Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Frøkna her ble jo født så og si til termin og ikke noe sykdom. Hun veide bare 3120 og var akkurat 50 lang. 50 i str var stort til hun lenge, 56 svømte hun i så vi kjøpte inn mer i 50. 

Nå som hun er blitt eldre følger hun nesten str i forhold til alderen, men mye er romslig på hun, men hun må ha de for lengden sin del, da hun har fortsatt med å være lang og slank. Name It klærna sitter dog perfekt på hun, smal passform på det meste der :)

 

Men er det virkelig folk som prøver å få så små babyer som mulig? Har nemlig kun sett det skrevet om litt her og der, men aldri faktisk snakket med noen som ønsker det eller som kjenner noen som har det... Har tenkt at det må ha vært hypet veldig opp i avisene... :-|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i barselgruppa har en ganske mye større baby enn de andre. En av de andre mødrene fortalte at hennes første baby var stor, og at alle bare kommenterte hvor stor han var. Etter en stund begynte hun å svare "litt søt også, eller?!". Må være utrolig slitsomt når folk kun kommenterer det altså. De er jo så søte med de bollekinnene :D 

Haha! Den skal jeg også bruke neste gang! :D

Har møtt barselgruppa mi for første gang. Vi er heldigvis bare 6 stk mot 13 sist! Alle har gutter.

Helsesøsteren foreslo å gi flaske siden babyen ikke sovner før kl 02 om natta, for det kunne jo være at han var sulten! Det var et godt råd, og godt tenkt, det var det rådet jeg burde ha fått med forrige unge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å innse at junior muuuuuligens er bittelitt miljøskadd:icon_redface: 
Han kommer med alt mulig av leker og holder dem opp til oss (og hundene) mens han knurrer:ermm: Da skal vi bite tak i leken og knurre og riste den. Hysterisk festlig synes han:rofl:

Han blir veldig frustrert dersom han gjør det samme til andre, og de misforstår og tror han gir dem lekene. Tusen takk, sier de og tar leken. Og han blir helt :shocked::pinch: fordi de ikke kan leke på ordentlig vis:rofl:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å innse at junior muuuuuligens er bittelitt miljøskadd:icon_redface: 
Han kommer med alt mulig av leker og holder dem opp til oss (og hundene) mens han knurrer:ermm: Da skal vi bite tak i leken og knurre og riste den. Hysterisk festlig synes han:rofl:

Han blir veldig frustrert dersom han gjør det samme til andre, og de misforstår og tror han gir dem lekene. Tusen takk, sier de og tar leken. Og han blir helt :shocked::pinch: fordi de ikke kan leke på ordentlig vis:rofl:

haha :D så herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine barn har kunnet bruke 50. De vokser så fort disse barna våre, så jeg skulle ønske jeg kunne hatt en normal liten nyfødt i begynnelsen og ikke gå rett på småbarn størrelse. Ikke misforstå, jeg er super takknemlig for at jeg har friske fine unger, men bare litt rart å ha en nyfødt som bruker 56/62. Ingen som kommenterer hvor liten og søt han er.. Det er størrelsen og bollekinna som blir nevn :P

 

Isa prater uten stopp. Hun har vært alene hos farmor og farfar i helgen og jeg kan faktisk skjønne noe av historiene hun kommer med (iallefall essensen). Hun har begynt med "Hva er det?" og spør om ALT! Nå får vi nesten ikke hjelpe henne med noe heller. "Bella selv" til alt..

Tror ikke jeg hadde noe i str. 50 til mine. Den letteste var 3330g og den tyngste 3910 g. Synes egentlig det er litt sånn unødvendig salgstriks at man må kjøpe masse i minste størrelse. De fleste vokser ganske fort ut av det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han synes storesøster kan stå for snakkingen?  :P 

 

Her har skravla aldri roet seg. Helt ærlig blir jeg småirritert når vi er ute med bikkjene og han henger bak og synger og skravler Non-stop . 

1 time +  på tur med hans  konstante  bruk av stemme gjør meg sliten i hodet :lol:

OT, men: Så kjekt for både deg og 2ne at hun slipper å bli sitert i alle tråder :lol::lol: 

 

Jeg hadde blitt sliten av hva som helst av lyd i en time når jeg går tur jeg. Jeg foretrekker å gå med lydisolerende headset uten lyd. :lol::lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brått blitt litt husmor her, og ser at en del av middagene jeg lager nå om dagen passer godt til frøkna også, men, vi spiser så sent at det er rett før leggetid for henne og da spiser hun grøt og drikker mme, middag spiser hun tidligere på dagen. Så jeg lurte rett og slett på å lage opp litt ekstra og fryse, men det er en del ris og pasta retter. Hvordan funker dette med frysing av slike matvarer? Her er jeg totalt blank, det må jo varmes litt igjen før hun får det. Går det ann? Må det varmes skikkelig opp eller holder det ned mikro/vannbad?

hjælp, noen som har litt mer erfaring på det her enn meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo veldig lenge siden jeg spurte om det, men jeg skrev at J reagerte på bleiene i varmen i sommer, og at vi lurte på å kutte.
Så må bare oppdatere om hvor greit det gikk, nesten ingen uhell og overrasket over hvor fort hun fikk kontroll. Vi visste jo ikke om hun var klar for det. Glad for det pga. det miljømessige ved bruk av bleier også. :)

Ellers så lurer jeg litt på dette med bytte av avdelinger i bhg. De må etterhvert frigjøre plass til nye ettåringer som begynner gjennom hele året. Men ved oppstart i høst så hadde alle (!) unntatt en deltidsansatt på avdelingen til Johanne sluttet, og det var 3 nye mennesker å bli kjent med. J trenger tid på å bli trygg.
Det er også veldig mye sykdom på dem og forskjellige vikarer. Så jeg føler at J trenger litt mer stabilitet og ikke enda noe nytt ved bytte til stor avdeling ved nyttår. 
De har sagt at de tar hensyn til enkeltbarn og foreldres ønsker, men jeg er litt usikker på hvordan det blir i praksis når hun er eldst... 
Skal sikkert snakke med dem om dette på foreldresamtale men enn så lenge er det godt å lufte bekymringen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brått blitt litt husmor her, og ser at en del av middagene jeg lager nå om dagen passer godt til frøkna også, men, vi spiser så sent at det er rett før leggetid for henne og da spiser hun grøt og drikker mme, middag spiser hun tidligere på dagen. Så jeg lurte rett og slett på å lage opp litt ekstra og fryse, men det er en del ris og pasta retter. Hvordan funker dette med frysing av slike matvarer? Her er jeg totalt blank, det må jo varmes litt igjen før hun får det. Går det ann? Må det varmes skikkelig opp eller holder det ned mikro/vannbad?

hjælp, noen som har litt mer erfaring på det her enn meg :P

Jeg pleier å lage ferdig store lass med middag til junior, og deler dem opp i middagsporsjoner som jeg fryser ned.
Fryser både pastaretter og risretter, sørger bare for at de blir satt rett i fryseren og ikke står i varmen og danner bakterier.

Nå er han jo så stor at han spiser det meste som vi spiser, men dersom vi skal ha mat med mye salt eller dersom det blir sen middag på oss så er det gull å ha et lager i fryseren.
Varmer opp i mikro og rører godt rundt for å være sikker på at alt er jevnt varmt.
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage ferdig store lass med middag til junior, og deler dem opp i middagsporsjoner som jeg fryser ned.Fryser både pastaretter og risretter, sørger bare for at de blir satt rett i fryseren og ikke står i varmen og danner bakterier.
Nå er han jo så stor at han spiser det meste som vi spiser, men dersom vi skal ha mat med mye salt eller dersom det blir sen middag på oss så er det gull å ha et lager i fryseren.
Varmer opp i mikro og rører godt rundt for å være sikker på at alt er jevnt varmt.
 

takk for svar! :) da tror jeg at jeg skal prøve meg litt på å kokkelere litt til ho. 

Men da tar du de direkte i fryseren etter oppdeling? Ikke avkjøing i kjøleskap først? (Må ha det litt inn med t-skje :rofl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! :) da tror jeg at jeg skal prøve meg litt på å kokkelere litt til ho. 

Men da tar du de direkte i fryseren etter oppdeling? Ikke avkjøing i kjøleskap først? (Må ha det litt inn med t-skje :rofl:)

Jeg pleier alltid å sette all mat som jeg vet skal fryses direkte inn i fryseren. Aner ikke om det er fy-fy, men jeg tenker som så at det er like greit å få det kaldt så fort som mulig. Mamma har alltid gjort det samme og vi lever enda alle mann:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad jeg bare har en unge. Dette bursdagsstyret er et mareritt for sånne som meg. 

(Jeg skal bare lage en "kake" til familieselskapet selv heldigvis *sjekke om jeg får opp bilde* Nei.. )

Men det er så mye som skal organiseres!  Jeg er ikke skapt til sånt!  

 bursdagskaka til barneselskapet er helt vanvittig fin,  skikkelig vikingskip,  det bekymrer meg også for A har årets første bursdag denne gangen og egentlig burde jeg smelt til med en helt vanlig langpannekake synes jeg. Sånn for å legge lista lavere. 

Det er jo det jeg hadde endt opp med hvis jeg ikke tilfeldigvis hadde jobbet med ei som er rå på kakebaking og gjerne ville bake til A. Nå blir jeg " den moren" på en måte :P 

 

Æsj, jeg skulle  ønske hver dag var hverdag.  Det er det jeg er best på...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isjh, enkel pergo hjalp ingenting.. Null effekt, så ny kur med dobbel dose ble startet igår :) Ikke helt "legen anbefaler", men tenker kroppen har godt av en sjokk-kur jeg.. :innocent:

Også tror jeg det er babyboom for tiden. "Alle" har enten akkurat fått baby eller er gravide.. Kjenner det stikker litt, men så klart veldig glad på deres vegne.. Bare litt vondt, liksom :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isjh, enkel pergo hjalp ingenting.. Null effekt, så ny kur med dobbel dose ble startet igår :) Ikke helt "legen anbefaler", men tenker kroppen har godt av en sjokk-kur jeg.. :innocent:

Også tror jeg det er babyboom for tiden. "Alle" har enten akkurat fått baby eller er gravide.. Kjenner det stikker litt, men så klart veldig glad på deres vegne.. Bare litt vondt, liksom :icon_redface:

lykke til! :)

 

syntes der var babyboom hele tiden når vi var prøvere jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isjh, enkel pergo hjalp ingenting.. Null effekt, så ny kur med dobbel dose ble startet igår :) Ikke helt "legen anbefaler", men tenker kroppen har godt av en sjokk-kur jeg.. :innocent:

Også tror jeg det er babyboom for tiden. "Alle" har enten akkurat fått baby eller er gravide.. Kjenner det stikker litt, men så klart veldig glad på deres vegne.. Bare litt vondt, liksom :icon_redface:

*heier på dobbel pergo* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo veldig lenge siden jeg spurte om det, men jeg skrev at J reagerte på bleiene i varmen i sommer, og at vi lurte på å kutte.
Så må bare oppdatere om hvor greit det gikk, nesten ingen uhell og overrasket over hvor fort hun fikk kontroll. Vi visste jo ikke om hun var klar for det. Glad for det pga. det miljømessige ved bruk av bleier også. :)

Ellers så lurer jeg litt på dette med bytte av avdelinger i bhg. De må etterhvert frigjøre plass til nye ettåringer som begynner gjennom hele året. Men ved oppstart i høst så hadde alle (!) unntatt en deltidsansatt på avdelingen til Johanne sluttet, og det var 3 nye mennesker å bli kjent med. J trenger tid på å bli trygg.
Det er også veldig mye sykdom på dem og forskjellige vikarer. Så jeg føler at J trenger litt mer stabilitet og ikke enda noe nytt ved bytte til stor avdeling ved nyttår. 
De har sagt at de tar hensyn til enkeltbarn og foreldres ønsker, men jeg er litt usikker på hvordan det blir i praksis når hun er eldst... 
Skal sikkert snakke med dem om dette på foreldresamtale men enn så lenge er det godt å lufte bekymringen. :) 

Uff så utrolig dumt! Håper det går seg til raskt. *klem*

 

Jeg sliter med å finne lokaler til navnefesten. Tenkte å gjøre som sist å ha lokaler som man kan ta med mat og kaker og drikke selv. Der vi hadde det sist var det veldig slapt og lokalene var ikke ryddet og vasket etter et 30årslag. Der luktet det alkohol for å si det pent.  Det gikk bra fordi vi fikk tilgang på lokalene dagen før selve navnefesten for å pynte. Dagen før er utleid, så da får vi ikke tilgang på lokalene før noen timer før gjestene kommer og det bekymrer en stresset mor :P Det blir så voldsomt dyrt om vi skal ha det på en restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstol!

Vi skal snart bytte ut babybilstolsetet til frøkna. Men hva skal vi velge i jungelen?

• vi har isofix i begge bilene

• hun skal sitte bakover så lenge som mulig, helst til minst 4 år

• hun blir muligens ganske lang, men ikke tung

Noen som har gode tips og erfaringer å dele? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...