Gå til innhold
Hundesonen.no

Gavetips til Farmoren min!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Jeg er desperat!

Jeg finner ikke julegave til min farmor..

Hun liker ikke noe særlig godteri, hun liker ikke gå ut, alt er fælt og livet er alltid usj.

Vel.. kjapt om henne:

86 år gammel enke. Bor i hus for seg selv, men har hjemmehjelper som kommer innom å hjelper med det meste, samt hushjelp som vasker og vi i familien drar henne ut på middager/kaffe 3-4 ganger i uken.. Etter minst 20 min overtaling HVER gang.. Hun VIL bare sitte inne og sture virker det som.

Hun har varmepledd, "smarte" kniver, lys som tenner seg selv, huset er overfyllt med blomster osv..

Jeg kommer ikke på NOE :( snirket meg igjennom hele "enklere liv" og googlet.. finner nada.

Ca 400 kr tenker jeg.. hjøøølp? :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker hun å ta seg en dram, vin eller likør så kan det være noe å kjøpe. Kaffe, te, ost og kjeks, spekepølse.
Bestemora mi er 92, hun har vel så og si alt, så der blir det engelsk konfekt og vin, for det vet jeg hun blir glad for.

Ei venninne lagde bilde til bestemoren sin. Samlet nyere bilder og barnebilder av bestemoras barnebarn, satte dem i en pen ramme og gav henne. Det ble hun kjempe glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fotobok med bilder fra året som har gått -alltid en slager her :) Eventuelt fotokalender om du ikke har så mange bilder, da holder det med 12 stk.

- Bok

- Kurv med kaffe, sjokolade eller annet julegodt

- Ulltrøye

- Billett til en konsert eller teaterforestilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk!! Masse gode forslag her nå!

Tror jeg prøver meg på en liten kurv med håndkrem, en lett håndskrubb, noe god dusjsåpe osv..

Hun abbonerer på mange blader og gir mye til veldedige formål. Er bare så vanskelig når hun absolutt ikke vil ut. Hun VIL bare være hjemme hele tiden *sukk*

*vet altfor godt hvor vanedyrgenet mitt kommer fra*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som min bestemor... :P ganske sær, og hvis hun ikke liker ting, så sender hun det tilbake. Noe som selvfølgelig blir oppfattet som veldig frekt, men i hennes tankegang så er det bedre at ting blir brukt.

Vi pleier å kjøpe inn gode kremer, deodoranter osv fra apoteket, i tillegg til diverse syltetøy, marmelader, gode oster osv, og i tillegg har vi pleid å lage en fotokalender. :) Til sammen blir det masse smågaver, og hun har stor glede av å pakke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får besteforeldre en "kurv" med litt div oppi, en fin bok, et sitteunderlag i ull, en kalender fra dyrebeskyttelsen + en fin pynteting. Så skal jeg lage litt konfekt, marsipan og kjeks til dem og putte oppi fine poser (dropper krukker siden de har alfor mye av det allerede, "kurven" er ogå en fin gavepose siden de også har nok kurver fra før av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig OT, og @puddellover, jeg skjønte poenget ditt, men en ting: Er ikke billigere deodoranter noe bra? (Feks Neutral roll on 45 kroner som "noen" er veldig fornøyd med.... :whistle: )

Billige deodoranter er skikkelig ut, så for å passe på at farmor er hipp så bør du kjøpe et års forbruk som hun kan få til jul :sleep::sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke med kryssordløysar, kryssordpenner og kryssordblad?

Denne boka? Gjerne med inkludert besøksintervju(er).

Garn, strikkepinner, og oppskrift på dukkeklær ( i størrelse prematur), så kan ho strikke/hekle til sjukehus?

Lag ein fotokalender med berre bilder av deg sjølv i? Eller med dei vaksne familiemedlemmane? (Det blir veldig fort nok bilder av dei yngste.)

Ein tv-serie de kan sjå saman?

Ingen av mine besteforeldre/svigerbesteforeldre har vore særleg interessert i kremer, lotions og slikt, det hadde berre blitt rart, men har satt pris på noko å gjere på, og helst ting dei kan gjere i lag med slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...