Gå til innhold
Hundesonen.no

Pulien Nico og Alaska Husky Toddy


Mud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 497
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nico er en Ungarsk Puli fra Kennel Häxeboet

Toddy er en Alaska Husky på 1 år som ble vår litt sånn tilfeldig. Han er ikke særlig glad i å løpe fort og langt, han vil mye heller kose. Sånt blir det tidlig pensjon av. Enn så lenge bor ha

Advarsel : skryt! Siste runden i valperingen er unnagjort og det ble BIR og en dommer som var fornøyd med det han så. Men det jeg er mest fornøyd med er hodet på lille krapylet. Selv på dogs4a

Posted Images

Herlig ! Gratulerer masse!!!!! :flowers: :flowers:

Det går seg til som Siri sier.... En hund av hennes rase hoppet seg inn i hodet mitt :jump: :jump: for mange år siden. Aldri har jeg sett en galere hund(lykkelig da) og såvidt jeg husker gjorde han det veldig bra i ringene som voksen :D :D .

BIS 4 ! :D
BIS dommeren mente hun var vakker, og at jeg måtte jobbe med oppførselen hennes *plystre*
Det er noe med BIS ringen som vekker galskapen i henne. Neste gang får jeg noen andre til å stille henne i finalen! Hvis hun kommer så langt flere ganger :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig ! Gratulerer masse!! :flowers: :flowers:

Det går seg til som Siri sier.... En hund av hennes rase hoppet seg inn i hodet mitt :jump: :jump: for mange år siden. Aldri har jeg sett en galere hund(lykkelig da) og såvidt jeg husker gjorde han det veldig bra i ringene som voksen :D :D .

Hun er GLAD! Det skal hun ha :D

Utstilling er knallgøy liksom *flir*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte plasseringer i går og i dag. Jeg syns dere burde vært litt bedre forberedt og tatt opp BIS finalene på film :aww::lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er visse ting som ikke gjør seg på film :P

Takk alle!

Fikk fint bilde av Nico og rosetten da.

Dommeren tenkte det var lurt at hun holdt den opp slik som man gjør når normale hunder blir BIG 1.

Vel, pulier er ekstremt spretne og Nico er velsignet med en mildt sagt god porsjon kamplyst.

20140824_143716-1-1.jpg

Når jeg endelig fikk den fra bikkja gikk hun til angrep på alle de andre premiene, så det måtte ryddes litt før bildet *flir*

Den valpen ekke rektig. ..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte en gang hvorfor de ikke skrev på norsk, men det går saktere å skrive om de skal oversette også. Barnslig for jeg er dårlig på engelske forkortelser!

Ok. Jeg var jo så teit at jeg nektet å gå før jeg fikk kritikken :P

Ene og alene fordi jeg visste det ble mye venting og jeg ville at A skulle få hente premiene "sine" i sekretariatet før vi fant på noe annet. Som å kjøre fjernstyrt racerbåt i Drammenselva og fnise av sambo som datt til vanns :lol:

Hvordan @ og @Yodel feks får til det der med flere barn, flere hunder og utstilling er meg et mysterie.

Vi rakk faktisk ikke oppmøte kl 10:30 og vi bor 15 (!!) Minutter unna! Ungen forsvant hele tiden ( som sikkert @Irenen som var så snill og ga oss husly i regnet fikk med seg *plystre* )

Det var en kamp å få han til å ikke forstyrre andre publikummere med turningen sin og han jublet og hoiet når Nico var i ringen (thanx liksom, som om den bikkja trenger oppmuntring ) .

Det verste er at han syntes det var gøy!!!

Greit, jeg har feber og er syk, men det frister ikke å ha han med igjen for å si det sånn.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så mye! For en debut liksom, får håpe hun holder den trenden da ;)

Takk! :D

Hvis hun slutter å vokse sånn ca nuh er det håp i det minste :lol:

Det er jo gøy med gode plasseringer, men vi overlever hvis hun ikke blir noen stor stjerne også liksom..

Hun er først og fremst familie og turhund, og der gjør hun det aldeles strålende :D

Jeg tror bikkja liker seg bedre i ringen enn meg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supre resultater! :D

Vi dro hjem, knipset bilder med rosettene og sovnet alle sammen :P

Nora syntes A var kul da :D

Takk!

Det hørtes egentlig deilig ut å bare dra hjem, men sånt gjør man bare ikke med Puli :P Den SKAL vises frem i gruppa :)

Nora syntes A måtte vaskes litt :lol:

Hun var så søøøøt. Så forsiktig mot Ask :wub:

@lijenta : takker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Grattis med fantastiske resultater! Og så morsomt at hun hadde det så gøy I ringen, det lover jo bra. Og vokseknappen har jeg satt stopp på for deg. :P

Takk :D

Jeg håpte på ei nett lita snelle, men det toget har nok gått alt.

Det er ikke totalt krise om hun blir for stor heller, vi har ingen avlsplaner så da er det ikke såååå viktig heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Jeg håpte på ei nett lita snelle, men det toget har nok gått alt.

Det er ikke totalt krise om hun blir for stor heller, vi har ingen avlsplaner så da er det ikke såååå viktig heldigvis.

Hvor stor er hun nå da?

Viktigste er jo det inni hodet hennes, og det høres jo virkelig ut til å være på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er hun nå da?

Viktigste er jo det inni hodet hennes, og det høres jo virkelig ut til å være på plass!

Aner egentlig ikke. Sist vi målte var hun litt over 37 minnes jeg å huske. Med forbehold om at vi måler feil.

Men hun er stor for alder, det er det ingen tvil om .

Hodet er der det bør være ja :)

Hun er jo en Puli, så folk vi møter i skogen etc får kjeft, men det er ikke frykt, det er vokt. Og det skal hun ha.

I det vi sier hei skal de koses med og overfalles :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner egentlig ikke. Sist vi målte var hun litt over 37 minnes jeg å huske. Med forbehold om at vi måler feil.

Men hun er stor for alder, det er det ingen tvil om .

Hodet er der det bør være ja :)

Hun er jo en Puli, så folk vi møter i skogen etc får kjeft, men det er ikke frykt, det er vokt. Og det skal hun ha.

I det vi sier hei skal de koses med og overfalles :)

Stor forskjell på vokt og frykt. Så hun virker til å være en god vakthund. :) Og det er kule hunder.

De kan jo 42 cm da, tror du som blir større enn det? Fin størrelse uansett synes jeg.

Hadde Puli på ag grunnkurs en gang, guri for en kul happy go lucky hund! Ble plutselig på en gang I tiden lista mi over hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på vokt og frykt. Så hun virker til å være en god vakthund. :) Og det er kule hunder.

De kan jo 42 cm da, tror du som blir større enn det? Fin størrelse uansett synes jeg.

Hadde Puli på ag grunnkurs en gang, guri for en kul happy go lucky hund! Ble plutselig på en gang I tiden lista mi over hunder. :)

Tisper skal maks være 41 :) Happy go Lucky er en god beskrivelse.

Og de er sånn hele livet. Amalie var en gledesmopp til og med dagen hun døde 14 år gammel. Hoppet spratt og lekte som en valp til tross for lukket livmorbetennelse.

Nico har hatt det rasende festlig med en eikenøtt på hele turen i dag. Trave stolt med eikenøtta i munnen, "miste" eikenøtta og full fres rundt og fekting med labber for å fange den :lol:

Hun minner mest om en stor klønete kattunge egentlig *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg var jo så teit at jeg nektet å gå før jeg fikk kritikken :P

Ene og alene fordi jeg visste det ble mye venting og jeg ville at A skulle få hente premiene "sine" i sekretariatet før vi fant på noe annet. Som å kjøre fjernstyrt racerbåt i Drammenselva og fnise av sambo som datt til vanns :lol:

Hvordan @ og @Yodel feks får til det der med flere barn, flere hunder og utstilling er meg et mysterie.

Vi rakk faktisk ikke oppmøte kl 10:30 og vi bor 15 (!) Minutter unna! Ungen forsvant hele tiden ( som sikkert @Irenen som var så snill og ga oss husly i regnet fikk med seg *plystre* )

Det var en kamp å få han til å ikke forstyrre andre publikummere med turningen sin og han jublet og hoiet når Nico var i ringen (thanx liksom, som om den bikkja trenger oppmuntring ) .

Det verste er at han syntes det var gøy!

Greit, jeg har feber og er syk, men det frister ikke å ha han med igjen for å si det sånn.

Ha ha- noen ganger plasserer vi de bort, men som oftest er de med.

Om mannen jobber (på utstillingen) har jeg hovedansvar for unga. De har vokst opp i "gamet", kjenner reglene, og er veldig klar over at: *Du lar andres bikkjer være i fred. *Når Mamma er i ringen skal man ikke kreve hennes oppmerksohet. * Man går aldri inn i en ring når bedømmelsen pågår.

Det tok en liten innlæringsperiode, men når de reglene nå sitter er det faktisk ganske koselig å ha de med! Vi bor jo ofte på utstillingene, enten på hotell eller i vogna, og det elsker de!

Vi har med mange leker som de kan aktivisere seg selv med (bilspill, baller, etc), og ofte også syklene når vi bor i vogna.

I Drammen i helgen lærte f.eks. Magnus å sykle uten støttehjul! At han lærte det på utstilling er det naturligste i verden- koselig helgeutflukt for yodelfamilien :P

10448707_582467185195745_405121692991980

...og grattis med supre resultater!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha- noen ganger plasserer vi de bort, men som oftest er de med.

Om mannen jobber (på utstillingen) har jeg hovedansvar for unga. De har vokst opp i "gamet", kjenner reglene, og er veldig klar over at: *Du lar andres bikkjer være i fred. *Når Mamma er i ringen skal man ikke kreve hennes oppmerksohet. * Man går aldri inn i en ring når bedømmelsen pågår.

Det tok en liten innlæringsperiode, men når de reglene nå sitter er det faktisk ganske koselig å ha de med! Vi bor jo ofte på utstillingene, enten på hotell eller i vogna, og det elsker de!

Vi har med mange leker som de kan aktivisere seg selv med (bilspill, baller, etc), og ofte også syklene når vi bor i vogna.

I Drammen i helgen lærte f.eks. Magnus å sykle uten støttehjul! At han lærte det på utstilling er det naturligste i verden- koselig helgeutflukt for yodelfamilien :P

10448707_582467185195745_405121692991980

...og grattis med supre resultater!

Ask går ikke inn i ringene, han har aldri gått bort til en fremmed hund ( he couldn't care less..) og sambo fikk han til å holde kjeft til slutt når Nico var i ringen, men jeg er så redd han skal forstyrre andre :P

Jeg tror kanskje det er fordi utstilling ikke er en vanlig arena for meg?

Når Sindre var i ringen med jubel sto Magnus rett ved siden av oss og klappet forsiktig for storebror med en vaffel i hånda. Han var så søøøøt at jeg bare måtte smile til han og da sendte han meg et drepende blikk tilbake :lol:

Grattis selv, dere eide jo trippelen i helgen :lol:

@Kråka : takk! Bikkja er dødskul , selv om jeg noen ganger tenker at hun kanskje hadde vært Kulest hos andre *flir*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask går ikke inn i ringene, han har aldri gått bort til en fremmed hund ( he couldn't care less..) og sambo fikk han til å holde kjeft til slutt når Nico var i ringen, men jeg er så redd han skal forstyrre andre :P

Jeg tror kanskje det er fordi utstilling ikke er en vanlig arena for meg?

Når Sindre var i ringen med jubel sto Magnus rett ved siden av oss og klappet forsiktig for storebror med en vaffel i hånda. Han var så søøøøt at jeg bare måtte smile til han og da sendte han meg et drepende blikk tilbake :lol:

Grattis selv, dere eide jo trippelen i helgen :lol:

@Kråka : takk! Bikkja er dødskul , selv om jeg noen ganger tenker at hun kanskje hadde vært Kulest hos andre *flir*

Ha ha, Magnus kan være... søt ja :innocent::rofl:

Takk for gratulasjoner - har fortsatt ikke landet helt selv!

Si meg- traff jeg deg? Har en svak erindring, men neimen om jeg er sikker. Skulle gjene truffet deg og kule Ask sånn for real liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...