Gå til innhold
Hundesonen.no

Student i 2014 / 2015


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Kan høre rundt her om en eller flere trenger hjelp neste sommer - kan helt sikkert få noe hos oss, men her er det ikke økologisk. Litt avhengig om du er villig til å reise så langt da, og hvor mye du må tjene.

Det får du gjerne gjøre… Jeg vet jo ikke endnu, hvordan mit liv ser ut neste sommer, men håber det kan lade sig gjøre :) Jeg må vil bare tjene penge, så jeg kan betale for Pajko, mat, logi og bilen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho! Det var visst en "feil" gjort av Samordna det der. Kort fortalt pga min bakgrunn fra Steinerskolen...MEN NÅ HAR SKOLENS INNTAKSSJEF LOVET PLASS FRA 5.AUG!! Sorry caps, men det er så glad jeg er

Jeg fikk B på masteroppgaven, og har dermed oppretthold snittet som gjør at jeg en gang kan søke PhD hvis jeg vil. Hurra!!

Jeg fikk A på masteroppgaven min Nå er jeg litt overrasket og veldig glad!

Posted Images

Det får du gjerne gjøre… Jeg vet jo ikke endnu, hvordan mit liv ser ut neste sommer, men håber det kan lade sig gjøre :) Jeg må vil bare tjene penge, så jeg kan betale for Pajko, mat, logi og bilen…

Skal høre litt med Bonden så kan det hende det går an å finne en løsning :) Trenger ikke avtale noe bestemt nå, tar det etterhvert, men jeg kan hvertfall forhøre meg litt om mulighetene som er her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre litt med Bonden så kan det hende det går an å finne en løsning :) Trenger ikke avtale noe bestemt nå, tar det etterhvert, men jeg kan hvertfall forhøre meg litt om mulighetene som er her.

Det lyder godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you for your application.

It has been successfully submitted, and you will hear from us shortly.

Da har jeg altså søkt til University of Glasgow! Wææh. :D Jeg har gode referanser, gode nok karakterer, et fint motivasjonsbrev og mer enn gode nok engelskkarakterer fra videregående til å komme inn. Det jeg er spent på, er om jeg får adgang til de fagene jeg helst vil ta. Level 5 courses tilbys vanligvis ikke til Study Abroad-studenter, så det er ikke sikkert jeg får tatt de emnene jeg helst vil ta. Men samtidig har jeg veldig relevant fagbakgrunn, og studieveilederen min i SONOR har snakket med noen ved University of Glasgow som sa at det ikke er umulig å få adgang til de emnene jeg er interessert i. Så vi får se!

Har kontaktet Glasgow Caledonian University - de har flere spennende emner innenfor urbanisme - og det er mulig jeg kan søke dit uten å ta IELTS-test først (den er så dyr!), kun basert på vgs-karakterene mine i engelsk. Men hvis det ikke går, og jeg ikke kommer inn på emnene jeg ønsker ved University of Glasgow, har jeg Reykjavik og University of Iceland som en back up (er jo nominert dit fra NMBU). Ikke akkurat en dårlig plan B, det. :D Selv om det ikke blir så mye planfag på meg hvis jeg reiser dit. Til gjengjeld får jeg da 3000 kr i mnd i Erasmusstipend og slipper å betale 60 000 i skolepenger...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg forsætter på Høgskolen i Telemark, afd. Bø endnu et år med friluftsliv. Men har valgt bre-turen fra og håber at få mine manglende 15 studiepoeng i kropp, helse og bevægelse…

Og så overvejer jeg allerede hvad jeg skal efter næste sommerferie. Kunne godt tænke mig at gå et år på Sogn Jord- og Hagebruksskole, men jeg har ingen praktisk erfaring og må i såfald finde et sommerjobb på en gård - helst økologisk… Hvis nogen kender nogen, får dere bare sige ifra :)

Kjenner ikke noen som har økologisk gård men kjenenr ei som har gått på Sogn Jord- og hagebruksskole for endel år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man lov til å ha hund om man bor i studentbolig egentlig? *nysgjerrig*

I Trondheim er det ikke lov, men jeg vet at flere hadde allikevel. De jeg kjenner til gikk det fint med, men hvis naboen din blir irritert så risikerer du jo å bli kasta ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man lov til å ha hund om man bor i studentbolig egentlig? *nysgjerrig*

De aller, aller fleste studentboliger er det ikke lov å ha dyr i. Det er kun unntaksvis. Her på Ås er det fire studensamskipnadhybler hvor det er lov å ha hund. (Altså kun fire rom ut av de mange hundre rommene her som leies ut til studenter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ikke "ny" student i 2014/15 men forhåpentligvis så fullfører jeg en bachelorgrad i sykepleie også skal jeg ta 10 stp på NMBU Ås i dyreassisterte intervensjoner i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke "ny" student i 2014/15 men forhåpentligvis så fullfører jeg en bachelorgrad i sykepleie også skal jeg ta 10 stp på NMBU Ås i dyreassisterte intervensjoner i tillegg.

