Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Jupp kjenner igjen det gitt, her blir hun fortsatt nesten bare tatt ut av henda mine når vi er hos svigers uten at hun spør først. Liker det ikke kjenner jeg, og jeg blir trassig :P

Hun sier sånne ting som det her til hun "du trenger ikke være hos mamma nå, hun er di sammen med hele tiden" "kom til farmor hun er mye bedre en mamma" osv, også bare tar hun hun. Frøkna ser ofte litt forfjamset ut, og jeg har tatt hun rett tilbake et par ganger :P det er veldig koselig at de er så glade i hun altså, men de trenger ikke å overkjøre meg forde. :aww:

Åååh sånn er mamma! Jeg får fullstendig noia. Og så får jeg "kjeft" fordi lillemor ikke vil være med henne, jeg slipper dem nemlig ikke til og blablabla. Nei, barnet ser dem kanskje 2 ganger i året - veldig overraskende at hun ikke kaster seg i armene på dem? Når hun i tillegg er et barn som trenger tid med mennesker...

Svigermor sier i det minste ikke sånt så jeg hører på :lol: Men der er det veldig tydelig at hun er DERES barnebarn, jeg er bare et nødvendig onde de fint hadde klart seg uten (i den sammenhengen - de er glade i meg ellers altså :lol: Tror jeg *fnis* ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Jupp kjenner igjen det gitt, her blir hun fortsatt nesten bare tatt ut av henda mine når vi er hos svigers uten at hun spør først. Liker det ikke kjenner jeg, og jeg blir trassig :P

Hun sier sånne ting som det her til hun "du trenger ikke være hos mamma nå, hun er di sammen med hele tiden" "kom til farmor hun er mye bedre en mamma" osv, også bare tar hun hun. Frøkna ser ofte litt forfjamset ut, og jeg har tatt hun rett tilbake et par ganger :P det er veldig koselig at de er så glade i hun altså, men de trenger ikke å overkjøre meg forde. :aww:

Sånn er det her også, bare med E. Svigermor tør ikke det med L. Hun tør nesten ingenting når det gjelder han :lol: Men uansett, å si " nå kan du komme til meg, for du ser moren din hele tiden ellers" til en ekstremt mammadalt på snart 4 år er ganske teit. Hun ER mammadalt, og liker seg tydeligvis best hos meg. Da er det ikke vits i å rive henne vekk, da blir hun bare lei seg. Hun føler seg tryggest på meg, så pappaen, og så mine foreldre. De kan tulle og gjøre nesten hva de vil uten at hun blir usikker sånn jeg ser at hun ofte er med svigermoren min.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også, bare med E. Svigermor tør ikke det med L. Hun tør nesten ingenting når det gjelder han :lol: Men uansett, å si " nå kan du komme til meg, for du ser moren din hele tiden ellers" til en ekstremt mammadalt på snart 4 år er ganske teit. Hun ER mammadalt, og liker seg tydeligvis best hos meg. Da er det ikke vits i å rive henne vekk, da blir hun bare lei seg. Hun føler seg tryggest på meg, så pappaen, og så mine foreldre. De kan tulle og gjøre nesten hva de vil uten at hun blir usikker sånn jeg ser at hun ofte er med svigermoren min.

Nesten litt godt å lese at det ikke bare er her og ikke bare jeg som reagerer på sånn oppførsel. Frøkna her også trenger litt tid på seg til å tø opp, men når det er gjort er hun spinnvill og overslt og hos hvem som helst, men hun skal gjerne kaste blikk til pappaen og meg så hun ser at vi er der om hun trenger oss.

