Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Recommended Posts

Skrevet

Du skrev det i presens, derfor svarte jeg :)

ah ok. Han hadde lengst hår når han var ca 1 år, men håret fikk faktisk være i fred.

Mitt hår derimot :aww:

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Skrevet

Isa har fått en favorittleke! Hun fikk en bamse til jul som vi tok fram i helgen. Den skal sitte i dukkestolen og mates, den skal være med i senga og være med i bilen til og fra barnehagen! Hun har aldri brydd seg så mye om noe annet hun har hatt. Den heter Bæsje som er hennes ord for bamse. Må ikke forveksles med det helt andre ordet bæsj, som betyr bæsj :aww:

Synes forresten det er rart at hun bruker ordet sterkt om ting som er varmt. Vi bruker aldri ordet sterkt fordi vi sjelden har sterk mat feks. Men sier at maten er varm og må feks blåses på. Men hun bruker ordet sterkt på ting som passer på varmt. Om hun synes badevannet er varmt, så sier hun at det er sterkt, går hun forbi peisen, så er det sterkt, er maten var, så sier hun at den er sterk osv. Snodig.

Skrevet

I går lærte vi oss hvordan vi blåser på maten.. Men du verden så slitsomt det var å måtte blåse på all mat man fikk fra mamma før man puttet det i munnen :lol:

Så da kommer gjerne yndlingsordet her i huset: "off..." :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Så deilig å få avklart hva det er, jeg hadde selv melkeallergi (+ eggeallergi) når jeg var baby og frem til 3 års alder. Jeg har heldigvis vokst det av meg, selvom det har tatt meg lang tid å lære meg å like egg og melk, men den dag i dag kan jeg godt ta med et speilegg (knust plomme og stekt på begge sider) sammen med et glass melk + oboy :P

Poenget mitt er ihvertfall at det ikke var så problematisk for meg med en gang jeg kom meg på melkefri diett, samt at muligheten for å vokse seg av det er der :)

Ja, veldig godt! Største problemet med det er egentlig at jeg må holde meg unna alt av melk og melkeprodukter, og jeg ELSKER smør :lol: Nå har jeg droppa smøret (og alt anna med melkeproteiner i) siden mandag, og vi har en mye blidere unge som i natt bare våkna 1 gang!! Hurra! Tror jeg egentlig burde ha lagt ham igjen etter den andre oppvåkninga, for han ble fort litt sur og trøtt, men jeg var jo uthvilt :P Han jobber fortsatt med luft i magen, men det har blitt mye bedre og de sier at full effekt kommer etter en uke eller mer. Snørringa og eksemen er også nesten borte :huh: Nå som han ikke er så oppblåst av luft har han nesten mer løs hud på magen enn jeg hadde da vi kom hjem fra sykehuset, da :| Fytti rakkern det kan ikke ha vært godt å være så stinn av luft og i tillegg få kramper hver gang han spiste :no: Er helt utrolig at han har vært såpass blid. Tror det blir noen heftige økedøgn når han har blitt vant til at mat ikke gir magevondt, da, for nå ser vi plutselig hvor tynn han er, ser nesten avmagret ut :( Jaggu bra vi fant ut av det!

Vi var på babysvømming i går. Det var kult, sa Lavrans. Instruktøren: "Eh, han var aktiv". Hehe :ahappy:

• Like 6
Skrevet

E får mat i håret ca hver dag hun, spesielt etter hun har vært i bhg. Hender strikken sklir litt ut, og da har hun hår i ansiktet med en gang. Langt hår!

I dag skal vi kontroll på legevakten igjen, for å se hvordan kragebeinet gror. Håper virkelig hun kan begynne å gå i bhg veldig snart! I går etter kontrollen på svangerskapspoliklinikken var jeg så lei meg at jeg bare måtte sette på film til E, legge meg på sofaen og ringe samboeren så han kunne komme hjem fra jobben. Ikke gøy for henne når mammaen hennes blir så lei seg :(

Skrevet

E får mat i håret ca hver dag hun, spesielt etter hun har vært i bhg. Hender strikken sklir litt ut, og da har hun hår i ansiktet med en gang. Langt hår!