Får man dekket skolepenger til det, eller går det av egen lomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Får man dekket skolepenger til det, eller går det av egen lomme?

Det er et godkjent studie, så man kan få støtte fra lånekassen til det, men siden jeg allerede får for fullt semester får jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle liksom bruke sommeren på å komme på forskudd med fag fordi jeg blir så sykt travel til høsten. Så langt har jeg gjort en side med oppgaver, og det var forrige uke. Jeg er så LAT. Må repetere kalkulus også, for de kunnskapene har visna litt... I dag skal jeg rydde leseplassen og i morgen blir det skjerpings :sled:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle liksom bruke sommeren på å komme på forskudd med fag fordi jeg blir så sykt travel til høsten. Så langt har jeg gjort en side med oppgaver, og det var forrige uke. Jeg er så LAT. Må repetere kalkulus også, for de kunnskapene har visna litt... I dag skal jeg rydde leseplassen og i morgen blir det skjerpings :sled:

Haha! Kjenner meg igjen. Hadde planer om å lese masse fag i sommer - har så langt lest ett eneste kapittel av en bok som var på pensum i vår. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle liksom bruke sommeren på å komme på forskudd med fag fordi jeg blir så sykt travel til høsten. Så langt har jeg gjort en side med oppgaver, og det var forrige uke. Jeg er så LAT. Må repetere kalkulus også, for de kunnskapene har visna litt... I dag skal jeg rydde leseplassen og i morgen blir det skjerpings :sled:

Trodde det stod kalkunlus :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager til svar fra skolen :D

I morgen skal jeg møte en som gikk energiingeniør ved HiB. Vi skal prate om hvordan studie er og hva han nå jobber med :ahappy: For noen uker siden traff jeg en som gikk på miljøfysikk og fornybar energi på Ås og fikk snakket om det. Hun sa hun hadde flaks med å søke og komme inn det året hun gjorde. Snittet nå er jo kjempe høyt.

Jeg har planer om å lese fysikk og matte i sommer. Så langt ikke gjort noe :lol: Men jeg fikk låne min bror sin mattebok fra bachelor ingeniør, så nå skal jeg begynne :D Noen som har tips til bøker man bare kan lese om emnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle gjort noen form for lesing om sommeren, så ville jeg ha lest bøker av typen "Idiot's guide to calculus". Jeg leste den selv første året på ingeniørhøyskolen. Jeg synes skikkelig pensum bøker blir så tunge alene, spesielt når man har ferie!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

5 dager til svar fra skolen :D

Wuæææææhh :o Er jo på søndag, får vi mail eller må logge på samorda, hva skjer hvordan får jeg sove?

Shit just got real, sitter og ser på timeplan for høsten.. :P

Ingen høstferie? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får nok svar fra Samordna fortere enn dere aner. :) Før søndag i alle fall. På jobben gjør vi oss nå klare for horder av telefoner med spørsmål og klager. :P

Får man mail om opptaket? Simkortet mitt er ødelagt, så jeg kan ikke motta meldinger.

Edit: Søren, kom jo på at man trenger å kunne motta melding for logge på samordna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man mail om opptaket? Simkortet mitt er ødelagt, så jeg kan ikke motta meldinger.

Edit: Søren, kom jo på at man trenger å kunne motta melding for logge på samordna.

Litt usikker. Tror du får både mail og melding. Dere får etter planen tilbud etter arbeidstid i dag - hovedopptaket ble kjørt i går og er klart. Men har dessverre ikke lov til å si noe om poenggrensene osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker. Tror du får både mail og melding. Dere får etter planen tilbud etter arbeidstid i dag - hovedopptaket ble kjørt i går og er klart. Men har dessverre ikke lov til å si noe om poenggrensene osv.

Spennende! Får håpe nye simkortet er kommet i posten!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...