Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruk av telt rundt ringen på utstilling


Guest Bølla
 Share

Recommended Posts

Jeg synes teltene godt kan stå 4-5 meter fra ringen :-) Det har jeg null problem med! Hva som blokkerer ringene for min del er hundebur og stoler som står tett i tett rundt ringen. I fjor slet jeg med å komme inn i ringen min pga stålbur og stoler, ikke pga telt.

Teltet har flere hensikter for min del :-) Det skjermer hundene mine fra dårlig vær, steksol. og jeg slipper at hundene mine (hundeburene) er nedpissa!! Og at andre hunder stikker trynet opp i burene og er stygge... Jeg får også skjermet meg selv fra sol og varme og regn...

Ifjor satte jeg opp teltet 3-4 meter fra ringen :-) flere fikk inn i teltet om de ville. Men jeg slet med å komme inn i ringen.

på en utstilling med pøsregn hadde jeg 4 grand danois inne i teltet :-) De søkte ly mens de ventet. hehe

Jeg ser så mange fordeler med telt at jeg kommer til å fortsette med teltingen min!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei, fordi åpen slette uten skygge er dumt når det er varmt f.eks? Man kan jo diskutere oppsettet på plassen og hvor teltene skal stå, men vitsen med telt/skygge har jeg ikke problemer med å se.

Så strengt tatt burde det ikke være folk på en utstilling, for de er jo bare i veien for alle dere som bare har med en hund og skal en kjapp tur inn i ringen? Greit å vite.

Jeg opplever ofte at folk søker tilflukt i skyggen av teltet mitt, jeg... uten telt, lite skygge rundt ringen.

Posted Images

"før i tiden var alt sååå mye bedre"

Nei tydeligvis ikke, hvis folk så behovet for å lage telt og det var et marked som eksploderte :P Jeg hadde ikke telt i helgen, og angret enormt. Men jeg er helt for å legge opp til en egen "teltlandsby" bortenfor ringene, eller holde 3 meter fra ringbåndet ut fritt for telt, for jeg ser absolutt issue med det- Men overhode ikke problem med selve teltbruket. Arrangørene burde definitivt bli flinkere til å skape avstand og sette av egne områder til telt og så det ikke kommer for nærme ringen synes jeg. Flere steder hvor jeg har stilt ut er det alltid laget passasjer utenfor ringen der det ikke er lov til å sette opp telt (eller plugger) som skal være enkelt å bevege seg og se mellom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"før i tiden var alt sååå mye bedre"

Nei tydeligvis ikke, hvis folk så behovet for å lage telt og det var et marked som eksploderte :P Jeg hadde ikke telt i helgen, og angret enormt. Men jeg er helt for å legge opp til en egen "teltlandsby" bortenfor ringene, eller holde 3 meter fra ringbåndet ut fritt for telt, for jeg ser absolutt issue med det- Men overhode ikke problem med selve teltbruket. Arrangørene burde definitivt bli flinkere til å skape avstand og sette av egne områder til telt og så det ikke kommer for nærme ringen synes jeg. Flere steder hvor jeg har stilt ut er det alltid laget passasjer utenfor ringen der det ikke er lov til å sette opp telt (eller plugger) som skal være enkelt å bevege seg og se mellom.

Ett problem med teltlandsby er lite trekk/vind, trangt og det at jeg ikke har så lyst til å vandre avgårde fra telt med hund i :-)

jeg stilte på vårutsilling uten telt og helt ærlig. det var så varmt :-/ jeg slet med å holde hundene avkjølte! Det blir utrooolig varmt inni tøybur :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de som bruker telt ser jo neppe problemet.

Men nå er det en gang sånn at mange andre opplever å få utstillingsopplevelsen ødelagt pga teltene, så da kan man jo i det minste vurdere å ta det inn over seg?

Jeg lurer helt oppriktig på hvordan man klarte å stille ut hunder utendørs før jeg? Denne telt-vrimmelen er jo relativt ny, tilmed jeg husker bedre tider liksom, hvordan klarte de det tror dere?

