-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne. Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
-
Av Wilhelmina · Skrevet
Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel. -
Anbefaler deg å prøve huken multisele, det er den eneste jeg har prøvd som min hund klarer å trekke i uten å bli hes. Har prøvd ulike trekkseler men huken multisele er det eneste som fungerer her. Bor du i Oslo eller nærheten kan du få prøvd størrelser hos Brukshunden, men du får kjøpt på nett også.
-
Enig med siste her, lildog har jeg prøvd og den var helt ubrukelig. Jeg er veldig fornøyd med tracktive, har den på begge hundene og katten. Kan være litt treig til å finne posisjon noen ganger, men uansett raskere enn både lildog og mitt spor som jeg også har prøvd.
-
Av Wilhelmina · Skrevet
Tja, min forrige hund måtte ha små måltider gjennom hele dagen, ellers ble hun kvalm og spydde hun magesyre. Det feilte henne ikke noe utover det at magesekken ikke tålte å bli helt tom. Det hunden jeg har nå sultestreiket i sitt tidligere hjem og kunne gå dagevis uten mat. Hun klarer seg like fint på ett stort måltid daglig som flere små. Jeg har prøvd OMAD selv, og jeg klarer faktisk ikke å spise ~2000 kalorier (som er mitt dagsbehov for vedlikehold) på ett måltid. Fasting kan sikkert være positivt for noen individer i noen tilfeller, men jeg tror absolutt ikke det er noe som passer for alle.
-
Recommended Posts