ipadda Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Jeg syns virkelig Malteseren var fin altså. Damn den fanga oppmerksomheten min umiddelbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Hva man lærer på hundesonen altså Hårspray endrer DNA'et ditt, så du blir i slekt med Eli Hagen! Dvs at alle her er i slekt det da? Om man ikke vokste opp i ett av tiårene hårspray was tha shit, så har man vel en mamma som var raus med lakken? Min mamma brukte aldri noe nevneverdig med hårspray, så tror kanskje jeg unngikk Eli Hagen genene, men kjærestemannen stakkar, mora hans er fortsatt i tidlig 80-tallet etter hårstilen å dømme Malteseren var en helt fin vinner av denne gruppa synes jeg. Glad han i det minste stort sett plukka hunder som så fine ut. Heiet jo litt ekstra på den unge handleren som også var veldig flink med hunden Klarer ikke å like pekigeseren, mulig den er god for rasen altså, men det bare er og blir for ekstremt. Jeg har gitt rasen en sjanse. Sett på de på utstillinger og hilst på et par. Til og med handlet en i BHK (kanskje de ikke er så ille som jeg trodde?) men huff.... ikke en rase for meg merker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristinB Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Hva betyr egentlig "å bli shortlista"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Hva betyr egentlig "å bli shortlista"? At dommeren velger ut hunden for en siste kikk før han velger hvilke hunder som skal plasseres 1-4 i gruppen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Det betyr at en blir plukket ut som de få beste i gruppa, til å kjempe om å bli BIG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristinB Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 At dommeren velger ut hunden for en siste kikk før han velger hvilke hunder som skal plasseres 1-4 i gruppen. Okei, så om det er typ 10 i ei gruppe (ikke klasse?), plukker han kanskje ut 6 stk han vil se nærmere på og velger så ut 1-4 av disse 6? For de som ikke blir shortlista er ikke med lenger da? Det betyr at en blir plukket ut som de få beste i gruppa, til å kjempe om å bli BIG Jeg trodde det var alle BIR'ene som gikk videre til å kjempe om BIG, jeg? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Hvis gr Gundog feks har 15 forskjellige raser, så kommer alle 15 først inn, dommeren kikker på alle. Av disse plukker han kanskje ut 6 som han ser på en gang til, og derfra kårer en BIG. . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Okei, så om det er typ 10 i ei gruppe (ikke klasse?), plukker han kanskje ut 6 stk han vil se nærmere på og velger så ut 1-4 av disse 6? For de som ikke blir shortlista er ikke med lenger da? Jeg trodde det var alle BIR'ene som gikk videre til å kjempe om BIG, jeg? I utgangspunktet er jo alle BIR'ene som konkurrerer om BIG, men når dommeren da får sine BIR'er inn i ringen vil han som regel plukke mellom 4 og 8 hunder som han vil se litt ekstra på før han plasserer de i gruppen. Her i Norge ser jeg vanligvis 6stk bli plukket ut, på Crufts i år har de kjørt 8stk i de fleste (alle?) gruppene (jeg har ikke telt i hver gruppe). Når du ser på en gruppefinale så ser du stort sett at dommeren vinker "inn" noen hunder, ser på de en ekstra omgang, og så plasserer sine BIG hunder. Disse som blir vinket inn og ikke sendt rett ut igjen av ringen kalles "shortlisted" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristinB Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Da er jeg med Jeg har sett at noen blir tatt inn for å ses litt mer på, og at dette trolig er de bedre hundene, men visste ikke at det het noe. Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Her i Norge ser jeg vanligvis 6stk bli plukket ut, på Crufts i år har de kjørt 8stk i de fleste (alle?) gruppene (jeg har ikke telt i hver gruppe). Det har variert litt. Mener at en av dommerne plukket ut hele 11 raser her tidligere i uken. Men ja, sånn ca. åtte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Det har variert litt. Mener at en av dommerne plukket ut hele 11 raser her tidligere i uken. Men ja, sånn ca. åtte. Er vel kanskje lett for at det blir noen ekstra i grupper med mange raser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Fine schäferne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Det er storstorm i det 'hverdagslige' BC-miljøet etter rapporter om en mann som visstnok skal ha slått, sparket og mishandlet hunden sin utenfor arenaen. De leter nå etter mannen (avbildet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 uff stakkars hund 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Mine favoritter: Flatten, Puddern, Maltesern. Håper ikke skotsk terrier blir plassert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Sååå mange fine hunder, heier på alle sammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Bra det ble tatt bilde. Saluki er min favoritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Flat, malteser, puddel, malamute Edit: Knapp på malteser, men hååååper på puddelen! Edit2: Nei, jeg vet ikke. Malamute sikkert, siden jeg likte den minst Edit3: Sikkert skotten, siden det er en terriermann. GO NORGE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Flotte gruppevinnere! Vanskelig å velge ut noen favoritter her, ja. Men det hadde jo vært gøy med norsk BIS. Veldig flott flat også, syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Hitill liker jeg bare malteseren. Synes ingen av de andre har gjort noe inntrykk overhodet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Usj, nei malamuten er ikke noe å rope hurra for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 BIS-finalen er alltid litt sånn antiklimaks synes jeg. Ikke så mange hunder, og sjeldent noen jeg liker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Jeg virkelig elsker malamuten! Den vinner nok ikke, men jeg heier litt ekstra på den likevel. Uansett hvem som vinner så er det velfortjent, de er flotte alle 7. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Jeg virkelig elsker malamuten! But... how --- Håper skotsk terrier blir bakerst bare fordi røya som viser den driver og løfter den etter halen og halsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 But... how Fordi jeg synes den er fantastisk vakker. Åh, spennende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts