Gå til innhold
Hundesonen.no

Middagsingredienser på døren


tmp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har akkurat spist opp vår første kasse fra Adam og er så langt kjempefornøyde. Det startet heller dårlig ved at vi fikk levert feil kasse, ekspresskassen i stedet for barnekassen, men Adam veide o

Men dere: Dere må uansett til butikken for å kjøpe inn basisvarer, brød, melk og pålegg. Hvis dere da setter dere ned og lager noen ukesmenyer med handeliste, så er det bare å rullere på de og bare

Så unødvendig mye ræl som vi klarer å få med oss fra butikken, så tror jeg fint vi kunne spart penger på denne måten. Men det er jo ikke fordi mat på døra er billig, det er fordi vi er helt tragisk us

Jeg syns det er sååå koselig å planlegge og sette opp en ukesplan! Da kan man planlegge uken, og sette opp gode og spennende middager som man finner på internett. Jeg bruker mye 100-hundrelappen til Rema 1000, Godt.no og lignende sider. Vi er to stykker, hvorav den ene spiser som en hest (ikke meg), men vi har pleier å handle inn frokost, lunsj, middag (++) i 7 dager for rundt 7-800 kroner. Det skal sies at vi tar en Sverigetur noen ganger i året og fyller opp fryseren, så vi kjøper ikke så mye kjøtt i dagligvare i Norge.

Med andre ord, en slik matkasse hadde aldri vært noe for oss. Jeg syns prisen er for dyr, og noe av gleden med middager syns jeg er å kunne planlegge de selv :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at hemmeligheten for å klare å spise middag er å ha noen å dele den med. :teehe:

Her blir det mye gresk yoghurt med litt frukt oppi. Lettvint ogsåså billig a gitt! :D

Kunne godt tenkt meg ei sånn matkasse, problemet er jo denne rotftuktallergien.

Hemmeligheten for å klare å spise middag selv om man er en, er å være litt for glad i mat :icon_redface:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vår første levering fra Adams matkasse og bestemte oss for å prøve kjøttkakene først. Jammen bra at jeg har laget brun saus før, slik at jegvisste at melet og smøret skulle brunes, ellers hadde det stått lys saus på menyen hos oss i dag... Sikkert bare en liten glipp i oppskriften, men håper ikke det er sånne glipper når vi kommer til ukjente retter.

Ellers smakte kjøttkakene fortreffelig og fire porsjoner gikk med til oss tre her hjemme. Vil ikke si det var beregnet mye mat pr porsjon, men kanskje vi er vant til å spise mer enn vanlig? Jeg tror at vi er en småspist, en helt vanlig og en arbeidshest som spiser mye, men kanskje vi spiser mer enn normalt alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat spist opp vår første kasse fra Adam og er så langt kjempefornøyde. :) Det startet heller dårlig ved at vi fikk levert feil kasse, ekspresskassen i stedet for barnekassen, men Adam veide opp med super kundeservice og vi fikk både ekspress og fruktkassene helt gratis. Det hadde de virkelig ikke trengt å gjøre.

Ekspress er virkelig ekspress. Maten var ferdig på null komma niks og alle middagene var veldig gode. Jeg hadde regnet med grei men fikk overraskende god.

Menyen denne uken bestod av:

Pasta Carbonara med bacon tomat og fersk basilikum

Branade av torsk med plommetomater, brokkoli og chorizo

Ovnsbakt kyllingbryst med rotgrønnsaker og mangosaus

Soyabakt laks i form med aubergine, rødløk og tomat

Pulled Pork i hjertesalat med bønnemiks, limebåter og rømme

Porsjonene var mer enn store nok. Kassen er beregnet på to, mens vi er to og en kvart og ingen av oss er småspiste. Vi har blitt gode og mette etter hvert måltid.

Jeg var ganske spent på fruktkassen til 149,-. Var det bare appelsin og banan så er det dyrt, men vi fant ananas, sharon og granateple blant vanlige klassikere som eple, pære og appelsin. Knaskerøtter og miniplommetomater er pluss i margen, at det ikke bare er søt frukt er fint for en diabetiker. :)

Jeg ELSKER å slippe og tenke på middag. Det er helt nydelig! Det er et evig stress, mas og pes med den evindelige middagen i hverdagen. Nå slipper jeg å tenke på det, det er bare gjennomføringen som står igjen og det kan jeg trives med.

