Gå til innhold
Hundesonen.no

Middagsingredienser på døren


tmp
 Share

Recommended Posts

Ja, det er jo dyrt. Jeg skal iallfall ikke argumentere mot det. :)

Men jeg er spent på å se på budsjettet om et par måneder om det virkelig blir så dyrt som først antatt, pluss ikke minst tiden vi bruker på handling og planlegging. Men jeg skal ærlig innrømme at vi fra før av bruker MYE penger på mat. Det er et enormt pengesluk i budsjettet. Om vi går ned til ekspresskassen så tror jeg ikke det er så ille faktisk. 

Men enn så lenge så er det verdt de ekstra pengene, så får vi se når nyhetens verdi gir seg for det er jo noe med det også. :)

 

Guds gave er det absolutt ikke, men for noen passer det jo veldig bra. :)

 

Plott inn postnummer på sidene deres. De skriver også på Face at om mange nok melder interesse, så starter de å levere. :)

Det er Bring som leverer hos oss.

Det hadde vært en grei ordning når gubben er på sjøen, men da blir det jo veldig mye mat igjen. Men da er det sikkert bare å gå ned til 3-dager og spise rester :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har akkurat spist opp vår første kasse fra Adam og er så langt kjempefornøyde. Det startet heller dårlig ved at vi fikk levert feil kasse, ekspresskassen i stedet for barnekassen, men Adam veide o

Men dere: Dere må uansett til butikken for å kjøpe inn basisvarer, brød, melk og pålegg. Hvis dere da setter dere ned og lager noen ukesmenyer med handeliste, så er det bare å rullere på de og bare

Så unødvendig mye ræl som vi klarer å få med oss fra butikken, så tror jeg fint vi kunne spart penger på denne måten. Men det er jo ikke fordi mat på døra er billig, det er fordi vi er helt tragisk us

Det hadde vært en grei ordning når gubben er på sjøen, men da blir det jo veldig mye mat igjen. Men da er det sikkert bare å gå ned til 3-dager og spise rester :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er jo absolutt en god løsning. :) Man binder seg jo ikke til noe, sånn sett er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo absolutt en god løsning. :) Man binder seg jo ikke til noe, sånn sett er det jo greit. 

Det er veldig greit at det ikke er noen bindingstid!

Prøvde meg på den at siden gubben bestilte, må han også lage maten. Men det øret hørte han ikke på :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag har vi hatt middag nr 3 fra Adams og den ble så slående at vi kjøper oss take away i kveld..

Både jeg og gubben er kjempe skuffa over vår første matkasse, at det kommer nok ikke flere fremover. Kanskje det er vi som er kresen, men jeg tar gjerne jobben selv med å planlegge istedenfor å sitte med følelsen at middagene er basert på alle triksene restauranter/veikroer/kafer bruker når de må spare penger på matlagningen for å få det til å gå rundt.. Feks i går besto langt over halvparten av mengden middag av potet, deretter saus.. Det er jo så langt unna vår vanlige middag t det er nesten komisk..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så motsatt av min erfaring! Vi har ikke fått en eneste potet engang i kassa så langt vi. Og sausene har vært kvalitetssauser, spesielt mango og chilisausen var knallgod.

Så kjipt at det endte sånn for dere, men jeg skjønner innmari godt at dere velger å ikke fortsette. Skikkelig surt når man føler man har kastet bort penger og nesten føler seg lurt

.

Vi er fortsatt strålende fornøyd Alle middagene har vært gode og råvarene er bra de også. Jeg er jo så nyreligiøs at det er bra det kommer flere erfaringer. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal man bruke alternativkostnader som et argument, så er det fortsatt tap, for de fleste har ikke inntekt på fritida si..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Njææ, skal man være helt korrekt ang alternativkostnader her så kommer det vel an på hvilken pris man selv setter på fritiden sin? Synes du det er mer verdt å kunne daffe på sofaen eller gå en ekstra lang tur med bikkja enn de pengene du sparer på å handle selv, sparer du i teorien på det allikevel ;)

Jeg og kjæresten er enige om at den dagen vi er ferdig med studier og i jobb begge to er dette det første vi skal bestille oss :lol: For en fantastisk oppfinnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så motsatt av min erfaring! Vi har ikke fått en eneste potet engang i kassa så langt vi. Og sausene har vært kvalitetssauser, spesielt mango og chilisausen var knallgod. 

Så kjipt at det endte sånn for dere, men jeg skjønner innmari godt at dere velger å ikke fortsette. Skikkelig surt når man føler man har kastet bort penger og nesten føler seg lurt

.

Vi er fortsatt strålende fornøyd Alle middagene har vært gode og råvarene er bra de også. Jeg er jo så nyreligiøs at det er bra det kommer flere erfaringer. :lol:

Smaksmessig så er Maten grei nok, men det er mye jeg setter spørsmålstegn ved da.. Feks på paprikasalaten i går mente de at vi skulle salte. Jeg mener at man får i seg nok salt om man ikke skal salte friske grønnsaker også. I går skulle vi ha fiskeboller i karry- og tomatsaus. Det ble 450g potet, 5 dl saus, kanskje det var så mye som 10 små fiskeboller (ca 2/3 av størrelsen på de vanlige i boks) og litt andre grønnsaker.

Guacamolen til en tidligere middag var moset avokado, litt hvitløk, salt og pepper og så utspedd i matyoghurt.

I dag hadde vi tandoorikylling. Da var kyllingen ferdig tilberedt, men det var 650g kylling der godt og vel halvparten var bein, oppfylt av vann slik at det smakte ingenting av kjøttet, og dessuten var egentlig helt ugjenkjennelig.. Lignet mer på ribbebiter som lå der.. Sausen var matyoghurt med en ferdigblandet krydderpose oppi, og det smakte jo en viss tandoori. Tross alt. Men kyllingen i dag var virkelig på grensen til uappetittlig.. Men så har jeg aldri likt sous vide produkter heller..

Men for oss som spiser lite potet/ris, mer tilleggsgrønnsaker og rent kjøtt, og så lite saus. Ble dette litt kræsj må jeg innrømme..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
14 minutter siden, maysofie skrev:

Adams matkasse har prøveperiode nå, er det noen som vet hvordan det er med å si opp abonnement etter prøvekassen er mottatt?

Vi har nettopp bestilt en sånn matkasse. Man kan gå inn med en gang det er bestilt å trykke på pause. Der bestemmer man selv hvor lenge man skal ha pause fra matkassene. Vi tok på "til vi selv ønsker ny matkasse"-knappen. Veldig enkelt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...