I dag skal vi kontroll på legevakten igjen, for å se hvordan kragebeinet gror. Håper virkelig hun kan begynne å gå i bhg veldig snart! I går etter kontrollen på svangerskapspoliklinikken var jeg så lei meg at jeg bare måtte sette på film til E, legge meg på sofaen og ringe samboeren så han kunne komme hjem fra jobben. Ikke gøy for henne når mammaen hennes blir så lei seg :(

:hug: Har jeg misset noe? Alt bra med den lille?

Skrevet

De er så sykt kilne på føttene :lol: Neglelakk funker nok ikke ennå, om natta når de sover er jeg livredd for å vekke dem :lol: Men jeg kan jo prøve å gjøre det til en historie/lek :)

Er det uetisk å bruke klikkertrening? :P
Skrevet

:hug: Har jeg misset noe? Alt bra med den lille?

Takk :hug:

Fant ut i uke 15 at det er økt motstand i blodkarene til livmoren, så jeg begynte på blodfortynnende. På ny ul hos fosterdiagnostikken på tirsdag fant de ut at navlestrengen ikke er helt bra, så det er stor sjanse for prematur fødsel. Skal tilbake til de om to uker, og til gynekologen "min" (han som fulgte meg opp sist svangerskap + dette) om tre uker. Jeg kan ikke gjøre annet enn å ta blodfortynnende og være ekstremt nøye med reguleringen av blodsukkeret, og å ikke stresse. På kontrollene fremover ser de bare på babyens tilstand, og vurderer hvor lenge han har det best i magen...

Skrevet

Fant ut i uke 15 at det er økt motstand i blodkarene til livmoren, så jeg begynte på blodfortynnende. På ny ul hos fosterdiagnostikken på tirsdag fant de ut at navlestrengen ikke er helt bra, så det er stor sjanse for prematur fødsel. Skal tilbake til de om to uker, og til gynekologen "min" (han som fulgte meg opp sist svangerskap + dette) om tre uker. Jeg kan ikke gjøre annet enn å ta blodfortynnende og være ekstremt nøye med reguleringen av blodsukkeret, og å ikke stresse. På kontrollene fremover ser de bare på babyens tilstand, og vurderer hvor lenge han har det best i magen...

Uff så kjipt! Håper virkelig han har det bra der inne så lenge som mulig. Men det er ihvertfall veldig godt å høre at du får så bra oppfølging :)

Skrevet

Uff så kjipt! Håper virkelig han har det bra der inne så lenge som mulig. Men det er ihvertfall veldig godt å høre at du får så bra oppfølging :)

Ja, det positive er jo at vi vet om det, og at jeg har starter med blodfortynnende :) Så får vi se. Jeg får jobbe en vakt i uken til neste kontroll, så er det mulig at det blir 100% sykemelding til han blir født. Han er i hvert fall aktiv, og det ser ut som om han har det helt fint nå heldigvis. Men det var visst store endringer siden sist.
  • Like 1
Skrevet

Ja, det positive er jo at vi vet om det, og at jeg har starter med blodfortynnende :) Så får vi se. Jeg får jobbe en vakt i uken til neste kontroll, så er det mulig at det blir 100% sykemelding til han blir født. Han er i hvert fall aktiv, og det ser ut som om han har det helt fint nå heldigvis. Men det var visst store endringer siden sist.

Jeg "likte" litt fort, men det jeg likte var at han var aktiv:) Bra dere får så god oppfølging. Frustrerende å bare sitte å vente, men når dere er "innafor" på sykehuset så er det heldigvis lett å få oppfølging og svar hvis man lurer på ting. Lykke til videre:)

• Like 1
Skrevet

:hug: :hug:

Jeg skjønner at det må føles tungt med sånne beskjeder :hug:

Skrevet

Jeg "likte" litt fort, men det jeg likte var at han var aktiv:) Bra dere får så god oppfølging. Frustrerende å bare sitte å vente, men når dere er "innafor" på sykehuset så er det heldigvis lett å få oppfølging og svar hvis man lurer på ting. Lykke til videre:)

Takk :) Veldig greit med tett oppfølging!