Maten er god, sunn, variert og laget fra bunnen av med gode råvarer. Ja, det finnes definitivt billigere måter å spise middag på, men å fjerne hele dette elementet fra hverdagen min er jeg absolutt villig til å betale for.

Nå har vi fått epost med menyen for neste uke og det ser kjempebra ut, så nå gleder vi oss til nye smaksopplevelser. :)

Det eneste er at jeg håper på litt flere vegetarmiddager framover. Burde være en eller to faste i uka synes jeg, men det er ikke none kampsak for meg heller. :)

Pulled pork med bønnemiks i hjertesalat var en av vinnerene denne uken. Virkelig supergodt!

15300074655_98e40e795f_z.jpg

Guttungen gir Branade med torsk og chorizo tommel opp. Nom nom!

15300075025_de89bc1e1a_z.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat spist opp vår første kasse fra Adam og er så langt kjempefornøyde. :) Det startet heller dårlig ved at vi fikk levert feil kasse, ekspresskassen i stedet for barnekassen, men Adam veide opp med super kundeservice og vi fikk både ekspress og fruktkassene helt gratis. Det hadde de virkelig ikke trengt å gjøre.

Ekspress er virkelig ekspress. Maten var ferdig på null komma niks og alle middagene var veldig gode. Jeg hadde regnet med grei men fikk overraskende god.

Menyen denne uken bestod av:

Pasta Carbonara med bacon tomat og fersk basilikum

Branade av torsk med plommetomater, brokkoli og chorizo

Ovnsbakt kyllingbryst med rotgrønnsaker og mangosaus

Soyabakt laks i form med aubergine, rødløk og tomat

Pulled Pork i hjertesalat med bønnemiks, limebåter og rømme

Porsjonene var mer enn store nok. Kassen er beregnet på to, mens vi er to og en kvart og ingen av oss er småspiste. Vi har blitt gode og mette etter hvert måltid.

Jeg var ganske spent på fruktkassen til 149,-. Var det bare appelsin og banan så er det dyrt, men vi fant ananas, sharon og granateple blant vanlige klassikere som eple, pære og appelsin. Knaskerøtter og miniplommetomater er pluss i margen, at det ikke bare er søt frukt er fint for en diabetiker. :)

Jeg ELSKER å slippe og tenke på middag. Det er helt nydelig! Det er et evig stress, mas og pes med den evindelige middagen i hverdagen. Nå slipper jeg å tenke på det, det er bare gjennomføringen som står igjen og det kan jeg trives med.

Maten er god, sunn, variert og laget fra bunnen av med gode råvarer. Ja, det finnes definitivt billigere måter å spise middag på, men å fjerne hele dette elementet fra hverdagen min er jeg absolutt villig til å betale for.

Nå har vi fått epost med menyen for neste uke og det ser kjempebra ut, så nå gleder vi oss til nye smaksopplevelser. :)

Det eneste er at jeg håper på litt flere vegetarmiddager framover. Burde være en eller to faste i uka synes jeg, men det er ikke none kampsak for meg heller. :)

Pulled pork med bønnemiks i hjertesalat var en av vinnerene denne uken. Virkelig supergodt!

15300074655_98e40e795f_z.jpg

Guttungen gir Branade med torsk og chorizo tommel opp. Nom nom!

15300075025_de89bc1e1a_z.jpg

Nå fikk jeg enda mer lyst å prøve :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dævva av å få en spikret meny i kassa, særlig så basic enkle retter til overpris :P

Men, ja, kan se at det sikkert er fint for mange (men gud bedre hvor mye dere kunne spare på å lå dere inspirere av en kokebok eller to :P )

Det handler jo ikke om å spare penger. Men å slippe å bla igjennom kokebøker for å finne inspirasjon til middag for hver eneste dag av hver eneste uke.

For noen er det et herk i hverdagen selvom andre syntes det er kos.

