Gå til innhold
Hundesonen.no

Student i 2014 / 2015


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Litt usikker. Tror du får både mail og melding. Dere får etter planen tilbud etter arbeidstid i dag - hovedopptaket ble kjørt i går og er klart. Men har dessverre ikke lov til å si noe om poenggrensene osv.

Når du sier det sånn så klarer jeg jo ikke vente, :P Det ligger på samordna nå.. :D Jeg kom inn med grei margin. Så da ble det Kongsberg, begynne tenke litt mer på og kanskje gjøre noe med flytting da.. Kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho! Det var visst en "feil" gjort av Samordna det der. Kort fortalt pga min bakgrunn fra Steinerskolen...MEN NÅ HAR SKOLENS INNTAKSSJEF LOVET PLASS FRA 5.AUG!! Sorry caps, men det er så glad jeg er

Jeg fikk B på masteroppgaven, og har dermed oppretthold snittet som gjør at jeg en gang kan søke PhD hvis jeg vil. Hurra!!

Jeg fikk A på masteroppgaven min Nå er jeg litt overrasket og veldig glad!

Posted Images

Æsj.

33. plass på venteliste. Er det fortsatt lov å håpe? Har takka ja til 2. prioritet og venteliste, så får vi nå se.

Kommer veldig an på hva du har søkt på og hvor mange plasser det er. :) Men på omtrent alle studieprogram gis det ut flere tilbud enn det er plasser, fordi det alltid er en del som svarer nei. Så hvis et program har tretti plasser, gis det tilbud til kanskje førti (varierer etter hvordan folk har respondert på tilbudene og oppmøteandelen tidligere år), så da må elleve stykker svare nei for at man skal få plass dersom man står som nummer en på venteliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på hva du har søkt på og hvor mange plasser det er. :) Men på omtrent alle studieprogram gis det ut flere tilbud enn det er plasser, fordi det alltid er en del som svarer nei. Så hvis et program har tretti plasser, gis det tilbud til kanskje førti (varierer etter hvordan folk har respondert på tilbudene og oppmøteandelen tidligere år), så da må elleve stykker svare nei for at man skal få plass dersom man står som nummer en på venteliste.

Økonomi og Administrasjon på HIST. 290 plasser, 890 som har studiet på 1. prioritet.

Hadde regnet med venteliste uansett. 40 flere søkere i år, og jeg er 0,1 poeng over fjorårets poenggrense. Men kan jo ikke gi opp heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Venteliste, avslag, avslag :lol: Regner ikke med å komme inn på grunnstudium heller, men man kan da sette seg på venteliste og håpe? :ahappy: Nå tar jeg enkeltemner, så løpet er ikke kjørt sånn sett. Oppdaget dog til min store forskrekkelse at jeg ikke kan ta BIO100, så da må jeg finne på noe annet med 5 stp dette halvåret. Så er det også mulig at jeg ikke kan ta HFX130D+E, selv om jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta HFX130 samtidig som jeg tok MATH100 (for å gjøre det litt mer innlysende så mangler jeg realfagskompetanse fra videregående og det er noe jeg får ved å ta MATH100). 15 stp å finne fag til. Jippi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venteliste, avslag, avslag :lol: Regner ikke med å komme inn på grunnstudium heller, men man kan da sette seg på venteliste og håpe? :ahappy: Nå tar jeg enkeltemner, så løpet er ikke kjørt sånn sett. Oppdaget dog til min store forskrekkelse at jeg ikke kan ta BIO100, så da må jeg finne på noe annet med 5 stp dette halvåret. Så er det også mulig at jeg ikke kan ta HFX130D+E, selv om jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta HFX130 samtidig som jeg tok MATH100 (for å gjøre det litt mer innlysende så mangler jeg realfagskompetanse fra videregående og det er noe jeg får ved å ta MATH100). 15 stp å finne fag til. Jippi.

Hva hadde du søkt på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på 2.valget mitt, energiingeniør ved HiB :ahappy: Både fornøyd og litt skuffet. Nummer 17 på venteliste på miljøfysikk og fornybar energiingeniør ved Ås. Det er kun 25 plasser, så jeg sier takk og farvel til den drømmen :)

Er det uaktuelt å begynne på feks matematikk eller noe slikt også bytte over til miljøfysikk til neste semester? omtrent de samme emnene osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venteliste nr 19 på Radiograf i Bergen. Kommet inn på noe, men det vil jeg egentlig ikke gå..

Ville egentlig inn på ergoterapaut eller sykepleier men der er jeg på venteliste nr 60+ :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uaktuelt å begynne på feks matematikk eller noe slikt også bytte over til miljøfysikk til neste semester? omtrent de samme emnene osv?

Egentlig ja :P Jeg vet ikke helt hva du mener. Ta matematikk som studie?

Jeg føler egentlig jeg er like fornøyd med å komme inn på HiB. Det er et bra studie. Det jeg likte bedre med Ås var at det var mer fokus på fornybar energi i studiet. Jeg kommer uansett til å kunne få jobb innen fornybar energi når jeg er ferdig på HiB :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Egentlig ja :P Jeg vet ikke helt hva du mener. Ta matematikk som studie?

Jeg tror Kanger mener at du starter på matematikk som studie også søker du om å bli overflyttet til miljøfysikk. Sambis gjorde noe lignende (dog ikke planlagt). Han begynte først på master i maskiningeniør, men søkte om overflytting til master i industriell økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Kanger mener at du starter på matematikk som studie også søker du om å bli overflyttet til miljøfysikk. Sambis gjorde noe lignende (dog ikke planlagt). Han begynte først på master i maskiningeniør, men søkte om overflytting til master i industriell økonomi.

Ja, det jeg trodde hun mente. Vel, jeg har ikke søkt matte, så der stopper det først og fremst. Og utenom det så er det relativt uaktuelt også, for matte er ikke min lidenskap :P Et helt studie basert på matte er ikke min greie :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Ja, det jeg trodde hun mente. Vel, jeg har ikke søkt matte, så der stopper det først og fremst. Og utenom det så er det relativt uaktuelt også, for matte er ikke min lidenskap :P Et helt studie basert på matte er ikke min greie :P

Ser den :P Ikke min heller :P Tenkt å gjøre noe lignende selv om det er mulig med det jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg trodde hun mente. Vel, jeg har ikke søkt matte, så der stopper det først og fremst. Og utenom det så er det relativt uaktuelt også, for matte er ikke min lidenskap :P Et helt studie basert på matte er ikke min greie :P

matematikk er àlltid på restetorget :P matematikk eller fysikk eller whatever som deler de samme introkursene som miljøfysikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matematikk er àlltid på restetorget :P matematikk eller fysikk eller whatever som deler de samme introkursene som miljøfysikk :)

Men man må vel søke intern overføring om man skal bytte studieprogram? Og vi har ikke matte og fysikk på NMBU. Det er heller ingen av studieprogrammene vi legger ut ledige studieplasser til som man kan søke om overføring til SIVING fra.

Om du skulle få lyst til det, er det selvfølgelig mulig å søke på nytt neste år @MegaMarie. Da søker du med to tilleggspoeng for høyere utdanning for det året du tar på HiB, i tillegg til at du kan få godskrevet noen av emnene du tar på HiB slik at du ikke nødvendigvis trenger å bruke fem hele år på graden på NMBU. Men jeg tror uansett det blir bra med det studiet du begynner med på HiB, jeg. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var sikker på ås hadde en form for matematikk, men hvis det ikke går å søke overføring så er jo det en annen sak. det er null problemer å bytte på uit mellom bachelor og siving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...