Det regnet før også, det var varmt om sommeren før også. Hunder hadde pels før også...

Jeg vet i hvertfall at jeg heretter skal ta med meg bikkja, barn og campingstol inn i et hvilket som helst, telt og blir det protester skal jeg påpeke at jeg faktisk har betalt for plassen.

Jeg har ikke telt, men ønsker meg veldig et! :)

Ikke bare for hundenes del (ja noen hunder takler dårlig stekende sol, jeg har en sånn), men også for min egen del. Etter en eller to dager på stevne i sterk sol og ingen skygge rundt ringen er jeg helt ødelagt selv.

I tillegg så hadde det vært praktisk med litt ly når man er på agilitystevne fra 8-9 til 15-16 i øs pøs regnvær.

Jeg er enig i at teltene bør plasseres på en viss avstand fra ringen sånn at man har god plass til å bevege seg rundt. Så lenge det gjøres ser jeg ingen problem med å tillate telt på utstillings- eller stevneplassen :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva "før i tida" er, men allerede da jeg begynte å stille hund på begynnelsen av 90-tallet var det fullt av telt rundt alle ringer... men de var nok litt mindre enn mange av disse 3x3 m-teltene er.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes teltene godt kan stå 4-5 meter fra ringen :-) Det har jeg null problem med! Hva som blokkerer ringene for min del er hundebur og stoler som står tett i tett rundt ringen. I fjor slet jeg med å komme inn i ringen min pga stålbur og stoler, ikke pga telt.

men hvis alle teltene hadde stått et stykke unna ringen ville vel bur og stoler ikke stått så oppi ringen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis alle teltene hadde stått et stykke unna ringen ville vel bur og stoler ikke stått så oppi ringen?

Joda. At det er sprengt inntil ringbåndet har ingenting med hvor god plass det er bakover - man skal jo nærmest mulig ringen må vite. Sånn at ingen går foran så du ikke ser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Joda. At det er sprengt inntil ringbåndet har ingenting med hvor god plass det er bakover - man skal jo nærmest mulig ringen må vite. Sånn at ingen går foran så du ikke ser.

Og stakkars den som steller seg forran teltet... Det er jo greit med telt, men jeg ser ikke noe poeng i å komme på disse utstillingene hvor ringen er pakka med telt på alle fire sider og umulig å komme fram. Skal det være lov med telt, så må arrangørene styre dette og la minst en, gjerne to sider av ringen være teltfrie :/

Kanskje det har en sammenheng med synkende påmeldingsantall? Ferske utstillere uten telt føler seg ikke spesielt velkommen når ringen er mura inne med telt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig tror nok at løsningen er at arrangørene lager godt strukturerte områder, 3 meter gate mellom ring og telt og gater som gjør det lettere å forflytte seg fra ring til ring. Utstillingen forrige helg på Storsand var jo et skrekkeksempel - der gikk det jo omtrent ikke an å komme inn til ringene og 1 meter mellom ringer og telt. Men det var jo et elendig utstillingsområde generelt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke noe telt og stiller sankt bernhard, langhåret. De blir fort varme og da har vi pleid å sette oss i skyggen av et telt eller to, så jeg syns faktisk telt er ganske praktisk hehe. Neste utstilling er vi 3 venninner som skal dele et telt, siden ei har ett og da får jo hundene mine skygge hele tiden, så greit det. Men har klart oss fint på de der vi ikke har telt pga de faktisk skaper skygge til oss disse teltene. Men har opplevd å nesten ikke komme inn i ringen pga telt en gang, eller kom inn etter de hadde flyttet et stellebord de hadde utenfor teltet...så er for telt igrunn, men de kunne med stor fordel stått lengre unna ringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda lenger før i tiden, da jeg var ung og løp rundt på utstillinger sånn i mellom 84 og 94, så var det både telt, bur og stoler rundt ringene da og. Alt var ikke mye bedre før i tiden.

Jeg syns godt det kunne vært avsatt egne områder for telt, at minst en av langsidene ble holdt åpne så det gikk an å se og gå, men da kan det heller ikke være lov med stoler, bur og trimmebord. Da får man stå eller gå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ønske arrangørene var flinkere til å ha feks et hjørne som var HELT åpent.

Altså som ikke var mulig og sette stoler eller noe.

Jeg sto en gang utenfor en ring, med ringsekretær som ropte meg opp.

Og jeg sa som sannt var, "Jeg kommer meg ikke inn i ringen, det er for mye stoler og bur".

Først da gikk det opp ett lys for en del å de flytta litt på seg.

Det er ikke alltid bare telt som er problemet. Det kan like gjerne være fullpakka med stolerm bord og bur langs ringen.

Mest sjarmerende jeg opplevde var noen som satt HELT inntil båndet på ringen, hadde lavt bord, og lagde den picknikken. Bikkjene som skulle løpe forbi skrensa jo ut til siden for det sto jo ett herremåltid der. Ikke før jeg ba de flytte vekk maten de skjønte at det kanskje ikke var helt heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da holder jeg meg til schæferutstilling. Der er ALLE kloke nok til å sette stolene sine enten inni ringen, eller tre meter bak ringen og bur har man ikke hørt om, bikkjene ligger sammen *flir* Teltene blir satt opp strategisk ;) En NKK utstilling er schæferfolkets våte drøm, tenk så mange telt å gjemme seg bak da! Teltene er ikke mitt største problem, det er burtraller, og da gjerne i flokk og følge som møter noen de kjenner, da stopper de opp og skaper kaos. DA kjenner jeg intenst på irritasjons-genet mitt, da får jeg faktisk lyst til å være himla brutal! Så egentlig burde det ikke finnes burtraller på utstillinger. Barn er også en uting, utagerende hunder, nei utstilling bør renskes fritt for uromomenter enkelte ikke liker :sleep: Er ikke ringtauet litt til heft å? Vi må jo gå RUNDT! Jeg liker ikke de små gneldrehundene jeg, de synes jeg at bør få sitt eget hjørne.

Jeg har helt andre ting å irritere meg over på utstilling enn de teltene. Burtrallene :gaah:

Dessuten synes jeg ikke det så så ille ut ut på den filmen. Ok, telt var det, mange, men det så da virkelig ikke helt håpløst ut! Bjerke er da virkelig myyyye verre enn det der?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har telt, men bruker det ikke - dog er jeg glad for telt når regnet øser ned - jeg skulle imidlertid ønske at det ble forbud mot telt ringside - i Drammen f.eks. burde det være sånn at man kunne få sette opp teltene sine i ytterkant av arenaen om man ønsket.

Som ringsekretær i helgen måtte jeg faktisk be folk sette teltene sine litt ut fra ringen. Det er imidlertid ett like stort problem at folk plasserer bur og pikkpakk omtrent INNE i ringen - så jeg jaga folk på det også i går, de fikk beskjed at med to små kortsider å sette seg på så kunne de ikke sperre hele området med bur og stoler og det måtte få være en meter eller to frem til ringbåndet.

Folk har full forståelse for det, så jeg tipper at om man lager teltsoner så går det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit med telt hvis det lages en bred, teltfri gate rundt ringene. Teltene skaper skygge og ly, både inni og på siden. Folk burde oppfordres til å ha så små telt som mulig, og til å invitere folk inn hvis det er regn eller mye sol. Mange vil fortsette å tenke bare på seg selv, men hvis denne oppfordringen får fast plass i katalogene så vil det gjøre noe med folks tenkning på sikt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i mot telt jeg heller, men de bør stå et stykke fra ringene. De skaper like mye skygge og ly andre steder.

Traller, bord og bur tar også mye plass, men det kan man ihvertfall se over. Syns også det byrde vært en lengde som var helt fri for dette også.

Det er veldig fint at soniser slipper inn andre i teltene sine, men det er det langt fra alle som gjør. I tillegg har jeg blitt snakka til flere fanger fordi jeg har satt meg (på rumpa, jeg har sjelden stol og masse stæsj) foran et telt fordi det er deres plass..

NKK bør ta tak i dette, for det er nok av mennesker som er enig i at utstillingsopplevelsen ofte blir trang og utrivelig, ikke minst for bikkjene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har telt, men bruker det ikke - dog er jeg glad for telt når regnet øser ned - jeg skulle imidlertid ønske at det ble forbud mot telt ringside - i Drammen f.eks. burde det være sånn at man kunne få sette opp teltene sine i ytterkant av arenaen om man ønsket.

Som ringsekretær i helgen måtte jeg faktisk be folk sette teltene sine litt ut fra ringen. Det er imidlertid ett like stort problem at folk plasserer bur og pikkpakk omtrent INNE i ringen - så jeg jaga folk på det også i går, de fikk beskjed at med to små kortsider å sette seg på så kunne de ikke sperre hele området med bur og stoler og det måtte få være en meter eller to frem til ringbåndet.

Folk har full forståelse for det, så jeg tipper at om man lager teltsoner så går det fint.

Det er jeg enig i.

Jeg har faktisk opplevd å få kjeft når jeg prøvde å manøvrere meg inn i ringen med hund som skulle stilles, fordi den kom for nærme oes'ene som okkuperte hele ringen fra morgenen av. De hadde oppmøte lenge etter gronnis, og det var faktisk ikke mulig å få seg inn i ringen uten å gå sikksakk i mellom stellebord og tråkke over stæsj.

Det er helt utrolig :|

Jeg tror det må et forbud til mot "camping" for nære ringen generelt.

Egne teltplasser hadde vært flott, dessverre vil nok mange velge å sette det nærmest mulig ringen uansett, for å få med seg mest mulig, med mindre det kommer et forbud.

Jeg har joo sett at mange har bikkjene liggende på ett sted hele dagen ( kjempeartig dag for bikkja vil jeg tro) , for å ikke gå glipp av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Så strengt tatt burde det ikke være folk på en utstilling, for de er jo bare i veien for alle dere som bare har med en hund og skal en kjapp tur inn i ringen? Greit å vite.

Nå er vel utstilling også ett sted hvor man anbefaler folk som er på jakt etter hund å dra for å se - det er ikke så ****** enkelt å få sett noe som helst når ringene er gjemt inni en klynge med telt. For meg som har bare EN hund å stille har det av og til vært en utfordring å komme seg frem til ringen for å få stilt bikkja og det er faktisk langt over gjennomsnittlig irriterende - for tilskuere - som da kanskje ikke er så frekke og freidige - er det antagelig like vanskelig.

Når man har arenaer som Drammen så er det GOD PLASS til å lage teltsoner i utkanten av ringområdet - og helt alvorlig, om rasen man har har fremmøte klokken 12:00 så er det neppe så innmari behov for å okkupere ringen klokken 18:00 dagen før med telt eller?

Man får ta litt hensyn tenker jeg - det er ofte flere enn en rase i en ring - og i det MINSTE så burde de som skal i ringe først faktisk få komme frem til ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå er vel utstilling også ett sted hvor man anbefaler folk som er på jakt etter hund å dra for å se - det er ikke så ****** enkelt å få sett noe som helst når ringene er gjemt inni en klynge med telt. For meg som har bare EN hund å stille har det av og til vært en utfordring å komme seg frem til ringen for å få stilt bikkja og det er faktisk langt over gjennomsnittlig irriterende - for tilskuere - som da kanskje ikke er så frekke og freidige - er det antagelig like vanskelig.

Når man har arenaer som Drammen så er det GOD PLASS til å lage teltsoner i utkanten av ringområdet - og helt alvorlig, om rasen man har har fremmøte klokken 12:00 så er det neppe så innmari behov for å okkupere ringen klokken 18:00 dagen før med telt eller?

Man får ta litt hensyn tenker jeg - det er ofte flere enn en rase i en ring - og i det MINSTE så burde de som skal i ringe først faktisk få komme frem til ringen.

