Gå til innhold
Hundesonen.no

Skessa / DeepEyes Violently Happy V


Gjest
 Share

Recommended Posts

Skessa er på halvfôr / deleies med JeanetteH. :)

Idag hentet vi henne, hun blir 8 uker imorgen.
Så litt om den første dagen!

Da vi kom hadde valpene egentlig akkurat sovnet, så den duppen ble litt utsatt da det kom besøk, men de falt raskt til ro mens vi pratet osv. Skessa var derfor kjempetrøtt da vi tok henne med ut i bilen og sov absolutt hele veien på fanget mitt. (Bur blir senere, men akkurat hentedagen er det så veldig koselig å ha på fanget syntes jeg!) Veldig koselig med den lille sovende "engelen"!
Vel fremme tok vi henne ut og hun gikk rett og tisset og begynte å jage blader. Så hilste vi på Ellie og gikk hjem, der hun gjorde seg kjent og vi lekte litt med henne. Hun var skikkelig i humør, så vi tenkte vi kunne være litt mer ute, for Ellie syntes hun var bittelitt mye inne. *ler*
(Vi skilte de derfor en stund med kompostgrind, som Skessa fort fant ut at hun kunne dytte ned :lol: )
Men da fant vi ut at vi trengte en bitteliten sele, + at vi skulle hente noe V&H vi hadde bestilt, så da ble det en liten tur i dyrebutikken på Eiksmarka der vi også hilste på Anette med springerne. :)
Da vi kom tilbake var vi på den lille turen som er på filmen.

Og etter det hadde hun opplevd nok for en stund, så etter litt trøtte klynk "hvor er søsknene mine" så sovnet hun godt. Og sov og sov mens vi spiste nydelig middag for å feire henne, og sov mens jeg sloss med youtube som ikke ville laste opp videoen min.
Da hun våknet gikk vi ut igjen og rakk å få henne til å tisse ute! Da var det mørkt og vi gikk en av kveldsrundene våre, som ikke er så lang men veldig fint langs elven og ned til en gresslette. Merker godt at hun er vant til å gå tur, for merker nesten ikke at hun er valp, bare går og går som en liten klokke med halen opp! Fulgte veldig fint med Ellie og oss. Hvis hun løper litt foran så har jeg allerede begynt med å skifte retning og vine som en gal av glede når hun kommer etter. :P
Fremme ved blokken igjen møtte vi en voksen hund vi kjenner godt. Da begynte hun å bli trøtt så hun lå på fanget mitt mens vi pratet med eieren. Hunden er veldig fin så han holdt seg på grei avstand, og snuste ikke på henne engang.
Da vi kom opp så fikk hun kveldsmaten sin og hadde en liten raptus før hun flatet ut igjen.

Hun har bare vært trygg, grei og happy i hele dag. Er allerede veldig forelsket! :wub:

Video for spesielt interesserte! (En valp som går tur hehe, hvor spennende kan det være i lengden!) (Veldig! :P )



Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er helt skammelig hvis det blir sånn at en ikke kan være flink, fornøyd og få til ting uten å være redd for at andre skal føle seg mindre suksessfulle eller pressa, og jeg er sikker på at de som h

Hun er bare noe av det skjønneste jeg har sett. Og Violently Happy, man finner vel neppe et mer passende nav på en sånn en kelpie.

Pass på når du går tur, så ikke en slem dame med springer spaniel kommer og kidnapper henne :-D Noe så nydelig!

Den filmen er sååå fin! Hun er jo hysterisk morsom på tur den lille, særlig den der rare bompevalpegaloppen! Og all sympati til Ellie altså. Blir spennende når Johanne kommer hjem imorgen (og all sympati til Johanne også... tror den valpe-lillesøsteren kan være en skikkelig pain-in-the-ass til tider!)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå fine <3

Og så godt å høre om første dagen :)

Takk! :hug::heart:

Hadde håpt hun jenket seg ett par hakk når hun flyttet, men nei :lol:

Nei! :lol: Merker ikke at hun har flyttet. Hun har ikke pepet noe (bortsett fra når overtrøtt) og bare vært happy hele tiden. :)

Gratulerer og herlig navn. Skulle hun hete Bailey?

For en herlig film, nesten så jeg savner valpetida :):)

Takk!

Marianne skulle egentlig ha henne på fôr og da skulle hun hete det, men så passet det ikke helt for Marianne med valp akkurat nå likevel, og i mellom tiden hadde vi mistet Balrog. Så for oss var det en redning å få muligheten til å ha henne istedet.

Ventet bare på henne en ukes tid, og tiden stanset helt opp, så godt det ikke var lenger. :ahappy:

Jeg savner Balrog veldig, men det er litt sånn at det er for vondt til at jeg orker å tenke for mye på at han ikke er her lenger.

Det var veldig riktig for oss å få ny hund nå, med noe positivt å tenke på og at hun stjeler sin helt egen plass i hjertet vårt!

Natten gikk jo strålende, jeg trodde ikke det skulle bli noe søvn jeg! :lol:

Men med unntak av litt nesebiting så sov hun så godt inntil oss hele natta :wub:

Var ute med henne to ganger for å tisse, og hun slo seg til ro igjen med engang. Hun ville faktisk bare fortsette å sove utover morgenen, så vi som tilslutt bare måtte stå opp. :)

Så har vi vært på en liten skogstur og jeg har tatt 8 ukers bilder.

10698429_10152705626541399_5745892654870

580178_10152705626571399_163726543256182

10383626_10152705626336399_1791196010338

10383626_10152705626446399_5277046852560

10689679_10152705626481399_2604922697958

1479012_10152705626276399_37400766595356

Følg den hårete rumpa! :lol:

10628336_10152705626496399_3252653101965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine lille! :wub:

Hvordan tar Ellie det med valp i hus? :)

Takk!

Ute går det strålende, hun ville tilogmed leke på tur isted. Men inne er Ellie sur. Og Skessa syntes det er litt teit.

Med Balrog så slapp hun han inn i varmen den 3 dagen. Så kanskje imorgen? :ahappy:

Ellie trives ikke som alenehund det er ihvertfall helt sikkert. Så tipper hun blir ganske glad i henne snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...