Gå til innhold
Hundesonen.no

Skessa / DeepEyes Violently Happy V


Gjest
 Share

Recommended Posts

Så stor hun har blitt! Nesten som en ferdig hund! :blink:

Ja! Bare litt utvikling igjen, også har hun lovet å vokse ørlite grann til for å bli høyere enn Opsis. :aww:

De er begge 43 cm nå!

Hun er bare så fin altså! :)

Hun er nydelig!

Takk dere to! :heart:

På tide dere kaster dere på treningene igjen altså, dere er savnet på trening!

Å så koselig å høre! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er helt skammelig hvis det blir sånn at en ikke kan være flink, fornøyd og få til ting uten å være redd for at andre skal føle seg mindre suksessfulle eller pressa, og jeg er sikker på at de som h

Hun er bare noe av det skjønneste jeg har sett. Og Violently Happy, man finner vel neppe et mer passende nav på en sånn en kelpie.

Pass på når du går tur, så ikke en slem dame med springer spaniel kommer og kidnapper henne :-D Noe så nydelig!

For en flott liten frøken! Hvordan er hun å trene synes du? Veldig annerledes Balrog?

Det er mer galskap å holde kontroll på, og Balrog ville gått i døden for å få trene med meg. Skessa not so much. :P

Til gjengjeld er hun rask med kvikke fine momenter, der Balrog kunne være litt seig. De er også veldig like på mye, stor kapasitet og ikke noe miljøberørte.

Vi trenger litt tid på å "vokse sammen" tror jeg, men da kan det bli farlig bra! Håper jeg! :)

@

Det håper jeg og :ahappy:

Øivind har bursdag den 5. det kræsjer litt bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig frøken

Hun er kjempefin! Liker både uttrykket og kroppen hennes veldig godt! Hun er feminin uten å bli snipete og spinkel :)

Sukk. Skulle jeg hatt kelpie måtte det blitt en Skessa-kopi. :wub: Hun både ser og høres helt herlig ut!

Fin hun er :-D Digger uttrykket!

ååå tusen takk alle! For at dere tok dere tid til å skrive noe pent, som gjorde meg sinnsykt glad! :D

Nydelig front på henne hvilket kurs skal dere på?

Takk! Lydighetsleir med Maria Brandel og Siv Svendsen. Ikke noe vi spanderer på oss årlig for å si det sånn men... Gleder meg vilt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig, da ses vi! :)

Åh, hurra! :D Så koselig å kjenne noen der!

@Lola Pagola: Takk! :D

Balrog var også sånn første året / sommeren, men på han gikk det over. Spent på hvordan hun blir tilslutt. :)

Takk Marie også! Hmm, spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir gøy! Alltid koselig å gå kurs med Siv. Selv en kløne med uerfaren valp føler seg velkommen og innimellom som en stjerne. Dere får nok masse fine tilbakemeldinger og motivasjon etter det kurset.

Håper du filmer litt. Fine jenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Huff lenge siden sist oppdatering igjen, og ikke får jeg lest i andre sine tråder heller. Kanskje det blir bedre med høst / vinter og mere innetid. :P

Kurset med Siv og Maria var helt supert, og veldig motiverende. Etter en pause kom vi virkelig igang igjen og har trent jevnt og trutt siden. :)

Idag er Skessa ett år! :D

11845158_10153446444211399_8662075063379

Vi har feiret med spor, Lp og felt! :D



Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet vårt for i år var opprykk til C spor. Siktet egentlig mot sporstevne i november for å få lengst mulig treningstid utover høsten, men så var dette dobbelstevne i helgen fristende, så da dro vi litt ut av komfortsonen. smile.png
Lørdag:
Spor:
Trakk startnummer 4.
Jeg er vant til at Skessa er litt for ivrig i sporet og til tider raser av gårde, så med en gang vi var fremme på stedet så tok jeg henne ut av bilen.
Nr 1, 2 og 3 gikk ut først, så ble jeg med neste gruppe med nr 5, 6 og 7. Plutselig fikk alle de gå ut før meg pga logistikken med sporene.
Da hadde vi ventet en time når det ble vår tur og Skessa som virket ivrig og søkte ut mot skogen i starten, hadde nå blitt ganske av.
Veldig dårlig følelse i sporet, hun gikk ut fra den logiske linjen rett frem og skjente mot venstre og veikanten. Jeg tenkte nå mitt, men valgte å stole på henne da det virket som at hun hadde en liten plan. Hun vinklet og vi kom plutselig og alt for raskt til sluttsløyfen uten en eneste pinne. Jeg tenkte at siden vi hadde brukt såpass kort tid kunne jeg gå tilbake og sette henne på pånytt. Passerte dessverre sluttsløyfen ved å gå ut på stien og tilbake og gav oss dermed en 0 (det lærte jeg da!) Forsøk nummer gikk bedre, da gikk hun sporet og fant to små pinner, hurra! Ble distrahert av andre hunder ved sluttpinnen, da var hun ganske sliten.
Pinnene var forresten bittesmå og helt umulig å se, så så mye for den naive tanken om at jeg kunne finne de selv! (Sluttpinnen var en vedkubbe, men fant den ikke likevel!)

Lydigheten:
Med 0 på sporet var vi ute av dansen allerede , men ville likevel gå lydighet. Visste at hun kunne øvelsene godt og hadde utholdenhet nok, så god trening å gå i en ekte konkurransesituasjon. Lydigheten gikk veldig bra bortsett fra at jeg var dum og gav henne signal før øvelsen startet i hopp over hinder, noe som førte til at hun løp rundt istedet for å hoppe, da jeg bruker det samme signalet til løpe rundt øvelsen. *klaske panne.*
Men veldig god følelse i ringen, hun er så ivrig og med, og fikk masse skryt av dommeren. smile.png
På apporten tok hun den, gikk nesten ned i lekestilling, stirret på meg og bråbestemte seg for å komme til meg med den. Så siden jeg ventet henne ut slapp jeg dobbeltkommando.
Nå blir det godt å kunne å tilbake og pirke litt etter all utholdenhetstreningen den siste tiden, selv om vi skal fortsette med det og da.

Feltsøk:
Nå hadde vi ikke noe press på oss, og jeg gledet meg bare til å se hva hun ville få til i et fremmedfelt som vi ikke har fått trent nok på. Hun søkte fint, men stoppet og snuste på et punkt en gang, og var litt utenfor og måtte dirigeres inn to ganger. Fant begge gjenstandene raskt og inn i utgangsstilling uten påvirkning, men slapp dessverre før jeg rakk å ta imot. (Vi har ellers kjempefine avleveringer, så det skal nok gå bra å fikse igjen.) 7, 5 og jeg var kjempefornøyd!
Viste seg etterpå at feltet lå i et område brukt til lufting av hund, og det var mange hunder som markerte i feltet!

Fellesdekk:
Valgte å stå over, da vi ikke hadde noe å gå for. Det var stekende varmt og jeg ville heller at hun skulle få hvile. smile.png

Søndag:
Etter en slitsom og lang dag lørdag, og en natt i telt med gæern kelpie, var vi klare til ny dyst!
Denne gangen trakk jeg startnummer 1. Luftet Skessa slik at hun fikk gjort fra seg, så satt hun i bilen til alt var klart og det var vår tur!

Spor:
Vi fikk gå først så det var roligere omgivelser og Skessa var uthvilt. I tillegg la jeg henne et halvt minutt rett foran startsløyfen, og da hun snuste og strakk seg ut mot sporet satte jeg henne på. Denne gangen konsentrerte jeg meg også mer om hunden og ingenting på bakken, det gjorde også at hun gikk bedre. Vi hadde gått ganske lenge da Skessa stoppet og plukket en pinne det stod 01 på! biggrin.png Det var så sykt deilig at hun plukket og bekreftelsen på at vi var på sporet. Så kom vi til en vinkel der hun ble litt mer usikker og virret litt rundt, og jeg ble veldig nervøs, før hun durte videre og da gikk det ikke lang tid før vi fant en liten pinne til! Jubelen stod i taket! Så durte vi mot mål og da jeg så sluttsløyfen begynte jeg å se i terrenget og Skessa gikk rett på vedkubben. Markerte litt men plukket ikke. Jeg fikk vist henne at den også var noe og fikk superbelønnet. Var så utrolig glad! biggrin.png Da fikk vi 9 på sporet! biggrin.png

Lydigheten:

Gikk slik: smile.png




Feltsøk:
Hun løp ut og søkte raskt gjennom terrenget og avleverte to gjenstander. Eneste å trekke for var at hun mistet de før jeg rakk å ta de idag også. 8! biggrin.png Masse skryt av dommeren!

Fellesdekk:
Nå var det bare vår akilleshæl igjen!
Jeg var ganske sikker på at opprykket kom til å ryke med loppene i blodet!
Jeg døde bare litt mens jeg stod der, så jeg prøvde å synge godnattasangene til J i hodet for å roe meg ned... Hun lå!
Litt snusing og bittelitt kryp en gang. 8,5!
(Hun ødelegger ikke for andre, men kryper, snuser og bytter stilling hundre ganger. Men denne dekken var bedre enn tidligere!)

Opprykk og andreplass. smile.png

11013192_10153463594306399_4975265076003
...og idag er hun på helseundersøkelser, spennende!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...