Gå til innhold
Hundesonen.no

Student i 2014 / 2015


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho! Det var visst en "feil" gjort av Samordna det der. Kort fortalt pga min bakgrunn fra Steinerskolen...MEN NÅ HAR SKOLENS INNTAKSSJEF LOVET PLASS FRA 5.AUG!! Sorry caps, men det er så glad jeg er

Jeg fikk B på masteroppgaven, og har dermed oppretthold snittet som gjør at jeg en gang kan søke PhD hvis jeg vil. Hurra!!

Jeg fikk A på masteroppgaven min Nå er jeg litt overrasket og veldig glad!

Posted Images

Hvor kjøper dere bøker?

Kjøper brukt av andre studenter eller på https://ibok.no ( norsk markedsplass for brukte bøker), og nytt på bokhandelen på campus. Har kjøpt pensum jeg ikke får tak i på amazon også, men foretrekker egentlig å støtte den lokale bokhandelen. I hvert fall så lenge det ikke er enorme prisforskjeller. :)

Endret av Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Kult, takk for tips, kjøper jo det jeg kommer over brukt. Akkurat handla første tre bøker på finn ellers var det ikke mye å skrive hjem om der annet enn vanvittig mye forkursbøker. Spennende å kunne se litt hva det går i.

Akademika på campus er ikke det dyrt?

Og hvordan er det med brukte bøker på campus, er det borte når skolen begynner? Adlibris pleier være billig generelt på bøker, ser de har endel så det skal nok ordne seg greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, takk for tips, kjøper jo det jeg kommer over brukt. Akkurat handla første tre bøker på finn ellers var det ikke mye å skrive hjem om der annet enn vanvittig mye forkursbøker. Spennende å kunne se litt hva det går i.

Akademika på campus er ikke det dyrt?

Og hvordan er det med brukte bøker på campus, er det borte når skolen begynner? Adlibris pleier være billig generelt på bøker, ser de har endel så det skal nok ordne seg greit.

Kan være dyrt, kan også være eneste stedet du får kjøpt bøkene. Kommer helt an på studiet ditt. Jeg var første kull på mitt studie så det var ingen bruktbøker å oppdrive på mange av emnene. Men det var mye å spare på å handle på amazon - men vær ute i god tid for det kan være ganske lang leveringstid. Også er det jo kun bøker på engelsk da, for de som ikke liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det skje noe på ventelista før tirsdag eller? Blirgalavåvente

Gjennom Samordna Opptak? Nei... Suppleringsopptaket blir offentliggjort i løpet av ettermiddagen 29./morgenen 30. Det kan ha blitt gjort noen endringer på ventelista i løpet av helga dersom noen pga saksbehandlingsfeil har kommet lenger ned enn de skulle, men ingen blir tilbudt plass før suppleringsopptaket er ferdig.

@Joachim : På NMBU er det fullt mulig å få kjøpt brukte pensumbøker etter studiestart, regner med det er slik ellers også. Sjekk facebookgrupper i tillegg til papiroppslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir master i naturbasert reiseliv på meg fra august :D Jeg ble så himla letta da jeg så på studweb at jeg hadde fått tilbud om opptak!

Og @ingvild jeg kobla ikke før for et par dager siden, men jeg ser at jeg har jo maila med deg om opptalsprosessen jeg, når du jobba på nmbu ! Gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endelig ferdig med å studere! Kan ikke si det er vanskelig å få jobb innenfor mitt yrke heller, nå sitter jeg med to jobber: En 100 % stilling, og en 75 %-stilling :lol: Eller, har ikke skrevet kontrakt på 75 %, så tror jeg velger 100 %. Nok jobber for å si det sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg er endelig ferdig med å studere! Kan ikke si det er vanskelig å få jobb innenfor mitt yrke heller, nå sitter jeg med to jobber: En 100 % stilling, og en 75 %-stilling :lol: Eller, har ikke skrevet kontrakt på 75 %, så tror jeg velger 100 %. Nok jobber for å si det sånn :D

Det er ikke vanskelig å få jobb, men det er gvanskelig å få fast 100% stilling.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å få jobb, men det er gvanskelig å få fast 100% stilling.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Nja, det kommer litt an på. Jeg søkte på det nye jobben bare for moro skyld egentlig, hadde absolutt ikke regnet med å få den. Så fikk jeg den da, og like etterpå fant jeg ut at venninnen min har fått fast 100 % samme sted. Jeg kunne fått fast et annet sted jeg også, men fant ut at det ikke var det jeg ville jobbe med likevel. Det er veldig mye 75 % fast da, det er sant. Likevel vet jeg om mange som har brukt lang tid på å finne seg jobb ferdig utdannet, selv om de gjerne tar på seg vikariater også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd? Flere kan jo droppe ut etter første skoledag i ut i semesteret.

Ja, men jeg antar det betyr at de har tatt inn "for mange" og ikke vil benytte seg av ventelistene? Aner ikke, er bare sur og skuffa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg antar det betyr at de har tatt inn "for mange" og ikke vil benytte seg av ventelistene? Aner ikke, er bare sur og skuffa..

Du skal jo ikke miste ventelisteplassen din, det kan jo bli behov for etterfylling etter femte august. Jeg ville ringt saksbehandlende institusjon i morgen og hørt om de har noen forklaring på hvorfor du ikke engang står på venteliste. Syns det hørtes litt rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir master i naturbasert reiseliv på meg fra august :D Jeg ble så himla letta da jeg så på studweb at jeg hadde fått tilbud om opptak!

Og @ingvild jeg kobla ikke før for et par dager siden, men jeg ser at jeg har jo maila med deg om opptalsprosessen jeg, når du jobba på nmbu ! Gøy :)

Grattis! Og jeg vet. :P Var faktisk jeg som satt med listene og publiserte for naturbasert reiseliv også, det var hyggelig å se at du kom inn. :)

(Nå føler jeg meg skikkelig stalker :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er snodig! Tidligere idag sto jeg på nr 4, og fikk dette bekreftet fra opptakskontoret ved høyskolen. Etter suppleringsopptaket idag er ventelistenr fjernet, og det står bare "ikke tilbud".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er snodig! Tidligere idag sto jeg på nr 4, og fikk dette bekreftet fra opptakskontoret ved høyskolen. Etter suppleringsopptaket idag er ventelistenr fjernet, og det står bare "ikke tilbud". 

Jeg vet at de tar inn flere enn det er plass til på økonomi linja. De beregner hvor mange som statistisk detter av og tar inn tilsvarende ekstra. Kanskje de gjør det samme på din linje? Sjekket om det er noe ledig på andre skoler? Du kan pendle første året og så bytte. Så lenge du har C i snitt er du garantert plass omtrent.

Snakk med inntaket.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Og jeg vet. :P Var faktisk jeg som satt med listene og publiserte for naturbasert reiseliv også, det var hyggelig å se at du kom inn. :)

(Nå føler jeg meg skikkelig stalker :P )

Takk! Haha, jeg hadde stalka selv om jeg hadde hatt den jobben :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er snodig! Tidligere idag sto jeg på nr 4, og fikk dette bekreftet fra opptakskontoret ved høyskolen. Etter suppleringsopptaket idag er ventelistenr fjernet, og det står bare "ikke tilbud".

Samme de gjorde med min bror også i fjor. UiB. Nr 1 på venteliste, men de tar inn fler enn det egentlig er plass til, fordi folk detter av. Så i realiteten var det ingen ventelisten. Utrolig surt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...