Shlush Skrevet 21. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2014 oooh :-D tipper 7 stk jeg. 4 tisper og 3 hannhunder :-D 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Jeg er alltid den pessimistiske i slike kullgjettinger - men 5stk, 4 hanner og 1 tispe :lol; 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Jeg er alltid den pessimistiske i slike kullgjettinger - men 5stk, 4 hanner og 1 tispe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 22. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Jeg hadde også pest litt om jeg måtte høre på MJ, ass. Anbefaler Maxwell eller D'Angelo til fødselen. Jeg tipper 6 stk, 4 jenter og to gutter. Radio Norge stod for MJ i bakgrunnen, ellers hadde vel ikke akkurat den sangen blitt valgt av meg heller. Nå har jeg ikke noe imot musikken hans, men det er ikke den jeg velger først og fremst. Så langt ikke mye action. Vannet gikk for ikke så lenge siden, men ikke noen tegn til første valp enda. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrimaDonna Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Jeg tipper 3 tisper og 4 hanner Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Lykke til! Jeg tipper 3 tisper og 2 hanner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Å så spennende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Spennende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 22. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Dette ble en langdryg prosess. Første pressvee kom i 7 tiden på morgenen. Ikke så sterk. De tiltok i styrke og ting så ut til å forløpe som normalt, men så stoppet det opp. Ringte veterinær kl 10, og etter avtale igjen kl 11. Ble bestemt å ta med Denali for en sjekk. Valpene ble konstatert levende, fødselsveiene så frie ut og hun ble gitt oxytocin. Hun ville IKKE føde noen valper på klinikken. Ikke tal om! bare stresset og kavet for å komme seg ut døra. Så avtalte å dra hjem noen timer for å se om de kom da. Ringte tilbake, etter avtale, kl 16, fortsatt ingen valper. Hun hadde nå og da noen pressrier, men langt i mellom hver bølge. Så det ble bestemt at det beste var å komme inn igjen med henne og ta et keisersnitt. Allerede på UL ble det konstatert at valpene var store. Den første valpen "proppen" overlevde ikke, som forventet. Men jeg har 4 sunne, sterke og store valper og glede meg over. Denali tok veldig lett til morsrollen og oppfører seg nå som etter en helt normal fødsel. Kom hjem med henne ca 19:30, luftet hun litt ekstra etter bilturen mens kjærestemannen la valpene i valpekassa her hjemme. Denali var fortsatt litt omtåket, men begynte etter kort tid å vaske på ene valpen, la seg umiddelbart til for å beskytte de små. Og nå er hun som sagt i helt normal morsrolle status. Utrolig "smertefritt" gikk dette keisersnittet. Var nok faktorer som at hun ikke var spesielt påtatt når hun kom inn til keisersnitt, at valpene er store og livskraftige, og at hun har hatt valper før som gjør at dette gikk såpass greit, tross alt. Jeg hadde planer om at hun skulle få et ytteligere kull, men det blir nok ikke noe av nå. Et keisersnitt holder for meg. Og livmoren var veldig strukket. Så bedre at hun får være pensjonist. Så får en av de små "julepølsene" bli her sammen med havlsøster Fjellbris som Denalis arvtakere. Denali er selvsagt ikke pensjonert fra annet enn avl. Hun skal i aller høyeste grad fortsatt få bli med på trekk, noen utstillinger og alt annet moro. Og flytte skal hun så absolutt ikke! Selv er jeg noe omtåket, så har jeg skrevet noe som ikke henger på greip så får dere bare spørre. Bilder er tatt, men befinner seg i kameraet. Tror dere må vente til etter jobb i morgen med å få se noen. Red. Skrive kjønn og farger kan kanskje være interessant. Det ble to gutter - en svart og en rød, og to jenter - en svart og en grå. (og jeg vil ha hun grå! , men jeg skal beholde den som blir best av de fire). De veide fra 437 - 494g. 12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Gratulerer med fire friske fine valper Godt det gikk bra med dem og mor. Lykke til 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Å fy søren, har tenkt på dere i dag. Flinke, tapre Denali! Godt å høre at hun tar så lett til rollen, til tross for at det ikke blei helt som tenkt. Gratulerer så masse med kullet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Usjda, så fint at det gikk bra! Gratulerer så mye, mor fortjener virkelig en ekstra kos for å være god, altså 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Gratulere med fire små. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Gratulerer med småttiser . Og godt det gikk bra til tross for at dere mistet en av valpene. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Gratulerer med fire små og vel overstått! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Gratulerer med valper! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Gratulerer med 4 små 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Gratulerer med de fire tjukkasene! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 22. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Litt bilder før jeg går i sengs. Nyfødte på klinikken Denali er gjenforent med de små på klinikken, hun er fortsatt ganske så groggy her Hjemme! Som sagt gikk hun umiddelbart inn i morsrollen og beskytter de små, men man ser i alle fall rompene på de alle 4, selv om ene ligger godt under armhulen. og en kort videosnutt fra når vi nettopp hadde kommet hjem. Maks 10 minutter siden vi gikk inn døra med de små og Denali. http://youtu.be/15eD4nK9c9I 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malinka Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Gratulerer med fire små og godt å høre at det går bra med mor og morsrollen. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Så herlige! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Gratulerer med 4 små, og virkelig synd med den første valpen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 23. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Desember 2014 Gratulerer med 4 herlige små! Og jeg tinger den røde hannen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts