Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

Det er sant :lol: 

Kanskje det egentlig er labteknikerne på St.Olavs som burde ha en avis i bakhodet da :lol:

Jeg er fast bestemt på at om junior en dag ønsker seg søsken, så kommer han til å få et hårete firbeint "søsken" som sier voff :whistle: 

Vi har et halvt fotballag på frys, men de får ligge der en stund til :aww: 

Om gubben ønsker seg flere så får han finne noen andre til å ruge dem frem og fostre dem til de i det minste sover om natta :aww:  :lol:

Nå skal vel ikke jeg oute potensielle fremtidskolleager, men shit au: de trenger nok en avis de også :P

Mulig det er derfor døgnrytmen er feil. Han ble laget i vanlig arbeidstid.. Andre barn lages jo ikke da, som regel :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Nå skal vel ikke jeg oute potensielle fremtidskolleager, men shit au: de trenger nok en avis de også :P

Mulig det er derfor døgnrytmen er feil. Han ble laget i vanlig arbeidstid.. Andre barn lages jo ikke da, som regel :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol::lol::lol::lol::lol:

Mysteriet er løst :lol::lol:

Du får be dem om å sitte i mørket og lage dem på nattestid heretter :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er han jo foreløpig ekstremt enkel, så om jeg plutselig får det kolikkbarnet eller noe vet jeg ikke hva jeg gjør. Skjer det med førstemann er det ille nok, men da vet man jo ikke helt hva man går til, nå vet jeg hvor enkelt det kan være...

Jeg er fortsatt veldig usikker, men jeg ser liksom ikke noe problem med enebarn :)

Altfor tidlig å vurdere det spør du meg ;) ting endrer seg fort. Jeg var ikke klar da han var baby. Nå som han er 3 ser jeg jeg annerledes på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor tidlig å vurdere det spør du meg ;) ting endrer seg fort. Jeg var ikke klar da han var baby. Nå som han er 3 ser jeg jeg annerledes på det. :)

For meg er det overhodet ikke for tidlig å vurdere, men et endelig valg er det nok en stund til blir tatt.

Jeg er klar for nummer to nå liksom, men jeg er veldig usikker på om jeg ønsker to barn så derfor avventer vi og planen er skole på meg og helst finne en jobb før vi tar valget for godt. Da er vel Christoffer 3-4år :)

Men det er allikevel utrolig fascinerende hvor uakseptabelt det er å vurdere å kun ha et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det overhodet ikke for tidlig å vurdere, men et endelig valg er det nok en stund til blir tatt.

Jeg er klar for nummer to nå liksom, men jeg er veldig usikker på om jeg ønsker to barn så derfor avventer vi og planen er skole på meg og helst finne en jobb før vi tar valget for godt. Da er vel Christoffer 3-4år :)

Men det er allikevel utrolig fascinerende hvor uakseptabelt det er å vurdere å kun ha et barn.

Mente bare at mye endrer seg på noen år :)

Personlig håper jeg på flere, men mulig han blir enebarn.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :aww: Det er det.

Lillesøster hadde pratet med et familiemedlem som faktisk var ganske opprørt over at jeg har skaffet meg en hund til og ikke gir A småsøsken *ler*

Hun hadde blitt helt satt ut, hun visste ikke at presset var såpass stort.

At sambo har en sterkt pleietrengende datter og at A ville blitt et slags sekundærbarn om vi fikk et felles faller ikke folk inn en gang. Man kan ikke bare ha ett barn, det er faktisk enda verre enn å velge å ikke få noen.

For når jeg velger å bare ha ett går det visst kraftig utover A. Han kommer aldri til å bli normal stakkars, og han blir ensom som voksen *himle*

Nå nærmer jeg meg heldigvis alderen hvor det blir uglesett hvis jeg faktisk får barn, så da får man håpe maset roer seg.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen her ønsker seg i hvert fall 3, gjerne fler barn, men jeg har sagt at om jeg føler 1 er nok så blir vårt barn enebarn ;)

Men for meg går det også mye på at jeg er mye syk og har en følelse på at jeg vil være dårlig store deler av svangerskapet. Om det er riktig, så føler jeg ikke for å gå gjennom det en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Mannen her ønsker seg i hvert fall 3, gjerne fler barn, men jeg har sagt at om jeg føler 1 er nok så blir vårt barn enebarn ;)

Men for meg går det også mye på at jeg er mye syk og har en følelse på at jeg vil være dårlig store deler av svangerskapet. Om det er riktig, så føler jeg ikke for å gå gjennom det en gang til.

Kanskje greit å ikke ta sorgene på forskudd eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også mye dårlig før jeg ble gravid, jeg har ikke *banker hardt i bordet* hatt andre plager enn litt veldig hard avføring, hyppig vannlatning og litt trøtthet. Samt litt små kranglete bekken nå. Så jeg føler meg friskere som gravid enn hva jeg gjorde før jeg ble det :) bare sånn for å sette det litt i farger for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å ikke ta sorgene på forskudd eller?

Nei nei, men jeg velger heller å forberede meg på at det kan bli sånn for å heller få en positiv erfaring enn skuffelse ;) Men om første svangerskap går bra - og vi føler at det er plass til én eller to til - så utelukker jeg ikke mer enn ett barn :)

Men er naturlig pessimist da :icon_redface:

Jeg var også mye dårlig før jeg ble gravid, jeg har ikke *banker hardt i bordet* hatt andre plager enn litt veldig hard avføring, hyppig vannlatning og litt trøtthet. Samt litt små kranglete bekken nå. Så jeg føler meg friskere som gravid enn hva jeg gjorde før jeg ble det :) bare sånn for å sette det litt i farger for deg :)

Det er godt å høre at du har et greit svangerskap :)

Har en periode hvor jeg er veldig dårlig nå, så lett å tenke negativ på eventuell form ved et svangerskap.. Men samtidig er jeg også godt vane med å ha sterke smerter, så gruer meg ikke så veldig til fødsel og lignende :ahappy::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke særlig nyttig å ta sorgene på forskudd :P Dessuten er alle svangerskap forskjellige så det kan jo være at man får den verste graviditeten i svangerskap nr 3 liksom.

Jeg tror ikke vi kunne ha valgt et verre tidspunkt å få nr 2 på. Jeg håper lillebror er en go-with-the flow-unge, i allefall i begynnelsen, for Isa er mer enn fire håndfuller om dagen. Mannen var glad for at ferien var over og at han er på jobb og hun i barnehagen. Hun er intens!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke særlig nyttig å ta sorgene på forskudd :P Dessuten er alle svangerskap forskjellige så det kan jo være at man får den verste graviditeten i svangerskap nr 3 liksom.

Jeg tror ikke vi kunne ha valgt et verre tidspunkt å få nr 2 på. Jeg håper lillebror er en go-with-the flow-unge, i allefall i begynnelsen, for Isa er mer enn fire håndfuller om dagen. Mannen var glad for at ferien var over og at han er på jobb og hun i barnehagen. Hun er intens!

Flere som er mye nå ja, føler virkelig med deg nå. :hug: satser på at lillebror blir så overveldet at han bare ligger og betrakter galskapen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også overrasket hvor tidlig folk "maser" om at man skal/bør ha nummer to.

Her blir det mest sannsynlig bare ett barn. Vårt valg og det får folk akseptere.

Ingenting er bestemt men det heller den veien pga alder på oss.

Svigermor maste alt samme dagen vi kom hjem fra sykehuset om at vi må ha flere :lol:

her blir det også mest sansynlig kun ei, vårt valg og ønske :)

Vi har ikke utelukket en til, men vi har alltid snakket om et barn, og ting føles helt riktig nå som vi har det ene barnet. :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene ville absolutt ikke snakke med NOEN med en gang vi kom i barnehagen i dag. M ville bare sitte på fanget mitt og C bak meg i et hjørne. Det gikk mye bedre når vi kledde på oss og gikk ut, da både lekte de og tok kontakt med de voksne. Og når vi skulle hjem, måtte jeg bære ut en hylende og sparkende gutt som IKKE skulle hjem :aww:

Så konklusjonen må vel bli at det gikk greit. Jeg fikk bruke den tida som trengtes med tilvenningen, måtte bare styre selv.

Men jeg tror det kan bli noen utfordringer framover :| Bare det å få på dem klær på morgenen... :|

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene ville absolutt ikke snakke med NOEN med en gang vi kom i barnehagen i dag. M ville bare sitte på fanget mitt og C bak meg i et hjørne. Det gikk mye bedre når vi kledde på oss og gikk ut, da både lekte de og tok kontakt med de voksne. Og når vi skulle hjem, måtte jeg bære ut en hylende og sparkende gutt som IKKE skulle hjem :aww:

Så konklusjonen må vel bli at det gikk greit. Jeg fikk bruke den tida som trengtes med tilvenningen, måtte bare styre selv.

Men jeg tror det kan bli noen utfordringer framover :| Bare det å få på dem klær på morgenen... :|

Hurra for hylende sparkende unge som ikke ville hjem :D

Bitteliten minifeiring i morgen og litt større feiring i helga når pappaen kommer ned, og så sikkert enda en feiring når vi kommer hjem til de andre besteforeldrene.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage har hatt sin første barnehagedag i dag (dvs to timer) og jeg regnet med deg kom til å gå ganske greit. Det gikk uendelig mye bedre enn ganske greit. Han storkoste seg, pratet, sang, danset, spiste dobbelt så mye som han pleier, og var generelt sett så fornøyd som en liten bragegutt kan være. Herlig! Barnehagetanten fikk til og med nuss!

Sent fra min D5803 via Tapatalk

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at min (ok vår) lille øyensten er to år i dag. :wub: får ikke inn bilde her.

Etter nesten to uker sammen med henne kom det forsiktig fra min mor "hun er ikke så veldig tålmodig, og sitter aldri stille". :lol: næææææææh nå tuller du :lol: hun har altfor mye å gjøre på altfor liten tid. :ahappy:

• Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at min (ok vår) lille øyensten er to år i dag. :wub: får ikke inn bilde her.

Etter nesten to uker sammen med henne kom det forsiktig fra min mor "hun er ikke så veldig tålmodig, og sitter aldri stille". :lol: næææææææh nå tuller du :lol: hun har altfor mye å gjøre på altfor liten tid. :ahappy:

Gratulerer med 2åring :sorcerer::cheerleader:

I natt hadde jeg kynnere jevnt hvert 10.minutt i 5 timer før de gav seg. Kan ikke bare de ordentlige riene komme sånn at ungen kan komme seg ut snart! Nå er jeg jo helt i ørska pga søvnmangel. Magen må ha endret seg for jeg har fått en liten valk mellom magen og låret på hver side og de var ikke der i går kveld. Det betyr vel at den har sunket, det er vel et godt tegn vel? :icon_confused:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider