Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har/hadde du på brødskiva i dag?


LilleZara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har man vell!!

I dag ble det 3 husman knekkebrød med bløtkokt egg på. nam nam Og en Stratos spragleknas til dessert..

Jeg trenger inspirasjon! Har altfor få pålegg ol. jeg roterer med,og er heller ikke flink til å ha tilbehør på annet en majones,agurk eller paprika. Så vis meg din kreasjon! Min frokost :

Jeg hadde makrell i tomat og agurkskiver i dag. Har dilla på det for tiden.

Alternativ til tilbehør - epleskiver og hvitost synes jeg er godt, eller hvitost og druer delt i to. Rødløk på pølsepålegg er godt.

Ulike former for grønn salat gir tyggemotstand og crispyness, og noen av dem har jo litt smak også - ruccola liker jeg. Hjertesalaten har akkurat passe størrelse for ei brødskive.

Der jeg jobbet før, var det mange som brukte avocado på brødskiva i lunsjen. På jobben før det var reddik i skiver en slager.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundstykke fra igår.

Den ene halvdelen hadde smør, ost og skinke, den andre hadde en smøreost med hvitløk som heter Tartare.

Jeg pleier å ha tomatskiver på hvitløkosten, men siden jeg laget til hele rundstykket så fant jeg ut at det kanskje var lurt å droppe tomaten, jeg spiser ikke så mye og blir kjempe fort mett, heldigvis har jeg en fin sort og hvit "søppelkasse" med blåe øyne :D:P

Ellers så elsker jeg tomatskiver og fetaost terninger på brødskiva.

Tar litt av oljen fra glasset til fetaosten på brødskiva, strør litt hvitløksalt over, så legger jeg på tomatskiver, krydrer dem med salt og pepper, tilslutt har jeg på fetaosten, jummi jummi jum!!!

Jeg ELSKER brødskiver, jeg kan IKKE leve en dag uten å spise brød, da blir jeg ikke kul å ha med å gjøre, så lavkarbo kosthold hadde ikke vært noe for meg, jeg hadde ødelagt alt med brødspisingen min.

Er så glad i brød at jeg kan faktisk ta en brødskive uten noe pålegg og bare kose meg med det, jeg er kanskje litt rar?? :P:|:innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm ferskt brød med masse smør og jordbærsyltetøy er sååå godt, men ikke fullt så sunt da :|

Salami med agurk er utrolig godt, og baconleverpostei med sylteagurk eller rødbeter er også godt.

Det kan være lurt å ha et glass med sylteagurker i skiver og rødbeter i kjøleskapet, det kan brukes sammen myye pålegg og schmacker godt :P

SFX skrev noe om hva som var popis på jobben å spise, på klinikken vår så var det en stund skikkelig populært med havreknekkebrød fra Wasa og enten Salami eller Fårepølse på, noen ganger toppet vi det med agurk, dersom vi hadde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød blir aldri kjøpt her, kun godt når det er helt ferskt mener jeg og blir ikke spist opp på en dag, men har halvstekte rundstykker innimellom, som i dag, og det ble rett og slett smeltet smør på en og jordbærsyltetøy på den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sognemorr er jeg veldig glad i, bare ikke les innholdsfortegnelsen! (Eks-veggis, haha.)

Men favoritten min er philadelphiaost og pålegg av ren kylling eller kalkunfilét. Mm. Vil jeg være litt sunnere tar jeg brelett istedenfor, også veeldig godt, iallefall hvis brødet er varmt. Er også veldig glad i philadelphiaost med grønnsaker (f.eks tomat) på.

I dag blir det brødskiver til middag, da vi har mozzarella igjen fra middagen i går. Da blir det tomat og ost på brødet, inn i ovnen = verdens sunneste og beste "pizza". Nå er mozzarella det beste jeg vet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spist brødmat enda idag, men til kvelds tipper jeg det blir polarbrød extreme med nugatti og peanuttsmør :D Det spiser jeg aldri lengre, men kjøpte Nugatti her om dagen for å ha til kos innimellom :)

Ellers så baker jeg alle brødene selv, og nystekt brød med nyrørt jordbærsyltetøy og brunost er noe av det beste som finnes :drool:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...