ikke gå rett på småbarn størrelse. Ikke misforstå, jeg er super takknemlig for at jeg har friske fine unger, men bare litt rart å ha en nyfødt som bruker 56/62. Ingen som kommenterer hvor liten og søt han er.. Det er størrelsen og bollekinna som blir nevn :P

 

Isa prater uten stopp. Hun har vært alene hos farmor og farfar i helgen og jeg kan faktisk skjønne noe av historiene hun kommer med (iallefall essensen). Hun har begynt med "Hva er det?" og spør om ALT! Nå får vi nesten ikke hjelpe henne med noe heller. "Bella selv" til alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine barn har kunnet bruke 50. De vokser så fort disse barna våre, så jeg skulle ønske jeg kunne hatt en normal liten nyfødt i begynnelsen og ikke gå rett på småbarn størrelse. Ikke misforstå, jeg er super takknemlig for at jeg har friske fine unger, men bare litt rart å ha en nyfødt som bruker 56/62. Ingen som kommenterer hvor liten og søt han er.. Det er størrelsen og bollekinna som blir nevn :P

 

Isa prater uten stopp. Hun har vært alene hos farmor og farfar i helgen og jeg kan faktisk skjønne noe av historiene hun kommer med (iallefall essensen). Hun har begynt med "Hva er det?" og spør om ALT! Nå får vi nesten ikke hjelpe henne med noe heller. "Bella selv" til alt..

En i barselgruppa har en ganske mye større baby enn de andre. En av de andre mødrene fortalte at hennes første baby var stor, og at alle bare kommenterte hvor stor han var. Etter en stund begynte hun å svare "litt søt også, eller?!". Må være utrolig slitsomt når folk kun kommenterer det altså. De er jo så søte med de bollekinnene :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han synes storesøster kan stå for snakkingen?  :P 

 

Her har skravla aldri roet seg. Helt ærlig blir jeg småirritert når vi er ute med bikkjene og han henger bak og synger og skravler Non-stop . 

1 time +  på tur med hans  konstante  bruk av stemme gjør meg sliten i hodet :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine barn har kunnet bruke 50. De vokser så fort disse barna våre, så jeg skulle ønske jeg kunne hatt en normal liten nyfødt i begynnelsen og ikke gå rett på småbarn størrelse. Ikke misforstå, jeg er super takknemlig for at jeg har friske fine unger, men bare litt rart å ha en nyfødt som bruker 56/62. Ingen som kommenterer hvor liten og søt han er.. Det er størrelsen og bollekinna som blir nevn :P

Ikke mine heller :) H var ganske gjennomsnittlig, litt lenger og litt lettere enn snittet. Lille I derimot, hun ligger en måned foran skjema, hun! Vi brukte ikke 56 så lenge her i huset altså. Men jeg synes slett ikke det er rart eller dumt at de vokser fort, ser det som et sunnhetstegn jeg :) Det er iallefall IKKE et sunnhetstegn med den trenden på at ungene skal være så små som mulig og at det visstnok er "status" med nyfødte under 3 kg, det er bare vanvittig skremmende.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...