Har man attpåtil en hektisk hverdag der tiden ikke alltid strekker til er det ufattelig deilig å slippe planleggingen og attpåtil få varene levert på døra.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dævva av å få en spikret meny i kassa, særlig så basic enkle retter til overpris :P

Men, ja, kan se at det sikkert er fint for mange (men gud bedre hvor mye dere kunne spare på å lå dere inspirere av en kokebok eller to :P )

Jeg har laget mye mat gjennom årene altså, Pringlen og jeg har plenty kokebøker, noen brukt mer enn andre. Jeg bruker ikke matkassen fordi jeg er inkompetent og ikke klarer. :)

Jeg betaler for å slippe å tenke, planlegge og handle. Det tar mye energi og tid i hverdagen som jeg heller bruker på andre ting. Det er enn så lenge verdt pengene! Det gjør meg ingenting at det koster mere enn om jeg skulle kjøpt maten selv. For meg er det verdt det og ikke alt måles i penger. Men jeg er spent på å regne på det noen måneder inn. Det er ikke sikkert det blir så mye som jeg trodde.

Enn så lenge, superfornøyd med å la kokebøkene støve ned! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem av fem spør du meg. Og ja, det er for mye for min preferanse. Men vi har jo ikke regler sånn sett, så det funker for oss.

Fisk er ok her i huset, men siden vi stort sett har godt med selvfisket i fryseren er det vegetarretter og tilbehør det hadde vært greit om andre tenkte på :P Vi spiser jo stort sett som alle andre ( lasagne, Taco, pizza etc ) minus kjøtt , vi er altfor dårlige på å planlegge og bruke nye ingredienser. .

Rett og slett fordi det bare føles som tiltak. .. *sukk*

Gjedde, abbor, ørret, sei, makrell : alt blir tilberedt og servert tilnærmet likt pga manglende energi til å bruke huet på matlaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom vist en selger for Adams på døra nå i kveld, og gubben kom særdeles fornøyd inn igjen og fortalte at nå hadde han fikset middag til oss fremover :lol:

Jeg prøvde å argumentere med det jeg har sagt her, men det var for lukkede ører.. Så nå er vist jeg også medlem av gjengen som får matkasser på døra :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom vist en selger for Adams på døra nå i kveld, og gubben kom særdeles fornøyd inn igjen og fortalte at nå hadde han fikset middag til oss fremover :lol:

Jeg prøvde å argumentere med det jeg har sagt her, men det var for lukkede ører.. Så nå er vist jeg også medlem av gjengen som får matkasser på døra :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i direkte innkjøpspris, nei. Men det er knapt en timeslønn i tilleggskostnad (litt avhengig av hvilke ingredienser vi snakker om, men det så jo saklig ut), så for mange vil det likevel lønne seg.

Åh, om de kunne levert etter dietter! Så hadde jeg glatt levert bestilling på fodmap som jeg skal over på om en ukes tid - uten gluten, laktose, samt en del annen variabel mat av ymse kategorier. Jeg kommer til å måtte ha med gul lapp med ja/nei-mat i kantina på jobb. :P

Du trenger ikke gul lapp, bare last ned appen fra Monash, så har du alt der! Veldig bra app, må jeg si, om du ikke har oppdaget den. Anbefaler den virkelig. Og velkommen over på lav fodmap. Det er et herk i starten, men så kommer man inn i det! Håper det vil funke for deg!

Vi prøvde en kasse med frukt og grønt her for ei stund siden, men det ble for dyrt etter vår smak. Å få et middagskasse til å funke med alle mine intolleranser og preferanser om økologisk og kortreist, tror jeg ikke går -desverre, for jeg også synes det er et herk å planlegge og lage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom vist en selger for Adams på døra nå i kveld, og gubben kom særdeles fornøyd inn igjen og fortalte at nå hadde han fikset middag til oss fremover :lol:

Jeg prøvde å argumentere med det jeg har sagt her, men det var for lukkede ører.. Så nå er vist jeg også medlem av gjengen som får matkasser på døra :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvor? Oslo? Øst? :P

For et par timer siden mens jeg var i stallen og sambo i dusjen, kom det en fremmed ung mann på døren som sønnen snakket med. Han spurte etter mamma eller pappa og hadde noe i handen..:-? Hvor det Adam tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende, Krutsi! Skal bli artig å høre hva du synes. :)

Vi fikk vår andre levering i dag. Fruktkassen var bra denne runden også, den introduserte noe jeg aldri har sett før, minikiwi? What? Det er virkelig det søteste... I tillegg fikk vi til guttungens store glede rambutan som han gleder seg veldig til å ha med i barnehagen i morgen. De har jo tentakler på! Han var helt amazed.