Enig. Og når man i tillegg tar betalt av publikum uten hund, så bør det faktisk være en reell mulighet for å se noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Skulle ønske det gikk ann å se rundt ringene. Folk vill jo gjerne ha nye valpekjøpere på utstilling for å se hunder og møte hunder, det dem som oftest blir mødt med er en haug med telt og ingen utsyn over ringene. Det må nok mer organisering til for å møte ønskene til alle for at alle skal kunne ha med seg det en vill. Men med det så trengs det større arealer også og da må påmeldingsprisen opp desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jo litt på den at alle som okkuperer tett mot ringen i telt bare skal spre seg ut og børste hund. Ingen av oss som muligens er interessert i å se bedømmelsen av omtrent samtlige hunder eller noe i den duren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og stakkars den som steller seg forran teltet... Det er jo greit med telt, men jeg ser ikke noe poeng i å komme på disse utstillingene hvor ringen er pakka med telt på alle fire sider og umulig å komme fram. Skal det være lov med telt, så må arrangørene styre dette og la minst en, gjerne to sider av ringen være teltfrie :/

Kanskje det har en sammenheng med synkende påmeldingsantall? Ferske utstillere uten telt føler seg ikke spesielt velkommen når ringen er mura inne med telt?

Tror du er inne på noe der.

Jeg synes det er greit med telt hvis det lages en bred, teltfri gate rundt ringene. Teltene skaper skygge og ly, både inni og på siden. Folk burde oppfordres til å ha så små telt som mulig, og til å invitere folk inn hvis det er regn eller mye sol. Mange vil fortsette å tenke bare på seg selv, men hvis denne oppfordringen får fast plass i katalogene så vil det gjøre noe med folks tenkning på sikt.

Veldig fin ide!

Jeg er ikke i mot telt jeg heller, men de bør stå et stykke fra ringene. De skaper like mye skygge og ly andre steder.

Traller, bord og bur tar også mye plass, men det kan man ihvertfall se over. Syns også det byrde vært en lengde som var helt fri for dette også.

Det er veldig fint at soniser slipper inn andre i teltene sine, men det er det langt fra alle som gjør. I tillegg har jeg blitt snakka til flere fanger fordi jeg har satt meg (på rumpa, jeg har sjelden stol og masse stæsj) foran et telt fordi det er deres plass..

NKK bør ta tak i dette, for det er nok av mennesker som er enig i at utstillingsopplevelsen ofte blir trang og utrivelig, ikke minst for bikkjene.

Det har jeg også opplevd..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel utstilling også ett sted hvor man anbefaler folk som er på jakt etter hund å dra for å se - det er ikke så ****** enkelt å få sett noe som helst når ringene er gjemt inni en klynge med telt. For meg som har bare EN hund å stille har det av og til vært en utfordring å komme seg frem til ringen for å få stilt bikkja og det er faktisk langt over gjennomsnittlig irriterende - for tilskuere - som da kanskje ikke er så frekke og freidige - er det antagelig like vanskelig.

Når man har arenaer som Drammen så er det GOD PLASS til å lage teltsoner i utkanten av ringområdet - og helt alvorlig, om rasen man har har fremmøte klokken 12:00 så er det neppe så innmari behov for å okkupere ringen klokken 18:00 dagen før med telt eller?

Man får ta litt hensyn tenker jeg - det er ofte flere enn en rase i en ring - og i det MINSTE så burde de som skal i ringe først faktisk få komme frem til ringen.

Her kjenner jeg meg igjen. Jeg har vært på 3 utstillinger. På orre, da hovedsaklig ringene som var ute, inn gikk jeg bare en kjapp tur, ble for trangt. I sunnmørshallen der man forholdsvis lett kun manøvrere rundt og se på forskjellige ringer og Trondheim hundefestival hvor jeg endte opp med å se på oppvarmingsringen fordi jeg ikke så en dritt rundt den egentlige ringen uten å måtte tråkke over/rundt en hel hau andre mennesker. (Og 16år gamle meg den gang var ikke tøff nok i tryne til det. ) Kan ikke huske at det var så voldsomt mange telt da, men trangt var det. Fikk hilst på oppdretteren jeg ville møte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...