@Mud Takk :hug:

Skrevet

Apropos ben... Hvordan klipper dere tåneglene til barna? Det er klin umulig her! :icon_confused: Får det absolutt ikke til, blir bare sprelling.

Pappa holder og mamma klipper med livet (i allefall fingre og tær) som innsats :lol::lol:

Han har ikke noe i mot klippingen egentlig, men han er veldig hjelpsom :P

Han gror negler som om han skulle fått betalt for det, må klippe fingrene minst to ganger i uka og tærne en gang i uka, ellers ser det ut som jeg har vært i slosskamp med en tiger :|

I går sa jeg til han at vikinger nesten helt sikkert spiste masse lapskaus.

Han spiste 3 porsjoner :|

Her går det i Newton på tv hver dag ( vanlig barne-tv er uinteressant bortsett fra Hotel 13 og Big Time Rush *grøsse* ) og diverse utflukter.

Han vil ikke spise av vanlig bestikk lengre , så må må vi kjøpe inn treskje etc mener han.

Han går liksom en smule opp i ting.

Han har et smittende engasjement da, så guttegjengen i barnehagen graver etter skjeletter og skatter sammen hver dag.

De har gravd noen imponerende hull til tross for frosten :|

Herlig :lol::lol:

Hva syntes han om Trondheim og Nidarosdomen?

@Martine :hug::hug::hug:

Ikke greit med slike beskjeder, men heldigvis vet dere om det og blir fulgt godt opp :hug::hug:

Skrevet

Han fikk lete etter viking-graver i Guds hus og fikk en gullmynt i premie...

Hadde det vært en fisk involvert der hadde pappaen måttet begynne med livredning !

Han var/er euforisk !

Gud, viking-graver og gullmynt på en gang!

Jeg må være med en gang visst, da har jeg noe glede meg til fikk jeg beskjed om :aww:

Skrevet

Pappa holder og mamma klipper med livet (i allefall fingre og tær) som innsats :lol::lol:

Han har ikke noe i mot klippingen egentlig, men han er veldig hjelpsom :P

Han gror negler som om han skulle fått betalt for det, må klippe fingrene minst to ganger i uka og tærne en gang i uka, ellers ser det ut som jeg har vært i slosskamp med en tiger :|

@Martine :hug::hug::hug:

Ikke greit med slike beskjeder, men heldigvis vet dere om det og blir fulgt godt opp :hug::hug:

@raksha, jeg er 20 uker i dag. Så om 3 uker kan han overleve om han må ut. Regner med at han holder seg inne enda lengre altså. Det MÅ han bare.

Skrevet

Han fikk lete etter viking-graver i Guds hus og fikk en gullmynt i premie...

Hadde det vært en fisk involvert der hadde pappaen måttet begynne med livredning !

Han var/er euforisk !

Gud, viking-graver og gullmynt på en gang!

Jeg må være med en gang visst, da har jeg noe glede meg til fikk jeg beskjed om :aww:

Hahahaha, ser det for meg :lol: Vikinggraver og gullmynt må jo være toppen av moro :D

I fjor sommer var det en utstilling på naturhistorisk museum (tror jeg) om livet i trondheim i middelalderen, den hadde vært perfekt for A :ahappy: Kunne gå inn i små hus og se livet til folk, veldig bra utstilling. Jeg hadde det i allefall kjempegøy :D

@raksha, jeg er 20 uker i dag. Så om 3 uker kan han overleve om han må ut. Regner med at han holder seg inne enda lengre altså. Det MÅ han bare.

Krysser fingre og tær, selvsagt holder han seg inne i mange uker til :hug: