Gå til innhold
Hundesonen.no

Pulien Nico og Alaska Husky Toddy


Mud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 497
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nico er en Ungarsk Puli fra Kennel Häxeboet

Toddy er en Alaska Husky på 1 år som ble vår litt sånn tilfeldig. Han er ikke særlig glad i å løpe fort og langt, han vil mye heller kose. Sånt blir det tidlig pensjon av. Enn så lenge bor ha

Advarsel : skryt! Siste runden i valperingen er unnagjort og det ble BIR og en dommer som var fornøyd med det han så. Men det jeg er mest fornøyd med er hodet på lille krapylet. Selv på dogs4a

Posted Images

Hun var husvarm når hun kom inn døra henne :| Lekte, spiste, flatet ut på gulvet...

Men det kan umulig vare.

Jeg får ikke greie valper jeg.

Ask er så forelsket som man kan få blitt. 'Er hun bare vår? Jeg er så glad i henne, mamma!'

Åherregud :wub::wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så søt!

Hun liker å gå tur. Full fart! Må jobbe litt med trekking i båndet allerede, hun synes det er totalt unødvendig å bli holdt igjen.

20140530_073147.jpg

Hun sover mye, og er veldig våken når hun er våken.

Vi har bindt opp gardiner for å si det sånn.

Hun eier ikke hemninger når det kommer til høyder, så vi må passe litt på.

Vi begynner å merke Pulien i henne. Andre mennesker eksisterer ikke. Det virker nesten som hun ikke registrere de mer enn om de var en stein som har stått der hele tiden.

Hun koser og lekebiter når de tar kontakt, men er totalt uinteressert frem til det. Viser ingen tegn til frykt, bare likegyldighet. Selv om de setter seg på huk og lokker.

Merkelig nok bryr hun seg lite om vi forlater rommet stort sett. Det er litt mer utypisk for en Puli-valp.

Hun er veldig glad i A. Veldig.

Men han er jo mye kulere enn oss selvfølgelig, det er han som leker og graver etc. Godbiter og mat er ikke særlig spennende, men lek er det beste i hele verden!

20140530_110654.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at hun har så bra lek! :D Skal dere trene henne til noe? :)

Hun skal trenes i det vi gidder å trene :P

Tipper agility er det hun liker best og egner seg best i. De liker fart og er ekstremt spretne, til tross for pelsen.

De gjetet jo sauene mye fra saueryggen og holdt utkikk etter rovdyr som de så varslet komondoren om :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukseben og skolisser er meningen med livet. Det er direkte problematisk å bevege seg når hun er våken :lol:

Hår er også stas, bare synd hun har en tendens til å treffe nesa hver gang hun glefser etter håret når jeg bøyer meg over henne.

Må bli flinkere til å bruke strikk.

Hun sov jo som en stein på puta mi i hele natt, så i dag har hun stort sett holdt koken konstant.

Jeg er god på å få valper som sover om natta i det minste...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er seriøst utrolig søt :wub: Virker som hun har en skikkelig fin holdning til livet :wub:

Hun er positivt innstilt til det meste :D

Litt avholdende på nye steder, men det er normalt :)

Dessverre ble hun den eneste som flyttet til Norge, de som skulle ha Grønn ombestemte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukseben og skolisser er meningen med livet. Det er direkte problematisk å bevege seg når hun er våken :lol:

Hår er også stas, bare synd hun har en tendens til å treffe nesa hver gang hun glefser etter håret når jeg bøyer meg over henne.

Må bli flinkere til å bruke strikk.

Hun sov jo som en stein på puta mi i hele natt, så i dag har hun stort sett holdt koken konstant.

Jeg er god på å få valper som sover om natta i det minste...

Jeg kan relatere til dette! :teehe:

Avogtil lurer jeg på om labbisen egentlig er gjeter, sånn som han går etter anklene… :huh::D

Nico virker som en herlig valpis! :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er herlig :)

Tilmed mamma er sjarmert og mener hun må være helt unik :lol:

At hun kan sitte på kommando og er renslig allerede måtte jo bety at hun er et geni, sant? Og så så SNILL! Hun MÅ jo få lov til å bite, hun er jo bare baby, sant? Og damen som får angst av tanken på hunder i møblene hadde full forståelse for at akkurat denne hunden måtte få lov å sove i senga *flir*

Jepp, hun vet å innynde seg allerede..

Heldigvis er hun god på å slappe av når hun først slapper av for dagen i dag har vært travel..

Først blodspor med @Kiyomi , @SandyEyeCandy og resten av Shiba-gjengen, så slappe av litt hjemme før det bar til familieselskap.

Hun sov seg i mellom mesteparten av selskapet, til barnas store fortvilelse.

Fjernstyrt bil, fotballek, ungehyl etc.

Hun sov.

Jenta si det.

Men den er veldig våken når den er våken.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Pulien er fin den.

Hun er fortsatt trygg og fin, sover fortsatt godt når hun sover og er fortsatt en rabies-piraya på speed når hun er våken.

Hun er trygg på mennesker og har en god språkforståelse for hunder.

Hun er søt og gjør vondt.

IMG_20140602_185915.jpg

Insisterer på å sove nærmest mulig A, men jeg blir nervøs fordi A sover så urolig og flytter henne unna.

20140602_230212_1.jpg

Man må sjekke om grillen fortsatt er varm minst 3 ganger. Slow learner...

20140603_175620.jpg

Var på bade/grilltur med @Kiyomi , barn og hunder.

Dette bildet kommer med bare fordi Yari er så forbanna søt...

20140603_180557.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico har begynt å jobbe på If Vækerø ( mest lageret) sammen med sambo.

Dagen går med på å sove, bite ankler og spise paller..

20140605_073037.jpg

Hun er ca like glad i regn som Amalie var, så nå er det faktisk litt vanskelig å få henne ut døra.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo vise video.

Hvis hun ikke sover eller raser idiot inn og ut verandadøren som en rabieshund, leker hun med lekene sine. Stort sett.

th_20140531_115049.jpg

Jeg lo GODT hver gang hun fikk øye på tærne dine :lol: :lol:

Hun er jo bare så utrolig skjønn. Men jeg tror det er lenge til jeg klarer å kalle henne Nico, foreløpig heter hun bare "BEIBIII!" oppi hodet mitt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo GODT hver gang hun fikk øye på tærne dine :lol: :lol:

Hun er jo bare så utrolig skjønn. Men jeg tror det er lenge til jeg klarer å kalle henne Nico, foreløpig heter hun bare "BEIBIII!" oppi hodet mitt :lol:

Hun klarer jo å velte A, så sånn går no dagan :lol:

th_VID_20140604_085015.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho er så fiiiin!!!! :D

Måtte joine bare for å se oppveksten! ;)

Er forøvrig en fantastisk facebook gruppe for pulier, Happy global puli tales. Kjempeherlig gjeng med folk som har masse kunnskap om puli. Godt og avslappet miljø hvor man kan spøke og le, og samtidig være alvorlig. Ingenting blir sett på som dumt :)

https://www.facebook.com/groups/GlobalPuliTales/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho er så fiiiin!! :D

Måtte joine bare for å se oppveksten! ;)

Er forøvrig en fantastisk facebook gruppe for pulier, Happy global puli tales. Kjempeherlig gjeng med folk som har masse kunnskap om puli. Godt og avslappet miljø hvor man kan spøke og le, og samtidig være alvorlig. Ingenting blir sett på som dumt :)

https://www.facebook.com/groups/GlobalPuliTales/

I know, er medlem :)

Hun er supersøt og veldig rar :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico har hatt en travel helg.

Lært seg båtvett, lekt med søskenbarna og spist sauemøkk.

Den sover ikke hele tiden altså, det er bare det at det er omtrent eneste gangene hun er rolig nok til at mobilkameraet klarer ta bilde av henne uten at hun ser ut som en svart masse.

Rakett i ræva må vite..

20140608_1103420-1.jpg

IMG_20140608_175943.jpg

20140608_110328.jpg

20140608_105812.jpg

20140608_082024.jpg

20140607_1952090.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...