Gå til innhold
Hundesonen.no

CRUFTS 2015 - alt mulig


Teserere
 Share

Recommended Posts

Crufts var en noget spesiell opplevelse, og hva dommeren for heeleren egentlig så etter, det tror jeg ingen vet. ikke en gang han selv :P
Mye personlig i dømmingen her i alle fall, det var helt klart.
Men var ei flott tispe som ble BIR.

Ellers ble jeg litt skuffet over Crufts jeg. Det var stort. Veldig stort. Men jeg hadde vel på en måte forventet meg noe mer. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men, det var jo omtrent som på D4A, bare way bigger. Ja, også satt de rundt ringen og snakket med handlerene, koste på hundene som skulle vises, det ble litt vin og øldrikking osv. Det er jeg ikke helt vant med fra Norge da.

Det var også renere der synes jeg, enn hva jeg opplever det er på D4A. Kanskje fordi det er strengere regler hva gjelder å ha orden på hundene sine der.

Det ble lite med shopping. Jeg brukte mine penger på heelerstanden hvor jeg endte opp med å kjøpe kopper til et par hjemme i Norge, en figur til meg og en til bursdagsbarnet. Ellers ingen ting fra alle standene rundt om. Det var mye fint der, men, jeg hadde vel forventet at ting var rimeligere enn hjemme. Noe var nok også det, men det jeg så etter hadde omtrentlig samme pris eller var dyrere.

Kjempe kos var det å treffe så mange heelerfolk og de flotte hundene deres. Vi ble spandert på middag av oppdretteren til to av hundene mine på torsdag. Lørdag var det kaffe og kake av et par FB-venner. Det ble masse heelerkos og masse klemmer, Damien fikk massevis av gratulasjoner og et par gaver.

Jeg tror ikke jeg drar tilbake med mindre jeg er i England på denne tiden av året igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg gremmes over å se slik behandling av hunder, virkelig gremmes . Jeg kan ikke forstå hvorfor det er nødvendig, for nei - pelsen BLIR ikke ødelagt av at hunden blir løftet skikkelig, det er bare tøy

Burde nesten blitt fratatt 1.plassen for å ha brutt reglene.

Posted Images

Med forbehold om feil!

Dagens tablå for livestream (omgjort til norsk tid)
09:30 International Junior Handling Competition
11:30 Agility - Crufts Team - Small Semi Final
12:30 Agility - International Invitation Large - Heat 1 (Jumping)
13:05 Heelwork to Music - Freestyle International Competition
14:30 PAUSE
15:00 Agility - International Invitation Large (Agility)
15:30 Agility - Crufts Team - Small Final
16:05 RAF Display
16:30 Flyball Team Semi Finals
17:10 West Midlands Police Dog Display
17:30 Southern Golden Retriever Display Team
17:45 PAUSE
18:10 Agility - International Invitation Large - Final
18:40 Heelwork to Music - International Competition Winner
18:45 Flyball - Final
19:05 International Junior Handling Competition - Final Judging
19:25 Obedience Winners 2015
19:45 Group Judging (Terrier)
20:35 Group Judging (Hound)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro om folk legger ut bilder av vinnerne av "sin" rase da! Tråder er mye morsommere med bilder. Hilsen Lola, 5 år.

Jeg ser at BIR-bildene av setterne har blitt lastet opp, så jeg deler dem her. :aww:

I Storbritannia er det vanlig å barbere hals og ører på flere av setterne, så det er ganske uvant å se.

BIR irsk setter:

2015_ISE_BOB.jpg

BIR irsk rød og hvit setter:

2015_RWS_BOB.jpg

BIR engelsk setter:

2015_ENS_BOB.jpg

BIR gordon setter:

2015_GOS_BOB.jpg

:aww:

:rofl:

BIR norsk buhund:

2015_NOB_BOB.jpg

BIR grønlandshund:

2015_GLD_BOB.jpg

BIR schäferhund:

2015_GSD_BOB.jpg

og i bevegelse:

Ellie_Page5+copy.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen terv-spesialist, men er ikke denne veldig høy og samtidig veldig kort? :o Ser liksom ut som noen har forminsket bildet horisontalt og ikke vertikalt.

Er ikke hundre prosent sikker i min sak. Men jo, jeg er enig med deg der!

Lette opp et annet bilde av hunden, med litt lettere vinkel å se. Og han se fortsatt veldig høy og kort ut.

MEN, jeg så og at handleren gikk rundt med børste i ringen, så mulig han ser høyere ut enn han egentlig er, og at det lurer øynene litt. Jeg håper det hvertfall

minidekker_body.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmer dei ifrå alle ringer? Har de sett mini buller i ringen? Eg har ikkje wifi så vil ikkje bruke mobilen dersom eg bruker opp gb for resten av mnd og mini bull ikkje blir filma, det var mange påmeldt så hadde vært så kjekt å sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmer dei ifrå alle ringer? Har de sett mini buller i ringen? Eg har ikkje wifi så vil ikkje bruke mobilen dersom eg bruker opp gb for resten av mnd og mini bull ikkje blir filma, det var mange påmeldt så hadde vært så kjekt å sett :)

Filmer kun fra storeringen såvidt jeg vet (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru, fikk til slutt sett videoen i chrome. Hvem i alle verden tar med en hund så er så mentalt vrak at den ikke kan håndteres av dommer på utstilling? Den burde jo ha vært kasta ut og fratatt alle premieringer.

Noen som husker når schäferen gikk? Var det før eller etter belgerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...