Her om dagen krøp hun rundt på gulvet etter å ha værtlenge på fanget til farmoren, også krøp hun bort til meg og ville opp, da kom farmoren med engang og tok hun fra meg :o da sa jeg bare at nå ville hun tydelig være hos meg og tok henne tilbake, hun ville sitte å kose litt hos meg, det var tydelig for alle, og særlig når hun kom av seg selv til meg og klatret opp i fanget mitt. Da ble svigermor litt stille...... :aww: men hun fikk både mate og legge henne etterpå da. Har sagt så mange ganger at de MÅ lese henne, og faktisk godta at hun vil være hos mammaen eller pappaen sin selvom de er her eller vi er på besøk dr. Jeg skjønner at det er stor stas med første barnebarnet, men de må ta hensyn. Det er heldigvis MYE bedre enn det var i starten, da var det nesten ekstremt hva hun sa og gjorde for få ha hun, det funka dårlig for jeg satte meg skikkelig på bakbeina og nektet å la hun få ha hun nesten :lol: glad det er bedre nå, selvom det skjer nå og da fortsatt, men jeg er nok ikke fult så hårsår lenger og blitt litt mer vant med å være mamma selv :)

Men det er litt komisn, for det er kun på svigersiden det er sånn, min familien oppfører seg helt annerledes og har aldri hørt de "rakke" ned på oss for å "unskylde" seg at de vil ha hun mest mulig når vi er sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt godt å lese at det ikke bare er her og ikke bare jeg som reagerer på sånn oppførsel. Frøkna her også trenger litt tid på seg til å tø opp, men når det er gjort er hun spinnvill og overslt og hos hvem som helst, men hun skal gjerne kaste blikk til pappaen og meg så hun ser at vi er der om hun trenger oss.

Her om dagen krøp hun rundt på gulvet etter å ha værtlenge på fanget til farmoren, også krøp hun bort til meg og ville opp, da kom farmoren med engang og tok hun fra meg :o da sa jeg bare at nå ville hun tydelig være hos meg og tok henne tilbake, hun ville sitte å kose litt hos meg, det var tydelig for alle, og særlig når hun kom av seg selv til meg og klatret opp i fanget mitt. Da ble svigermor litt stille... :aww: men hun fikk både mate og legge henne etterpå da. Har sagt så mange ganger at de MÅ lese henne, og faktisk godta at hun vil være hos mammaen eller pappaen sin selvom de er her eller vi er på besøk dr. Jeg skjønner at det er stor stas med første barnebarnet, men de må ta hensyn. Det er heldigvis MYE bedre enn det var i starten, da var det nesten ekstremt hva hun sa og gjorde for få ha hun, det funka dårlig for jeg satte meg skikkelig på bakbeina og nektet å la hun få ha hun nesten :lol: glad det er bedre nå, selvom det skjer nå og da fortsatt, men jeg er nok ikke fult så hårsår lenger og blitt litt mer vant med å være mamma selv :)

Men det er litt komisn, for det er kun på svigersiden det er sånn, min familien oppfører seg helt annerledes og har aldri hørt de "rakke" ned på oss for å "unskylde" seg at de vil ha hun mest mulig når vi er sammen :P

Sånt er så slitsomt! Med E skulle svigermor ALLTID vise frem E til alle naboene i blokka, eller til venner på skype. Løftet henne opp fra vogn/seng med en gang hun åpnet øynene litt selv om hun trengte mer søvn. Skulle styre alt mulig. Nå har vi faktisk ikke vært på besøk hos henne etter at L ble født, nettopp fordi jeg ikke orker det styret, og utsetter det så lenge jeg kan. Når hun er på besøk her eller vi møtes andre steder så spør hun faktisk om å få holde han. Men fordi hun har vært litt vanskelig, så sliter jeg skikkelig med å blant annet amme med henne i nærheten. Kan amme hvor som helst ellers, men akkurat det takler jeg ikke.

Med min egen familie er alt enklere, og de har heller aldri kommet med "unnskyldninger" for å få holde noen av de :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var dritdigg når besteforeldre ville løfte rundt på guttungen jeg :lol:

Desverre fikk jeg han alltid fort i retur, selv ikke besteforeldre synes det er behagelig med blytunge, grisesterke babyer som ikke ligger i ro et sekund og gjerne hopper opp og ned i armene dine.