Vi fikk riktig kasse denne gangen og her er det MYE mat! Nå tror jeg vi kommer til å gå tilbake til ekspresskassen som vi fikk ved en feiltakelse forrige uke. Den er til to pers og ble ganske perfekt til oss, og vi sparer nesten en tusenlapp i måneden i tillegg. Denne uken er kjøttmengden doblet og det er altfor mye mat for oss. Så nå blir det å invitere til middagsbesøk. :)

I morgen skal vi ha smørstekt brosme. Jeg har aldri spist brosme før, så det blir spennende. Vi har invitert noen gjester så da håper jeg vi klarer å spise opp 700gr fisk også. :D

Det er flere av rettene denne uken som jeg virkelig gleder meg til. Artig å lage ny mat også, så om ikke annet så har prosjektet gitt litt ekstra kjøkkenglede selv om jeg vet at det neppe varer. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor? Oslo? Øst? :P

For et par timer siden mens jeg var i stallen og sambo i dusjen, kom det en fremmed ung mann på døren som sønnen snakket med. Han spurte etter mamma eller pappa og hadde noe i handen..:-? Hvor det Adam tro?

Trøndelag :)

Det blir spennende, Krutsi! Skal bli artig å høre hva du synes. :) 

 

Vi fikk vår andre levering i dag. Fruktkassen var bra denne runden også, den introduserte noe jeg aldri har sett før, minikiwi? What? Det er virkelig det søteste... I tillegg fikk vi til guttungens store glede rambutan som han gleder seg veldig til å ha med i barnehagen i morgen. De har jo tentakler på! Han var helt amazed. 

 

Vi fikk riktig kasse denne gangen og her er det MYE mat! Nå tror jeg vi kommer til å gå tilbake til ekspresskassen som vi fikk ved en feiltakelse forrige uke. Den er til to pers og ble ganske perfekt til oss, og vi sparer nesten en tusenlapp i måneden i tillegg. Denne uken er kjøttmengden doblet og det er altfor mye mat for oss. Så nå blir det å invitere til middagsbesøk. :)

 

I morgen skal vi ha smørstekt brosme. Jeg har aldri spist brosme før, så det blir spennende. Vi har invitert noen gjester så da håper jeg vi klarer å spise opp 700gr fisk også. :D

Det er flere av rettene denne uken som jeg virkelig gleder meg til. Artig å lage ny mat også, så om ikke annet så har prosjektet gitt litt ekstra kjøkkenglede selv om jeg vet at det neppe varer. :P

Ja, det skal bli spennende. Gubben er i alle fall helt sikker på at dette er Guds gave for alle husstander, og får allerede sin første kasse på mandag.

Men jeg synes fortsatt at det virker dyrt da :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal bli spennende. Gubben er i alle fall helt sikker på at dette er Guds gave for alle husstander, og får allerede sin første kasse på mandag.

Men jeg synes fortsatt at det virker dyrt da :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, det er jo dyrt. Jeg skal iallfall ikke argumentere mot det. :)

Men jeg er spent på å se på budsjettet om et par måneder om det virkelig blir så dyrt som først antatt, pluss ikke minst tiden vi bruker på handling og planlegging. Men jeg skal ærlig innrømme at vi fra før av bruker MYE penger på mat. Det er et enormt pengesluk i budsjettet. Om vi går ned til ekspresskassen så tror jeg ikke det er så ille faktisk.

Men enn så lenge så er det verdt de ekstra pengene, så får vi se når nyhetens verdi gir seg for det er jo noe med det også. :)

Guds gave er det absolutt ikke, men for noen passer det jo veldig bra. :)

Debaterer veldig med meg selv, frem til jeg innså at jeg får nok ingenting levert her i gokk uansett :lol:

Plott inn postnummer på sidene deres. De skriver også på Face at om mange nok melder interesse, så starter de å levere. :)

Det er Bring som leverer hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...