Gå til innhold
Hundesonen.no

hva heter desserten?


antonia
 Share

Recommended Posts

Jeg skal lage desserten på 17mai, og vet nøyaktig hva jeg vil lage. MEN! Jeg har ikke oppskrifta og aner ikke hva den heter:o har aldri laget den selv, men fikk den servert i et selskap som barn;p

Den består av bær, krem/vaniljekrem og marengs i allefall! Muligens mer?:P Det ligger lagvis og er pyntet med marengs og bær:p

Noen som vet hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte Eton mess, men den er ikke lagvis.

Jaaaaaa:D det var eton mess!!!! Hurra!!

Godt mulig den ikke skal lages lagvis ja, er ca 17år siden jeg spiste den sist;D men husket hva den het så fort jeg så du skrev det!

17mai desserten er reddet;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, det er det jo sikkert. Dog har jeg fått opplæring at den er med kun rips, ikke andre bær. Og marengs og vaniljekrem, og serveres med råkrem. Veldig godt!

Ja, vaniljekremen glemte jeg. Men i Romsdal bruker vi flere typer bær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som fikk med seg at jeg jubla over badkervilles svar?;p

Det var eton mess:D

Jeg har fått den servert med jorbær, bringebær og blåbær:) så er nok litt variasjoner i hvordan den lages:) men såååå fantastisk godt:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eton mess og pavlova er forsåvidt det samme, bare at eton mess er jordbær, marengs og krem blandet og pavlova er litt mer "ryddig" :P (og ofte har vaniljekrem og blandet frukt, kiwi er obligatorisk ;) ).

Har faktisk aldri hatt kiwi på Pavlova :o

Ingen som fikk med seg at jeg jubla over badkervilles svar?;p

Det var eton mess:D

Jeg har fått den servert med jorbær, bringebær og blåbær:) så er nok litt variasjoner i hvordan den lages:) men såååå fantastisk godt:D

Men da er det Pavlova haha :-P

Pavlova.... Mhmm nam....... Tror jeg må lage marengs idag!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje litt som en krasja pavlova! Men jeg liker ikke pavlova;p har bare smakt mamma sin da, og hun har appelsin, kiwi og andre sure ting på! Samt at hun har en dæsj sitron i kremen:s

Eton mess lages i forskjellige versjoner, og den jeg skal lage har 50/50 krem og vaniljekrem:D namnamnamnam:D med jordbær, bringebær og blåbær(jeg vil ha rips i også, men får ikke tak i:/)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje litt som en krasja pavlova! Men jeg liker ikke pavlova;p har bare smakt mamma sin da, og hun har appelsin, kiwi og andre sure ting på! Samt at hun har en dæsj sitron i kremen:s

Eton mess lages i forskjellige versjoner, og den jeg skal lage har 50/50 krem og vaniljekrem:D namnamnamnam:D med jordbær, bringebær og blåbær(jeg vil ha rips i også, men får ikke tak i:/)

Rips er jo i skogbærblandingene, men det blir jo frossent, da :-/

Moren din sin Pavlova høres kjempegod ut! Surt er godt, og bedre med modne, sure frukter enn kjipe importerte jordbær og blåbær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa:D det var eton mess!! Hurra!

Godt mulig den ikke skal lages lagvis ja, er ca 17år siden jeg spiste den sist;D men husket hva den het så fort jeg så du skrev det!

17mai desserten er reddet;)

Så gøy at jeg kunne hjelpe, Eton mess er kjempegodt! Tradisjonelt lages den vel med jordbær, men kan jo bruke all slags bær! Kos deg med dessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje litt som en krasja pavlova! Men jeg liker ikke pavlova;p har bare smakt mamma sin da, og hun har appelsin, kiwi og andre sure ting på! Samt at hun har en dæsj sitron i kremen:s

Eton mess lages i forskjellige versjoner, og den jeg skal lage har 50/50 krem og vaniljekrem:D namnamnamnam:D med jordbær, bringebær og blåbær(jeg vil ha rips i også, men får ikke tak i:/)

Morsomt for det er slik min Pavlova er og alle jeg kjenner. Marengs bunn, krem og vaniljekrem blandet sammen. Bringebær, blåbær, skogsbær og jordbær oppå. Nam!

Sure ting låt ekkelt ut :-P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt for det er slik min Pavlova er og alle jeg kjenner. Marengs bunn, krem og vaniljekrem blandet sammen. Bringebær, blåbær, skogsbær og jordbær oppå. Nam!

Sure ting låt ekkelt ut :-P

Akkurat sånn er min også, og den er absolutt ikke sur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt for det er slik min Pavlova er og alle jeg kjenner. Marengs bunn, krem og vaniljekrem blandet sammen. Bringebær, blåbær, skogsbær og jordbær oppå. Nam!

Sure ting låt ekkelt ut :-P

Din pavlova hørtes kjempe god ut! Mamma sin er fysj;p

Frosne bær er uaktuelt! Håpet er å få tak i norske, men går ikke det så må det bli importert:/ rips og blåbær har jeg i frysern fra i fjor(selvplukka), så får ta 50/50 i allefall;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt for det er slik min Pavlova er og alle jeg kjenner. Marengs bunn, krem og vaniljekrem blandet sammen. Bringebær, blåbær, skogsbær og jordbær oppå. Nam!

Sure ting låt ekkelt ut :-P

Sånn er min også, og sånn må den være. Ikke no kiwi!! Bare bær :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...