For å være et barn med stort behov for kroppskontakt var han merkelig lite behagelig å ha kroppskontakt med :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, lagt innelgg borte :P

@Mud, problemet er ikke at de vil holde hun, problemet er at de overkjører både meg og frøkna, og ikke tar beskjeder. Når de står på alle kanter og maser for å få oppmerksomheten hennes, tar hun ut av armene mine når jeg anmer fordi de trodde hun var ferdig, sier flere ikke gjennomtenkte ting som går på meg for å få en unskyldning til å holde henne osv, uten At beskjedene du gir om at de må respektere hun og meg, og la hun få tid på seg osv, gang på gang blir ignorert blir man ganske lei egentlig :P

Men som sagt er det mhe bedre nå og det er jeg glad for, for jeg vil at de skal ha et veldig godt forhold til hverandre men for å få det må de faktisk la hun få litt tid på seg :)

Haha, kjenner igjen mye der @Martine :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var dritdigg når besteforeldre ville løfte rundt på guttungen jeg :lol:

Desverre fikk jeg han alltid fort i retur, selv ikke besteforeldre synes det er behagelig med blytunge, grisesterke babyer som ikke ligger i ro et sekund og gjerne hopper opp og ned i armene dine.

For å være et barn med stort behov for kroppskontakt var han merkelig lite behagelig å ha kroppskontakt med :aww:

Det er helt greit at andre holder han, men det er IKKE greit at de bare river han ut av armene mine til enhver tid. :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, lagt innelgg borte :P

@Mud, problemet er ikke at de vil holde hun, problemet er at de overkjører både meg og frøkna, og ikke tar beskjeder. Når de står på alle kanter og maser for å få oppmerksomheten hennes, tar hun ut av armene mine når jeg anmer fordi de trodde hun var ferdig, sier flere ikke gjennomtenkte ting som går på meg for å få en unskyldning til å holde henne osv, uten At beskjedene du gir om at de må respektere hun og meg, og la hun få tid på seg osv, gang på gang blir ignorert blir man ganske lei egentlig :P

Men som sagt er det mhe bedre nå og det er jeg glad for, for jeg vil at de skal ha et veldig godt forhold til hverandre men for å få det må de faktisk la hun få litt tid på seg :)

Haha, kjenner igjen mye der @Martine :P

Guhd, jeg hadde klikka :|

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, lagt innelgg borte :P

@Mud, problemet er ikke at de vil holde hun, problemet er at de overkjører både meg og frøkna, og ikke tar beskjeder. Når de står på alle kanter og maser for å få oppmerksomheten hennes, tar hun ut av armene mine når jeg anmer fordi de trodde hun var ferdig, sier flere ikke gjennomtenkte ting som går på meg for å få en unskyldning til å holde henne osv, uten At beskjedene du gir om at de må respektere hun og meg, og la hun få tid på seg osv, gang på gang blir ignorert blir man ganske lei egentlig :P

Men som sagt er det mhe bedre nå og det er jeg glad for, for jeg vil at de skal ha et veldig godt forhold til hverandre men for å få det må de faktisk la hun få litt tid på seg :)

Haha, kjenner igjen mye der @Martine :P

:shocked:

Bra det har bedret seg da :)

Nattamming altså.. Jeg er veldig glad for at Mathias bare spiser en gang om natta :D Men trenger det å ta to timer da? Spise, rapepause, spise litt til, smile og bable pause (veldig koselig :wub: men det er jo midt på natta!), spise litt til, bæsje, bleieskift, bæres litt rundt, spise mer, rapepause, smile og bable litt mer, spise litt til, evt bæsje igjen med bleieskift, bæres i søvn, sove...

Og så våkner han etter halvannen time og da er det morgen :P Da har han luft i magen som han presser og slåss med så da må vi sykle med beina og få lufta ut. Sovnet sittende i senga i går morges, våkna med et rykk av at jeg falt bakover :teehe:

I natt tok ammingen bare en drøy time, det var deilig :) Håper det varer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror hun muligens tok hinte når hun fikk mindre og mindre tid med henne og jeg var mer og mer ego :aww:

For det er sjeldenere av det surret nå, hender det kommer noe nå og da men... :P

Nå kan de stort sett fint ha henne hele besøket uten problemer, og jeg foreslår å gjøre ting sammen så de får vært med hun, og det kjenner jeg er veldig deilig :) (for der orker jeg ikke for noen mnd. siden :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp kjenner igjen det gitt, her blir hun fortsatt nesten bare tatt ut av henda mine når vi er hos svigers uten at hun spør først. Liker det ikke kjenner jeg, og jeg blir trassig :P

