minimoo Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Bikkja har fått en flått på hodet. Fortsatt liten og rød kropp, så ser ikke ut som den har sittet lenge. Og jeg vil ha den bort ganske kjapt. Har aldri fjernet flått før, og bikkja er litt pyse med pirking i hud og pels, sår og skorper osv. Burde jeg ta en pinsett og satse på at jeg klarer det slik, eller er det bedre å kjøpe en av disse flåttfjernerne på apoteket? Siter
Tabris Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Beste flåttfjernern jeg har er en liten plastgaffel-sak. Da trer jeg bare flåtten på gaffelen, snurrer som en korketrekker og vips er flåtten ute. Helt genialt. 4 Siter
maysofie Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Pinsett funker veldig bra, det er det eneste vi bruker her i huset i flått-mekka. Bare man ikke tar i 'kroppen' på insektet da de kan være myke (som oftest er de dog harde) og hodet blir sittende igjen. Skill pelsen fra, ta tak neders på flåtten og trekk ut - easy, peasy 1 Siter
Malamuten Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Jeg bruker pinsett og det funker helt fint. Gjør heller ingenting om ikke alt blir med ut. Siter
bernertryne Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Jeg har prøvd med pinsett men synes det er knotete og drar med seg mye pels, foretrekker plastgaffelen 5 Siter
Tommy Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Har en sånn ting som er merkelig lik en korkopptrekker. For meg er det det eneste som fungerer, men så har jeg en hund med forferdelig god hukommelse og er superpingle. 1 Siter
minimoo Skrevet 15. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 15. August 2014 Da drar jeg å ser etter en slik en gaffel 1 Siter
Lola Pagola Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Jeg liker den "pennen" med en løkke, tar ikke med noe pels den heller. Fy ****, flått er det ekleste som finnes! 2 Siter
trevi Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Jeg bruker neglene og napper dem rett ut 2 Siter
Wachita Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Jeg har brukt to forskjellige, men foretrekker den flåttpennen med en løkke, for som Lola sier så tar den ikke med pels. Den som ser ut som en tang fungerer helt greit, men den tar gjerne en del pels som er rundt med i tillegg til flåtten Siter
minimoo Skrevet 15. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 15. August 2014 Jeg fant bare den med løkke og kjøpte den, men får det **** ikke til. Den glepper når jeg drar. Siter
Lola Pagola Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Jeg bruker neglene og napper dem rett ut Siter
Mud Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Jeg bruker neglene og napper dem rett ut :o Du er tøff! Bruker de gaflene. Når jeg finner de. Siter
minimoo Skrevet 15. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 15. August 2014 Gikk tilslutt. Æsj, for et kryp. Og det skal litt til å vippe meg av pinnen. Blæ. Hadde ikke klart å ta den med neglene, gitt. Takk for tips :) Siter
Monab88 Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Jeg tar de også med fingrene/neglene, kjapt og enkelt 1 Siter
Puttiva Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Før døde jeg på meg av tsnken å komme nær dem. Nå tar jeg de med fingrene. Går veldig kjapt og greit, mye mindre styr enn allverdens utstyr. Å bære flåtten til doen hvor jeg kaster den, er definitivt det værste 2 Siter
Renate A Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Jeg bruker neglene og napper dem rett ut Jeg tar de også med fingrene/neglene, kjapt og enkelt Dette gjør jeg også Før holdt jeg på med flåttfjerner som lignet på en pinsett, men jeg fikk liksom ikke teken på den, så jeg setter bare neglene nedpå og napper ut, veldig enkelt og greit, syntes ikke det er ekkelt i det hele tatt Siter
bardmand Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Jeg synes i grunnen også fingrene er det beste redskapet. 1 Siter
maysofie Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 *mumle noe om å alltid ha litt negler på to fingre i flåttsesongen* 1 Siter
Synnikken Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Tar de med fingrene, og jeg har ikke negler i det heletatt. fryyyder meg når jeg tenner på de 2 Siter
Malinka Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Jeg fant bare den med løkke og kjøpte den, men får det **** ikke til. Den glepper når jeg drar. Du skal ikke dra, bare vri den rundt en gang så løsner den. Siter
Shlush Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Jeg bruker også bare fingrene easy peasy :-P Siter
minimoo Skrevet 16. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 16. August 2014 Du skal ikke dra, bare vri den rundt en gang så løsner den. Stod at løkken skulle strammes, så vri en gang og napp ut. Løkka falt av et par ganger. Gikk til slutt da. Skal dette bli en vanesak må jeg bli tøff nok til å dra de ut selv tror jeg. Men grøss da. Siter
sham Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Tar det også som oftest med neglene, blir en del flått på sommeren! Siter
Guest Klematis Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Jeg synes det var mye enklere å nappe ut flåtten med neglene enn med flåttpinsett, for pus hadde ikke ro i seg til å sitte stille til jeg fikk festet pinsetten. Siter
Recommended Posts