Hun sier sånne ting som det her til hun "du trenger ikke være hos mamma nå, hun er di sammen med hele tiden" "kom til farmor hun er mye bedre en mamma" osv, også bare tar hun hun. Frøkna ser ofte litt forfjamset ut, og jeg har tatt hun rett tilbake et par ganger :P det er veldig koselig at de er så glade i hun altså, men de trenger ikke å overkjøre meg forde. :aww:

Hjelpes sier jeg bare!

Har mine utfordringer med svigermor altså, og svigerfar forsåvidt (de er ikke sammen), men det er ikke noe ala det. Men godt å høre at det er på vei til det bedre :)

Og takk forresten for at du ga meg siste push til babysang, dro idag og det var mye hyggeligere. Pushet meg til å sette meg midt blant fremmede (kjenner to fra barselgruppa fra før) og det gikk kjempefint :)

C holdt seg fint våken gjennom syngingen selvom han begynte å bli veldig trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes sier jeg bare!

Har mine utfordringer med svigermor altså, og svigerfar forsåvidt (de er ikke sammen), men det er ikke noe ala det. Men godt å høre at det er på vei til det bedre :)

Og takk forresten for at du ga meg siste push til babysang, dro idag og det var mye hyggeligere. Pushet meg til å sette meg midt blant fremmede (kjenner to fra barselgruppa fra før) og det gikk kjempefint :)

C holdt seg fint våken gjennom syngingen selvom han begynte å bli veldig trøtt.

Japp, jeg vet jo at hun sier det på tull, men en litt sårbar førstegangsmamma funker det dårlig på :P har lært meg å svare tilbake da, og det har hjulpet veldig :)

Å, såbra! :) er en koselig aktivitet sammen, og når de blir større kan de delta mer og på en annen måte :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst fotografering i barnehagen i dag. Spennende, de har ikke gitt beskjed annet enn på foreldremøte og mannen er jo så god til å gi referat :aww: Nå kjenner jeg at jeg er veldig spent på hva hun har på seg. Tror de pleier å ta bildene ute, så da blir det kanskje med yttertøy ansett. Men de fineste jakkene henger her ser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst fotografering i barnehagen i dag. Spennende, de har ikke gitt beskjed annet enn på foreldremøte og mannen er jo så god til å gi referat :aww: Nå kjenner jeg at jeg er veldig spent på hva hun har på seg. Tror de pleier å ta bildene ute, så da blir det kanskje med yttertøy ansett. Men de fineste jakkene henger her ser jeg...

Man får trøste seg med at de er vakre uansett hva de har på seg ;)

Vi må snart ordne med babyfoto (fikk i dåpsgave) og tenkte å gjøre det rundt 8mnd (så det blir rett før jul).

Noen som har gode tips til flinke fotografer som også er flink med babyer?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får trøste seg med at de er vakre uansett hva de har på seg ;)

Vi må snart ordne med babyfoto (fikk i dåpsgave) og tenkte å gjøre det rundt 8mnd (så det blir rett før jul).

Noen som har gode tips til flinke fotografer som også er flink med babyer?

Ja, men ikke i ditt område :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkebakkeskogen teater, er det for tidlig å ta med en 2åring? Mor vil se :lol:

Vi har hatt med L på teater siden hun var litt over 1. Riktignok kortere teater for små barn/babyer (litt varierende), men det har vært veldig populært. Skal på hakkebakkeskogen i Oslo i høst, og tror det blir stas (ca. 3 1/2 år).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags vitaminer og slikt for dere til barn ca 1,5 år?

Jeg vet det er anbefalt av d-vitamindråper, men jeg må innrømme at jeg synes det er fryktelig vanskelig å få noen god rutine slik at jeg husker på å gi det til henne.. Derfor har vi heller drukket ekstra lett med d-vitamin, spist en del fisk osv.. Men jeg tenker at vi burde jo prøve igjen..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...